2005
|
|
Baina orain alderantziz, bigarren puntua: dago moral bat,
|
bere
burua unibertsal deklaratzen duena, baina hain zuzen, hori da bere problematikotasuna. Mendebaldeko historian daukagu, kasik linea bat, honela funtzionatzen duena:
|
2010
|
|
Nagusi den identitatea hiper identitate bihurtzen da,
|
bere
burua unibertsaltzat harturik eta bere eremuan beste" identitate kolektiborentzako" lekurik utzi gabe, ez bada sub identitatearen mailan.1243 Euskaldunen identitate kolektiboa, edo amazigena, inkonpatiblea da halako hiper identitate batekin, sub identitate izaera ametitzen ez duten artean behintzat. Estatuaren aldetik biolentzia fisiko deklaratua ezkutatzu eta harreman modu finagoak zabaltzen dira.
|
2012
|
|
Hots, modernitate europarra hasten duen inperialismo gaztelau hispaniarrarenaurka, zeinak
|
bere
burua unibertsaltzat azaldu nahi duen Ameriketan eta, hedapenez, orbe guztian, apologismo euskaldunak jatorri ez moderno bat, ez unibertsala egotzikodio euskararen jatorri babeldarra aldarrikatuz. Unibertsaltasun inperialista etahispaniar honi, apologistek beste unibertsaltasun zaharrago bat kontrajarriko diote; hots, unibertsaltasun hispaniarra baino «unibertsalagoa» den beste unibertsaltasunbat:
|
2015
|
|
gero (edo Bilbotik Salamancaraino, berdin da), ezin dira ja etxean kabitu.
|
Bere
burua unibertsaltzat agertu nahita, norbait horrela hasten denean desenkusatzen edo atakatzen(, euskal literatura, ez; niri literatura unibertsala...?), beti izan dut ustea, harroa eta ez oso inteligentea izan behar duela, edo ez batere sensiblea. Hau da, gustatu, denoi gustatzen zaigu, gustatuko litzaiguke, hobeto?, izpiritu unibertsaltzat ikusiak izatea.
|
|
Nagusi den identitatea hiper identitate bihurtzen da,
|
bere
burua unibertsaltzat harturik eta bere eremuan beste ‘identitate kolektiborentzako’ lekurik utzi gabe, ez bada sub identitatearen mailan. Euskaldunen identitate kolektiboa, edo amazigena, inkonpatiblea da halako hiper identitate batekin, sub identitate izaera ametitzen ez duten artean behintzat (488; Estatuaren ‘antietnizismo’ horretaz, ik. gehiago in 380).
|
|
Normalizazioarekin amets eta fantasia gehiegi egitea zein kaltegarria izan daitekeen aparte utzita, nik esango nuke normalizazioaren promesa edo proiektuaren lehenengo xedea normala eta normalizatze eredua kolokan jartzea dela. Arean ere, anomaloak
|
bere
burua unibertsal gisa aurkezten duelarik, Identitateari berezkotasun bat aurrejartzen dio. Horrela, bere burua unibertsaltze horretatik askatu eta mendeko bestetasun partzializatua izateari ihes egiten dio.
|
2018
|
|
gero (edo Bilbotik Salamancaraino, berdin da), ezin dira ja etxean kabitu.
|
Bere
burua unibertsaltzat agertu nahita, norbait horrela hasten denean desenkusatzen edo atakatzen(, euskal literatura, ez; niri literatura unibertsala...?), beti izan dut ustea, harroa eta ez oso inteligentea izan behar duela, edo ez batere sensiblea. Hau da, gustatu, denoi gustatzen zaigu, gustatuko litzaiguke, hobeto?
|