2001
|
|
‘Badakizu minbiziarekiko gudua zaila dela, operazio militar konplikatuak antolatu behar dituzu. Ba,
|
berak
eratu du estrategia guztia... ´
|
2007
|
|
Historiaren filosofia honetan940 herriaren arima kulturaren ariman urtzen da (puntu horretan Hegel-en ez oso bestela). Arima izan, benetan, indar kreatzailea?, kulturarena bakarrik da, eta herriak kulturaren produktuak dira941,
|
berak
eratzen ditu herrien, arrazen, hizkuntzen, nazioen arimak942 Kultura arabiar edo magikoaren historian herri diferente pila batek dihardu, baina egiaz diharduena kulturaren arima da, herri haien guztien arimak bere momentuaren arabera taxutzen dituela: ez dute herri arabiarrek kultura arabiarra sortu, baizik eta kultura magikoak sortu ditu herri arabiarrak943 Kultura antzinatarraren arima da, bere garapideko fase batean herri grekoaren arima zolia taxutu duena, eta beste fase batean herri erromatarraren arimagabezia, izpiritu hilotza.
|
|
Jada ez gara mintzo herri bat edo besteren izpirituaz, baizik mendebaleko kulturaren izpirituaz,
|
berak
eratzen ditu herri gogoak. Eta izpiritua ez da argi sortzaile, hondamendiarena baizik.
|
2009
|
|
Berak gainditzen du, hastapenaren? aurreko anabasa, kaosa;
|
berak
eratzen du izatea, zerki guztien ordena, kosmosa. Funtsean bera da hastapena?
|
2014
|
|
Berehala konturatu nintzen bezala, ez da erreza halako zerbait irudikatzea. Hasieran kosta egin zitzaidan kontzentratzea; begiak iluntasunean itxi eta nengoen lekua
|
bera
eratu behar nuen lehendabizi: gure ohea bere koadrozko edredoiarekin; mesanotxea liburu piloarekin eta haien hegietan agertzen diren hitz eta kolore guzti guztiekin; 70eko hamarkadako estiloko lanparatxoa; oheko puntu horretatik ikusten den gelaren perspektiba, begiak orrialdetik altxatuko nituen uneetarako.
|
|
Azkenean, ohera sartu ondoren, eta irudikatzen ari nintzen nobelako narratzaileak espero bezala, oheratzean liburu bat irakurtzen zuela imajinatzen hasi zen. Nekeza egin zitzaion kontzentratzea, hasiera batean; begiak iluntasunean itxi eta lekua
|
bera
eratu behar izan zuen lehenik eta behin: lurrean bertan kokatuta zegoen koltxoia bere izara eta manta zimurtuekin; paretaren kontra bermatutako liburu urriak; flexo zaharra eta haren oin herdoildua; puntu horretatik ikusten zen gela biluziaren perspektiba, begiak orrialdetik altxatuko zituen uneetarako.
|
|
Edith, bat batean, neska apetatsu hutsala zen, eta ez zuen merezi hartaz kezkatzea; asko jota, haren kontura barre egin zezakeen. Mutilaren ametsezko irudi bat bezala egokitzen zen neska,
|
beraren inguruan
eratutako munduaren azalean. Mutila bera zen izari sinbolikoa, antzinako bakanal antzeko bat, jokatzen ari zen ametsaren egilea.
|
2015
|
|
Bere ustez, feminista metafisikoa izateak soilik indar galera sakona ekarriko dio feminismoari, horrek sailkapen esklerotikoak gauzatzen baititu eta emakumea zerbait finkoa eta aldaezina bailitzan ikusi; feminismo aktibista dirudi, baina otzana da azken buruan. Ballardek dioen moduan, «zientzia eta teknologia ugaltzen ari dira gure inguruan, pentsatu eta mintzatzeko gure hizkuntza
|
bera
eratzera heldu arte. Bi aukera ditugu:
|
|
6 Zatikiek, hamartar zehatzek eta ehunekoek zenbaki multzo
|
bera
eratzen dute.
|
2016
|
|
duen arrokaren garai
|
berean
eratuko ziren
|
|
6 Zatikiek, dezimaldun zehatzek eta ehunekoek zenbaki multzo
|
bera
eratzen dute. ..............................
|
2017
|
|
Lacanen arabera, Hegelentzat esklabo edo morroia bere morrontzan ainguratzen duena nagusi edo jabea da eta, beraz, bere diskurtsoa egituratzen duen adierazle nagusia. Lacanen hizkuntza hain zuzen egitura eliptiko
|
berak
eratzen badu, eta, beraz, ulertezina edo zaila badirudi ere, honako pasarte honetan azaltzen du adierazle nagusiaren funtzioa jakintza eta desira egituratzen:
|
2018
|
|
Esanahia adierazteko jardunen jokabide estrategiko bat da bitasuna: oposizio horretan eta haren bitartez «ni» bat ezartzen da, eta gero oposizio hori reifikatu egiten da halabeharrekoa balitz bezala, eta ezkutatu egiten da bitasuna
|
bera
eratzen duen aparatu diskurtsiboa. Identitatearen azalpen epistemologikoa albora utzita, beste ikuspegi bat hartzen badugu, identitatea esanahia adierazten duten jardunen testuinguruan kokatzen duena, esan ahal izango dugu diskurtso epistemologikoa bera ere esanahia adierazteko jardun posible eta kontingenteetako bat dela.
|