Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 82

2000
‎Ekidile edo ekidin zaleak. Bere buruez irudi positiboa dute, eta besteeznegatiboa. Intimitatea ekiditen dute eta atxikimendu sistema desaktibatzen duteberen buruez duten irudi ona mantentzearren.
2001
‎a) Bere buruaz irudi positiboa izatea, euskalduntzeko/ alfabetatzeko egindakoahaleginari ondo iriztea, ingurune euskaldunetan euskaraz gogo onezjardutea eta euskarak eta euskal kulturak eskaintzen duen aberastasunabalioestea.
2003
‎Ikusi bere buruaren irudia, arpegia garbitu gabe eta ileak sakabanaturik eta Txominek, hatzak ileen artetik sartzen ditu, apur bat orrazteko.
2004
‎Uste bainuen, baina, dirudienez, oker nenbilen gai honetan ere, barne kohesioaren baitan konpartitzen ziren oinarrizko balio erreferentziak delako herri komunitate horren berariazko ezaugarriak zirela: lurralde bat, historia bat, hizkuntza bat, kultura bat... eta, oro har, besterengandik bereizten duen bere buruari buruzko irudi eta autobaiespen jakin bat. Orain jakin dut indarkeriak batzen dituela munduko herriak beren baitan, zer diren eta zer izan nahi duten erabakitzeko orduan.
‎14 urtetik gorako lau pertsonatik batek egiten jarraitzen du. Bizi ohiturekin (gorputza, irudia eta osasuna zaintzea), espainiar herritarrak bere buruaren irudi positiboegia du, edo inkestetan ez du egia osoa esaten. Internet ez da merkaturatzen erosteko eta ordaintzeko bitarteko gisa:
‎Mirenek zeharka begiratu zuen, bestaldera jiratu zen, bere buruaren irudia itzuli zion kristalak; harantzago, iluntasuna. " Zertarako gelditu gara hemen" bota zion Mirenek ahots erronkariz.
2006
‎Adina kontuan izanik eta haurrek ulertuko duten hizkuntza erabiliz, beharrezkoa da haurrari bere ezaugarri tenperamentalei buruz hitz egitea, berejokabidean duten eraginarekin lotuz. Horrek, aurreko printzipioarekin batera, haurrak bere buruaren irudi eta autoestimu hobea izaten lagunduko du.
2007
‎Ohore, intimitate pertsonal eta familiar eta bere buruaren irudirako eskubidea
‎Aurreko aroan eraikitako abstrakzio sinpleetatikabiatuta, pertsonak ezaugarri kontrajarriak bateratzen dituen autokontzeptuaeraikitzen du. Adibidez, nerabe batek bere buruari buruzko irudi, malgua, eraiki, eta, horri esker, egoeraren arabera irekia edo barnerakoia izan daitekeela ulerdezake (Harter, 1998).
‎Hala, nerabea ez da gaiizaten abstrakzioen artean egon daitezkeen kontraesanez ohartzeko. Harter etaMonsour (1992 in Harter, 1998) autoreen ustez, gaitasun falta hori abantailapsikologiko bat da, horri esker nerabeak bere buruaren irudi kontrajarriek sordiezazkioketen gatazkak ekiditen dituelako.
2008
‎Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...hiru eta sei urte bitartekoan), umea ohartzen da besteengandik pertsona bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
‎Bizi dira baina ez dakite bizi direnik, orainean erreakzionatzen dute iraganean gertatu zaienaren eskarmentuaz baliatuz baina ezinezkoa zaie etorkizunean proiektatzea. Azken ikerketek, ordea, agerian jarri dute txinpantzeak baduela nolabaiteko bere buruaren irudi mental bat, eta beste tximino antropoideek ere bai. Izurdeak eta elefanteak ere ikertu izan dira alor horretan, eta bere garunak uste baino gauza konplexuagoak egiteko gauza direla dirudi.
2009
‎Une hartan, beharbada, bulego burua popatik hartzera bidaltzeko zorian egon zen Domingo, baina, ordainean, bulego buruaren irriari beste irri batez erantzun zion, berea konplimenduzko irri hotza izan bazen ere, baina irri bat, azken batean; Domingo, beraz, ebidentziarekin aurkitu zen aurrez aurre, errealitate gordinarekin, alegia?, zeinak bi aurpegi erakusten baitzizkion: bata fabrikaren aurpegia zen, bertan lan egiten zutèn gizonen harreman gogor bezain berriketa gutxikoek zehazten eta finkatzen zutena; beste aurpegia berea zen. Domingorena?, zeren fabrika ispilu bat ere izan baitzitekeen, non bakoitzak bere buruaren irudia ikus baitzezakeen; esan nahi baita Domingok berehala atera zituela ondorioak, hain ziren begi bistakoak, ispiluari so egin bezain laster: bera. Domingo?
‎irudiren batekin lotzea halako batean, bere buruko pantailan: bere buruaren irudiarekin, ausaz, zeinak bere buruaren aurkako nazka sorrarazi baitzion; Teofilo Maria, baina, gizon harroa zen berez, orbetarren oinordetzak harroago egiten zuena, halako moldez, non harrotasunaren piztia zaurituak ere bere muturra atera baitzuen, lehentxeago edo geroxeago atera beharra zuen, naturaren legeen arabera, sentimenduen agertokira, hagina beste irudi bati sartzeko prest:
‎Baina gehienek deitoratzen dute Nafarroatik senide eta lagunek oso gutxitan idazten dutela erresuma zahar oroituaren gorabeherak kontatzeko. Uste horrekin bat letorke Juan Lopez Sarasa Zangozako apaizak 1617an emandako nafarren hitz bateko definizioa edo bere buruaren irudiaren ezaugarrietako bat: –que vm. es nabarro y quiere decyr esta palabra corto?.
‎Arazorik ezagunenak dira: dispareunia (sexu jardueran mina izatea), libido gabezia eta baginarenidortasuna (Alder, 1994; Barret, Pendry, Peacock, Victor, Thakar eta Manyonda, 2000), nork bere buruaren irudi negatiboa izatea eta erditzean jasandako minak edotraumak eragindako anorgasmia (Read, 1999). Ondoezak irauten duen denboratartea emakume batetik bestera ez da berdina.
‎beste azal geruza bat, beraz, gorputz osoa estaltzen ziona; baliteke, halaber, nazkak eragindako sentipen fisikoa –zeinak, gauzatzeko eta garatzeko, ez baitzuen, printzipioz, ezein irudiren beharrik– irudiren batekin lotzea halako batean, bere buruko pantailan: bere buruaren irudiarekin, ausaz, zeinak bere buruaren aurkako nazka sorrarazi baitzion; Teofilo Maria, baina, gizon harroa zen berez, orbetarren oinordetzak harroago egiten zuena, halako moldez, non harrotasunaren piztia zaurituak ere bere muturra atera baitzuen –lehentxeago edo geroxeago atera beharra zuen, naturaren legeen arabera– sentimenduen agertokira, hagina beste irudi bati sartzeko... Nikolairen irudiari; bi irudi haien arteko tirabiran –bere barne prozesuaren bidegurutze horretan, beraz–, etsipenera edo errebeldiara jo zezakeen Teofilo Mariak –bere burua gorrotatzera edo Nikolai gorrotatzera, alegia–, harik eta, apurka apurka, harrotasuna –baita bere buruarekiko autoestimua ere, ondorioz– nagusitzen hasi zitzaion arte:
‎Une hartan, beharbada, bulego burua popatik hartzera bidaltzeko zorian egon zen Domingo, baina, ordainean, bulego buruaren irriari beste irri batez erantzun zion, berea konplimenduzko irri hotza izan bazen ere, baina irri bat, azken batean; Domingo, beraz, ebidentziarekin aurkitu zen aurrez aurre –errealitate gordinarekin, alegia–, zeinak bi aurpegi erakusten baitzizkion: bata fabrikaren aurpegia zen, bertan lan egiten zutèn gizonen harreman gogor bezain berriketa gutxikoek zehazten eta finkatzen zutena; beste aurpegia berea zen –Domingorena–, zeren fabrika ispilu bat ere izan baitzitekeen, non bakoitzak bere buruaren irudia ikus baitzezakeen; esan nahi baita Domingok berehala atera zituela ondorioak, hain ziren begi bistakoak, ispiluari so egin bezain laster: bera –Domingo– beste ardi azpiratu bat zen, erosotasuna nahiago zuena zuzentasuna baino, zerbait egin ezean; zer egin zezakeen, baina, baldin eta errealitateari aurka egin ziezaiokeenean egin ez bazion?; eta, hala ere, zerbait egin nahi zuen... eta egin ere, egin zuen, biharamunean bulegariari aparte deitu eta bere patrikatik bost duro eman zizkionean, esanez:
2010
‎Jüngerrek Contrerasen erretratua eman zuen heinean, bere buruaren irudia eman zuen. Gerra, literatura eta ardo beltza, bizitzaren arrandiak direla bide.
‎Street View eko erabiltzaileak aukera hori aktibatzen du gertaera bat ikusten duenean. Tresna horrek “bide arin eta erraz bat eskaintzen die erabiltzaileei, Googletik adierazi zutenez, nahiago dute etxearen, autoaren edo bere buruaren irudia Street Viewtik kentzea”. Orain arte, nahi ez ziren irudiak ezabatze sistemaren bidez kentzeko eskatzen zenean, eskura zegoen teknologiak lausotu egiten zituen irudiaren zatia eta inguruak.
2011
‎Abade edo fraile ikasten horretariko mintegi baten egon dan edozeinek erraz ikusi leike bere burua irudi horretan ispilaturik, idazleak bere kontaeretan aurrera egin ahala. Comillas amesetako unibertso moduko bihurturik dakusku idazlearen begitan:
‎Kernberg ek (1970) disoziazioa aurkitzen du nahaste eskizoidearen oinarrian. Bere buruaren irudi kontraesankorrak ditu nahaste hau duenak: alde batetik, besteen alderdi idealizatuak barneratzetik sortua; beste aldetik, alderdi lotsagarriek osatutako autoirudia.
‎Haurtzaroaren hasieran lotura eskasa garatu du gurasoekiko. Ez du haien irudirik barneratu ezta bere buruaren irudirik ere. Harreman gutxi, lausoak, formalak,
‎oldarkorra da eta afektuen erregulazioan hutsuneak ditu. Bulkaden eta emozioen bat bateko aldaketak jasaten ditu, bere premiak ez ditu ongi ezagutzen eta ez du bere buruaren irudi garbirik. Gorputz eskema aldakorra du.
‎Mugako nortasuna duenari, bere umore aldaketa deskontrolatua dela-eta, zaila gertatzen zaio nortasun helduaren bereizgarriak lantzea, gorputz eskema iraunkor bat edo bere buruaren errepresentazio iraunkor bat artikulatzea. Asaldurak jasaten ditu bere buruaren irudian, bere harremanetan eta bere umorean. Ez daki nor den, zer nahi duen edo zer gustatzen zaion.
‎Paranoide fanatikoak bere buruaren irudi handiputza du, nortasun nartzisistaren antzekoa. Errealitateak irudi hori deuseztatzen duenean, paranoideak berriro ere fantasiaren bidez bere irudi handia eraikitzen saiatu behar du.
‎Errealitateak irudi hori deuseztatzen duenean, paranoideak berriro ere fantasiaren bidez bere irudi handia eraikitzen saiatu behar du. Irudi hori besteen aurrean mantendu ezin duenez, bakardadean murgiltzen da, eta egoera horretan ez du bere buruaren irudi handiputza kontrastatzen.
‎Insight urri eta alboratua du (Kantor, 1992). Bere buruaren irudi handiputza du. Ondradutzat eta errugabetzat dauka bere burua, baina bihurria eta erasokorra da.
‎Nortasun paranoidea dutenek autoestimu baxua eta beren buruaren irudi puztua dute. Jendeak beren alderdi negatiboak ezagutuko dituen beldur dira.
‎Nahaste nartzisista duenak bere buruaren irudi ona du, eta ez du bere burua zauritzen, mugako nortasuna duenak bezala.
‎Inguruaren eskaerak bere barne egoerarekin batera ez datozenean, bere baitan itxi eta defendatu egingo da. Eskizotipikoarengan barneratutako irudiak ere zatikatuak aurkitzen dira, bere buruaren irudia bezalaxe.
‎Histrionikoak bere barneko hutsune sentipena bete nahi izaten du besteen arreta erakarriz. Nartzisistak ere barne hutsunea bete nahi izaten du, bere buruaren irudi puztua erabiliz. Nartzisistak besteekin harreman gutxiago du eta besteekiko mendekotasun txikiagoa du; beraz, ez ditu nortasun histrionikoaren nahastea jasaten duenak bezainbeste puzten bere emozioak.
Bere buruaren irudi handi mandia agertzen du sarritan (irudimenean edo jokabidean), besteak liluratu beharra eta enpatia gabezia. Bereizgarri horiek helduaro goiztiarrean hasten dira eta egoera anitzetan agertzen dira.
‎– Bere buruaren irudi puztua du (lorpenak eta talentuak puztu egiten ditu adibidez, eta pertsona gailen moduan ezagutua izatea nahi du, horretarako beharrezkoak diren lorpenik ez badu ere).
‎Ez dauka besteen gainetik dagoela agertu beharrik, eta bere buruaren irudi ahula eta mendekoa agertzen du.
‎Iraganeko oroitzapenak ez ditu gordetzen eta etorkizuneko aurreikuspenak egiteko erreferentzia punturik ez du. Bere barne bizitzako emozio eta kognizio asko erreprimitu eta gorde egiten ditu eta ez du bere buruaren irudia aldatzen iraganeko esperientzien arabera. Bere identitateari buruzko joera mitomaniakoa du histrionikoak.
‎Itxura fisikoa erabiltzen du besteen arreta erakartzeko. Itxura espektakularra duen arren, bere buruaren irudi baliogabetua gordetzen du itxura horren atzean. Bestearen begiradaren ziurtasuna bilatzen du; bestearen begirada liluratuan islatuta lortzen du ziurtasuna.
‎Arrakastaren eta ospearen fantasia handiak ditu. Bere buruaren irudi ideala edukita, irudi horrekin bat ez datozen datuak distortsionatu egiten ditu. Nartzisistak bere buruarekiko duen irudi puztua zauritzen bada, haren autoestimua jaitsi egiten da eta egonezina sortzen dio.
‎Hala ere, arazoak dituenik ez du onartu nahi izaten. Benetan dena ukatu egiten du eta bere buruaren irudi gainbaloratua miresten du. Sufritu izan dituen traumak eta tristurazko sentimenduak albora utzi eta berezia eta perfektua dela sinesten jarraitu nahi du.
‎Miretsia izateko den modukoa izatea nahikoa duela eta meritu berezirik egin beharrik ez duela pentsatzen du. Haurrak bere buruaren irudi puztua barneratu du, kanpoko errealitateak ematen duen feedbacka kontuan hartu gabe. Kanpoko ebaluazio negatibotik babestu egiten dute gurasoek haur nartzisista eta, ondorioz, nartzisistak kritikekiko gehiegizko sentiberatasuna agertzen du.
‎Gudu honetan izandako adorea eta burututako balentriei esker, Diego Lopezek bere izengoiti zaharra berreskuratu zuen, Zintzoa. Bere buruaren irudi zizelkatua ikus daiteke gaur egun Toledoko katedralean, ohore hori eskaini baitzion errege Alfonsok.
2012
‎Bere ama mastekatzen entzuteak nazka ematen diola sentiarazten dit. Eta, hala izanda ere, ziur naiz nirekin erakusten duen hoztasunaren azpian ez dagoela gorrotorik, nire begietan ikusten duen bere buruaren irudia da errefusatzen duena. Bera nirekin ezin da bera izan, nire begietan ume baten irudiaren isla ikusten baitu etengabe.
‎Bere gaitasun emozionalak eta afektiboak garatzeko, bere buruaren irudi positiboa eta benetakoa eratzeko.
‎Eskolak, era berean, esperientziak bizitzeko eta bere buruaren irudi positiboa egitea ahalbidetuko dioten proposamenak egiteko aukerak eman behar dizkio haurrari, bere gaitasunetan konfiantza izanik, pertsona gai gisa eta ikasteko aukerak dituen ikasle gisa ikusteko eta aintzakotzat hartzeko bere burua.
‎Hizkuntzaren, ukimenaren, begiradaren eta abarren bidez komunikazio bat sortuko dugu, eta horrek lagundu egingo dio haurrari bere buruaz jabetzen eta bere buruaren irudi fisiko doitua eskuratzen.
‎–Bigarren zikloan, hauek izango dira helburuak: haurrak hizkuntza erabiltzea, bizi den inguruneko ezaugarri fisikoak eta sozialak ezagutzea, bere buruaren irudi positiboa eta orekatua izatea eta oinarrizko autonomia pertsonala izateko behar diren funtsezko portaera ohiturak lortzea.
‎Horretarako, zentzumen hezkuntzari emango zaio lehentasunezko arreta. Gainera, haurrak bere buruaren irudi positiboa eta orekatua eraiki dezan eta gero eta autonomia pertsonal handiagoa izan dezan bideratuko da.
‎Haur bakoitzak bere buruaren irudi positiboa izan dezan eta errealitatearen kontzientzia izan dezan lortu behar da.
‎– Bere buruaren irudia. –
‎Hipersozializaziotik hiposozializaziora pasa ginen, bai; baina agertu ziren aktoreek ez zuten mundu sozial berri bat eraikitzeko adorerik, ez eta asmorik ere. Haren ordez, nartzisistaren jarduna hedatu zen noranahi, alegia, bere buruaren irudiarekin gatibaturik haren isla narea ez den guztia uxatzen duenaren jarduna, bake etikoa eta gozamen estetikoa urratzen dituen bestelako edonor uxatzen duenarena. " Aktore" horiek ez dute harreman sozial iraunkorrik nahi, ez dute pertsona arteko harremanetatik mundu sozial ireki eta aldakor bat sortu nahi, ez dute bestearekin tratu, solas edo jardun esturik nahi.
2013
‎mugimendu oldarkortasunaren aroan (jaioberriaren lehen sei hilabeteetan garatzen da) funtzio fisiologikoak dira jarduera nagusiak; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoa), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan) ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoa) umea ohartzen da besteengandik bereizirik dagoen pertsona dela, eta horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan) informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da. Azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan) aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki du.
2014
‎Hala ere, Benjaminek bere horretan jarraitu zuen. Button jaunak berunezko soldadutxoak eraman zizkion, jostailuzko trenak, kotoiz egindako animalia erraldoiak, eta, eraikitzen ari zen irudia edertzeko? bere buruarentzako irudia, behintzat?, jostailu dendako saltzaileari sutsuki galdetu zion ahate arrosari kolorea kenduko ote zitzaion umeak ahora sartuz gero. Baina, aitak egindako ahalegin guztiak gorabehera, Benjaminek ez zuen interesik agertzen.
‎Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...(hiru eta sei urte bitartekoa), umea ohartzen da besteengandik pertsona bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
‎tristura sakona, energia gabezia, pisu galera, bere buruaren gutxiespena eta suizidio ideiak. Mania duenak gehiegizko jarduera eta euforia, bere buruaren irudi puztua eta distrakzio nabaria agertuko ditu. Nahaste bipolarra edo ziklotimia dutenek portaera zirkularra eta gorabeheratsua agertuko dute, mania eta depresioa edo hipomania eta depresio arina txandakatuko baitituzte.
‎Bere baitan itxi eta defendatu egingo da inguruaren eskaerak beraren barne egoerarekin bat ez datozenean. Eskizotipikoarengan zatikatuak daude barneratutako irudiak ere, bere buruaren irudia bezalaxe.
‎Autoskopia negatiboa: bere buruaren irudia ez du ikusten ispiluan islatzen denean. Eldarnioetan eta eskizofrenian gerta daiteke.
‎Gosearen kontrako borrokaren fasea. Bere buruaren irudia gutxiesten du, eta egoera zaurgarrian dago. Argaltze fasea hasten da.
2015
‎Jendeak botatakoa eta utzitakoa zen giza itxurari eusten zion bakarra, oinetako pare bat, ehizarako kapela bat, gona eta txamarra maiztu batzuk armairuetan?, eta, beren hustasunaren bidez, garai batean beterik eta bizirik egon zirela erakusten zuten; garai batean kakoekin eta botoiekin jardun zirela eskuak; garai batean ispiluak aurpegi bat eduki zuela bere altzoan; munduaren zati bat eduki zuela bere altzoan, non irudi bat biratu, esku bat azaldu, atea zabaldu, eta umeak sartu ziren zalapartan korrika; eta berriro irten. Orain, egunak joan eta egunak etorri, argiak, uretan islatutako liliak bezala, bere buruaren irudi gardena erakusten zuen aurreko horman. Haizetan loratutako zuhaitzen itzalek bakarrik egiten zuten hormaren gainean men, eta une batez urmaela iluntzen zuten, non argia islatzen zen; edo txoriek, hegan zihoazela, beltzune xume bat irristarazten zuten logelako zorutik, astiro.
‎Behin bakarrik askatu zen eskailera buruko ohol bat; behin, gauaren erdian, orro batekin, etendura batekin, gizalditako egonaren ondoren menditik erauzi eta ibarrean ziztu bizian lehertzen den harkaitza bezala, xalaren tolestura bat libratu eta dilindan geratu zen. Orduan berriro bakea abaildu, itzalak dardara egin, eta argia bere buruaren irudi aurrean makurtu zen logelako horman, adoratzera; eta McNab andrea, isiltasunaren errezela urratuz eta xehatuz, perrailean aritutako eskuekin, hartxintxarra zanpatutako botekin?, agindutako moduan etorri zen leiho guztiak zabaldu eta logeletako hautsak kentzera.
‎Aldaroka, txalupa itsasoan balantzan bezala?, zeharka begira, ez zion ezeri zuzenean begiratzen, baizik saihetsetik, munduaren mespretxua eta amorrua gaitzetsiz (bazekien tuntuna zela)?, barandari atxikita bere burua goratu eta gelaz gela balantzaka, kantari ari zen. Ispilu luzeko kristala igurtzi, eta bere buruaren irudi kulunkariari zeharka begiratuz, doinu bat jaulki zen bere ezpainetatik: hogei urte lehenago agian antzezlekuetan bizi bizia izandako zerbait, denean kantatu eta dantzatu izandakoa, baina orain, neskame kapeladun horzgabe harengan ez zeukan zentzurik, gehiago ematen zuen tuntunkeria, komeria, setaren ahotsa, oinazpian zapaldu baina berriro zutitzen dena; hala, aldaroka zihoan bitartean, hautsak kentzen eta garbiketan, bazirudien esaten ari zela bizia etengabeko atsekabe eta kezka zela, goizean jaiki eta gauean ohera, gauzak atera eta berriro jaso.
‎1 Adibidez, orduz geroztik ezin da notetan 0 jarri; gutxienez 1 Hori funtsezkoa omen da ikasleari bere buruaren irudia ez dakion arrakala.
‎Eta, bere baitan ez da den dena positibotasuna, auto gardentasuna eta auto sustapena, hala izango balitz ikono bat baino ez litzateke izango, hau da, konfigurazio itxia, aldagaitza, ihartua eta zurrundua, behin betiko emanda eta eginda. Baina, anomaliak ezin du bere burua irudi zurrundu ezin mudatuzko bati atxiki, horretan lotuko balitz Egiturak berehala barneratuko luke eta bere zerbitzuan jarri. Anomalia bere buruarekiko negatiboa da, bere burua ukatu behar du etengabeko aldatzeari ekiteko, iheskorra behar du, berritzaile eta proteikoa.
‎Besterik ez. Bere buruaren irudi biziotsuegia emateko beldur delako berritu du ez zaiola beste inoiz gertatu eta egin bazuen gehiago izan zela afektuaren eraginez plazer bila baino, berez nahiago zukeela eskutik hartu haren barrena aztarrikatu baino. Abusatzaile guztien leloa, pentsatu du".
2017
‎Gabeziari, inperfekzioari dion beldur berbera suma daiteke, azkenik, Juan Martinek bere idazkien aurrean hartu ohi duen jarrera obsesiboan. ...argitsuenaren emaitza bailitzan." 153 Parisko hotel batean galdu zitzaion nobela eskuizkribuaz, halaber, Juan Martinek testua galtzeko desioa izan zuela aitortzen du, oharkabeko desioa izan arren, zergatik eta argitaratzetik babesteagatik," irakurlearen sen kritikoaren eskutan" ez uzteagatik, alegia.154 Arrakastarik batere gabeko idazlea izan arren, Juan Martinek ezin dio ihes egin bere buruaz irudi idealizatu bat atxikitzeko beharrari, beldur ikaragarria baitio idazle zein pertsona modura arrunt, gabetu, inperfektu gertatzeari. Eugeniaren mirespen neurrigabeak elikaturiko irudi idealizatu horrek sinetsarazi zion harekin behin baliaturiko testu berez arruntak efektu liluragarri berbera sorraraziko zuela Victoriarengan ere.
‎Jendeak beldurra du, jakina, gure presidentea gainezkatuta ibiliko ote den eta kapaza izango ote den bere jarduera desegokiaren bidez krisia krisiaren atzetik eragiteko. Oso argi geratu da interes handiagoa pizten diola bere buruaren irudiak eta kritiken bidez puntuak lortzeak, benetako politika egiteak baino. Zenbaitek diote balitekeela Trumpek nahasmendu patologikoren bat izatea ere.
‎Nerabea inorena ez den lurrean dago, batzuetan haurra da eta besteetan heldua. Batez ere hasieran, ez du oso garbi bere buruaren irudia, ezta bere afektuak, papera, taldean duen lekua eta abar ere. Askok bat bateko aldarte aldaketak izaten dituzte, itxuraz arrazoirik gabe edo garrantzi gutxiko motiboren batengatik.
‎Ispilurik ezean –hor barnean badago bat baino gehiago– bere burua irudikatu du: papar izandako bularra jada erortzen hasia gorabehera, gantz batzuk gerriaren bueltan gorabehera, ongi dagoela erabaki du, nahiz eta bere baitako bere buruaren irudian –besteek konbentzitu behar izan dute kontrakoaz– emakumeendako erakargarriago izan gizonendako baino. Txato irudikatu du irribarrez.
2018
‎gizon batek haren aurpegiaren eboluzioa aztertu eta dio behiala baino ederrago ikusten duela orain. Hala onartzen du M.D.k bere buruaren irudi hori, inorekin topo egin baino lehenagokoa, Mekong-a batxilergoa egitera joan aurrekoa, aldi horrek berealdiko eragina izango baitzuen haren bizian: hamabost urte eta erdirekin hantxe utzi zuen bere haurtzaroa, Vietnamgo sastrakan galdua, eta Saigona joan zen bigarren mailako ikasketak egitera.
2019
‎Eta, hasteko, bere buruaren irudia izan beharra dauka; etxean, bere zereginetan ari denean, soinean arropa darama, besterik gabe; kalera ateratzeko, etxean inor hartzeko, berriz,, jantzi eta preparatu, egiten da.
‎Exijentzia zorrotz horien izenean, neska gazteak mespretxuz hartzen ditu egunerokoegiak zaizkion pretendienteak, eta ihes egiten die sexualitatearen arazoei. Orobat, bere buruaren irudi bat bilatzen du ametsetan, arriskurik gabe, irudi den aldetik liluragarri zaiona, nahiz eta ez duen guztiz onartzen horretara plegatzea. Hala, Marie Le Hardouinek kontatzen du atsegin hartzen zuela bere burua gizon bati guztiz emaniko biktima gisa ikusirik, bera zinez autoritarioa bazen ere.
‎Gertakariak izan ziren moduari buruzko lehen bertsioa bat dator, esaten duenean aitak, bat bateko zoroaldiak jota, orro egin zuela deiadarka, eta ontzekeko larru zatia zorrotzat zeukan pistolatzarra atera eta ispiluari tiro egin ziola, bere buruaren irudia edo lau bahituen espektroa zatitzeko ahalegin etsian (Isasko altxatua zen jada eta eskale itxura zuen, Xurko bere kristal handitzaileen alanbrezko besoa konpontzen ari zen, Zankarrote alkandorako botoiak lotzen ari zen eta Pitxita begi gaixoaren barnean mugitzen ari zitzaion makar bat kentzen ari zen).
‎Egilea, beraz, produktu bat ere bada, produktu historikoa eta testuala, eta beronen eszenaratzeen azterketa ezinbestekoa da gertakari literarioa ulertu nahi bada. Nahita edo nahi gabe, egileak bere buruaren irudi bat eraikiko du orotariko jokabideen bitartez, eta hauen bidez erakusten du zer den beretzat idazlea izatea. Egile irudi eraginkorrena, batetik, jokabide horien eta idazlanen arteko elkarrekintzatik eratorriko da, eta bestetik, idazlanen eta publikoen erreakzioen arteko elkarrekintzatik.
‎Bestetik, barrura begirako maila: egileak testuaren bitartez eraikitzen duen bere buruaren irudia.
2020
‎Hain zuzen, igorleak lantzen duen ethosak hartzaileak igorlearengan daukan konfiantza du finkatuko. " ethos literarioa" ri deituko zaio idazleak bere jarrera eta ibilera literarioan, irakurleekiko harremanean zein bizitza publikoan dituen posizio hartzeetan eta besteetan hedatzen duen bere buruaren irudiari.
‎Nerabeak beldur handia dio pisua igotzeari.' Ispiluan maiz egiaztatzen da, akatsak detektatzeko. Bere buruaren irudi negatiboa edo desitxuratua du, edo gorputzaren forma eta pisuarekiko oso aldenduta dago. Jokabide antisozialak ditu.
2021
‎Heziketa, noski, ez da benetako oasia desertuan eta, horrenbestez, desertu pedagogikoa ere bizi dugula esan daiteke lehenago basoaren analogiaz mintzatu naizen arren, zeinetan nagusitu ohi den populismoa; hots," heziketarik gabeko heziketa", bere buruaren irudi grotesko bat. Eskola hil da; hil dugu/ dute, gainontzeko gauza guztiak bezala.
2022
‎Katenaria sostengatzen duten zutoinetako batean, urre koloreko zerbait ageri da zinta itsasgarri arrunt batez lotua. Gerturatzean, bere buruaren irudi txikiagotu bat antzeman du. Mugikor haren pantailan bere nahasdura keinua ikusteak harri eta zur utzi du.
‎Juliaren gogoa burdinbide haren bakardaderaino hegaldatu da. Tuliparen petaloa haizean dantzan, burdina herdoilduaren usaina, bere buruaren irudia mugikorrean islatuta... Irudikatzen ahalegintzen bada ere, nekez imajina dezake han ertzainburua irratiko esataria aulki batera lotzen.
‎Baina horregatik ez diogu uko egingo bidaiatzeari, noski. Lehena izan da Montaigne maitea, Journal du voyage en Italie, par la Suisse et l’Allemagne en 1580 et 1581 Eta ez dakit en  tseiuen jarraipen, baina bai osagarri, haietan egiten zuen bere buruaren irudiarena, besterik ez bada. Hainbesteko lanketa filosofiko literariorik gabe, apenas dagoen lekurik eguneroko bizimodu, sinple, materialarentzat.
2023
‎maitasuna eta mugak, alegia. " Lehenak, haurraren burmuinaren garapena ahalbidetu eta bere buruaren irudi baliotsua eraikitzen laguntzen du; bigarrenak, munduaren izaera ulertarazten laguntzen die", azaldu dute Gizarte Zerbitzuen Prebentzio arloko arduradunek.
‎Bustitako ilea biltzen dion toalla kendu eta harekin pasa du ispilua. Garbiago behar du bere buruaren irudia. Biziago.
‎Askotarikoak dira aipatutako desberdintasunak; besteak beste, irudia eskuratzeko moduan dagoena: autoargazkietan ez dago argazkilariarekin harremanik, norberak bere buruaren irudia lortzen baitu. Ekintza autoerotikoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia