Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2003
‎Inor ez dago, kasurako, bere burua zein lagun hurkoarena hiltzea edo horri lapurrik egitea zilegi ez dela ezagutu eta sentitzen ez duenik, ezta ere egia horiez jabetuago dagoena, geometria teorema argienaz baino. Horiek horrela, nabari bada ere lapurketa eta giza hilketa legez kanpoko direla, ez dute halako ziurtasun maila bera, horiek zein printzipiotatik etorri eta printzipio horien adinakoa.
2007
‎Adibidez, hauxe esan zuen: pertsona batek bere burua zein munduabesteekin dituen eragin trukeen ondorioz ezagutzen dituela.
‎Bestalde, askotan lotura afektibo sendoak garatzen dira lehengusulehengusinen artean eta, ikusi dugun bezala, lotura horiek gizarte jakintzarengarapenean oso eragin positiboa izaten dute. Horrez gain, lehengusu lehengusinakhaien artean konparatu ohi dira eta horri esker, haurrak bere burua zein bestepertsonak ezagutzeko aukera izaten du. Halaber, lehengusu lehengusinen arteangatazkak sortzen dira eta egoera horietan, haurrek besteen tokian jartzea etaantzeko gaitasunak ez ezik, gatazkak konpontzeko gaitasunak ere gara ditzake.Azkenik, lehengusu lehengusinak, jolaskide izaten dira eta askotan, aitona amonakbezala, konfiantzazko lagun bilakatzen dira eta horrek ere gizarte ezagutzarengarapena bultza dezake.
2008
‎alde batetik, mundu basatiari zegokiona eta bestetik mundu zibilizatuari zegokiona. Gatazka horiek, askotan, bere buruarekiko zein besteekiko istiluak izatera eramango lukete gizakia, storm (ekaitza) eta stress (estresa) deiturikoak. Gainera, laburbilketa amaitzen zenez, beste aroekin konparatuz gero, aldaketa kopuru handiagoa gerta zitekeen.
2010
‎Komentatu nahi nuke gauza bat. Behin apaiz batek, eta ez bera bakarrik, zioen hitzaldi batean nola Jesus bere burua zein zen deskubritzen joan zela poliki poliki, baina, nik diot, hori hola izan bazen automatikoki deduzitzen ahal da ezen Jesus ez dela Jainkoa, zeren Jainkoak ez baitu zein den deskubritzen, omniscientea baita. Gu ez gara omniscienteak, jakina denez, eta guk ez dugu gure buruaren ezagutza universalik, eta horregatik ezin izan gaitezke divino, eta, nik diot, ezta beharrik ere ez dugu.
‎Ez dago guztiz ondo, ezta benetan txarto. Jarraituko du, beraz, bere buruaz zein unibertsoaz seguru ageri den pertsona berbera izaten.
2011
‎Azken batean, iritsi da horrenbeste maite dugun hori sutsuki defendatzeko momentua. Norberak bere esparrutik, nahi besteko konpromiso maila baliatuta baina denak helburu bera buruan zein bihotzean: «Kukutza defendatzea!».
‎Gainera, laguntza hauek banatzeko beste bi irizpide hartuko dira kontuan: udalerriaren eremuan espetxerik bada, eta idazkaritzen elkarteen kasuan bere burua zein udaletan kokatzen den, honek elkarteko besteek baino lanzama handiagoa pairatzen badu. Bake epaitegietan egindako inbertsio gastuak fi nantzatzera zuzendutako laguntzak, berriz, autonomia erkidegoko aurrekontu orokorrak gauzatuz, Eusko Jaurlaritzako Justizia Sailak urtero ematen duen aginduarekin bat banatuko dira.
‎Enplegua da, ia beti, ekonomiaren eta gizartearen uzkurtzea proposatzen denean haizatzen den totem bortxa ezina. Lanpostuen defentsa ozen haizatu ohi dute guztiek," produkzioa enplegua kontsumoa" hirukia medio; sarritan aldarrikatuz bezala gizarteak daukan eskubidea bere burua zein besteak suntsitzeko.
2012
‎Hala da, bai, bere fusio puntuak egiten du don Miguel ikuskarien ikuskari. Bere burua zein elementurekin parekatuko lukeen pentsatzen hasteko sasoia ere badela adierazi dion bihozkada sumatu du Inasek bat batean, baina une honetan nagia dauka eta beste baterako utzi du jokoa.
2013
‎Dantzaldian ez zion inolako miresmenik sortu, eta berriz ikustea suertatu zitzaionean akatsak bilatzeko baino ez zion so egin. Baina bere buruari zein adiskideei Elizabethek aurpegiera politik ere ez zeukala garbi utzi zieneko, emakumearen begi ilunen eite ederrak oso buru argia salatzen zuela antzematen hasi zen Darcy jauna. Beste aurkikuntza batzuk, lehena bezain mingarriak guztiak, etorri ziren ondorenean.
‎Baina norberaren esku dagoen guztia eginda ere gaizki jarraituz gero aurrera egitea bizitza arriskatzea litzateke”, adierazi du arabellarrak. Bere buruari zein adiskideei komeni ez zaien zerbait dela hori gehitu du Madariagak. Hortaz, bueltako bidea hartu zuen, baina erreskate misio bat zela medio ez zen helikopteroa erabiltzeko aukerarik egon.
2014
‎alde batetik, mundu basatiari zegokiona, eta, bestetik, mundu zibilizatuari zegokiona. Gatazka horiek, askotan, bere buruarekiko zein besteekiko istiluak izatera eramango lukete gizakia, «storm» (ekaitza) eta «stress» (estresa) deiturikoa. Gainera, laburbilketa amaitzen zenez, beste aroekin konparatuz gero, aldaketa kopuru handiagoa gerta zitekeen.
2015
‎Alabaina, gogoetan ari zen. Hegazkin istripuren bat gertatzen zenean, nahi gabe ere, beti galdetzen zion bere buruari zein arrazoi ezkutuk bultzatu ote zuen bidaiari haietako bakoitza besteekin hantxe elkartzera, patuaren atzapar krudeletan erori aurretik. Besteren arrazoiak beti baitziren ezkutukoak norberarentzat.
‎Saizarbitoriarentzat, merezi du ahalegintzea etorkizuna iragana ez bezalakoa izan dadin, ahaleginaren emaitzari dagokionez eszeptikoa izan arren. Bere protagonistek ia inoiz ez dute iraganaren uztarria haustea lortzen, baina Saizarbitoria bera eudaimonista da, zoriona du xede, bere buruarentzat zein gainerako gizakientzat. Zentzu horretan, ez dator bat Joxe Azurmendi batekin, honek gizaki tipo garaiagoa baitakusa bere zoriontxoari uko egin eta" gaixo eta pobreekin errukitu den fededun kristauarengan, edo justizia eta askatasunaren alde behin bere gaztetasuna eskaini zion idealak berari besterik ekarri ez dionarengan, espetxea ez bada eta klandestinitatea urte luzetan barnerrian zein atzerrian".
2020
‎Horretarako beharrezkoa da zaintza eta heziketa baldintza egokiak garatzea. Jaiotzen denetik haurrak etxean, bere inguruan, ikastetxean, aurkituko ditu bere identitatea eta bere buruarekiko zein besteekiko konfiantza garatzeko baldintzak. Lehentasun soziala izan luke gure haurrei oinarrizko baldintza horiek bermatzea; familien eta hezkuntzako profesionalen baldintzak egokiak izan daitezen bermatzea.
2021
‎Koebaluazioari dagokionez, ikaslea metakognizio ariketa berdinera eramatea da helburua, ez soilik haien ikas prozesu, ekoizpen, jarrera eta bestelakoei buruz hausnarketa sozial eta partekatu batera iristea, ebaluazioaz ere gogoetatzera eramaten dituzten prozesuak baitira (Biggs Tang, 2011; Panadero, Andrade eta Brookhart, 2018). Hala eta guztiz ere, bi kasuetan horretan trebatu behar direla dio McConlogue k (2020), bere burua zein kideak ebaluatzeak ematen dien eskarmentuak soilik eraman dezakeelako ebaluazioan konpromiso maila handiagoa lortzera.
‎Bestetik, euskaldunen komunitateak galdetu lioke bere buruari zein diren garaiko identitate plural bat sortzeko askotariko balioak (sozialak, politikoak, ideologikoak, kulturalak zein generokoak) uztartzeko gakoak. Nola osatu eta sendotu nahi duen komunitatea.
2022
‎Gustatu ala ez, denborak aurrera egin ahala ulertu dut bizitza etengabeko negoziaketa dela: nork bere buruarekin zein lankide, bikotekide, lagun eta herrikideekin. Eremu pertsonalean burugogorkeriak edo itsutasunak nahasten gaitu, baina eremu sozialean interesak agertzen dira sarriago.
2023
‎Atxikimendua (apegoa, hemen lokarri hitzarekin landuko duguna) harreman afektibo berezia da, hau da, gure hezitzaile erreferenteekin sortzen den harreman mota da. Atxikimendu hori nolakoa izan den edo izaten ari den kontuan hartuta, nerabeak era bateko dohainak, arazoak edota bere buruarekin zein besteekin harremanak izateko jokabideak izan ditzake, izan ere, beste gauza orokin bezala, gutako inor ez da jaiotzen gure erreakzio emozionalak arautzeko jakintzarekin, beraz, neurri handi batean, hezitzailearen erantzunaren arabera erregulatzen joango gara hori, lokarri horren bidez, beste garun baten kontaktuaren bidez. Atxikimendua, beraz, haurrak gurasoekin edo zaintzaileekin... Haurtzaroan berebiziko garran  tzia du horrek, noski, baina baita nerabezaroan ere; izan ere, berriz ere galduta sentitzen gara, eta lokarri horren presentzia eta babesa sentitu behar dugu gure psikismoan, nahiz eta kontrakoa adierazi.
‎beharrezko atentzioa eman ez bazaio, horren eske ibiltzeko joera izan dezake, hori lortzeko bideak ugariak izan daitezkeelarik, adibidez, biolentzia (bullyingaren eragile edo jazar  tzaile baten atzean askotan dagoen psikismoa). Ekintzen ondorioak jakin gabe, mugak eta arauak txikitatik errotu gabe zein helduleku emozional sendorik gabe hezitua bada, segurtasun falta nabaria izango du, eta, beraz, lasaitzeko arazoak izango ditu, ingurua esploratzeko eta interaktuatzeko, edota bere buruarekiko zein besteekiko harremanak eraikitzeko orduan. Ez du atxikimendu figuraren aurrean erreakzio afektibo handirik, beraren eta bere emozioen artean hesi bat jartzeko joera du, modu apatikoan agertzen da, ez da kariñosoa eta kontaktu fisikoari zein emozionalei uko egiten die, edo, oldarkor ageri denez, harremanetarako zailtasunak izango ditu.
‎Ondoren, osasun mentaleko arazoak garatzeko aukerak ugarituko ditu, elikadura, jarrera edo depresio zein antsietatearekin lotura dutenak adibidez. Bestalde, nabarmena izango da eragina harremanetan, zailtasun handiak izango dituelarik bere buruarekin zein besteekin harremanak edukitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia