Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Gogora dezagun ezen truke eragiketa bat unilaterala dela, lehiaketan dauden bi monetatatik bata eskatua izatean eta bestea aldi berean eskatu barik geratzean.
2002
‎Sortuberria zen Legebiltzarkideen Batzarrak lau herrialdeen barrutia eskatu zuen. Bainaez ziren bakarrak izan, Alderdi Sozialistako gazteek eta unibertsitateko zenbaitirakaslek ere gauza bera eskatu baitzuten. Urrian, ordea, Espainiako Gobernuakkaleratutako dekretuaren ondorioz, Araba eta Gipuzkoako herrialdeak BilbokoUnibertsitatera lotu ziren eta Nafarroa kanpoan geratu zen.
‎Ondorio nabarmena ateradaiteke, beraz, koadro honetatik: probintziako lurraldeak jarraitzen du izaten tesienikergunea oraindik, eta ez du, ez Euskal Autonomia Erkidegoari buruzko ikuspegirik, ezta Euskal Herrikorik, gaiak berak eskatzen ez badu, behintzat.
‎«a) Berriemanketen gauzak direneantxe ikustea, egiatasuna eta alderdikeriarik eza. b) Berriemanketa eta iritziaren arteko zehazketa eta bereizketa, azken honek adierazten dutenak nor diren hertsiki eskatuz. Merkataritza berriemanketak erabilkera zehatz eta berezi bera eskatuko du hertsiki. c) Berdintasun sortarauarekiko, politika, erlijio, gizarte, kultura eta linguistika aniztasunarekiko begirunea. d) Orotariko interesaren alde, AutonomiaEstatutoan eta Konstituzioan onartutako elkarbizitzaren herri balioen aldezpen eta suztaketa. e) Konstituzioak eta Autonomia Estatutoak onartzen dituen eskubideekiko begirunea. f) Pertsona ohorearekiko, izen onarekiko begirun...
‎Sabino Ucelayeta izan zen haririk gabeko telefoniaren zaleetako bat. Berak eskatu zion udal-batzarrari Donostian irrati bat sortzeko laguntza, bertako alkateorde zelarik. Udalak, berriz, ez zuen horren beharrik ikusten, eta hasiera batean ez zuen ekimena bultzatu nahi izan28 1924ko urriaren 30ean, berriz, Donostiako udal bilkurak irratia muntatzea erabaki zuen, hiriak jasotzen zuen turismoa erakartzeko tresna egokia izan zitekeelakoan29 Era berean, Gipuzkoako Diputazioari dirua eskatu behar ziola aurreikusi zuen udalak, proiektua aurrera eramateko.
‎Hedabideen araubideen esparruan ere ikuspuntu desberdinak dira: han eta hemen, lehen eta orain, ez zaie beti hedabideei gizarte funtzio bera eskatu izan. Zenbat buru, hainbat aburu, baita honetan ere.
‎Arren, eta kausazkoa, nahiz modukoak osagai independenteak dira eta, horrenbestez, bere lekua behar dute hemen. Are gehiago, menderagailu batzuk posposizioen tratamendu bera eskatzen dute, osagai bat aditzari lotua baitute eta, bestea, askea: n arren, nahiz...
2003
‎1923an, Eusko Ikaskuntzak formalki luzatu zion eskaera Gobernuari, eta hurrengo urtean ezetza hartu zuen. Errepublikako ur teetan gauza bera eskatzen jarraitu zuten, baina ez zen ezer gauzatu 1936ra arte. Urte horretan, Euzko Jaurlaritza eratu berriak, Leizaolak hain zuzen, Euskal Irakastola Nagusia sortu zuen Medikuntza Fakultatearekin.
‎azken urteetan unibertsitatea euskalduntzeko azpiegitura ari zen sortzen UEU eta Kabinetearen isiltasuna eta UEUren lankidetzarako borondatea gogoratu ondoren, honako hau nabarmendu zuen, Euskal Herriko unibertsitate pribatuek laguntza publikoak jasotzen zituztela eta inork ez ziela eskatu erakunde publikoen adar bilakatzeko. Publikotasuna aitortzen ez zitzaion bitartean, beste erakunde pribatu batzuen tratu bera eskatuz amaitu zuen bere idazlana UEUren idazkariak.
‎HABE ren planteamendu arau-emaileen aurrean, gogo onez edota halabeharrez, euskaltegi askok amore eman zuen, baina ez AEK k, ordurako, euskalduntze lanetan talde eta ikasle gehien biltzen zuen erakunde nagusiak. AEK k beretzat eskatzen zuen euskalduntze mugimenduaren gidaritza, eta HABEk ezarritako ereduak euskalduntzea eragozten zuela aldarrikatu zuen109 Bere ibilbidearekin bat etorri zen hartutako jarrera, Francoren azkeneko urteetan, alfabetatzea eta euskalduntzea, kontzientzia sortzaile, izatetik, burrukabide?
‎Sortu berria zen Legebiltzarkideen Batzarrak lau herrialdeen barrutia eskatu zuen. Baina, ez ziren bakarrak izan, Alderdi Sozialistako gazteek6, Euskaltzaindiak eta unibertsitateko zenbait irakaslek ere gauza bera eskatu baitzuten. Irailean Comisión Pro Distrito Universitario Común Vasco osatu zen Bergaran.
2006
‎Beste bide batek aberastasun oparoagoak emango dizkizuela erakusten badizue Jainkoak (zuen eta besteen arima kaltetu gabe) eta hori arbuiatzen baduzue aberastasun gutxiago emango dizkizuena aukeratzeko, zuen bokazioaren (calling) helburuetako bati oztopoak ezartzen dizkiozue eta Jainkoaren administratzaile (steward) izateari eta bere dohainak( Berak eska diezazuekeen unean Bere zerbitzuetan baliatzeko) onartzeari uko egiten diozue. Lan egin dezakezue aberasteko helburuz; ez aberastasuna zeuen sentsualitatearen eta zeuen bekatuen zerbitzura jartzeko, baizik eta Jainkoa goresteko (Weber, 2001:
2007
‎Kategoria bereko gizaki nahiz egoeretarako, tratamendu bera eskatzen du justiziaren arauak. Justiziaren araua aplikagarria izan dadin arrazoiketa batean, beharrezkoa da iradokitzen den berdintasuna ezarri ahal izatea berdinak diren objektuetan, objektu horiek elkarren artean trukagarriak izanik.
2008
‎Hori dela-eta, eta lankidetzak berak eskatuta, hainbat figura berri sortu zuten legegileek, izen ezberdinekin: finantza bazkidea, bazkide elkartua, jardunik gabeko bazkidea, erabiltzailea ez den bazkidea, bazkide laguntzailea, etab. Horrek denak, ikuspegi sistematikotik, zentzu handirik ez du.
2009
‎B K B (Bokala Kontsonantea Bokala). Bilaketa fitxategia, berriz, programak berak eskatuko du abiatzean.
2010
‎489 Honen harira, LPLren 85.3 artikuluak dio, oro har, «epaile edo auzitegiak beharrezko deritzon guztietan hartuko dutela hitza alderdiek». ...t.). Era berean, demandatuak errekonbentzioa aurkezten badu edo salbuespen prozesalak aurkezten baditu, LPLk berariaz beraiei erantzuteko izapidetza ireki behar dela xedatzen du (LPLren 85.2 art.), eta ondorioen fasean, organo jurisdikzionalak eztabaidagairen baten gainean informazio aski ez duela uste badu, egoki deritzon denbora eskainiko die bi alderdiei, informazioa edo azalpenak eman ditzaten berak eskatutako gorabeherei buruz (LPLren 87.5 art.). Halaber, helegiteetan errekurtsoa jartzen ez duten alderdiei hura aurkaratzeko aukera ematen zaie (PZLren 453.1 art. berraztertze eta erregurako, LPLren 195 art. erregutzerako, LPLren 212.1 art. kasazio arrunterako eta LPLren 224.1 art. doktrina bateratzeko kasazio errekurtsorako), eta ad quem auzitegiak helegite berezia edo ezohikoa onartzen ez du... Antzean, betearazpenean, alderdiei aurka egiten uzten zaie (PZLren 528 art. eta 556 art.) edo arazo intzidentalak ebazten direnean deitu egiten zaie beren iritzia entzuteko (LPLren 236 art.). Salbuespen moduan, ez zaio herritarrari entzuten bere aurka kautelazko neurri bat hartzen denean, neurri horren arrakastaren bermea baita.
‎Lehenengo demandatzaileak aurkeztuko ditu eta ondoren, demandatuak. Bi jarduera horiek epai organoak eztabaida argitzeko nahiko ez badira, egoki deritzon denbora eskainiko die bi alderdiei, informazioa edo azalpenak eman ditzaten berak eskatutako gorabeherei buruz (LPLren 87.5 art.).
2011
‎Ikertzailetalde ezin hobea da, eta askotariko eta diziplina anitzeko prestakuntza du. Taldeanire lankide eta lagun Jotxo Larrañaga irakasleak zuzentzen du, eta berak eskatu dit, hain zuzen, sarrera hau idaztea. Nik, berriz, bere eskaera onartzeko ausardia izan dut.
‎gutxienez, ahozko ikustaldia egin baino 5 egun arinago. Ez da onartuko inoiz errekonbentzio demanda demandatuak bere bidez eskatutakoa 90 euro baino gehiago bada. Kasu horretan bere eskaria beste epaiketa batean demanda nagusi baten bidez egikaritu du (PZLren 438 art.).
‎Ondoren salatzaileak eskatutako froga guztiak praktikatuko dira. Ostean, salatuari entzungo zaio, berak eskatutako frogak praktikatuz. Jarraian, berriro salatzaileari emango zaio hitza eta azkenik salatuari.
‎`Urtea bukatzerakoan txosten bat aurkeztu du, buruturiko iharduerak laburbilduko direlarik' esaten da beken baldintzen artean. `Laburpena' eskatzea baino areago, buruturiko lana bera eskatu litzateke.
‎«Zer egingo, zer pentsatuko edo zer sentituko zenuke egoera horretan, zeure terapeuta bazina?». Terapeutari eskatzen zaion jarrera bera eskatuko zaie pazientearen ingurukoei ere. Inguruko pertsonek ere sarritan indartzen dute nortasunaren nahaste hau duenaren mendeko portaera, eta sarritan baztertu egiten dute autonomiaranzko mugimenduak egiten dituen pertsona.
‎Gure premiak adierazteko hizkuntza erabiltzen dugunean, beste erregistro batera pasatzen gaitu; premiaren objektua deuseztatu egiten du hizkuntzaren erabilerak; garrantzia duena ez da orain premia asetzeko objektua, maitasunaren adierazlea baizik. Adibidez, haurrak amari gozokia eskatzen dio; eskatzen dion unetik, gozoki premia bigarren mailara iragaten da, orain garrantzia duena berak eskatutakoa amak emango dion ala ez jakitea baita; hau da, amak bere maitasuna nola adieraziko dion. Eskaerak ezkutatu egiten du premiaren objektua.
2012
‎Thompsonen marxismo teoriko kontzientziadunarekin, langileriarekiko arretaborondate oneko eta giza adierazpen edo komentario sozial gehienbat ez teorizatuan oinarritutako tradizio britainiarraren garaiari amaiera ematen hasten zaio.Thompsonen zoritzarrerako, hala ere, berak eskatzen zituen azterbide marko, tresnaeta hiztegi teoriko berrien eragina, batez ere paradigma estrukturalista frantsesarenaldetik sartzen hasia zen ordurako; eta, testuinguru berri horretan, Thompsonekgehienbat Althusserren aurkako jarduera intelektualean zehaztuko dituen «atzerritarteoriaren pobrezia»rekiko errezeloak ez dira makalak izango.
‎Kontzeptuak erreferentzia egiten zien garai hartan indartsu ari zen Hirugarren Munduari eta haren deskolonizazioari. Indigenek deskolonizazio bera eskatzen zuten eurentzat (Pino Robles, 1996). Gainera, PeangMeth ek (2002) gogoratzen digun bezalaxe, 1981ean proposamen bat aurkeztu egin zen izen hori erabiltzeko munduko herri indigena guztiei aipamena egiteko.
2015
‎Hots zenbat aldiz autonomia falta bat agertu den haurrarengan kontatuda. Teorian, haurrak, hizkera eta ondotik hizkuntza bereganatuz, gaitasun monologala lortzen duemeki emeki (De Weck, 2005), eta adin batetik goiti laguntza berak eskatzen dio helduari, kontaketa autoerregulatu bat ekoiztuz, helduaren laguntzarik batere behar ez duen arte (Matthey, 2003).
‎User Generated Content direlakoek indar handia dute Gure Esku Dago mugimenduan. Alde batetik, dinamikak berak eskatzen ditu, eta, bestetik, herritarrek eurek sortzen dituzte eskatu beharrik gabe. Asko dira esaterako, argazkiak, bideoak edo kanta ofizialaren moldaketak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia