2007
|
|
Euskararen irakaskuntza bereziki lehen hezkuntzan garatzen dela Ipar Euskal Herrian eta gutxi bigarrenean jakin behar da. Beraz, bi talde horien arteko desberdintasunaren argitasuna denbora behar dela irakaskuntzak
|
bere
emaitzak eman ditzan litzateke. Dena den gazte taldearen zenbakiek erabileraren gorakada bat erakusten dute, adin talde horretan beherakada zelarik ordu arte.
|
2008
|
|
Cenozek berak eginiko sarrerarekin batera, zazpi artikulu biltzen ditu euskarazko irakaskuntza sistemari eta
|
bere
emaitzei eskainitako zenbaki monografiko honek, arreta berezia jarriz irakaskuntza sistema horrek eman dituen eta ematen dituen emaitzei, hala nola horien gainean egin diren ikerketei.
|
2011
|
|
Hau da, azken hau Bilbon, Guggenheimek eta Abandoibarrak bere osotasunean izan duten eraldaketa espazialarekin koherentzian datorren Ordenantza gisa ulertu daiteke, espazio publikoarekiko kontzepzio bera baitago bai udalarautegian horretan, bai Abandoibarra osoan, bai Alondegia berrian, bai urteotan antolatutako hainbat ekimen arrakastatsutan. Azken urteotan giza mugimendu zein herritar antolatu gabeen eskutik etorri diren hainbat erantzun, ulermen espazial horren
|
beraren
emaitza gisa kokatu ditzakegu baita ere: beste askoren artean, Bilbao World Series zirkuitu urbanoak kalteturiko auzotarren zein Zirkuiturik Ez!
|
2013
|
|
Horrela eginez gero, zenbait abantaila eratorriko lirateke jakin min zientifikotik edota euskalgintzaren militantziatikeuskararen egoeraz zein etorkizunaz kezkatuta ibiltzen diren herrigintzako, herri administrazioko eta ingurune akademikoko eragileentzat: a) Euskal Soziolinguistikaren Egoeraren Berri gaurkotua izan eta horretan dihardutenek elkar ezagutzeko parada izatea. b) Hortik abiatuz, antzeko helburu duten ikerketa saioak beharrik gabe ez errepikatzea eta, errepikatzea hobesten denean, lan horiek eta
|
beren
emaitzak alderatzeko aukera zaintzen duten diseinu estandarretan oinarritzea. c) Ezagutzaren metatzea, horrek aurrerapauso zientifikoak eta aplikatuak ematea erraztuko lukeelarik.
|
|
Lehen ikasgaia agerikoa da: ingurunea aldatu ezean, konponbide
|
berak
emaitza berbera eragingo du; batzuetan ahaztu egiten da begien bistako ondorio hori, eta hamaika aldiz probatzen da huts egin duen soluzioa.
|
2016
|
|
Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua" J. Inazio Markok eta Beatriz Akizuk idatzi duten artikulua bete betean dator BAT zenbaki honetako gai monografikoarekin, nahiz eta ez den arestian aipaturiko Topaldian aurkeztu. Udalerri mailan hizkuntza ekologiaren diskurtsoa sozializatzeko eta horren bidez hizkuntzakomunitatearen sistema ahalmentzeko buruturiko proiektua izan da honakoa, eta
|
bere
emaitza nagusia, dagoeneko ezaguna den EkoLingua Solas jokoa da. Joko hori, hizkuntza ekologiaren ezagutzan oinarrituta elkarrizketak pizteko, arrazoibideak lantzeko eta herritarrak argudio berriez jabetzeko baliabidea da; mahai joko gisa egituratu den tresna ludikoa.
|
|
426 Erdalduntze lana noiz non eta nola (hitzez ala idatziz, kale bizitzan, familiaraino,..) gertatu den jakitea. Azken 30 urteotako bilakaera demolinguistikoaren iturriak (Inkesta soziolinguistikoak, kale neurketak, analisi konkretuak,..) ezagun izatea eta
|
bertako
emaitzak zuzen interpretatzen eta egoki erabiltzen jakitea.
|
|
BAM, Araba eta Nafarroako erdal zein bietariko eremuak oso atzean gelditzen dira: erdal esparru dira horiek aspaldidanik135, eta gertakari ezagun horren oihartzun dira, besteak beste,
|
bertako
emaitza ahul horiek.
|
2018
|
|
— Talde
|
bereko
emaitzetan bi errealitate desberdin agertzen zaizkigu: batetik haur haur eta gazte gazte errealitatea; eta bestetik, helduheldu eta adineko adineko errealitatea.
|
|
Hezkuntzan jarri da bereziki (ez bakarrik) arreta eta hezkuntzan inbertitu dira baliabide eta energia gehienak. Horrek
|
bere
emaitzak eman ditu eta horietako asko neurtuak eta aztertuak izan dira jada.
|