Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Berez gurekin datorrena ala, bizitzan zehar egiten goazena?" (Fernandez, Jose Jabier: Egunkaria) Aurretik aipaturikoa aintzat hartuz, bizitza jostearen prozesu bera eskatzen duen ekintza dela esan genezake. Ondorioz, norbera litzateke bere bizitza josteko jostunik egokiena, eta bere bizitzaren oihala josteko ahalmena izango lukeen bakarra, jostearekin batera desjostearen beharra aldarrikatuz.
2003
‎Gaur hamabost, gure asteroko alkarrizketa honetan, aurtengo Pastoral egitaraua erabili genduan, baina ez genduan dana amaitu. Eta, behin hasitako gauzea amaituta ixtea behar beharrezkoa dogun ezkero, barriro be Karmelo Etxenagusia abadeari dei egin eta berari eskatu deutsagu, azaldu deiskula egitarau horren bigarren zatia.
‎Berari zor deutsat nik euskal idazle izatea: berak eskatu eustan, behin eta barriro, idazteko, ezeren bildur barik idazteko; hutsak eta okerrak berak zuzenduko eustazala. Eta holantxe egin be!
2005
‎Horrek ez baitu behin ere ase gizon baten gosea. Gorputzaz besterik ere baitu gizonak eta beste horrek ere berea eskatzen. " Gizona ez da ogiz bakarrik bizi" erran zion behin Jesusek deabruari (Lk 4,4).
‎Seigarren manamenduaren kontrakoak ere bai. Hamalau hamabost urtetan, mutiko txarra gizontzen hasi denetik sexuak berea eskatu dio, beste guziei bezala. Beste gizon guziek bezala gose horri ihardoki behar izan dio eta Jesusen Tentamendua filmak egia baizik ez digu erraten.
2008
‎Saltzaileak ulertuko ez dauan eskaerarik ez dago eta, laster emon deutso izozki hori. Lehengusuek be gauza bera eskatu dabe.
‎Eskolan be ikasleek gauza bera eskatzen eustien beti: Bizipenak, bizipenak kontau!
2011
‎Halabeharrez, euskaldunak ziran euretariko batzuk, Anaia Artabe arratiarra ospetsuena zala. Berak eskatu euskun Xabier Santxez Erauskin nire lagun handia eta biok txistua joten ikusi ginduzanean, egun batzuetarako ixteko, zelan eginda egoan berak aztertu egian. Handik egun batzuetara han geunkan berak egindako beste txistu barri bat:
‎Askoz be errazago irakurri neban Jose Martin Bergarak itxi eustan Zamarriparen Firi firi. Berak eskatutako mandatu bat egiteko, etxeko liburutegian eukan liburu hori itxi behar eustala jarri neutsan baldintza lez.
2015
‎Lehenengoko 2.000 liburu batzean dozuzanean, berak eskatzen deutsu nagusitzea. Liburutegi bat egitea azkenbako sokea da.
2017
‎joan naitela domekan San Mamesera eta neuk nahi dodan lekua aukeratzeko bazkide izateko. Berez, horretarako epea itxita egoan, baina Presidenteak baeukan hori egiteko ahalmena, eta berak eskatu eustan aukera hori aprobetxatzeko. Orduantxe egin nintzan Athleticeko bazkide.
2021
‎" Beste bide batzuk jorratzea" eskatzen du IEE1 ek, eta, horrela, gazteei literatura ez dela liburuetako orrialdetan soilik agertzen dena irakastea, baina, dioenez, hori helduak, irakasleak, sihetsi behar du lehenik, eta irakas jarduna ardatz horietatik ere eraiki. Izan ere, galdetutako ikasleek ere horren jabe direla adierazten dute, eta horixe bera eskatzen dute: " literaturari leihoa zabaltzea" eta" literatura beste nonbait ere topatzea" (LI6, LI7, LI8, LI9, LI10).
‎Edukiak memoriaz ikasteko joerarekin ere iritzi kontrajarriak daude, baina kasu honetan ez hainbeste norbanakoen artean, bakoitzaren diskurtsoaren baitan ere aldeko zein kontrakoak ageri baitira. GIR1 ek eta HIR1 ek azaltzen dutenez, buruz ikasterakoan ikasleek datu eta informazio ugari memorizatzen dute, eta ondoren, azterketa garaian informazio hori guztia egun eta froga jakin batera iraultzera mugatzen dira, horixe bera eskatzen baitzaie. Nolabaiteko ikaskuntza egon daitekeen arren, horretan prozesurik ez dagoela aitortzen dute, ikasleek ez dutela edukia barneratzen eta, ondorioz, ez direla gai eguneroko errealitatearekin konexioak egiteko eta antzekoak diren egoeretan aplikatzeko.
‎Idazlea naizen heinean, autokritika ere zor diot gure lanbideari. Testuak irudi ederrez hornituak eta osatuak argitaratzen dira sarritan eta, nola liteke geure buruari ez eskatzea irudigileak bereari eskatzen diona. Bigarren mailakoak izan behar ote dute haur irakurleak, gazte irakurleak?
‎Atzean ikusten dan mendia, Oiz (1026 m). gozan ez idazten, ez irakurten ez ekienak. Hareetariko lagun batek berari eskatzen eutsan, bai haren kartak idazteko, baita heltzen jakozanak irakurteko. Karta hareetariko bategaz gogoratzen zan eta sarri kontetan eban.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia