2010
|
|
Ez da hizkuntza nagusia, jakina, esparru sozial guztietan. Erdarak baditu
|
bere
espazio ia esklusiboak: telebista kateak, aldizkariak, estatuko administrazioa; eta beste zenbait espazio partekatu egiten dituzte, gehiago edo gutxiago.
|
2011
|
|
Hiru faktore nagusi ditugu
|
beraz
espazioaren kontzeptualizazioak dakarren hiriaren sorkuntzan: planifikatzailearen diseinua, hiritarren erantzun eta apropiazioak eta espazioaren baldintza ekolojiko naturalak.
|
|
euskal herrian euskaraz. Auzo herri beregain bakoitzak hizkuntza bakarrarekin aski baldin badu
|
bere
espazio demoterritorial eta soziofuntzional osoan, zergatik ez dugu guk gauza bera egin behar etxean, hala egitekotan, berriz, zertarako (denboraz eta espazio fisikoz) gero eta urrutiago gelditzen ari zaigun diglosiaren bila hasi, elebakartasun gardena hain erakargarri dugularik etxeondoan?" ez du inork hitzez hitz, dakidalarik, aurreko pasarte horretan esandakorik idatzi bere kritika oharretan.
|
2015
|
|
Hori da seme alabak ereduan eskolaratzen dituzten gurasoei transmititu beharreko ideietako bat: euskarak
|
bere
espazio propioak
|
2016
|
|
Horrelako bikoiztapen erredundanterik ez da gertatzen, bereziki, belaunez belauneko perspektiba egonkorrean. Leku berean hizkuntza bik (edo gehiagok) bizirik iraungo badute, bakoitzak
|
bere
espazio argia behar du. Gurera etorriz, konpartimentazio soziofuntzional argiko elebitasun molde egonkorra behar du euskarak, lehenik eta behin, bizirik aterako bada:
|
|
etxean euskaraz egiten da, auzoan ere bai; hala egiten da herriko tabernan eta, halakorik dagoenean, bertako dendan; euskaraz funtzionatzen du eskolak, euskara da elizako hizkuntza nagusi edo bakar.
|
Bere
espazioak ditu erdarak: beti beti hala ez bada ere lan esparruan erdara da askotan nagusi, kanpotarrekiko harremanetan, prentsa idatziaren eta media direlakoen kontsumoan orobat.
|
2017
|
|
Anekdota horrekin adierazi nahi genuen hizkuntza gutxitu batek bere erraietan dakarrela pesimismoa, bestela ez litzatekeela gutxitua izango. Hizkuntza bat, nahiz eta hiztun asko ez izan, hurrengo belaunaldietara oker handirik gabe transmititzen bada,
|
bere
espazio sozio funtzionalak irauten badu, ez da gutxitua. Alarmak ez dira piztu eta ez dago aparteko gogoetarik, ez txarrik ez onik.
|
2020
|
|
Ez du inork zalantzan jartzen etorkizun hurbilean paperak bere funtzioa betetzen jarraituko duela baina, era berean, gaur egungo formatua aldatu duela ikusten da. Edukien gestio anitzaren testuinguruan paperak
|
bere
espazioa izango du eta beste plataforma batzuekin elkarbizitzen ikasi du.
|
2021
|
|
Espazio segurua da, giro adiskidetsuan, enpatia eta taldearen akonpainamendua bilatzen den giroan ahalbideratzen duelako esperientziak eta emozioak partekatzea, hiztunaren birposizionamenduak gauzatzea eta praktiketan aldaketak egitea. Baina aldi
|
berean
espazio ez segurua da, gazte batek esan duen bezala," konfort zonatik" kanpo ipintzen duelako hiztuna; gogoeta prozesuak eta praktika berrien esperimentazio prozesuak deseroso sentiarazi dezake pertsona.
|
|
Praktikan, zaila izaten da bereiztea gune batean zein pisua duen fisikoak (espazio) eta zein esperientziak edota sinboloek. Aliya Sorgen ek errefuxiatuei begira Britainia Handian sortutako mintzalagun taldeak ikertu zituen, eta
|
bertan
espazioak dituen esanahi ezberdinez jabetu zen: " place is defined both as physical space in which one´s life is enacted and also as a" profound center of meaning and symbol of experience" (Godkin 1980)" (Sorgen 2015, 247).
|