Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2006
‎Massachusetts-eko Teknologia Institutuko (MIT) Paul D Sclavounos irakasleak hamarkada batzuk daramatza itsasoan petrolioa edo gasa ateratzeko kokatu beharreko egitura erraldoien diseinua lantzen eta gainera, azken urte hauetan, bere ikerketa esparrua haize errotetara zabaldu du. Plan hau aurkeztu berri du:
2009
‎EHUko irakaslea da, Soziologia Sailean. Bere ikerketa esparrua iritzi publikoaren azterketa da. Analista politikoa da euskal prentsa eta telebistan.
2010
‎Horrenbestez esan dezakegu, puntu honekin amaitzeko, hizkuntzalaritza bera pixkanaka bere ikerketa esparrua zabalduz joan dela, hain zuzen, ekintza linguistikoa berarentzat geroz eta garrantzitsuagoa bihurtu den heinean. Kontua da, Lyonsek dioen bezala, zientzia hori" mikrolinguistika" soilik egitetik" makrolinguistika" ere egitera pasatu dela, alegia, orain ez dela bakarrik" sistema linguistikoen egituraz" arduratzen, baizik eta baita" hizkuntzari eta hizkuntzei dagokien edozertaz" ere46 Aztergaia, bestela esanda, gertakari linguistiko osoa da —bai hizkuntza bai hitz egitea—, eta, zentzu horretan, hizkuntzalaritza ezin daiteke diziplinarteko jarduera orohartzaile bat baino izan.
2011
‎Aritzen galderei helduz, zera esango nuke: kritika esaten duen bezala, poskolonialismoa umbrella term bat da, alegia, bere ikerketa esparrua zabala da eta denetariko joerak biltzen ditu, feminis­moa bera, esaterako. Hain zuzen, Spivakek esaten du poskolonialismoa ikuspuntu feminista eta marxista batetik aplikatzen duela (Fanonek eta Bhabhak, ostera, psikoanalisiari heltzen diote).
2017
‎Diziplina honek, etnografia eta testu interpretazioetatik haratago ere, hezkuntzaren sailera ere zabaldu ditu bere ikerketa esparruak, zehazki curriculumaren sailera. Curriculumari buruzko orain arteko ikerketak, funtsean, zer erakutsi galderari erantzuten saiatu izan dira.
2022
‎Miresmenez begiratzen diogu gure bizilagun euskaldunen bertsolaritzak edo korsikarren Chjama è rispondi ak daukaten bizitasunari (dominazio kultural bati aurre egin behar dieten auzoko kulturak). Gure CORDAE elkarteak (Centre Occitan de Recherche, de Documentation et d’Animation Ethnographiques), duela 40 urtetik Tolosako eremuan hizkuntza eta kultura babesten ditu, ipuinak, abestiak, musikak eta dantzak bilduz, eta bere ikerketa esparrua kultura latinoetara zabaldu zuen. Horrek Brasilera eraman gintuen 90eko hamarkadan, eta han poesia kantatuaren hainbat jarraitzailerekin egin genuen topo, baina baita inprobisatzaile famatuekin ere:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia