Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 430

2000
Beraz gure zahar haiek, errosarioa eta merienda irentsi aurretik eta ondoren, eguraldiaz etengabeko berriketan zebiltzanean, ez zirela txatxu kontuetan ari eta zerbait bazekitela.
‎Eta Euskaltzaindiaren jarrerarik egokiena hain premiagarri den hizkuntzaren sustapenean datza, bere arautegiak eskatzen duen bezala. Beste hizkuntzak ukatu gabe errespetatuz, eta aldi berean gurea errespetaraziz. Europar jatorrak izateko ere herri bakoitzak beretiko izaeran oinarriturik lortu behar du.
‎Beste batentzako gara lehenik objektu. Beraz gu geutasuna hasieratik dago besteari lotua. Bigarren une batean subjektua beretzakobilakatuko da objektu (nartzisismo garaia), beste horrentzako izan denaren antzera.Hala, haurrak bere burua gurasoek tratatu duten moduan tratatu eta ulertuko du.
‎Lehenengo eta behin honako hauhartu behar dugu kontuan: galdera bera testuinguru liskartsuaren lekukoa da; galderaidentitate arazoa bizi duen gizartean sortzen da; galdera hori ez zaio egiten estatunazio normalizatuetako herritar bati eta, berez, galderak berak gure izateari buruz gurebaitan zalantzak sortzea du helburu. Puntu honetan Joxe Azurmendi euskal idazle etafilosofoaren pasarte bat interesgarria eta aplikagarria da:
‎Osaba ikusi zuen azken aldia zein zen pentsatzen jarrita, bere susmogaizto haiek kontatu zizkionekoa izan zela ohartu zen. Harrezkero, beste seniparterikez eta, susmo txar haiexek hartu zituen beretzat gure aitak, eta susmo horien gainetikAita Morlansenganako herra bizia, bihotzean zulatua betiko.
‎Hizketatzaile trebeak ondo daki bere lengoaia egoera bakoitzari egokitzen. Eragozpenik handiena izan bide liteke, aldi berean gure mezua eskolagabe bati eta jakitun bati ulerraraztea.
‎Han gure asmoak hankaz gora, eta han berean gure zuhurtzia guztia alfer lan bihurtua... zeren eta gainean baikenuen orduko otsoa!
‎Han dira ikusgarri justiziaren bila doazenen izu eta ikara, hura eskatu eta hartzean. Zergatik ez gertaera bera gure epaileen aurrean. Gaietan trebe direlako; jakituriak eta argiak dituzte eta etengabe ari dira besteei aholku eskatzen.
‎Zerbait izatekotan, etika naturaz gaindikoa da. Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten. Esan dut gertakari eta proposizioei dagokienez balio erlatiboa baino ez dagoela, on eta txar erlatiboak bezalakoak, eta beste horrenbeste.
‎Beharrik ere noski. Berak guri esan zigun: halako enpresan lanean ari zela, gero egia zela jakin baikenuen, eta negozio inportante baten zain zegoela.
‎Goian batzuek jakingo zitean... guk ez behintzat"; ilunki gogoratzen zituen Xanek gertakizun haiek; Garik beste zigarro bat piztu zuen;" hura izan eta handik egun gutxira Henrirekin eztabaida izan nian. Berak esaten zian, egurra ematen segitu behar zela, eta aldi berean gure aldera indarrak bildu. Nik kristoren kontradikzioa ikusten nian horretan".
2001
‎Arestik gaur, poesia sozialak hainbeste lekurik ez duen garaian, poesiaren arrakastak berak gure artean beherakada handia (eta normala) jasan duen garaian, Arestik, diot, lekurik ba ote du gure baitan?
‎Arriagako sarien izpirituaren eskutik glamourra ere heldu da euskal antzerkira. Inork ez diezadala gaizki ulertu, nik primeran ikusten dut gure antzerki ekoizpenak zein aktoreen lana gero eta ezagunagoak izatea, izan ere ez baitago gauza makurragorik zurekin inor ez gogoratzea baino, baina aldi berean gure antzerkiaren gaineko gogoetaren eskasia sumatzen dut.
‎Beste aldetik Laborantza ganberan laborantza eta laborarien aldeko politika bat egiten da. Laborantza ganberan bizi dira jendeak, baserriak, kabalak; bere nortasuna dauka Laborantza ganberak, baserritarrek biziarazten dute, lanjerosa da beraz gure agintarientzat.
‎Bihotza eta gerra zailtasunez uztartzen diren hitzak ditugu eta, hortik, R. Saizarbitoriaren azken nobelak hasieratik bertatik gugan eragin zuen asaldura. Behiala A. Schopenhauerrek erabilitako irudiaren ildotik, gure ardura eta igurikimenak baldintzatuko zituen gezi baten gisara genekusan nobelaren izenburua.
‎Etxean dena libre uzten zioten, baita liburu erotikoak irakurri eta aldizkari pornografikoak ikusten ere. Eta gero berak guri lagatzen zizkigun. Guk, eskolako komunetan irakurtzen genituen ezkutuan eta marmarrean komentatzen genituen ikusitako guztien gorabeherak.
‎Eskerrak gizajoa konorterik gabe zegoen ordurako. Bere ordez guk egin dugu marru ordea. Zangoa, haragi puska desitxuratu bat ordurako, hezurretik erdi zintzilika geratu zaionean.
‎" ezin diteke ezer absoluturik aurki; gure inguruan topatu dugunak zearo kutsatzen gaitu. Guk ez ditugu ez arazoak ez elburuak aukeratzen, baiñan bai berak gu... Beraz, aukeratzeko gauza ez geran ezkero, obe dugu geren burua eskeiñi(, zakurrak bere nagusiari legez?) eta geure inguruan toka zaizkigunak maitatu.
‎Urte luzetan euskara mendekotasun egoeran ikusi dutenean, ez zuten benetan hartzen eta agian bigunenak aldekotasun faltsuzko adierazpenak egitera ere iristen ziren. Baina berek espainolari aitortzen dioten" normaltasun" hori bera guk euskarari eta euskal kulturari egotzi nahi izatea, eta batez ere, egoera horrek berek aspaldiko urteetan lortutako estatusa EAEn arriskuan jartzea ezin dute inondik ere jasan. Horretarako, aldian aldian egin izan duten bezala, diskurtso bat apailatzen saiatuko dira:
2002
‎Horien artean, aipamen berezia egin nahiko genioke dagoeneko tamalez gure artean ez dugun Aintzane Verdes idazkari maitagarriari. Berarentzat gure oroimen sentikorrena. Eskerrak, bukatzeko, Jesus María Lasagabaster, Jon Kortazar, Patri Urkizu, Aurelia Arkotxa, Iñaki Aldekoa, Joseba Gabilondo, Arrate Egaña... eta hainbat laguni, baita material bibliografikoa eskura jarri zidaten idazle eta kazetariei ere.
‎Txostenaren egileen arabera, garapen jasangarriaren helburu horiek lortzeko, beharrezkoa da arlo estrategikoetan aurrera egitea, besteak beste, merkantzien garraioa, eta, aldi berean, gaur egungo ekoizpen eta kontsumo jarraibideak aldatzea. «Informazioaren teknologiak aukera berriak eskainiko dizkigu aldi berean gure gizarteek ongien dutena kontserbatzeko eta konponbide berriak eta hobeak garatzeko», adierazi du Dennis Pamlinek, WWFeko Suediako sekzioko kolaboratzaileak eta ikerketaren koordinatzaileak. Arriskuak Pamlinen esanean, «arrisku handiena da teknologia hori erabiltzea, soilik, ekonomia eraginkorragoa izan dadin, eta, horretarako, ekonomia eraginkorragoa izan dadin, epe laburreko etekinetan bakarrik interesa duten talde interesatuen mesedetan».
2003
‎Komunismoak ezteu inoz atzerantza" itten oinek imintten daun lekutik esan zion larunbat arratsalde hartan Fernandori Gabilondok, zakurrak katetik tiratzen ziola. Korean hartu du" uzen lurrak hogei urte barru bere gureek izengo dire.
‎Geure egoera afektiboa ere hautematen jakin behar dugu horrelakoetan( berak gu harrapatu gabe), arrazoitzeko modua eragotz ez diezagun eta geure balioen eta arau sozial eta kulturalen arabera erabakiak har ditzagun
‎Munduarekiko nire eskemetan Australopitekoa Aitalehena zen, Patriarka, euskararen lehen hiztuna, eta berarekin gu denok zilbor
‎Kontraesana dirudien arren, zenbat eta mundu uniformeagoarekin topo egin, orduan eta interes handiago sortzen da nork bere identitateari eusteko. " Hedatze prozesu honetan izugarri garrantzitsua da teknologia berriek betetzen duten papera, eta bereziki Internet sarea, berari esker gure hizkuntza mundu osoan zehar hedatzea posible baita55". Posible, posible, bada.
‎Damu jasanezina egin zitzaidan. Eta ez nion galdetu nondik nora etorri zen bera gure bila, Sinbad barik. Ez nuen erantzuna jakin nahi.
‎Hartua omen zuen berak gure besarkada bere kameran.
‎Halaxe azaldu zidan berak gurearen arrazoia. Nik, egia esan, ez nekien sinetsi behar nion.
2004
‎Gaur goizean bertan Bushen kategoria beretsuetan berbetan entzun dut bazterrotako buruzagi politiko ezagun bat, hauteskundeotan egia ala gezurraren artean hautatu beharra dagoela esaten ari baitzen aho betean. Horrelakoetan, Atxagari irakurritako hura datorkit gogora, hots, jarrera heroikoek traba egiten diotela berari gure herrian. Honelakoetan zera bururatzen zait neuri ere:
‎Guk Marco Poloren garaiko bidaiak ulertzea zaila daukagu, baina berak gureak entenditzea ere ez zukeen batere erraza. Bost egunetarako Euskal Herritik Veneziara joatea ezinezkoa irudituko litzaioke, guri bidaia bakar batean hogeita lau urte pasatzea sinesgaitza iruditzen zaigun proportzioan.
‎–Gizarteak dibertsitatea, ezberdin izate hori, ulertu, onartu eta bereganatu egin behar du, dibertsitate hori norbereganatzea lagungarria eta aberasgarria baita eta, azken batean, ezinbestekoa baita gizarte berean elkarrekin modu atsegin eta egokian bizi ahal izateko. (...) Euskal Herriak, integrazio bide horri jarraituz, euskara, gaztelania eta frantsesa, bat zein besteak, hiru hizkuntzak onartu behar ditu, hirurak baitira aldi berean gure kultura ondarearen oinarri eta osagarri?. 49
‎kultura demokratikoaren zentzu ñimiñorik erakusten ez duen Estatuaren errapetik edoskitzen duenarentzat ez baita txantxetako afera. Eskertuak gaude beraz gure aldetik, minduraren osagarrietan zeuden ezaugarri batzuk behintzat irentsi ez dituztelako. Esker oneko erakustaldi hori eginda, galdera bat datorkit tximista baten ziztuan:
‎(...) Pertsona askoren ametsa gauzagarria zela ikusi genuen, egina zela, goizaldera lagunak etxera lehen ale hura ekarri zigunean. Gurea zen egunkari hura, baina hasiera beretik gu eta beste asko kabitzen ziren gu zabal eta eder hartan. Lortua genuen independentzia, garaiko politiko batzuen zikoizkeriaren gainetik jauzi eginda?. 420
‎Horregatik, beste ezerekin hasi baino lehen, gure egoitzara etorri zareten guztioi ongi etorri esan nahi dizuet bihotzez. Dakizuenez, Euskaltzaindia euskararen akademia da, eta beraz, gure zeregin nagusia hizkuntza aztertu eta bera gure gizarteko premia guztietarako egokitzea da. Hizkuntzak, ordea, ez dira berez bizi, hiztunek, era­ biltzaileek ematen diete bizia, eta kasu honetan euskaldunok gara euskara bi­ zi, prestatu, landu eta itsusten edo edertzen dugunok.
‎Baina historia horiek erlatibizatu edo ezkutatu ordez, bere hartan azaldu lirateke, ondoren gai horiek eskaintzen duten aukera baliatuz klasean debate bat irekitzeko, ikasleei beren iritzia galdetzeko eta gure konklusioak bilatzeko. Hau da, ez esanez, iraganak balio hau irakasten digu, eta balio hau betidanik edo oso aspalditik topatzen dugu historian, beraz guri ere balio iraunkor horiek segitzea dagokigu?, baizik, balio hau, ikusten denez, ez da beti egon, historiako une jakin batean sortu zen, edo garai batean guztiz jazarria zegoen, edo oso partzialki onartua; alderatu egoera hori egungoarekin: gaur estimatzen al dugu balio hori?
‎Europako Batasunak ez du hilketa hau, eta egungo sarraski etengabea kondenatu, eta aldi berean gure agintariek batasunera eta guztiontzat premiazkoa den (beraien hitzetan) demokraziarako hitzartzen gaituzte.
‎Baiña, zergatik mintzatu behar du ausarkiago Menendez Pidalek berak gure Euskaltzain Buruak baiño. Nori egin zizaiokean kalterik" Euskaltzaindiaren Laguntzailleak" delakoak, esate baterako:
‎Eta gauza bera gurean Nafarroa’ko erresuma zaharraz. Euskal Herri’ko eskualdeetan libro izanagatik ere, ez zan behin ere bere izankizunera heldu:
‎Izan ere, hautu zuzen hori eta erabateko askatasuna Jainkoarengan emango lirateke modurik behinenean. Berak gure nahimen bera dauka, baina berak beti arrazoimenaren eta egiaren arabera erabiltzen du askatasun hori, osotasunaren ezagupena duelako eta berarengan bat egiten dutelako askatasunak eta nahimenak euren dimentsio osoan.
‎Wittgensteinek adibide oso adierazgarri bat proposatzen digu esandakoa hobeto ulertzeko. " Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten" (59h). Egia ote da?
‎Bi zentzutan bederen: a) gizartearen ekimenik (eraginik) gabe ezin jabe gaitezke mintzamenaz ez arrazoimenaz, hartarako genetikoki aurre programatuak izan bagara ere; b) baina aldi berean gure ekimenik gabe indargabe gertatuko litzateke gizartea (guraso eta senideetarik hasita) hizkuntza eta arrazoibidea irakasteko orduan, azken hamarkadetako ikerketek frogatu duten bezala. Hartara, gizakia ez da, zehatz mintzatzera," hizkuntza/ arrazoimena duen" izaki bat, hizkuntza baliatzen, egiten eta sortzen duen izakia baizik.
2005
‎Adibidez, guk bete ditugu gure lehenbiziko euskaltzainen ametsak, erran nahi baita euskara literario bat behar zela sortu, behar zela atlas bat, guk hori egin dugu eta egiten ari gara. Beraz gure belaunaldiak bere eginbidea bete du. Eta beti bezala erranen dizut nik ene fedea gaztetan daukadala.
‎Eta jende asko dago han ere hemen zer gertatzen den oso argi duena. Beraz guk ere batzutan estereotipoekin funtzionatzen dugu, eta pentsatzen dugu haiek denak gu ulertzen ez gaituen asto koadrila bat direla. Ez, hori inola ere ez.
‎279). Iberieraren prestigio honek garai berean existitu ziren beste hizkuntza batzuk mutu utzi ditu (maila idatzian) eta aldi berean gu gortu gaitu.
‎Irantzuk etxeko atea kolpe batez itxi zuen, baina ez zuen giltzaz itxi, lehen, etxetik irteten zen bakoitzean egiten zuen bezala. Lapurretaren aukerak ez zuen indarra galdu, baina berarentzat gure artekoak –erdibana genituen gauzek ere bai– garrantzia galdua zuen ordurako, horregatik ez zuen atea giltzaz itxi. Autora hurbiltzen ikusi nuen, lasai, aldakak asko mugituz, sorbaldatik zintzilik eramatea gustatzen zitzaion poltsa eskuan zekarrela.
‎Jaungoikoa bada ere, ea gurekin harremanik ba ote duen. Ze arduraguri Jaungoikoaz, Bera gutaz arduratzen ez bada?
‎Lehena larriagoa da, baina bigarrena ere halakoxea da eta saihestu beharrekoa. Maizago begiratzen zaio lehendabizikoari eta horrexegatik, hain zuzen ere, bigarrena eskuratzea agindu behar zaigu prestutasun gehiagorekin, izaerak berak gure burua zaintzera bultzatuko bagintu bezalaxe. Bestenaz ere, jakintsuak ez du bere burua beheratzen, ezta bere ontasun propioa uzten ere; egiatan, inork ez du hori egiten zuzentasun handiagoarekin.
‎– Bat gutxiago, erranen ditek –zioen trufaz Philippek–, hala nola iragan udako zakur beroagatik hil zaharrentzat, sei hilabete barne eta estatistiken arabera arras zenduko zirela azaltzeko kopeta ukan zitean telebistako komentatzaile batzuek. Gauza bera guretako.
‎Bruno izar erretiratua da ia, gure familiako beste kide bat. Jubilazio saria ordaintzeko era bat da bera gurekin mantentzea, nolabait esatearren. Baina Linok berak ere ez dio aspaldian arreta gehiegi jartzen.
2006
‎Ulertzen dut hain fama txarra izatea, guk patriarkatua jartzen dugu benetan kolokan. Gurea benetan iraultzailea da, eta beraz gure kontra joan behar dute gupidarik gabe. Jendea erakartzeko gaitasunari dagokionez, erakartzeko tresna, leku eta era ezberdinak egon behar dute.
‎Geure esparru pertsonaleko ataltxo horiek beti beti bikotekidearekin ez partekatzea ez dugu geure arteko maitasuna galdu izanaren adierazpen gisa hartu behar, ezta berak gure bizitzan zein toki betetzen duen ez jakitearen seinaletzat ere.
‎4 Modan dagoen pilotaria da. Orain arte, den dena irabazi du eta pozgarria da bera gurekin izatea.
‎«Egunkariak irakurri besterik ez dago...» esaten didate. A, egunkarietakoerrealitatearekiko desberdinak dira beraz gure nobela beltzak. Eta egunkarietakoerrealitatea, ez da artifizioa?
‎Igande honetan, irailaren 10ean, eguerdiko 12: 30etatik aurrera jokatuko da leitzako plazan Nafarroako Herriz Herri txapelketako laugarren jardunaldia eta bertan erabakiko dira finalean arituko diren taldeak. Laugarren saio honetan, Garralda, Ultzama, Igantzi eta Berako Gure Txokoa arituko dira eta Berriozarrek atsedena izanen du. Azken saioa, berriz, irailaren 16an jokatuko da Lantzen.
‎Gainera, ez gaitu PPk bakarrik erasotu, Udalak berak gure ekimenekin bukatu nahi izan du, udalerrian gure egitasmoak eta bestelakoak geldiaraziz; guzti hau, desalojoen bidez eta gure funtzionamendua oztopatzeko argia kenduz.
‎Egun bereko albisteak ziren, goizean berean gure ofizialei adituak. Ez zuten Gilenen bihotza sobera hunkitu.
‎Hala zioen Batisek, artean gaztetxoa izan arren, begiradak irakurtzen ikasia zela ordurako. Sekula ez diot ezer aitatu, baina berak gure amari eskaintzen zion begiradaren parekoa behar zuen.
‎Arestian aipatutako aldaketa hori garrantzi handikoa da, baina ez da Euskal Curriculumaren erronka soilik, edonongo curriculumean erantzun beharrekoa baizik, beraz gurean ere bai. Euskal Curriculumak baditu ordea berari bakarrik erantzutea dagozkion beste era bateko erronkak.
‎Hori gertatu eta hurrengo urtean unibertsitatera joan nintzen, beste hiri batera, eta hori zela-eta urtebete eskas baizik ez nuen egin izebaren etxean; baina nire sei anai arrebak –txikiagoak denak, ni nagusia naizenez– izebaren etxean hazi ziren. Matilde gaixotu zenean, denoi iruditu zitzaigun justua eta beharrezkoa zerbait egitea izebaren alde, berak gure alde hainbeste eta hainbeste egin zuenez. Izeba alarguna zen aspaldi, eta ez zuen familiarik eduki.
‎Aho batez erabaki dugu Justin Gould lagunak erakutsi zigun Salmon River eko bazter hartara joatea. Oraingoan bera gurekin ez badator ere. Hiru egunean indiartu egin gara.
2007
‎gutako batzuentzat hizkuntza bakarra, eta besteontzat hizkuntza nagusia, nahi ezta ere, eta nik behintzat ez nuke esango nahi ez genuenik. Huraxe zen beraz gure hizkuntza ohikoa eta gure erreferentzia mundua, baina aldi berean kaka zaharra iruditzen zitzaigun Espainiatik eta espainolez zetorren guztia. Ez zen horrenbeste jarrera politiko bat, hortik gero jokabide politikoak sortzea posible izan arren; jarrera estetikoa zen guretzat, ezer baino lehen:
‎Horrek berak erakusten du ere apropos gizatasuna ñabardura txikien inportantzia handia, gizatasuna esentzia abstraktu bat legez ulertu gura ez bada, eta bai gizatasun bat esentzialki plurala. Gizakide txinatarrak gure diferentziaren analisi bat egin diezaguke, hau da, bera gure baitara sar daiteke, eta bere baita bestelakoa guri erakus diezaguke. Hori eginez, bera aldatzen da eta gu aldarazten gaitu, eta doa aldatuz gizadi osoa, urrats txiki txikiz.
‎Orain dela hamarkada batzuk kotxeen artean ere ez zegoen orain dagoen besteko ugaritasunik eta ibilgailua bera gure izakeraren bereizgarri gertatzen ez zenez, ginena edo ez ginena adierazteko beronen kristalak pegatinaz josten genituen.
Beraz gu Quebecen bezalatsu, guk ere muntainesa eta frantsesa mintzo ditugu, muntainesa delarik gure populuaren hizkuntza. Hemen herriko guziek, haurrek ere bistan da, gure hizkuntza mintzo dute.
‎Baina Opusak berak ere frogatu gura du prentsaren joko hau. Iruñean den, beraz gure beste hiriburuan, Nafarroako Unibertsitateak zeresan handia dauka komunikabideen munduan —Komunikazio fakultate ona, multimedia arloan kokapen estrategikoa, medioen ezagutza, dirua eta boterea—, eta diru eta inbertsio apur bat egin du doako prentsaren zurrunbilo honetan. Eta geltokiz geltoki, doako letrez ase da bidaiaria.
‎Xabier Zabaltza Perez Nievasek aldiz, bere Gu, nafarrok izenburukoan, oinarri ideologikoak maiseatzen ditu. Ez bakarrik abertzaleenak; baita navarrista hegemonikoenak ere.
‎— Tira, anderea! Segi dezagun beraz gure bisita, lehengo gi..., barkatu, lehengo biztanleen aztarnak ikusiko ditugu
2008
‎Baina, beste modu batean ikusi nahiko nuke: Mikel da jolasten dena, bera gurekin jolasten da eta alderantziz. Guztia jaio eta hiltzen da baketetan.
‎–Gora!?, entzun zen jarraian, jakina zegoen; baina oihua hain izan zen indartsua eta adoretsua, non zaila egiten zitzaidan sinestea gizon haiexek berak gure odola isurtzeko azpilanean zebiltzala.
‎inperio eta estatu dinastikoen garaitik hasita, kapitalismoaren aldaera guztietatik igaroaz, indarrean egon diren sozialismoaren edo komunismoaren esperientzia guztiak ditugu horren lekuko. Ez da egia beraz guk gaztetan marxismoaren eraginpean ikasikoa: hau da, nazio arazoaren izateko arrazoi bakarra eta nagusia sistema kapitalista dela.
‎Baina beste asko kanpotik ekarri dituzte; eta indigenek ez daukate ez horien kontrako inmunitaterik, ez haientzako sendabiderik. Beraz gure botiken beharrean daude, gero eta gehiago.
‎Orai artio gure ganik urrun zirenak hurbil ditezela beraz gure ganat! Konpreni dezatela oraiko legeak hobeago egin nahi dituztenak direla egiasko contserbaturrak
‎Benjamin B mailan, Berako Gure Txokoako Ugaitz Larralde eta Oier Larretxea Lesakako Arkupeko Theo Vargas eta Aimar Otxotekoren kontra ariko dira; Arkupeko Xabi Larretxea eta Jon Leiza, Etxalarko Altxatako Aritz Irazoki, Iker Bizente eta Markel Iturriaren kontra eta Arkupeko Aimar Zamorano eta Jorge Agirre, Oiartzungo Oiarpeko Urko Etxeberria eta Nikolax Kazabonen kontra.
Berako Gure Txokoa dantza taldeak Euskal dantzen ikastaroan hasteko deialdia egin du
Berako Gure Txokoa dantza taldeak Euskal dantzen ikastaroan hasteko deialdia egin du.
‎Elkartasun ekintza honetarako guztion parte hartzea beharrezkoa da, beraz guretzat gutxi dena haientzat aunitz dela gogoratuz, janari bilketako txokoetara gerturatzeko deialdia egiten ddu Saharar Herriaren aldeko Elkartasun taldeak.
‎Pobrea beti pobre izaten segitzera behartzen duen sistemaren aurka. Beti eskean ibiltzera behartzen gaitu Europak, eta aldi berean gure aberastasuna ebasten segitzen du?.
‎Zaleen taldeen ustez, Euskal Herria da erabil daitekeen izenik egokiena, bere gain gure nazioaren zazpi herrialdeak hartzen dituelako, eta alde batera uzten menpeko hartzen gaituzten Espainiako eta Frantziako estatuek erabiltzen dituzten bereizketa interesatuak. Azkenik, hilaren 27rako ESAITek antolatutako manifestaziora joateko deia egin zuten.
‎Hiru gazte eta gizon nagusi bat, bizitzako kontuez hizketan. Bera gu bezain gaztea, baina denetariko esperientziak pilatu dituena. Lanetik irtetean denbora ematen bazien, Mifu eta Kike ere etortzen ziren.
‎Ez dakigu deus ere. Dakigun gauza bakarra" abandonu" hitzak ez duela esanahi bera gure gizartean edo Hirugarren Munduan. Gurean daukan kutsu negatiboa izugarria da.
‎Berekin zituen, kolonela, kapitaina minixtro eta haundieria guziak. Pentsa beraz gure soldado etxean bazterrak mugimenduan zirela, zoko garbitze eta beste, bezperatik hasiak. Hauk oro behar gabeko lanak zirela iduriturik, nahiago izan dut nere burua eritzat ekarri.
2009
‎Borondatez jende askok lau orduko txandak ditu zaintzak egiteko, gauak pasatzeko. Gau eta egun berarekin gu egon ez gaitezen. Maialen Suberbiola eta Julen Ollokiegi dira senide laguntzaileak.
‎" Hemen batez ere Imanolen lana dago: oso polita izan da berak gure poemak margo bihurtzeko tentazio hori aurrera eraman izana. Bozetoak erakutsi zizkigun, eta oso gustuko izan genituen".
‎Soldadutza egiten ari zen garai hartan, Plasencian (Espainia). Eskutitzak idazten genizkion etxekoek, eta berak guri, eta hemengo" indar politiko" jakin batzuekin izanak nituen gorabeherak kontatuak izango nizkion, nonbait. Berak, erantzunean, ez zuela zinema argazkia egin nahi zioen," herriko argazkilaria" izan nahi zuela," zertan ez dugu etxekook itsasontzi bat egiten?
‎Poztu nau barri hau hartzeak, ez dot ukatuko. Lehen esan dodan lez, niretzat ohore izanaz ganera, Morga nire herriko euskera modua agergarri bada, eta era berean gure bizkaiera baztertuaren bultzagarri, poz eta ohore handiago!
‎Egun, hala ere, bera gure artean ez dugula, gogoratu behar ditugu hark utzi dizkigun lan egiteko moldea eta tenorea, erakundearen gobernamendurako eitea, giza legea eta ororen gainetik, adixkidantza eta leialtasuna.
‎Jende gehiago zegoen aintzira inguruan, baina inork ez zuen ezer egiten. Aitonak joan beharra genuela, amona zain zegoela esan eta keinu batez martxan jarri gintuen, bera gure atzetik zetorrela. Metro batzuk aldendu ginenean, eskalea oihuka hasi zen berriro, eta guk burua jiratu genuen; aitonak, ordea, ez zuen bururik jiratu eta jarraitzeko agindu zigun.
‎gure esperientzi mundu naturaletik baztertuak dauzkagu. Natura guretzat ekologiko edo estetikoki kanpotik kontenplatu egiten dugun zerbait da, ez berak gu barruan gauzkana. Ez, bera garena.
‎Gu puskailetakoak gara. Modernitatea bera guk mila fragmentotan apurtuta jarauntsi dugu. Mundu ikuskera global bezala ez digu balio.
‎3 Baliteke Euskaldunako ekitaldia bezalakoen bidez biktima batzuen mina zintzoki arindu nahi izatea, baina aldi berean gure kontzientzi ausikia goxatu beharrak, bide batez gure zintzotasuna espektakulu bilakatuz, ez ote du errotik uhertzen asmo eder horren gauzatzea?
‎Egun, hala ere, bera gure artean ez dugula, gogoratu behar ditugu hark utzi dizkigun lan egiteko moldea eta tenorea, erakundearen gobernamendurako eitea, giza legea eta ororen gainetik, adixkidantza eta leialtasuna.
‎Bestalde, beharrezkoa da honelako entseguetan kontrol negatiboakezartzea; beraz gure proteina lisatua, isolatu nahi dugun antigenoarekikoespezifikoa ez den antigorputz batekin ere tratatuko dugu.
‎Horra beraz gure arazoari irtenbidea emango dioten bi proposamen. Inplementatu biak, aztertu beraien funtzionamendua, eta aukeratu gehien gustatzen zaizuna.
‎Saretik at sortutako harremanetan, mundu fisikoan alegia, agiri bat sinatzen dugunean adierazten dugu agiriaren edukia ezagutzen dugula, horrekin ados gaudela, edota agiria bera guk sortu dugula. Sinaduraren bidez, honako hauek bermatzen ditugu:
‎Egiaztatu beste inor ez dela erabiltzen ari bertako helbide bera gure saresegmentuan (gerta baitaiteke). Horretarako ND protokoloa erabiltzen da.
Berako Gure Txokoa water-polo taldea txapeldunorde Nafarroako Kirol Jokoetan
Berako Gure Txokoa elkarteko water-polo taldeak emaitza bikaina eskuratu zuen Nafarroako XIII. Kirol Jokoetan, azpitxapeldun izatea lortu baitzuen irailaren 9an Iruñeko Gelbentzu igerilekuan jokatutako txapelketan. Lehenda­bi­ziko fasean, lehen partidua bina berdindu egin zuen Larrainaren aurka, baina bertze biak irabazi egin zituen (3 Lagunaken kontra eta 5 Ebroko Mankomu­ni­tatearen kontra).
‎Azkaingo Altxa Lili, Berako Gure Txokoa, Etxalarko Altxata eta Sarako Gaztetxea elkar­teek antolatuta Zirimo­lan kultur hamabortzaldia burutuko da azaroaren 21etik abenduaren 3ra. Joan den urtean «Etxeak eta bizitzak» gai izan zuten aztergai eta aurtengoan etxe barnerat sartu dira, «Fami­lia, biziaren bidean» izan baita hautatutako gaia.
‎Trauma bera gure eguneroko bizipenetatik hain urrun dagoenez, sentitzen ditugun emozioak ere arraroak eta zoroak iruditzen zaizkigu. Hasierako erreakzio horiek guztiz normalak dira, egoera berezi eta normaletik kanpokoek sortuak.
‎Bestetik, Etxe Zuriak jakinarazi du birusaren kontrako botikaren 50 milioi dosi dituela pandemia egongo balitz ere. Denborarekin gaitza zabaldu egingo dela uste dugu, beraz gure erantzuna ez da esprinta izango, maratoia baizik, adierazi du Segurtasun Nazionalerako idazkari Janet Napolitanok.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 369 (2,43)
Bera 61 (0,40)
Lehen forma
berak 86 (0,57)
bera 85 (0,56)
beraz 76 (0,50)
berean 49 (0,32)
Berako 30 (0,20)
Beraz 19 (0,13)
Berak 17 (0,11)
Bera 11 (0,07)
bere 9 (0,06)
beretik 8 (0,05)
berarekin 6 (0,04)
berari 5 (0,03)
bertatik 4 (0,03)
Berarentzat 3 (0,02)
Bertatik 2 (0,01)
beragatik 2 (0,01)
beraren aurrean 2 (0,01)
beretzat 2 (0,01)
Bere ordez 1 (0,01)
Beretzat 1 (0,01)
berarekiko 1 (0,01)
berarentzat 1 (0,01)
berari buruz 1 (0,01)
berari esker 1 (0,01)
bere aldetik 1 (0,01)
bere aurrean 1 (0,01)
bere baitan 1 (0,01)
bere bitartez 1 (0,01)
bere gain 1 (0,01)
bere inguruan 1 (0,01)
bereko 1 (0,01)
berekoa 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Bera gu txo 18 (0,12)
bera gu baino 10 (0,07)
bera gu ere 9 (0,06)
bera gu herri 7 (0,05)
bera gu hizkuntza 7 (0,05)
bera gu gizarte 6 (0,04)
bera gu buru 5 (0,03)
bera gu egin 5 (0,03)
bera gu mila 5 (0,03)
bera gu ama 4 (0,03)
bera gu bakoitz 4 (0,03)
bera gu bizitza 4 (0,03)
bera gu egon 4 (0,03)
bera gu hitz 4 (0,03)
bera gu behar 3 (0,02)
bera gu bila 3 (0,02)
bera gu etorri 3 (0,02)
bera gu ez 3 (0,02)
bera gu gizon 3 (0,02)
bera gu agiantza 2 (0,01)
bera gu agintari 2 (0,01)
bera gu aita 2 (0,01)
bera gu andre 2 (0,01)
bera gu azterketa 2 (0,01)
Bera gu baino 2 (0,01)
bera gu belaunaldi 2 (0,01)
bera gu beste 2 (0,01)
bera gu bide 2 (0,01)
bera gu bizi 2 (0,01)
Bera gu borondate 2 (0,01)
Bera gu egin 2 (0,01)
Bera gu egon 2 (0,01)
bera gu ekimen 2 (0,01)
bera gu erantzun 2 (0,01)
bera gu esku 2 (0,01)
bera gu etxe 2 (0,01)
Bera gu etxe 2 (0,01)
bera gu geu 2 (0,01)
bera gu helburu 2 (0,01)
bera gu hori 2 (0,01)
bera gu izaera 2 (0,01)
bera gu izen 2 (0,01)
bera gu joan 2 (0,01)
bera gu lan 2 (0,01)
bera gu lurralde 2 (0,01)
Bera gu maite 2 (0,01)
bera gu nazio 2 (0,01)
bera gu on 2 (0,01)
bera gu sartu 2 (0,01)
bera gu zeregin 2 (0,01)
bera gu aberastasun 1 (0,01)
bera gu adin 1 (0,01)
bera gu adiskide 1 (0,01)
bera gu agure 1 (0,01)
bera gu ahots 1 (0,01)
bera gu aktibo 1 (0,01)
bera gu alaba 1 (0,01)
bera gu alda 1 (0,01)
bera gu aldatu 1 (0,01)
bera gu alegiagile 1 (0,01)
bera gu alor 1 (0,01)
bera gu amama 1 (0,01)
bera gu anaia 1 (0,01)
bera gu antzerki 1 (0,01)
bera gu arazo 1 (0,01)
bera gu ardura 1 (0,01)
bera gu arduratu 1 (0,01)
Bera gu arduratu 1 (0,01)
bera gu arrazoi 1 (0,01)
Bera gu arrunt 1 (0,01)
bera gu asko 1 (0,01)
bera gu atze 1 (0,01)
bera gu atzetik 1 (0,01)
bera gu aukera 1 (0,01)
bera gu aurrezki 1 (0,01)
bera gu auzo 1 (0,01)
bera gu azal 1 (0,01)
bera gu azken 1 (0,01)
bera gu aztergai 1 (0,01)
bera gu bada 1 (0,01)
bera gu bagina 1 (0,01)
bera gu baizik 1 (0,01)
Bera gu barkatu 1 (0,01)
bera gu barruan 1 (0,01)
bera gu bazter 1 (0,01)
bera gu begi 1 (0,01)
Bera gu behar 1 (0,01)
bera gu beherakada 1 (0,01)
bera gu berezitasun 1 (0,01)
bera gu besarkada 1 (0,01)
bera gu betiko 1 (0,01)
bera gu bezain 1 (0,01)
Bera gu bezain 1 (0,01)
bera gu bezainbeste 1 (0,01)
bera gu bidali 1 (0,01)
Bera gu bide 1 (0,01)
bera gu bisita 1 (0,01)
Bera gu bizialdi 1 (0,01)
bera gu bizitoki 1 (0,01)
Bera gu botere 1 (0,01)
Bera gu esan 1 (0,01)
Bera gu eskatu 1 (0,01)
Bera gu gauza 1 (0,01)
bera gu Herria 1 (0,01)
Bera gu hitz 1 (0,01)
Bera gu hizkuntza 1 (0,01)
Bera gu jakin 1 (0,01)
Bera gu jolastu 1 (0,01)
Bera gu letra 1 (0,01)
Bera gu nahimen 1 (0,01)
Bera gu oroimen 1 (0,01)
bera gu Quebec 1 (0,01)
bera gu Stalingrad 1 (0,01)
bera gu Txillardegi 1 (0,01)
bera gu Xiberoa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia