2013
|
|
Eraldaketa gregoriarrek eztabaida hagitz berriak piztu zituzten, eta halakoak ezin ziren beste barik indarrez konpondu, aurreko mendeetan egin ohi zen bezala. Botereak
|
bere
burua legitimatu nahi zuen, eta lege bildumak, erromatarrak zein germaniarrak izan, oinarri oinarrizko jurisdikzio arazoen bide erakusle baino ez ziren. Gotzain eta printzeek bilatutako pertsonak printzipio objektibo nahiz zentzuzkoetan oinarritutako argudioak eskaintzeko gai izan behar ziren, alegia, aginte unibertsala zuten argudioak eskaintzeko gai.
|
2015
|
|
Hala interpreta liteke euskal gatazka paisaia gisa, hondo gisa agertzea hainbat kontakizunetan. Areago, galde liteke zenbait eleberritan (Martutene-n, esaterako) borroka armatua ez ote den ‘gu’ aren adierazpen izatetik ‘beste’ aren irudikapen izateko urratsa egin, hots, zenbateraino ETAk eta borroka armatuak ez duten euskal literaturaren ‘Beste’ aren funtzioa betetzen, zeinarekiko oposizioan subjektu euskaldun burgesak, demokraziak bezala,
|
bere
burua legitimatzen duen.
|
2017
|
|
Eduardo Apodaka eta Jordi Morales – Hiztun kategorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila dugu praktika minorizatuek
|
bere
burua legitimatzen dutela ikusgarri egiten diren neurrian, batez ere, espazio publiko eta zabaletan. twitter, alde horretatik, begirada makro eta mikroa nahasten dituen teknologia da; baina zaila da erabiltzaile batentzat berak ehuntzen dituen sareei buruzko begirada makroskopikoa lortzea. uMapen arrastoan, beraz, honelako ikerketek sustatze politikak antolatzeko baliabideak emateaz gain, ikusgar...
|
|
praktikarekin batera metapraktika aurkituko dugu beti; alegia, jardutearekin batera, jarduteko jakintza eta sena). bere buruari eragiten dion prozesu zirkular baten aurrean gaude: erruz zabaltzen diren praktikek egituratzen dute portaera eta ohiko portaerak izaki
|
bere
burua legitimatzen dute. aldi berean dira dispositiboak, edo joko eremu arautuak eta araugileak, eta disposizioak, edo hiztunen jokatzen jakitea eta jokaera sentitzea. aldaketa, esan bezala, praktika eta metapraktika berriak zabalduz egin behar da, arian arian zirkulua hautsiz, eta horrela dispositibo berriak altxatzen hasita. baina, hartan oso garrantzitsua da sustatu edo aldatu nahi diren prakt... praktikak sustatu, erraztu, ikusgarri egin, hedatu, normaldu, eta neurtu, zenbatu, ebaluatu. testuinguru horretan nabarmendu dugu jakintza adituak biziki eragiten diola jakintza arruntari. estatistikaren kasuan ikuspegi sinoptiko, kuantitatibo eta makroskopiko batez errealitatearen irudi ulergarri eta adierraza lortzen da zientziaren legitimitateaz jantzirik. hori dela eta, berebiziko garrantzia du jakintza aditu horrek erabiltzen duen unitatea:
|
|
29. Estatuak nazionalismoa behar du
|
bere
burua legitimatzeko, eta nazionalismoak Estatua eraginkorra izateko?. Zygmunt Bauman, Mortalidad, inmortalidad y otras estrategias de vida, 2014, 160.
|
2018
|
|
emakumeak feminismoaren subjektua izatearen gaiak aukera sortzen du pentsatzeko agian ez dagoela legearen «aurreko» subjekturik, legearen barruan edo legearen bidez ordezkatua izateko zain legokeenik. Agian bai subjektua eta bai denborazko «aurre» bat argudiatzea bera legeak
|
bere
burua legitimatzeko sortutako zimentarri fikziozkoak dira. Esan liteke legearen aurreko subjektuaren osotasun ontologikoa, hain zabalduta dagoen suposizio hori, egoera naturalaren hipotesiaren aztarna dela, liberalismo klasikoko egitura juridikoen atzean dagoen ipuin fundazionalista horren gaur egungo arrastoa, alegia.
|
2021
|
|
Emaitza ia erabat ziurra denez, hauteskundeetako parte hartzea gakoa da erregimenarentzat,
|
bere
burua legitimatzeko modu bat delako. Silvanek uste du erretiratuei eta haur txikiak dituzten familiei eskainitako onurek ez dituztela horiek Errusia Batuaren alde bozkatzera bultzatuko, baina bai sinetsaraziko dietela bozkatzaile kritikoei gehiengoak Putinen alderdiaren alde egingo duela.
|