2010
|
|
Balirudike zuzeneko aipuak sorburu testuarekiko erabateko errespetua eta fideltasuna bermatzen duela. Eta halakotzat hartzen dugu, izan ere, bi enuntziatzaile independeteren presentzia markatzen du ZuBe k, bakoitzak
|
bere
ikuspuntuari eusten diotenak. Printzipioz, berez, ahots ezberditasuna edo polifonia erabatekoa litzateke (Authier 1978:
|
|
diskurtsoa ez dago plano berean. Kristaua ez da
|
bere
ikuspuntuaren eta iritziaren jabe eta kudeatzaile. Nahiz eta imitatua den bere hizkera hainbat mekanismo eta estrategia diskurtsibo medio, kanpotik> enuntziatzen, eta, are, kanpotik kudeatzen da:
|
2012
|
|
Enuntziazioari egiten dio erreferentzia, baina badirudi esatariak
|
bere
ikuspuntua berresteko darabilela; norentzakoak izandako balizko erreakzio edo erantzunen baten aurrean esatariak berretsi, baieztatu egiten du esandakoa. Beraz, enuntziazio mailako osagai honek badu modalizatzeko eginkizuna ere eta balio du argudio edo ondorioren bati indar handiagoa emateko.
|
|
Bestetik, esataria
|
bere
ikuspuntuaren arduradun eta enuntziatzaile bihurtuko da (E2 enuntziatzaile) eta horretarako enuntziatu parentetikoak hautatuko ditu. Egitura horietan oso nabarmenak izango dira esatariaren beraren lorratzak, bere markak.
|
|
Esataria baliabide honekin norentzakoaren aurrean, egiazale? agertzen da eta
|
bere
ikuspuntua berresteko baliagarri gertatuko zaio. Enuntziazio mailako osagai hauek kortesiarekin lotura dute:
|
|
4 Mezuan bertan ikuspegi parte hartzailea eta subjektiboa txertatzeko balio dio. Egitura horiei esker, hain zuzen ere, ahozko bat bateko hizkeran gertatu ohi den bezala, esataria bera da enuntziatzaile,
|
bere
ikuspuntu subjektiboa da agerian geratzen dena, eta ez, oinarrizko enuntziatuan gerta litekeen bezala, besteren ikuspuntuen enuntziatzailea.
|
2016
|
|
Bestalde, antzerki munduak gogoetak abiatu zituen kanpoan, beste herrietan garatzen zen antzerkiaren berri nahi zuen eta antzerkilariak, taularatzaileak ekartzen hasi ziren. Debate horietan Larzabalek parte hartu zuen, baina
|
bere
ikuspuntua ez zen goaitatzen, Ipar Euskal Herri mitikoa zen goraipatzen mintegi horietan, Larzabalen antzerki konkretua egiten zuelarik, esperientzia handia zuelarik, izena bazuen baina ez zen ulertzen egiten zuena. Prentsak plazaratzen zuen horretan komunikazio zailtasuna nabari da.
|
|
Hasteko, Lafittek Piarres Larzabalek idatzi zuen pastoralari buruz kritika egin baitzuen, ikuspuntu hau aitzinatzen dugu abiapuntu erreferentzial gisa. Izan ere, Piarres Lafittek
|
bere
ikuspuntua ematen baitzuen pastoralen sortzearen garaiez. Harentzat hamaseigarren mendearen erditsuan heldu ziren, horri buruz egindako gogoetak eskaini zituen.
|
|
Ur Apalategik pertsonaiak aipatzen ditu, ez du zuzenean Atxagaren
|
beraren
ikuspuntua azaltzen, pertsonaien ikerketen emaitza digu azaltzen, baina pentsa daiteke Atxaga bera egoera horretatik aski hurbil izatea. Pasarte hau, gure kasuan, Larzabalen obraren lantzeko momentuan interesgarria gertatzen da Larzabalen pertsonaiak eta Larzabal bera ere ez baita batere ikuspuntu honetatik ari.
|
|
Antzerkia gose grebalarien eta euskaldunen garaipenarekin bururatzen da, gose grebak ondorioak izan zituen euskal gizartean, poliziak bortxaz sartuz grebalarien aurka. Aipamena egiten du eta esplikatu nahi du zer gertatu den eta zuzenaren
|
bere
ikuspuntua azaldu zuen. Gora Amayur eta gora Euskadi oihuekin bururatzen da eta Amayurren hitzek antzerkiaren amaiera ematen dute agintarien jarrerekiko horrelako zalantza handiarekin:
|
2023
|
|
Bere bizian zehar intelektual askori lagundu zien, bere ondasunetan babestuz baita diruz ere. Mezenasgoa,
|
bere
ikuspuntutik ardura handia eta betebeharra zen. Europan zehar harreman asko zeuzkan eta Erreforma eta Kontrarreformaren garaian ideien mugimendu handi horretan egoerak erraz okertzen ziren, Margaritak babesle ardura izan zuen21.
|