Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
‎Lehenik eta behin, Haur Hezkuntzan, beste edozein ziklotan baino gehiago, beharrezkoa da familien arteko lankidetza estua hezkuntza prozesuan; izan ere, adin horietan gertatzen den haurraren heltze garapena ez da soilik eskola ingurunean gertatzen, gizarte eta familia ingurunean ere gertatzen da, eta, beraz, familien eta irakasleen arteko harremana eta koordinazioa giltzarri dira hezkuntza etapa hori behar bezala garatzeko. Bestalde, Haur Hezkuntzako etapa da, agian, irakaslana ikasle bakoitzaren ezaugarriek gehien baldintzatzen duten hezkuntza aldia; izan ere, adin horietan, beste adin aurreratuagoetan baino askoz gehiago, haur bakoitzak bere erritmoa eta heltze, garapen eta ikaskuntza estiloa ditu, eta, beraz, bere behar kognitiboak ez dira beti berak. Aurreko ezaugarriak kontuan hartuta, Haur Hezkuntzak funtsezko helburu batzuk ditu, haurren gaitasun hauek garatzeko:
2018
‎Las sare sozialetan partekatzen diren landarez betetako balkoien irudiek inbidia handia ematen dute Baina hori minututik lortu nahi izatea porrotera kondenatuta dago kasuen %90ean. Gogoratu landare bakoitzak bere erritmoa eta beharrak dituela, eta zuk urratsez urrats ikasi behar dituzula. «Bat erritmoa eta konfiantza hartzen duzunez, errazagoa da laborantza eta landare barietate berriak gehitzea.
‎“Hasieratik baratze ikaragarri eta askotarikoa egiten saiatzea porrotera kondenatuta dago kasuen %90ean”, ohartarazi du ingurumen teknikariak. “Ez ahaztu landare bakoitzak bere erritmoa eta beharrak dituela, eta zuk urratsez urrats ikasi behar dituzula. Errazagoa da amets egiten duen baratze ekologikoa lortzea”, dio Rosiquek.
2019
‎2 Atsedenaldi gehiago hartzea: kontzentrazioa hobetzea Garunak ere baditu bere erritmoak eta denbora. Neurobiologoen esanetan, gure adimenak modu ziklikoan funtzionatzen du, eta garun jarduera handiko aldiak (90 minutu inguru) eta jarduera txikiko tarteak (20 minutu inguru) txandakatzen ditu.
2020
‎— Bai, haurraren ondoan geratu behar dugu, denbora eman eta besarkada bat eman behar diogu berraskea amaitzen denean, eta lasai dagoela eta hor gaudela esan behar diogu. Iriarterentzat ez dago formularik, baina garrantzitsua da pazienteak izatea eta haur bakoitzak bere erritmoa eta denborak dituela ulertzea: “Aita bakoitzak une bakoitzean ikusi du, semeari laguntzen dionetik, zein den lasaitzen laguntzen dion estrategiarik onena”.
2023
‎Gehiago edo gutxiago Minino bakoitzera egokitu behar da ikaskuntza, eta pixkanaka aurrera egin. Animalia bakoitzak bere erritmoa eta lehentasunak ditu; beraz, guztiek ezin dituzte (edo nahi dituzte) ekintza berak egin. Bere gaitasuna eta jarrera ebaluatzeko trikimailu sinpleekin hasten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia