2000
|
|
Aita Bartolome Ziaurrizkoa zeritzan misionest ezaguna —zeina izan baitzen don Frantziskoren eta jaun Marcelen ondotik izan nuen hurrengo prezeptorea, azkena, eta zeinaz aitzinago luze solastatzeko parada izanen baitugu— Urbiainerat etorri lehen aldian, hunkiturik utzi zituen eliztarrak bere sermoi distiratsu haiekin, halako tailuz, non, konfesioneen eguna iritsi zenean, harekin nahi izan baitzuten urbiaindar guztiek, don Frantzisko bazter uzten zutela; zeren bi errenkada zeuden han: bata, aita Bartolomerekin aitortu nahi zutenena, luzea, inurriena baino luzeagoa; bertzea, don Frantziskorena, laburra, jondone Pedro Ermitauak
|
bere
haitzuloan hartzen zituen bisitariena baino laburragoa; ordea, ikusirik zein betilun ateratzen ziren aita Bartolomerekin konfesatzen zirenak, berehala iragan ziren errenkada luzean zeudenak don Frantziskorenerat, luze zena labur egiten zelarik, eta labur zena luze, minutu guti batzuen buruan. Eta, oroitzen ez badut ere don Frantziskok jarri zuen aurpegia, betilun imajinatzen dut alde batetik, ikusirik zer penitentzia zetorkion gainerat jende uholde harekin, baina baita betilunetik betargirat egiten ere bertzetik, loratzen zitzaiolarik, finean, ezpainetan, irri ezkutu bat, zeina izan baitzitekeen, hitzetarat bihurtua, apezak eliztarrei xuxendu komentario balizkoa, malizios bezain inozenta:
|
|
haurraren haurtasunarena. Eta hutsuneak ere hor daude, bertzalde, zeren eta memoriak bere zuloak eta
|
bere
haitzuloak baititu. Eta ondorea garbia da:
|
2006
|
|
Diotenez, Homeroren Odiseako Kalipso ninfa hondartza honetatik hurbil bizi zen, haitzulo batean, eta Ulisesi ontzia hondoratu zitzaionean
|
bere
haitzuloan jaso zuen. Guztiz maitemindu zen Ithakako erregearekin, ez zion inolaz ere alde egiten utzi nahi.
|
2008
|
|
Geroago baina, Ulisesek eta haren lagunek ziklope hark guztiak
|
bere
haitzuloan sartu eta beren lagunak jaten hasi zela ikusirik, handik bizirik irteteko, erraldoi gizajale hura mahatsaren zukuaz mozkorrarazi eta lo zegoela begi bakarra erre zioten. Haien oihuak entzutean baina, haren haitzuloaren ondora inguruko ziklopeak heldu ziren, testuak dioenez.
|
2011
|
|
|
bere
haitzulo kutunera ur freskoaren bila... Putzu guztien inguruan
|
2014
|
|
Ez coca cola eta pepsi colaren artean aukeratzeko dilema ezin lazgarriagoaren aurrean, zenbat munstro gordetzen dituen, normaltasunak?
|
bere
haitzuloetan?!?, bakoitzak nahi duenaren alde egin dezan. Apetasuna, izan ere, ez da askatasuna, botereak hori aditzera ematen badigu ere, mundu kontsumista honetan.
|
|
3 Harrizko Monasterioa (Aragoi) Piévalosen (Zaragoza) dagoen Harrizko Monasterioa XII. mendeko eraikin zistertarra da.
|
Bere inguruan
haitzulo eta ur jauzi ederrak ikus daitezke, eta horien artean Zaldiaren Buztana nabarmentzen da, 50 metro baino gehiagoko erorketa duena. Bost kilometro inguruan, parkeko punturik interesgarrienetatik igarotzen dira ondo seinaleztatutako bidezidorrak.
|
2015
|
|
28 Monasterioa egin ondoren ere, oraindik joaten zen
|
bere
haitzulora, eta han egoten zen eta bertan lo egiten zuen, Ofizio Liturgikorako joaten zenean izan ezik. Eta aurretik, mezatara joaten zen Mesedetakoen monasterio batera, legoa laurdenera dagoenera, eta batzuetan, belauniko.
|
|
33 Gortean eta beste leku batzuetan bere monasterioa egin ahal izateko baliabideak eman zizkioten eta, baimena lorturik, egin zen fundazioa.
|
Beraren
haitzuloa zen tokian eraiki zen eliza, eta berari beste haitzulo bat egin zioten alboan; bertan zuen hilobi handi bat eta han ematen zuen gau eta eguneko tarterik gehiena. Gutxi iraun zion, monasterioa egin ondoren bost urte eta erdi baino gehiago ez baitzen bizi; hain bizimodu latza eginez, bizi izandakoa ere naturaz gaindikoa zirudien.
|
2016
|
|
Aian ere uste denez, Gurutze Santuaren Inbentzioaren egunean (Maiatzak 3) egin ohi den konjuruak Mari
|
bere
haitzulo barnean harrapatzen badu, haizeak eta ekaitzak ez dira bertatik aterako.
|
|
Aian ere uste denez, Gurutze Santuaren Inbentzioaren egunean (Maiatzak 3) egin ohi den konjuruak Mari
|
bere
haitzulo barnean harrapatzen badu, haizeak eta ekaitzak ez dira bertatik aterako.
|
2018
|
|
Kantari aukeratu zuen, Hezur Handiren biloba eta Bizar Motzen alaba. Gaztetxoa, ilunabarrean
|
bere
haitzuloko sarreran kantuan egon zalea, eta artean aspaldi ez zela Hanka Okerrekin bizitzen hasia. Hanka Oker mutil lasaia zen, inori trabarik egiten ez ziona, inorekin borrokan jarduteko joerarik ez zuena.
|
|
Hura izan zen Begi Gorik egin zuen ekintza higuingarriena. Ilunabarreko ordu barean gertatu zen, nor
|
bere
haitzulora erretiratu baino lehen zabaldian biltzen hasi ginenean. Bat batean non ikusten dugun Kantari edalekutik gorako malda lasterka igotzen, atzetik Begi Gori zuela.
|
|
Kantari garrasika eta oihuka ari zen. Begi Gorik buruko ileetatik heldu eta arrastaka zeraman
|
bere
haitzulorantz. Zakarki zeraman igotzen hasi zenean, eta tarraska eraman zuen haitzulo barreneraino.
|
|
Begi Gorik ez zien erreparatu iheslariei. Zabaldira iritsi zenean, malkar ertzetik jarraitu zuen eta
|
bere
haitzulora igo zen berriro. Behin ere ez zuen begiratu ingurura.
|
|
Malkarraren tontorrera iritsi ginenean, atzera begiratu genuen. Gure bizilekua huts hutsik zegoen; Begi Gori
|
bere
haitzuloan zegoen, eta talde osoa basoan barrena desagertua zen.
|
|
Egitura horren bidez ulertzen ahal dira meteorologia kontrolatzeko ortziaren dibinitateen inguruan egin diren errituak eta haien egoitzen ondoan ezarri diren mendiko elizak; ahantzi gabe konjuratzaileak apezak eta konjuratuak batzuetan batuak direla. Airea zuten apezek bedeinkatzen, aireko izakiei zuzendua baitzen erritua, eta mendira jotzen zuten, Anderea
|
bere
haitzuloan ixteko asmoan, airekoa lurpean atxikitzeko xedean.
|
|
639) zioten sorginak orrazten direnean erortzen zaizkien biloek ekaitza eragiten dutela, eta Eskozian indar horren alderdi baikorra baliatzen omen zuten, idortea zenean euria ekartzeko metodo gisa. Badakigu (ikus" Ekaitzegileak" kapitulua) Anbotoko Anderea
|
bere
haitzuloaren hegian orrazten agertzen zela maiz eta, neskatxa zelarik ere, horregatik madarikatu zuela amak. Bilo luzearen orraztea emazteen eginkizun tipikoa izanki, ondorioz heldu den ekaitza ere beraiek sortua litzateke.
|
|
Mitoaren eskema neska galdu, harpe batean bildu eta hartan berean argia sartzea Anbotoko Anderearen jatorria kontatzen duen kondaira tipo batean aurkitzen dugu. Andere hori izango zen neskatoa arrats batez, behiak biltzerakoan bat falta zuela eta haren bila joan zen; gorri bat ikusi zuen eta, berea zelakoan, jarraitu zitzaion; baina behi sorgin bat zen eta leize baten barrura eraman zuen neska; han gelditu zela diote, hura zela Anbotoko Anderea,
|
bere
haitzulora sutan joaten dena (Barandiaran, 1973a: 398).
|
2020
|
|
Gertatzen ari denarekin, bizitzen ari zarenarekin, zer ari zara ikasten? Geldi egoteak, nor
|
bere
haitzuloan sartzeak, balio dezala indartuta irteteko. Eta ez bada hala, lasai,
|
2021
|
|
Nik erantzukizun handiagoa emango diet HB eta KAS hauei, ETAren kupulari berari baino; izan ere, orain ETAko buruzagitza
|
bere
haitzuloan sartuta dago, eta haiek baino informazio gutxiago du herrialde honen aukeren gainean". 109
|
2022
|
|
Eguzkiak uxatu ohi dituen izaki mitikoak eguzkitan laketzen dira. Orozkon, zuloetan bizi diren laminak eguzkitan egoten ziren orrazten edo beren oihal ederrak zabaltzen; eta berdin Anbotoko Anderea
|
bere
haitzuloaren atarian. Basajauna" ekhitala" jartzen zen leizearen hegian, bahitua zeukan Behorlegiko neska batekin eta, haren altzoan burua pausaturik, lokartzen ere zen (Cerquand 2017:
|