Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Adibidez, terapeutak sexu jokabideaneragiten duen bikote gatazka denentz baloratu du. Hori horrelabada, bikote terapiara bideratzea gomendagarria izan daiteke; edo, zailtasun sexual bat baldin bada, zailtasun berari helduko zaio.
2001
‎aurrekoan ez bezala, kasu honetan ez dahabitataren jarraipenik egon; antzinako ezarkuntza horiek despopulatutadaude gaur egun, eta gehien jota baselizaren bat gelditzen da. Gainera, lurraldearen kontrolerako kokaguneak zirela ematen du, inoiz ez giza biziguneak, ezta Goi Erdi Aroan ere; batetik, mendi gailurretan egindako ezarpenak zirelako (beraz, haize guztiak jasaten zituzten babesik gabe, eta, erliebeoso malkartsua zenez, bertara heltzea zaila zen), eta bestetik, mendibideeneta portu sarreren kontrolerako kokaguneak zirelako. Adibidez, Ereñozarrek (Ereño) Gernikako itsasadarra menperatzen du, Zarragoitik Bermeoko portua, eta Unzuetak (Orozko) Arabar lautadarako pasabidea.
‎Zuhaitz jakin bat kolonizatzen duten karraskarien kopurua, bertara heltzen direnen araberakoa da; arrek jariatzen duten feromonaren kontzentrazio maila bateraino handitzean, jadanik ezin hel daiteke inolako sexuko animalia berririk. Soberan geratzen diren ar emeek beste zuhaitz batzuetara joan dute.
2002
‎Errealaren eta ezagutzaren arteko desbideraketa aurkitzea helburu duen egiaztapena da frogaketa, konproba zioa. Frogaketa edo konprobazioa komunikatzaile profesionalaren zeregina (bere eskura gai beraren inguruan heldu diren informazio desberdinak erkatuz) eta produktu mediatikoaren kontsumitzailearen betebeharra da (hedabide diferenteek gai horri buruz diotena, ezagutza kolektiboak horretaz dioena eta norberari ezagutza propioak argitzen diona erkatuz).
2003
‎EHUk ez zuen Euskal Herriko kultura beharrizan guztiak betetzen, eta urtean zeharreko ekintzek zuten lehentasuna eta ez unibertsitate zabalkundeak. EHUk ez zuen zalantzan jartzen UEUren funtzio kulturala, besteak beste, bera heltzen ez zen tokietara heltzen zelako, Iruñera adibidez; baina garbi utzi zuen EHU ere aritu zitekeela unibertsitate zabalkundean. UEUrekin izandako harremanei buruz zera gehitu zuen:
‎Jazinto Iturbek, bertako irakasle eta UEUko kideak, hiru ondorio garrantzitsu atera zituen inkestaren emaitzetatik: bat euskararen aldeko giro nabarmena fakultatean; bigarrena, euskaldunen urritasuna eta euskalduntzearen beharra eta hirugarrena, garai hartako eztabaidetan arreta gutxi eskaini zitzaion puntu bat, «euskarazko Unibertsitatearen etorkizuna eskailera luze baten buruan dagoela, eta bertara heltzeko aurreko mailetatik ere pasatu behar dela»97 Hilabete batzuk lehenago Jose Ramon Etxebarria fakultate bereko irakasleak gauza bera aitortu zuen: «nekez eduk dezakegula Euskal Unibertsitaterik euskal ikasle eta irakasleak eduki arte, eta hauk beheko mailetatik pasatu behar dutelarik, behe mailetako euskal ikastetxeak behar ditugula aurretik»98.
2004
‎Aitzitik, eskura dugun informazioa kaskarra bada, nekez egingodugu zume edo zumitz horiekin otarre onik. Idazlan onak egiteko, beraz, informazio onabilatzen jakin egin behar da eta bertara heltzen. Atal honetan, informazioa eskuratzekomodurik ohikoenak eta fidagarrienak aurkeztuko dizkizugu.
2005
‎Oro har, ikasgelako materiala eta material komuna bereiz ditzakegu: ...an erabiltzen du irakasle batek baino gehiagok.Ikastetxe askotan, irakasle batek baino gehiagok erabiltzen duen material komunhori gela espezializatuetan egoten da (gorputz hezkuntzako gelan, laborategietan, plastika gelan, etab.), sakabanatuta eta ohiko ikasgeletatik urrun, beraz, hezkuntzajarduerak gauzatzeko gela berezi horiek erabili eta baliatu nahi dituzten irakasleentzat ez da erraza izaten bertara heltzea.
‎Mota honetako ertzetan urtero 0,4 km3 ko material kopuruak jasaten du subdukzioa. Akrezio prisma txikia (5 km-ko zabalera) duten ertz konbergenteek 16.000 km-ko luzera osatzen dute eta zundaketei eta geofisikari esker jakin badakigu bertara heldutako sedimentuen% 80k barneratze prozesua jasaten duela. Ertz hauetan, urtero, 0,7 km3 ko material kopuruak jasaten du subdukzioa.
‎ale bakoitzak gameto ar eta emeak ekoitzi ahal ditu. Edozelan ere, animalia hermafroditikoetan gameto ar eta emeak ez ohi dira aldi berean heltzen, autoernalketa ekidinez. Oro har, lehenago testikuluak heltzen dira, hau da, proterandria gertatzen da; proteroginia urriagoa da.
2006
‎Ildohorretatik, gogora ekarri nahi dugu txikiak adoptatua izateko eskubidea daukala etahori aukera bat baino ez dela guraso adoptatzaileentzat ere. Gaur egungo eztabaidari jarraituz, kontua da bereiztea guraso homoparental adoptatzaileek (heterosexualekin erkatuz) adopzioari modu berean heldu diezaioketela, jakinda ere, gaitasunpsikologikoaren ziurtagiria, alegia, adoptatzeko egokitasun ziurtagiria, eskuratzea ezinbestekoa dutela (honi buruzko informazio gehiagorako, ikus 9 kapitulua).
2007
‎Gai berari helduz, boterearen gailurretik ikusita, begi bistakoa ere bada gizatasuna gero eta txikiagoa dela boterea zenbat eta gehiago egon pertsona bakar batenborondatearen mende. Behin gizabanakoak gizartean eta naturan autodefentsarakoboterea edukirik (naturan badirudi gaur egun ziurtatua dagoela, egia ez bada ere), besteez aprobetxatzeko metatuko badu boterea, gizatasunaren neurrira egina ez denboterea izango da, antropologiaren ikuspegitik behintzat.
‎«L, idée une fois vue, les mots suivront sans difficulté» (Egokiago, ideia hitza saihestuz, E. Gil Beraren euskarazkoa: «Gaia izanik, hitzak berez bere heldu dira»). Bigarrena, Senekarena:
2009
‎Orain dela ia 80urte argitaratu zen bi fotoien mikroskopiaren kontzeptua (Goppert Mayer, 1931). Ideia horren arabera, bi fotoiek molekula bati une berean heltzean (edo soilik fentosegundo gutxi batzuetan banaturik) beren energiak elkartukodituzte eta molekulak kitzikapen egoera lortuko du (1 eskema). Dena den, pultsu arinen laserrak asmatu arte, orain dela 20 urte, teoria hau ezin izan dapraktikan jarri (Denk et al., 1990).
2011
‎Beraz, unibertsitatera heldu zenerako euskaraz hezitako eta euskara titulua zuen gazte euskalduna zen. Biologia karrera hasi zuen Leioako Zientzia Fakultatean, eta bera heldu zenerako karrerako lehenengo maila euskaraz ikasi ahal izan zuen. Karrera ikasten zegoela Bultza!
‎Jazinto Iturbek, bertako irakasle eta UEUko kideak, hiru ondorio garrantzitsu atera zituen inkestaren emaitzetatik: bat euskararen aldeko giro nabarmena fakultatean; bigarrena, euskaldunen urritasuna eta euskalduntzearen beharra eta hirugarrena, garai hartako eztabaidetan arreta gutxi eskaini zitzaion puntu bat, «euskarazko Unibertsitatearen etorkizuna eskailera luze baten buruan dagoela, eta bertara heltzeko aurreko mailetatik ere pasatu behar dela» (Aizpuru, 2003a: 51).
2012
‎Horren modu argian jardun ez bazuen ere, Nazioarteko Justizia Gorteak, Kosovoko kasuan, teoria berari heldu zion. Justizia Gorteak argi aipatu zuen nazioarteko zuzenbideak ez duela sezesioa debekatzen; ez dago inolako arauriksezesioa debekatzen duenik.
‎27). Gaur egun, abiadura apurbat moteldu egin du tren honek, baina helmuga eta bertara heltzeko bideak etabitartekoak argiago daudela iruditzen zait. Bertsolaritzak erakutsi du ez dela azkarpuztu eta berehala husten den globoa.
‎NI berri baten eraikuntza dago hemen. NIkonkretuak hartzen du garrantzia, barnerakotasuna, barne gatazkak, subjektibitateak, intimitateak, bera heldu baino lehen istorio guztiak kontalariorojakile batek kontatzen zituenean.
2014
‎Mitxelenaren prosa bera da moldezko etaahozko euskal lekukotasunaren oihartzuna: bere bitartez heldu zaizkigu (Orixeriburuz errenteriarrak adierazi zuen legez) «euskal idazleen mintzaera dotorea etaikasia, eta bertsolarien etorri egokia eta lasaia».
‎Gorputz atal guztiak ez dira azkartasun berarekin heltzen. Burua, eskuak eta oinak hazi ohi dira lehenengo; ondoren, besoak eta hankak, eta, azkenik, enborra eta sorbalda.
2015
‎Afrikanerrak, Europatik Hegoafrikara joandako kolonoak, bertara heldu eta lurren eta baliabideen jabe egin ziren. Gutxiengoa izan arren, jatorrizko herritarrei dena kendu eta bizi baldintza ikaragarri txarretan bizitzera behartu zituzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia