Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2008
‎Oso garrantzitsua da, halaber, eginda dauden baliabide urriak partekatzea, zeren, maiz, zein bere aldetik ibiltzen baita, bai ikerketa lanetan, bai baliabideak sortzen. Interes bereko taldeen arteko lankidetzak sustatu behar dira, indarrak batuz emaitza hobeak eta lehiakortasun handiagoa lortuko baitira euskarazko teknologien garapenean.
2012
‎Lehenengo, beraz, behar horren inguruko kontzientziazio lana egin litzateke taldeetan, ezagutza horrek taldeari zer nolako ekarpen eta onurak egin diezazkiokeen ikus dezaten. kultur transmisioan izan dugun etenari erremedioa jartzen hasteko, jakintza horren transmisioaz arduratuko den kide bat izendatzea izan daiteke hurrengo urratsa eta arduradun horiei beharrezko prestakuntza eskaintzea ondorengoa: ...erak baliatuz, foroak edo bilguneak antolatuz... horrek guztiak dedikazio bat eskatzen du, jakina; eta, eguneroko jardunean kideek ematen dituzten orduak ikusita, zail samarra ere izan daiteke inor horrelakoetan sartzea. energia hortik sortzen da, ordea. zaletasuna sustatzeko, harra sorrarazteko, taldea elikatzeko eta berotzeko... zertan ari gara, ri erantzuten hastea eta erantzun horiek zaletasun beraren inguruan dabiltzan beste taldekideekin konpartitzea eraginkorra eta indarberritzailea izan daiteke oso. ekintzen zurrunbilotik irten eta pentsatzeko, hausnartzeko, konpartitzeko... momentuak eta espazioak bilatu genituzkeelakoan gaude. Moduetan asmatzea da, behar bada, gakoa.
‎4.6 Harremanak kultur taldeen artean harreman gutxi dagoela konstatatu dugu. harreman horiek puntualak dira; talde batek egin asmo duen zerbaitetan beste baten beharra daukan heinean gertatzen dira. Bakoitza bere aldetik dabil, beraz. ez daukate beste kultur taldeek eskaintzen dituzten emanaldietara ohituraz joateko joerarik. kultur komunitate sena falta dela esango genuke; ez dira, oro har, kulturgile sentitzen.
‎Nabaria denez, hizkuntza bat ezagutzen ez duten pertsonek ezin dute hizkuntza hori erabili. Hori dela eta, kalean hizkuntza batean gerta litezkeen elkarrizketak bertan dabilen jendearen hizkuntza gaitasunak ere mugatzen ditu. Badakigu aurrez hizkuntza bat erabiltzeko gai ez diren pertsonek ezin izango dutela hizkuntza horretan inongo elkarrizketarik izan.
‎Zera adierazten du tasa horrek: 15 urtetik gorako herritar guztiak kalean maila berean ibiliko balira, entzungo genukeen euskararen %a zenbatekoa izango litzatekeen. Kopuru hori zuzenean alderagarria izango da ISLren emaitzekin.
2019
‎Hitzezko jardun horrek lehen baino idatziaren eragin biziagoa du, baina berez bere dabil.
‎Labur bilduz: bestelakorik falta ez den arren hitzezko jarduna da, orain ere, arnasguneen eguneroko ardatz eta iturri. hitzezko jardun horrek lehen baino idatziaren eragin biziagoa du, baina berez bere dabil. eskertzekoa da Xabierrek puntu hori ere mahaigainera ekarri izana. ez dago bide hoberik, honetaz eta hartaz ditugun zalantzak eta bereizbideak elkarren artean argitzen saiatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia