2000
|
|
Kategoria
|
bereko
hedabideen arteko lehiakortasunaz gain, sistemen arteko lehia ere gertatu da azken urteotan; hau da, teletestua, bideotestua eta telebista bera ere lehian dira alor programatikoan. Beraz, irratia eta telebista berrikitan garatu diren hedabideekiko lehian dabiltza, hala nola, sareen sarearekin, eta gorago aipatutakoekin.
|
2002
|
|
Kontua hauxe da: hedabideetako profesionalak zertan diharduen jakin behar duela, hots, zertan ari den
|
bere
hedabidea. Joera nagusiek eramaten utzita, profesionalak mesede txikia egiten dio gizarteari eta bere garapen kulturalari eta politikoari.
|
|
Produktu mediatikoak modu desberdinetara asetzen du kontsumitzailea. Batzuetan, kontsumitzaileak erabilpen testuinguratzailea bilatzen du produktu mediatuan; alegia, kontsumitzaileak inguruaren berri izateko egiten du
|
berea
hedabideen jarduna. Beste batzuetan, kontsumitzailearentzat erabilpen gizarteratzailea da garrantzitsua; alegia, gizarte bateko partaide dela sentitzeko eta sinesteko egiten duen erabilpena da hori, erabilpen auto sozializatzailea da hori.
|
|
Gaur gaurkoaz, talde eratuek, presio taldeek, zeinek
|
bere
hedabidea gura dute, euren kontrolaren menpekoa.
|
|
Lokalismoak ez du aurrera egingo, baldin eta masek euren inguruko kultura txikia hedabideen ispiluan islatzen ikusten ez badute. Lokalak
|
bere
hedabide propioak behar ditu globalaren pareko izan ahal izateko; ez horren menpeko izateko.
|
|
Ostera, ulertarazle dinamikoaren figurak audientziak
|
berak
hedabideen diskurtsotik egiten duen deskodifikazioa du buruan. Kasu horretan, ez gaude potentzialtasunaren aurrean; kasu horretan benetako eraginaren kasuaren aurrean gaude.
|
|
Botereak, besteen komunikazioen zaintzaile izateaz gain, bere burua aurkeztu ohi du komunikatzaile gisa, beste guztien gainetik. Botereak badaki
|
bere
hedabideak sortzen eta saritzen; baita bere gustukoak ez direnak zigortzen ere.
|
2009
|
|
|
Bere
hedabideko audientziaren aurrean.
|
|
Opariak. Kazetari adituak uko egin behar die
|
bere
hedabidetik kanpo eginlekizkiokeen eta kortesiaren legea hausten duten opariei. Are gehiago eroskeriaproposamen guztiei.
|
2011
|
|
lautik hiru. Bestemuturrean Interneteko erredaktoreak daude; heren batek
|
bere
hedabidea EITBrekinidentifikatzen du, eta erdiek, soilik beren hedabidearekin. ETBko kazetariakerdibidean daude.
|
|
Etorkizuneko komunikatzaileak hedabide guztiak kontrolatuko ditu, bakoitzean zer lengoaia erabili behar duen bereizten jakingo du, hedabide batetik bestera erraz igarokoda, edo mezu
|
bera
hedabide batean nahiz bestean erraztasun berdinez zabalduko du, euskarri guztien lengoaia kontrolatzen duela jakitun.
|
2012
|
|
Hala ere, 2003ko otsailaren 20an Euskaldunon Egunkaria bortxaz itxi zutenean, Eguneroren egitura egunkari nazionala plazaratzeko baliatu zuten. Ondoren, Berria abian ipinitakoan, EKT Taldeak
|
Bertako
Hedabideak enpresa sortu zuen, zenbait eskualdetan tokiko informazioko komunikazio proiektuak martxan jartzeko. Orduan, Tolosaldeko kazetak Hitza izena hartu zuen.
|
2015
|
|
Cross media kazetaritza proiektuak istorioa euskarri desberdinetara egokitzen du eta, ondorioz, kontakizun edo produktu
|
bera
hedabide askotara eraman baino ez du egiten (plataforma anitzeko banaketa). Izan ere, gero eta ohikoagoa da kazetariek informazio bera hainbat eratara prestatzea:
|