2001
|
|
Eskolan antzerkigile handiak irakurri eta ikertu ditugu; erabilitako estiloa, ekintzaren egituraketa, pertsonaien izaerak. Eztabaida luzeak eman ohi dira hau dela eta, alegia, antzerkigintza
|
bere
horretan aztertu behar dela eta ez literatura ikasgaiaren barruan, izan ere, baduelako berezko pertsonalitatea; eta, batez ere, antzerki lan bat ezin delako behar bezala ezagutu jende aurrean eskaini arte. Baina, era berean, antzerkiaren lan handiak ezagutu ezinak izango zitzaizkigun paperean jaso izan ez balira.
|
2004
|
|
Bertan, zicntzia ezagutza gisako irudi batetik zicntzia praktika gisako irudi batera biratzeaproposatzen da. Libttruko ekarpenck zientzia praktika
|
bere
horretan aztertzeko askotariko ikuspcgiakgainbcgiratzen dituztc, eta biraketa horrek sorturiko ZTGko bame eztabaidak erc jasotzen dituztc.
|
2014
|
|
Miren Artetxe – Bertsolaritzaren eragina Lapurdiko bertso eskoletako gazteen identitatean eta hizkuntza erabileran fenomenoak bestelako fenomenoekiko elkarreraginean aztertzea ahalbidetzen du, eta nire ustez, horrek hizkuntza erabileraren gakoak modu errealagoan aztertzera garamatza: hain justu, giza jokabideen konplexutasuna
|
bere
horretan aztertzera, elementuak isolatu gabe, eta fenomenoak sinplifikatu gabe.
|
2018
|
|
euskara gai da komunitate trinko eta egonkorra gauzatzeko, eta komunitate hori inguruetako gehiegikerietatik gerizatzeko. Eta Luis Luzianok hizkuntza apart hori
|
bere
horretan aztertu eta preserbatu nahi du; egiatan, izoztu nahi du mundu atabiko eta paradisiako hori, bertako dialektoak eta guzti. Nire gusturako, Janpierre Arbelbidek formulatu zuen ondoen Lotilandiaren ideia Igandea liburuan, 1895ean, zeinean euskarak babestu egiten baitzuen kutsatu gabeko eremu bat, non bertako biztanleak, Lotilandiako euskaldun maitagarriak, Jaungoikoaren lege barruan bizi baitziren, edozein eragin galgarritatik euskarak babestuta.
|
2020
|
|
Hizkuntzan garrantzi handia dute lokailuek, baina, arrazoi askogatik, printzipioz gramatikaren muga naturaletatik urrunago daude. Hola, Beñat etorriko da diogunean,
|
bere
horretan azter daiteke perpaus hori, eta hor gertatzen diren gramatika erlazioak ondo azal daitezke" kanpora" jo gabe. Jakina, bistan da Beñat nor den identifikatu behar dugula, eta zerbaitek (hiztegiak) azaldu digula etorri horrek zer esan nahi duen(" hitz egiten duenaren tokira joan").
|
2022
|
|
Egungo egoeraren eta utopiaren arteko arrakala
|
bere
horretan aztertzeari ez diote zentzurik aurkitzen Apodakak eta Eskisabelek, ez bada norabideari erreparatzeko. Izan ere, Apodakak gogoratu du utopiak «zentzu emaile» izateko balio duela, eta horrekin batera joan behar duela «pragmatismo eraldatzaileak», «gauzak aldatzera jotzen» duenak —«pragmatismo dogmatikotzat» dauka status quo a mantentzera mugatzen dena— Alde horretatik, Eskisabelen iritziz, euskalgintzari ikusten dioten bertuteetako bat zera da, «bere burua proiektatzen duenean» kontuan hartzen dituela «beste zapalkuntzak eta bazterrekotasunak».
|
2023
|
|
Bada, gizaki praktikoak, baliagarritasuna beste kezkarik ez duenez, helburu zehatzen baterako behar dituen puntuei baizik ez die begiratuko, baina zientzialariak, berriz, beste era batera jokatuko du: kurba
|
bere
horretan aztertu nahi duenez, erregulartasunez banatuko ditu aztertu beharreko puntuak, eta, haietako batzuk ezagututa, trazu erregular baten bidez elkartu eta kurba osoa lortuko du".
|