2010
|
|
Beste oztopo bat ikasle euskaldunentzat: " Kanpora joan behar izaiten dute, lekuan
|
berean
ikasbiderik ez izaiteagatik". Gorago ikusi dugu nola Ipar Euskal Herrian unibertsitate formakuntza aukerak urriak ziren.
|
|
Euskaraz hitz eginez, euskara bultzatzen genuela oso garbi geneukan, ikastolan jasotako hezkuntzagatik baina etxean jasotako hezkuntzagatik ere bai(...) Zangotzan zailagoa da euskaraz aritzeko giroa aurkitzea eta egun asko nabaritzen dut, nik beste esperientzia oso ezberdinak bizi ditudalako nire klasekoekin edo Iruñeako lagunekin alderatuta. iruñerria eta hortik beherako hiriak oso erdaldunak dira (atarrabian %15 inguru euskaldun; barañainen, berriozarren, burlatan, iruñean, lizarran eta zizur nagusian %10; tafallan eta zangozan %5). hiri horietako gure gazte gehienei euskara eskolan/ ikastolan ikasi izanak ondorio batzuk ekarri dizkie. haietariko anitzendako euskararen esperientzia uharte moduko bat izan da: ...nartea, aisia...) erdaraz eratu dituztela. iruñeko gazte batek dio euskara beretako hizkuntza akademiko hutsa dela, ez dagoela bere sustraiari edo familia jatorriari lotuta, kosta egiten zaiola, euskaraz deseroso sentitzen dela. euskaran deserrotutako hiztuna dirudi, ingurune erdaldunean hazita euskaran gozatzeko aukerarik izan ez duena. gazte horren frustrazioa hunkigarria da, areago ere jakinda
|
bere
ikasbidean euskarari behingoan bizkar eman beharrean, unibertsitatean euskaraz ikasten segitzea hautatu zuela. gazteek inguru soziolinguistikoaren eragin erdalduntzaile ikaragarria jasotzen dute. zail zaie euskara erabiltzea. gazte euskaldun horietako anitz nolabaiteko euskaldun ezinduak dira, erdal inguruak berak ezinduak, inguruak ez baitie bide eman euskara normaltasunez erabiltzeko eta horret... euskararekin harremana izaten segitzeko eta euskara ez galtzeko modua baita.
|
2011
|
|
Eta, ipuina kontatu bezain laster, amak
|
bere
ikasbidea eman zien, jakina, halakoetan ohi zuen bezala:
|
2012
|
|
zergatik ez? Pikutara joan al dira, dagoeneko eta aplikatzen hasi baino lehen,
|
bere
ikasbide guztiak. Denborak eta beste motatako hezkuntza batekaldatuko al du hori guztia?
|
2014
|
|
«Eta
|
beraren
ikasbidea, xuxurlatu zuen berekiko?. Gizonek itxaropena zuten berarengan; beraren ontasunak ekintza bakoitzean distiratzen zuen.
|
|
Gizonek itxaropena zuten berarengan; beraren ontasunak ekintza bakoitzean distiratzen zuen.
|
Beraren
ikasbidea...».
|
|
«Egia da, esan nion?;
|
beraren
ikasbidea ere bai. Ahaztuta neukan».
|
2015
|
|
Beharbada, azken 15 urteotako lanak sakonagoak dira; musika eta poesiaren ikuspuntutik begiratuta, presentzia artistiko handiagoa dute, agian arrakasta gutxiago izan arren.Iaz kaleratu zenuen Nire bihotzak zure begiak ditu. Izenburuak berak adierazten du bilakaera, asko aldatu zara. Ez, beti joaten zara aurrera, bizitza
|
bera
ikasbidea da, baina norbera den modukoa da eta izaera ez da inoiz aldatzen. Sortzeko prozesua ere bera da, nahiz eta gaurko egoera bestelakoa izan.
|
|
Rosa da gogorren presionatzen duena, neskarik esperimentatu eta lotsagabeena, ustez.
|
Bere
ikasbidean Mirenek aurkituko du ezer ez dela dirudiena, eta aldi berean irudimenak badenaren gain eragin dezakeela. Egitate hori, batzuetan, gure zorionaren aldekoa da, edo gure zorionaren alde erabil dezakegu bederen, zoriona izaki etikak oro har eta Saizarbitoriarenak zehazki gizakioi maizenik proposatu digun azken xedea, gure jarduera guztien helburu gorena.
|