Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2003
‎Testua irakurrita, badirudi gure unibertsitatea EHU dela. Gainera, euskararen zabalkundea unibertsitatean bere ekintzen ondorio ikusten zuen UEUk; eta urtean zeharreko unibertsitatearen euskalduntzeak UEU «lan astun batzuetatik arintzen gaituen neurrian U.E.U.k izan lezake, izan behar du erakargarritasun berri bat, berrikuntzei, imajinazioari leku emanez»61.
2004
‎Hau da, onartuz gero Jainkoak, berez, ezin duela ezer utzi berarengandik kanpo, dena bereganatu behar duela, bere baitan edo bere ekintzaren emaitza modura, eta berarengandik kanpoko guztia ez izatea dela, nahikoa problematikoa izango da egiari buruzko adiera bat zehaztea erruaren kontu ere emango duena. Jainkoa erruaz askatuta ere, nola libratu berak sortutako mundua erru horretatik, bere ekintzaren ondorioak beti perfektua izan behar badu?
2009
‎Horrela ez da helduko. Hobe da biontzat arazotsu maiteak bere ekintzen ondorioak jasan ditzan", ohartarazi du Thompsonek. Helburua bizitzaz gozatzen ikastea da, baita arazoekin maite duenak berea gozatu nahi ez badu edo ez badaki ere.
2010
‎Mekanismo baten bidez, aretoa ikustera sartzen zen bakoitzak areagotu egiten zuen pixkanaka hormen aurkako presioa, eta bere burua eta besteena arriskuan jartzen zuen. Bisitariak bazuen bere ekintzaren ondorioen berri, eta haren esku jarri zuen, hortaz, Burdenek arrisku hori hartzeko aukera. Bisitariak zuen erabakia:
‎Zumalakarregik hori jakin zuenean, presoak exekutatzea agindu zuen. Nahiz eta batzuk konbentzitzen saiatu ziren bere ekintzak ondorio latzak ekarriko zituela, ez zuen aldatu iritziz. Biharamunean, Jose Ignacio de Uranga jeneral karlistak ohar hau idatzi zuen:
2011
‎Errepresentazioak distantzia hartzea eta ekintza inhibitzea eskatzen du, baina ekintzaren inhibizioak ez du antisoziala asetzen eta ekintzara itzultzen da atsegina lortu nahirik. Bere ekintzen ondorio negatiboetatik ez du ikasten. Errepresentazio elaboraturik, malgutasun kognitiborik eta introspekziorako gaitasunik ez du agertzen.
‎Errepresentazioak distantzia hartzea eta ekintza inhibitzea eskatzen du, baina ekintzaren inhibizioak ez du antisoziala asetzen eta ekintzara itzultzen da atsegina lortu nahirik. Bere ekintzen ondorio negatiboetatik ez du ikasten. Errepresentazio elaboraturik, malgutasun kognitiborik eta introspekziorako gaitasunik ez du agertzen.
‎" Zer egin dut nik hau merezi ahal izateko?". Une horretan hegoei eraginez ari bazen, hegoei eragiten jarraituko du, sinetsirik beraren ekintzek ondorio erabakigarria dutela gertatzen ari den horretan. Horri deitzen diogu usoaren paradoxa.
2012
‎«Faborez» eta «eskerrik asko» bezalako adierazpenak modu naturalean eransten zaizkio hiztegiari, eurek jasotzen duten tratuaren parte bada. 5 Haurrari bere ekintzen ondorioak zehaztu Azaldu zergatik saihesten dugun haurrak gure erabakiak arbitrarioak izatea Esto es importante al momento de pedir al niño que haga algo o, por el contrario, de solicitarle que no haga. Si el niño no recibe ninguna explicación, la decisión le puede parecer arbitraria y generarle deseos de desobedecer.
2013
‎Baker jauna ez da gai bere ekintzen ondorioak ulertzeko?
2014
‎Erantzukizun txiki horiek baliotsu baliotsua utziko dute haurrarengan: bere ekintzek ondorioak dituztela ikasiko du, zaintzaren garrantzia eta bera ere gai dela bere lagun ilunaren ongizatea zaintzeko. 5 ikasgaia.
2015
‎Hau da Ibiltari Amorratuaren ziegaren irudia; hemen igaroko ditu egunak, bere biktimek izan ez zuten epaiketa zuzen eta bidezko baten zain. Lau horma hauen artean, luxu bakarra ohea, konketa eta komuneko zuloa direla, Ibiltari Amorratuak gogoeta luzea egin du bere ekintzen ondorioez, justiziari erantzun aurretik.
‎36). Simulazioa urrats kualitatibo handia da; izan ere, simulazioak errealista eta sinesgarriagoa bilakatzen du erabiltzailearen esperientzia, eta ahalbidetzen dio, batetik erabakiak hartzea, eta, bestetik, bere ekintzen ondorioei behatzea (Friedman, 1999).
2016
‎Gonzalezek azpimarratu duenez, «erantzukizunaren kontzeptua» haurraren ideia, ekintza edo jokabideen bidez irakatsi behar da. Hau da, bere ekintzen ondorioak onartu behar ditu. Hortik harago, «funtsezkoa da haur batek partekatu nahi ez duela errespetatzea, bere esanahi propioko ekintza gisa, nahiz eta une horretan helduentzat espero duguna, hau da, konpartitzeko dugun nahia, eman dezakegun».
‎Errefortzu positibo hori bi ahoko arma da; izan ere, “goraipamenen zalea” izan daiteke, arriskurik, frustrazioarekiko intoleranterik eta besteen onarpenaren mende dauden gutxiagokorik. Artikulu honek haurrak goresteko arriskuak eta arriskuak zein diren azaltzen du, eta estimulatzeko balioa adierazten du, bere ahalegina eta bere ekintzen ondorioak baloratuz.
2017
‎Haurrak pertsona helduen logikarekin pentsatzen du gertaera zehatzen inguruan: objektuak sailkatu ditzake, ordenan jarri, kenketa batuketaren aurkakoa dela ulertzen du eta abar.Beste pertsonen ikuspegia uler dezake eta bere ekintzen ondorioei buruz hausnartzeko gai da.
2018
‎Bi gai nabarmentzen dira filmean efektu berezi eskasen eta Sadeko markesari gustatzeko moduko emozioen artean: alde batetik, bere ekintzen ondorioen ardurarik ez duen Durand Durand zientzialari doktore txoro horren gaiztakeria, eta bestetik Barbarellaren sexu gustu sinpleak. Barbarellari, IL. mendean ere, masturbazio tresna fantastikoen eta pilula orgasmogile psikodeliko eraginkorren aroan, antzinateko sexu praktika sinple arruntak gustatzen zaizkio.
2020
‎konpara dezagun mundu ereduak sortzen duen iragarpena benetan ikusitakoarekin; antzekoak badira, egoera hori ezaguna da eta, beraz, ez dugu gehiago aztertu behar; baina oso ezberdinak badira, piz dezagun gure jakin mina. Errefortzu bidezko ikasketaren ideiak jarraituz, jaso dezala makinak saria bere ekintzen ondorioz ongi aurresan ezin dituen egoerak topatzen dituen bakoitzean. Eta horrela, makinak bere ingurunearekin jolastuz ikasiko du, ume txikiek egiten duten antzera.
‎Zinez liluragarria den beste irakurketa posible batean, bere sortzaileak mespretxatuta eta baztertuta den izaki errugabearen arrangura deskubritzen dugu, biktimak berak kontatua. Bada umore ukitu bat ere Frankensteinen aldrebeskerien kontaketan, Jainkoa izatera jolastu nahi duen baina bere ekintzen ondorioen ardura hartzeko kapaz ez den Mr. Bean baten pareko axolagabearen erretratuan.
2021
‎Azuma zik Holroyd hiltzen ikusi zuenean, Dinamo Handiak harrapatuta, beldur pixka bat sentitu zuen bere ekintzaren ondorioengatik. Hala ere, harritzekoa lirudikeen arren, pozik zegoen, eta bazekien Dinamoen Jainkoa bere alde zuela.
2022
‎Arrazoinamendurik gabe burututako gaizkia izendatzen duen eta gaizki absolutuaren posibilitatea ahalbidetzen duen kontzeptua da. Gaizkiaren hutsalkeriak botere politikoaren sistema batek gizakiaren sarraskia nola hutsaldu dezakeen deskribatzen du, bere ekintzen ondorio etiko eta moraletan pentsatzeko gai ez diren funtzionarioek burututako prozedura burokratiko gisa egiten denean. Eichmann buruzagi naziaren epaiketaren testuinguruan sortzen du Arendtek kontzeptu hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia