2000
|
|
Ondarroan jaio, hazi eta bizi da Andoni Basterretxea eta ederki islatu du hori liburu honetan.
|
Bere
haurtzaro eta gaztaroko kontuak ekarri ditu liburu honetara: sare konpontzaileak kantuan aritzen zirenekoa, sagardotegien inguruko gorabeherak, ahoz aho zabaltzen ziren sorginkeria kontu bitxiak, artazuritzaileen pasadizoak... gaur egungo Ondarroan, neurri batean, galdurik dagoena ekartzen du gogora Basterretxeak.
|
|
Egunerokoan murgildurik, Loretxuren atxilotzeak eta honek jasandako torturek aldaketa eragingo dute Amaiarengan. Orduan amaituko da betiko
|
bere
haurtzaroa: Amaiak bere lehengusuaren lekukoa hartuko du
|
2004
|
|
Kolpe handia izan zen Garcia Lorcarentzat New Yorkeko aniztasun basati eta mugagabearekin topo egitea.
|
Bere
haurtzaroko Andaluziaren oso bestelakoa zen mundu nahasi eta apokaliptiko hura. Eta oinarrizko giza balioen galera da, funtsean, Poeta en Nueva Yorkeko kezka nagusia.
|
2006
|
|
Zahartu eta hainbeste maitatu izan dituen lurrak auzokoari uztera derrigortuta dagoen unean ezagutuko du irakurleak Pette, Bazterretxea aurreko harri zabalean eserita azken aldiz, iragandako urte guztiak oroimenean dituela:
|
bere
haurtzaro eta gaztaroa, pastorala zer zen ikasi zuen aurreneko aldia, etxaldetik urrun eramango zuen gerra, Amerikara jo zuen anaia...
|
|
San Diegon dagoen Jacobs Ingeniaritza Eskolako ikerlari den Marc A. Meyers ek
|
bere
haurtzaroa Brasilen igaro zuen eta txiki txikitatik zegoen erabat txundituta tukanen mokoen gogortasun eta arintasunarekin.
|
2007
|
|
Blankets nobela grafikoak Craigek
|
bere
haurtzaro eta nerabezaroan bizi izandakoak kontatzen ditu. Bera da protagonista.
|
2011
|
|
Marimutiko gaitzetsiak bailiran pilotan ari ziren besoek eman ahala Bankako plazan. Begiak distira eta amultsuki kontatzen dituen
|
bere
haurtzaroko gertakariak ipuin, olerki eta teatro mami bilakatu dira, belaunaldi berriagoen zedarri.
|
2013
|
|
Nik esango nuke elementu narratibo gisa erabilia dela. Igor moto gainean dagoen oro,
|
bere
haurtzaroko oroitzapenak flashback moduan txertatzen dira: aitonaren heriotza, amaren gaixotasuna, arrebarekiko erlazio katastrofikoa, institutuko pasadizo zenbait, etab. Gutxinaka, pertsonaien piezak bilduz goaz, ulertuz, eta ikusiko ditugu nola iragan horren zamarekin aurrera egiten saiatzen diren.
|
2014
|
|
Ndiaye belaunaldi berri horretako kide da, Dakarren jaio eta hezia. Afrikan emakumeak duen lekuaren inguruan galdera ugari erantzun eta estereotipo askori aurre egin behar izan dio hemen, baina aipatu du
|
bere
haurtzaroa eta nerabezaroa ez direla izan Euskal Herriko lagunek izandakoarekiko hain ezberdinak. " Dakar hiriburua da eta han beste bizimodu bat dago, nekazaritza inguruekin alderatuta; landa eremuan emakume batzuk ez dira eskolara joaten, gehienak etxeko lanetan aritzen dira, garapen eta baliabide gutxiago dutelako".
|
|
Irudimenaren bidaia, toki urrunak, magikoak eta exotikoak iradokitzen dituena". Suren 12 urte zituela heldu zen Londresera Sri Lankatik bere familiarekin, eta"
|
bere
haurtzaroko Sri Lankako etxeko irudietan, oroimen magiko horren inguruan murgiltzen da" azaldu du Leatxek.
|
2017
|
|
" Gazteria da dio Akindek sekulako arma horren energia fisikoa bezala intelektuala mobilizatzen dakiena gizartearentzako. Gazteria arrisku iturri bilakatzen da
|
bere
haurtzaroa luzatu eta helduen munduan sartzeko adina berandutzen zaionean".
|
|
Arantxa Iturbek egindako moldaketa irakurrita gomendagarria litzateke egunotan Euskal Herriko hainbat lekutan izenburu berarekin taularatzen ari diren antzezlana ere ikustea. Ama hil berria da eta 20 urtez desagertuta egon den Begoña herrira bueltatuko da, amaren etxera, eta bertan Arrate ahizpa nagusiarekin,
|
bere
haurtzaro eta gaztaroko oroitzapenekin eta bere amaren itzal luzearekin topo egingo du.
|
|
Flash-backetan kontatuko dizkigu
|
bere
haurtzaro eta gaztaroa inflexio puntura heldu arte. Hortik aurrerakoak tartekatuko ditu oroitzapenokin, eta horrela, garai aldaketa protagonistarengan hezurmamituko da, kultura epikotik zaurgarritasunaren kulturara pasatzen ari garela adieraziz.
|
2020
|
|
Walter Benjaminek esan zuen, ondo ulertu badiot, behintzat, hiria dela mundua, ez natura, bere bizitza eta
|
bere
haurtzaroa baino denbora askoz aitzinekoago batean dagoeneko galdua. Baina gure beharra hortxe dago, gure berde beharra, baratzea, kanpoko eta barruko baratzea lantzearena, besterik ez bada baratze hiritar batena.
|