2004
|
|
Hizkuntzaren kanpo historia bat daukagu
|
beraz
hor, hizkuntzari itxuraz kanpotik ezarri zaizkion traba batzuk direla kausa. Jatorriz kanpokoak diren arazoak, ordea, barneko bihurtzen dira denboraren poderioz, eta azkenean ez dakigu zehatz mehatz kanpoko eta barneko arazoak bereizten.
|
|
Gandiagaren obra osoa propaganda izan da, hortaz; berak maitasunaren begiekin ikusi dituen parajeon, bideon(" hain sentimen biziz/ lotzen naute/ gizonon betiko/ nekezko historiaz") propaganda.
|
Berak
hor topatu ditu aspaldiko arbasoak, guraso eta herrikide lagunak berarentzat. Hori izan du etxea eta familia.
|
2007
|
|
Baina Aita Santuak Plaza Kapitolinoa bera ere autoritate goren paternalistaren oholtza gisa apailatu gura izan du, errepublikarra barik. Plaza hori eta
|
berak
hor ipinarazi duen zaldun inperiala eredua izango dira gero mendebal guztian, Donatello-rekin Paduan, Verrocchio-rekin Venezian, eta handik hara Madrilen zein Parisen, Londresko St James, s Square edo Berlingo Charlottenburgen, barokoan nahiz neoklasikoan jaso edo pintatuko diren zaldizko estatuentzat, larderiaren sinbolo faboritoak.
|
|
Egia da. ...irakurtzen dut ezustetuki729 Aipu horren jatorrizko etzauntza eta kontestu doia ez dut ezagutzen, baina Proudhon pentsatzaile libertario bat da, eta a priori esaldiak pentsamendu errigortsuki arrazista bat autorearen aldetik ez duela adierazten, suposatzera joko nuke (ingurumari arrazista baten pentsaera islatzen duela, bai), nahiz eta arraza gora eta behereen termino ezbaibakoetan espresatzen den
|
bera
hor. Berba arrazistetan jende asko espresatu da garai batean.
|
2009
|
|
Harrezkero, denboraren hastapenetatik, ardi bide eta xendrek zeharkatua, historia bat dauka familian berak ere, txaboletako suarekin, artzainekin. Dibinitate kosmiko baten eta iragan sakratu baten ordezkaritzan dago
|
bera
hor, artzainen munduan, bere burua jaun eta lagun eskaintzen. Mendi bakoitzak bere izena eta nortasuna du.
|
2011
|
|
Hor dago autoa, zuek tea hartu eta hemendik ordubetera itzuliko gara atari honetara, honaxe.
|
Bera
hor sartzea nahi baitut. Lehenbiziko aldia du eta merezi du ikustea.
|
2013
|
|
Renéek erotu beharrean sentitu zuen bere burua, eta ez zuen disimulatzeko lanik hartu. Dena eta xehe xehe ikasi nahi zuen, eta aldi berean ez zuen ezertxo ere jakin nahi; aitaren iragana axola zitzaion, jatorria, erroak, gaztaroa, atzean utzitakoa, inoiz kontatu ez ziona, sekretupekoa, baina era
|
berean
hor konpon esango zigukeen gustura, zutabeak pitzatuko zizkion lurrikara genekarrelako.
|
2014
|
|
–Renanek monarkia liberala defenditu zuenean, frantziar izpiritu errepublikarrari mugak jarri behar ez zizkion «monarkia konstituzionalaz» eta kontserbadoreaz ari zela ulertu behar dugu, izpiritu errepublikar horrek sendoa izan behar baitu monarkiaren iraupena eragozteko, baina errepublikaren ezarpena ziurtatzeko ahulegia berriz? 76 Konferentzia emailearen posizio politikoaz zalantzaz bete bagaitu, bitxi samarra jazotzen zaigu beste hau ere: tesi alemana honezkero izendatuki inork ez du errepresentatzen, baina tesia
|
bera
hor dago, inorena ez eta bai aleman guztiena suposatuki77; kontzeptu frantsesa Renanek ordezkatzen du, baina Renanen nazio kontzeptua ez da batere, frantsesa? (boluntarista)!
|
2015
|
|
–izurtutako orri bat ezker poltsikotik atera eta begien aurrean jarri dio Montagi?.
|
Bera
hor kanpoan zegok, eta auskalo nola, baina badaki ni hemen nagoela. Ez duk horren erraz ahaztuko nirekin.
|
|
–Rol garrantzitsua izan zuen. Guri ziurtasuna ematen zigun
|
bera
hor sartuta ikusteak. Uriarteren mezua zen [ezker abertzaleari] sinesteko, benetan ari zirela?.
|
|
batetik, gezurretakoak ematen dutela burni puska horiek, berak egiazkorik inoiz ikusi ez badu ere, pelikuletakoak soilik; eta, bestetik, abenturak egiazki ez direla batere liluragarriak:
|
bera
hor hotzak dago, hezetasuna dago, eta aurrean dituen pistoladun horiek ere, lapur, kontrabandista edo zer diren ez dakien horiek ere ez dutela filmetako itxura interesgarria: jende korrientea ematen dute, jertse lodiz eta txamarraz jantzita, eta euskara normalez mintzo dira.
|
|
Beharbada filosofiak. Espazio zail bat hori, konfortik eskaintzen ez duen eremua, ziurtasunik batere gabekoa, hori bakarrik gelditu zaio
|
bera
hor kokatzeko, dena duda muda. Irakurriz, idatziz, bere ezleku aberria mugarririk gabe zabaltzen du.
|
|
Han edo hemen begiratzen badut, jendea sakelakoaz mintzatzen ikusten dut, mezuren batekin borrokan edo sarean nola nabigatu ikasten. Cyborg zonbi ez kabledunak garela ematen du, hor gaudenok, baina aldi
|
berean
hor ez gaudenok, belarrian sakelakoa dugunean. Beste dimentsio batean gaudela dirudi, bolumen handiz hitz egiten dugu eta kutuntasunak kontatzen dizkiogu elkarri ondoan zein egon daitekeen axola izan gabe.
|
|
–
|
Bera
hor barruan, ondo babestuta, eta gu, berriz, hemen, hotzak akabatzen.
|
2016
|
|
Zer zekiten zer ziren purgatorioa eta infernua. Hastapenetik norbait isil isilik egon zen,
|
bere
hor izatea iheskorra bihurtu arte. Nehork ez zuen aipatu, behin Sap bidean aurkitu genuela; eta bera, agian arrazoi horrengatik, ikusgaitz bilakatu zen, inork galderik egin ez ziezaion asmotan.
|
|
Kanpoan Aroies tituluaren azpian zagerren publizitateari begira, gizon bakarti bat zegoen, isilik, barneko zalapartak traba egin balio bezala.
|
Bere
hor egoteaz inor ez ohartzea nahiago zuela sumatzen zitzaion, zerbait higuingarri egin izan balu moduan. Bikotea berarekin solasetan aritzera ez zen gehiegi ausartzen, misterioz beterik zelako baina ardoak ere bere gain ondorio sakonak utzi zituelako.
|
|
ETAtik alde egin zuen 1967an, haren V. Biltzarraren ondotik, bi hitzetan marxismo leninismoak pisu gehiegi zuelako erakundean, eta abertzale sozialista humanistei ildo gisa antolatzen utzi ez zietelako(
|
bera
hor kokatzen zen B. del Valle, M. Agirre, X. Imazekin eta batean). 1971n, ahaleginak egin zituen T. Monzonekin batera euskal fronte nazionala sortzen, eta 1973an, T. Monzoni egin ahala pasatzen ziola,. Proyecto de Manifiesto Vasco?
|
2018
|
|
–La acción como fin en sí misma es el único medio de volver a la vida?, idatzi dio anaiari ekintzaren mitologia faxistaren tonu tipikoan. 1933an nazismoaren garaipena ospatu du Berlinen, non ere momentuan estudiatzen baitago, eta Parisen halaber 1940ko ekainean, tropa alemanek hiriburu frantsesa okupatu dutenean
|
bera
hor bizi baita, literaturari emana, gobernu errumaniarraren bekadun. Gerra bukatu eta Cioran Parisen geratu da (Errumania komunista da).
|
2019
|
|
–Kate bat bezala da:
|
berak
hor idatzita uzten duen, hau erabakit dut, hori, familiak nola hartzen duen, horren ondorioz inguruak nola hartzen duen, horren ondorioz herriak nola hartzen duen.
|
|
Beti begiratzen dit titietara, eta nirekin oheratu nahi duela ematen dit aditzera. Badirudi sexua inportanteegia dela
|
berarentzat
hor zehar emakumeak laurdenkatzen ibiltzeko, haietaz baliatzeko denborarik ere hartu gabe.
|
2021
|
|
badirudi edozein momentutan argazkilaria ere argazkian agertuko dela.
|
Berak
hor egon nahi zuen. Itxaroteko esan zien.
|
2022
|
|
Ertzaina desorientatuta sentitzen da. Zer egiten du
|
berak
hor. Ez da posible.
|
|
Nik ongietorria egin nion mundura,
|
bera
hor zegoen. Ez dakit noiz bilakatzen den norbait pertsona, baina ni bere aita sentitzen nintzen.
|
2023
|
|
Helikopteroa iritsi da, eta hor jaitsi dira Juan Carlos eta Sofia, beren segizioko gortesau eta korrejidoreek segituta, eta haiei ongietorria egiteko prest dauzkate eskualde honetako agintari berriak, jendeak bere botoz aukeratuak, lur honen maitale eta aldezle eta haren askatasunaren aldarrikatzaile, baina ez beste matxino iraultzaile odolgose horien gisan, ezpada modu zibilizatu eta demokratiko eta baketsu eta lasaian, kanpoan bildutako jendea heiagoraka ari den bitartean, batzuk erregeari bibaka eta txaloka, besteak presoak kalera eta independentzia garrasika, baina hori dena espero izatekoa zen, eta, bateko eta besteko oihulariei jaramon handirik egin gabe, bisitari txit argidotarrei ongi etorri esan dieten anfitrioiek –Bizkaiko aldun nagusi Jose Maria Makuak, Eusko Legebiltzar estreinatu berriko presidente Juan Jose Pujanak, Eusko Jaurlaritzako lehendakari Karlos Garaikoetxeak– haritz sainduaren aurrera eraman dituzte, eta han galaz jantzitako txistulariek Espainiako himnoa eta Eusko Abendaren ereserkia jo dituzte hurrenez hurren, Txunta Txunta aurrena eta Gora eta Gora hurrena, ura eta olioa elkartzea bezala batzuentzat, txapel berarekin bi buru estaltzea, posible ote da bi naziotasun izatea, bi leialtasun, bi nortasun, bi maitasun, haietako bat ukatu edo norbera zoratu gabe? Baina hori Antonio Machínek abesten zuen bolero bat da eta ez txistulariek jo beharreko ereserkia, eta arbolaren gurtza solemnearen ondotik protokoloak Juntetxe barrura sartzea eskatzen du,
|
beraz
hor doaz anfitrioiak eta bisitariak, nor jabe nor mirabe, eta sartu dira azkenik batzar gelara, non zutik eta txaloka hartu dituzten legebiltzarkide eta batzarkide eta senatari eta gainerako herri ordezkariek.
|