2000
|
|
Sentitu eta nabaritzen duenhorren erreferentziaz gabeturik, eta bizi izandako besteekiko plazer eta harremanerrealeko esperientziez gabeturik, izaera nartzisistak norberaren identitatea irudirantz lekualdatzen du. Bere irudi bat eraikitzen du, nahiko handioso etaamainaria,
|
bere
burua maitatzeko eta besteek mirets dezaten.
|
2003
|
|
Horietako baten printzipioa lehenengo legeen espiritua da. Bestea, berriz, ez da printzipio horretan oinarritzen, eta jatorriz aitortzen du nork
|
bere
burua maitatzea. Bigarren adiskidetasun horrek pizgarri bat falta du; pizgarri horren eretzean, adiskideen arteko loturak on gorena du helburu.
|
|
Bigarren adiskidetasun horrek pizgarri bat falta du; pizgarri horren eretzean, adiskideen arteko loturak on gorena du helburu. Pizgarri hori izan ezean, beste ondasun batzuei erreparatu behar zaie, eta ondasun horiek ezin dira maitatu, nork
|
bere
burua maitatzearen indarrez ez bada. Gauzak horrela, norbaitzuek on gorenari zor zaion maitasuna alde batera utzi eta euren lagunak maitatzen badituzte, badirudi lagunok maitatzen dituztela euren merituengatik edo haien nolabaiteko mesedea egiteagatik.
|
|
Hortaz, bi adiskidetasun mota horiek bereiz daitezke: lehendabizikoa lehen legeen espirituak eratzen du; bigarrena, berriz, nork
|
bere
burua maitatzearen ondorioa da. Alabaina, bereizketa hori ez da guztiz zehatza, ezin daitekeelako esan adiskidetasun oro mota batekoa edo bestekoa denik.
|
|
Arean ere, gutxi dira lehen legeen espirituan oinarritzen diren adiskidetasunak. Horien artean, gutxiago dira oraindik zati batez nork
|
bere
burua maitatze horretan oinarritzen ez direnak. Gainera, beste batzuetan, lagunetako batek xede du bere burua maitatzea, baina besteak jokatzeko ez du araurik lehen legeen espiritua baino.
|
|
Horien artean, gutxiago dira oraindik zati batez nork bere burua maitatze horretan oinarritzen ez direnak. Gainera, beste batzuetan, lagunetako batek xede du
|
bere
burua maitatzea, baina besteak jokatzeko ez du araurik lehen legeen espiritua baino. Hortaz, gaur egungo gizartearen egoeran, mota horiek guztiak nahasi egiten dira, adiskidetasuna zein subjektuk izan eta horrek ematen dituen xedapenen arabera.
|
|
Bakoitzari bere buruaren amodioak agintzen diona baino beste legerik ez badago, arrazoi horrexegatik da: hara deituak izan eta on horren edukitza ez da norberarena bakarrik, norberak
|
bere
burua maitatzeko biderik egokiena baita lege nagusi hura betetzea, betiere begi bistan dagoela gure xedea eta helburua.
|
|
4 Jainkoak, halaber, beste baliabide batzuk erabiltzen ditu gizartea iraunarazteko; baina beste horiek ez dira nork
|
bere
burua maitatzea bezalakoak. Izan ere, nork bere burua maitatzea zinezko gaitza da, Jainkoak horretatik ondorio onuragarriak ateratzen baditu ere.
|
|
4 Jainkoak, halaber, beste baliabide batzuk erabiltzen ditu gizartea iraunarazteko; baina beste horiek ez dira nork bere burua maitatzea bezalakoak. Izan ere, nork
|
bere
burua maitatzea zinezko gaitza da, Jainkoak horretatik ondorio onuragarriak ateratzen baditu ere. Gainerako baliabideak, berriz, gizarte ordenaren berezko oinarriak dira, eta, izatez, onak, printzipio onak barneratzen dituztelako.
|
|
5 Arrazoiaren argia dela medio, gizaki guztiek jakin ditzakete justiziari eta ekitateari dagozkion erregela erkideak. Hortaz, arrazoiaren argia lege gisa har daiteke, ulermen guztietan islatzen baita, nahiz eta nork
|
bere
burua maitatzeak ulermen horietan nolabaiteko ilunaldiak barreiatu. Hori aintzakotzat hartuta, gizaki guztiek euren ulermenean atxiki dute eta bere egin dute lege natural horien egiatasuna eta agintea:
|
|
2, 3 Jakina denez, erlijioaren espirituak, batetik, gizakiak Jainkoarengana hurbiltzen ditu, irakasten dituen egien bitartez, eta, bestetik, nork
|
bere
burua maitatzearen galbidetik aldentzen ditu, lehenengo bi legeak betetzeko batu daitezen; ondorenez, erlijioaren muinak gizaki espirituaren eta bihotzaren barnealdea du gogoan, eta horren agindu onak erabili lirateke gizartearen kanpo ordenaren abiaburu gisa. Hala ere, espiritua ez da nagusi gizaki guztiengan, eta, haatik, gizaki askok kanpo ordena horri kalte egiteko joera dute; horregatik, politikaren espirituak gizaki guztien arteko baretasun publikoari eutsi behar dio, eta ordena hori iraunarazi behar du bakoitzaren barnean sartu gabe, beharrezkoa izanez gero indarra eta zigorrak ere erabilita.
|
|
Gizakiak on gorenaren bila elkarrekin batu beharrean, beste maitasun mota bat nagusitu da. Maitasun horren izaera kontuan hartuta, horri nork
|
bere
burua maitatzea deitzen zaio. Norbaitek halako maitasunik sentitzen badu, ondasunak bilatuko ditu, bere egiteko bakarrik; besteengan ez du besterik ikusten bere interesei mesede egingo diena baino.
|
|
Zatiketa printzipio horretatik, gizakien artean hamaika modutako loturak sortzen dira, eta lotura horiek betebehar gehienen euskarri dira. Hortaz, nork
|
bere
burua maitatzea gizartearen zerbitzupean jar daiteke, eta, arrazoi horrek bere ondorioekin dituen harremanak kontuan hartuta, zenbait hausnarketa egin ahal izango dira ondoren egingo den oharrari buruz.
|
|
Gizaki horrek jakin badaki bere helburuak lortzeko baliabiderik eragingarrienak erabili behar dituela, eta, horregatik, eginbehar guztiak ere bereganatzen ditu, bertute mota guztiak iritsi ahal izateko. Bakoitzak besteengan ikus ditzake —eta, sakonago aztertuz gero, bere buruarengan ere ikus ditzake— nork
|
bere
burua maitatzeak jokoan jartzen dituen baliabideak; baliabide horien eretzean, maitasun mota hori ezkutuan geratzen da, aurkakoenak dituen bertuteen itxurapean.
|
|
Horretarako osagaien artean, lehen lehena, zuzenbide naturaleko hainbat printzipio eta erregelak zerrenda egokian jartzea, gerora zuzenbide zibilean aplikagarri izan daitezen, Arrazoiaren argia dela medio, gizaki guztiek jakin ditzakete justiziari eta ekitateari dagozkion erregela erkideak. Hortaz, arrazoiaren argia lege gisa har daiteke, ulermen guztietan islatzen baita, nahiz eta nork
|
bere
burua maitatzeak ulermen horietan nolabaiteko ilunaldiak barreiatu. Hori aintzakotzat hartuta, gizaki guztiek euren ulermenean atxiki dute eta bere egin dute lege natural horien egiatasuna eta agintea:
|
2004
|
|
|
Bere
burua maitatua sentitu behar du ikasleak eta gainera horrelaxe entzun behar du hori.
|
|
Bi ezaugarri horiek sustatuko duten balioztapen pertsonalak eramango du haurra
|
bere
burua maitatzera eta, hedapenez, ingurukoak maitatzera.
|
|
Norbaitek
|
bere
burua maitatua sentitzeko funtsezkoa da ukimena: bera ukitzea, laztantzea, musukatzea, ninia denean ez ezik, lotsaren lotsaz agerpen horri muzin egiten dionean ere bai.
|
2008
|
|
Hona nola: uste zabaldua da gaur autoestima behar dela ondo egoteko; autoestima nork
|
bere
burua maitatzea da; nork bere burua maitatze hori ezin litekeen gauza da, nartzisismo masturbatoriotik kanpora?, eta, bidenabar esan, teologoek asmatutako kontua; autoestimarik ez daukala sentitzen du edonork, beraz, eta nola ondo egoteko autoestima behar den, horren ondorioa da ia inor ez dagoela ondo.
|
|
Hona nola: uste zabaldua da gaur autoestima behar dela ondo egoteko; autoestima nork bere burua maitatzea da; nork
|
bere
burua maitatze hori ezin litekeen gauza da, nartzisismo masturbatoriotik kanpora?, eta, bidenabar esan, teologoek asmatutako kontua; autoestimarik ez daukala sentitzen du edonork, beraz, eta nola ondo egoteko autoestima behar den, horren ondorioa da ia inor ez dagoela ondo.
|
|
Psikogezur garaikideetan haundienetakoa: batek bere buruarekin ongi egon behar omen du, bakean eta gozo, besteekin ongi, bakean eta gozo egoteko;
|
bere
burua maitatu besteren bat maitatzeko, bere buruaren lagun izan besteri laguntzeko. Nik ez dakit zuek (bo, badakit, ederki dakit:
|
|
Bere burua maite duenak ez dauka bere burua saltzeko, esan ohi den bezala. Autoestima nork
|
bere
burua maitatzea da. Gizabanakoaren eginkizuna bere burua saltzea da.
|
2009
|
|
Oso gaixo ja, Bitorianok, bizia maite dut? behin eta berriro esaten zuen, ez zenekien ongi erdi protesta gisa zen, edo erdi hil beharraren uler eta onarkaitzak maitasun berri bat errebelatu dionaren bere buruarekiko harriduraz, lehen aldiz orain ohartu balu bezala bizia maite zuena, h. d.,
|
bere
burua maitatzeko modu berri hau, beste zer izan liteke, izan ere, gaixoak bizia maitatzea.
|
2012
|
|
O, nork
|
bere
burua maitatze hori! Heu haiz Arkimedesek mundua mugitzeko behar zuen bermapuntua!...
|
2017
|
|
Azkenean, bakoitzaren onarpenaren eta nor
|
bere
buruaren maitatzeko bidea luzea izan daiteke. Eta autoestimua landuz, bidean azkartuz goaz, Anarik deskribatzen duen Zebra haren gisa menturaz.
|
|
haurrak dena daki. Ez dakiena da autobusa hartzen, ez dakiena da eromenerantz eroan zuten ikasketak uzteko ausardia biltzen, ez dakiena da bere gurasoak maitatzen, ez dakiena da
|
bere
burua maitatzen, ez dakiena da plazeragatik flauta jotzen edo ipuinak idazten, ez dakiena da nor den, bere izaera eraiki duten zutabeak eraitsi ondoren. Haurrak ez daki oinarri berriak eraikitzen, berea eta soilik berea izango den etxea bilaka daitezen.
|
|
barkamena, guraso eta seme alaben arteko komunikazioa, irakurzaletasuna... eta hori guzti hori autoestimuaren ikuspegitik. Beharrezkoa da norbera
|
bere
burua maitatzea, hori delako definitzen duena kanpora begira transmititzen duzuna.
|
|
Ixabelek dutxatzera behartzen zuen odol zirkulazioari on egiten ziola argudiatuz, eta Ramon dutxatik ateratzen zenerako Ixabel oihala zabalduta egoten zen. Tarteka bere buruarekin hunkitzen zen halako gauzak egiteko gai zelako, ez zuen berehala usteko, baina Ramon zainduz
|
bere
burua maitatzen ikasten zuen. Hezur eta azal izanagatik ere, gorpuzkera ederra sumatzen zitzaion oraindik, gaixotasunak guztiz garaitzea lortu ez zuen planta, neurriko zakila eta ile mataza hanpatua guztiaren epizentro.
|
2018
|
|
Norberaren ahotik ez da soilik norbera mintzo, komunitate bat mintzo da; umea euskarazko lerroan matrikulatzean ez da ume horrentzako etorkizuneko ildo bat hautatzen, komunitate oso batena baizik. Komunitate bat bere historia eta istorioekin osatzen da, geografia fisiko eta sentimentalarekin, bizitzeko, antolatzeko eta
|
bere
burua maitatzeko moduekin, borroka eta lorpenekin, galera eta oinazeekin, bere bizipoz eta bizi gogoarekin, bere utopiarekin(...)
|
|
Riviere irakurtzean pentsa liteke bere falikotasunaren beldur dela, hots, bere hizlaritzan, bere idazketan, areago, bere artikuluak berak ezkutatzen eta gauzatzen duen falikotasun horrexetaz idaztean, agerian ager zezakeen identitate falikoaren beldur. Alabaina, agian ez da bere identitate maskulinoa, baizik eta haren ikurra den desira heterosexual maskulinoa aldi berean ukatu eta gauzatu nahi duena,
|
bere
buruari maitatzea debekatu dion horixe bihurtuz. Ataka horrexetan jartzen gaitu edozein sexu edo generotako subjektuek emakumeengana sentitutako desirak jatorri maskulino eta heterosexuala duela azaltzen duen matrizeak.
|
2019
|
|
" ez gara gure baitakoak: eeok [euskara elkarte eta euskaldunon elkarteek] besteen jardunaren orbitan gabiltza, gu autozentratu gabe". hala, irudimena martxan ezarri, eta norberak bere hizkuntzaz krea ditzala egoera berriak, lotsa eta zailtasunak gaindituz, energia negatibo guztia baikortuz sorkuntzaren bidez;" nork
|
bere
burua maitatu ezean, ez dago zoriontsu izaterik. (...) ez gaude munduan besteen nahiak asebetetzeko, gure asmoak betetzeko baizik. asertibitatea ez da agresibitatea" (ayesta, 2014:
|
|
Emakumeak sentitzen du balio seguru eta garai batez jantzia dagoela; azkenean, badu baimena
|
bere
burua maitatzeko, dioten amodioari esker. Hordigarria zaio maitalea testigu izatea.
|
2021
|
|
Bere pozak indarra galdu zuen. Bere aitzinean ez zegoen inor; bere baitaren giltzapean zegoen;
|
bere
burua maitatzen saia zitekeen, bere maskorraren barnean taupada epel bat besterik ez zen maitasun hura; eta gogait hura, esne minduaren moduko txepelkeria garratz hura, bere burua osatzen zuen haragi bera zen, haragi likatsu eta motela, hozkirri arinek zeharkaturiko haragia. Ostra baten gisa, hain zuzen ere; ostra batek horrelaxe sentitu behar du bere existentzia; betile dardarkariak dira nire gogoetak; nonbaitera zuzentzen direla ematen du eta atzera egiten dute gero, zabaldu eta uzkurtu egiten dira.
|
2022
|
|
Dama, ikusirik bere burua maite behar lukeenak abandonaturik, eta, bertzalde, halako printze eder batek maitatua eta gorteatua, franko uros sentitu zen haren grazia onean. Eta beti bere ohorea gordetzeko grina ukan bazuen ere, plazer handia hartzen zuen gizonarekin mintzatu eta
|
bere
burua maitatua eta estimatua ikusirik, horren gose baitzen. Harreman horrek denbora bat iraun zuen, harik eta Errege, zeina senarraren lagun ona baitzen, ohartu zen arte, ez baitzuen hark neholako lotsa edo nahigaberik pairatzerik.
|
|
Sarritan itzuli da orduz geroztik gaztelu hura egon bazegoela berrestera; baieztatzera, bisita baten aitzakian,
|
bere
burua maitatzeko gai izan ez zenean maitatu zuela norbaitek. Iraganera begira arnasa lasai hartzeko aukera ematen zion sukalde bakarra zen hura; oroitu gabe eman ziona eta ahantzi gabe hartu.
|
|
• Bakoitzak
|
bere
burua maitatzeari buruz gogoeten egitea. hartu/ hartzen nondik
|
2023
|
|
Nork
|
bere
burua maitatzen ikasten. Sakontze taldea
|
|
Ezinezkoa zaio. Egoera horretan, ez da gai
|
bere
burua maitatzeko; areago, gorroto du, eta balantza orekatzen lagundu behar diogu. Askotan, laguntzeko asmoz bada ere, gaizki egiten duen horretan edo falta zaion horretan jartzen dugu arreta helduok, behin eta berriz hori azpimarratuz.
|
|
Etxean eskolan elizan hamaika aldiz entzunikoari txikitan irakatsi zioten orori eta are okerrago Jainkoak berak Sinai mendian Moisesi eman hamar aginduei egin zien laster muzin
|
bere
burua maitatu zuen gauza guztien gainetik Jainkoa maitatu ordez eta haren izena erabili zuelarik mila miloi bat aldiz madarikatzeko zikintzeko kakazteko laidotzeko erabili zuen jaiegunak santifikatu zituen haatik hainbertze non astegun zuriak ere ahalegindu baitzen santu bihurrarazten laugarren agindua ere bete zuen guti goiti beheiti aita amak ohoratu zituen (batez ere ama aita ohorazten geroago...
|