Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Gerra zibila amaitu eta 15 urtera, 1952ko negu hotzeko gau elurtsu batean, Bizkaiko kostaldeko herri batean, maki batek aspaldiko lagun eta adiskide duen kapitain baten etxeko atea jotzen du, eleberri honetan jasotako fikziozko gertaerei hasiera emanez. Gerran parte hartu ez bazuen ere, makien gora-beheretan nahastuko da aurrerantzean Onofre kapitaina eta, jende eta kontu berrien ezagupidea emateaz gain, bere burua hobeto ezagutzen eta ulertzen ere lagunduko dio berak nahi izan gabe egindako lotura horrek, nahiz eta bere buruaren ezagutzak ez duen, jakina, pertsonaia baikor bihurtuko. (Egunkaria I)
2001
‎Hala eta guztiz ere, Kantek ez du etsi nahi eta egoera hori ondoren etorriko den eraldaketa eta argipen baten zeinu bezala ulertzen du. Hori lortzeko, dei bat egiten dio arrazoimenari" geratzen den bide bakarra" har dezan eta bere zeregin zailenari ekin diezaion, hots, etsipena gainditu eta espekulazio hutsalak alde batera utziz bere buruaren ezagutzari ekin diezaion. Eta arrazoimen hutsaren kritika izango da arrazoimenaren legezko asmoak bermatu eta oinarririk gabeko harrokeriak baztertuko dituen epaimahaia.
2003
‎Ohituta gaude zientzia dogmatik aske dagoela onartzen, mitotik ere bai, zientziaren funtzio kulturalak kritika etengabe baterantz garamatzalako, bere burua berrelikatzen duelako patroi kaltegarrien fosiltzea saihestuz, berdin izan patroiok dogmatikoak, mitikoak edo ideologikoak. Teoria politikoak, sinesmen herrikoiak, erlijioak, filosofia ez zientifikoak eta, oro har, bere burua ezagutzatzat hartzen duen edozein esparru ez zientifikok, dogma eta mitoen barne garbiketa prozedura bati egin dio aurre.
2004
‎Liburu honetan, kapituluz kapitulu, gizadiaren historia intelektual guztia nahi du erakutsi Hegelek, berak idazten duen egunera arte, besterik ez dela izan Espirituaren garabide logikoki ezinbestekoa baino bere buruaren ezagutza erdiesteko. Izkribu hau da, Marxen esanean,. Hegelen filosofiaren benetako sorgunea eta sekretua?.
2007
‎historiaren hastapeneko izpiritu haurra. Grezian, izpiritu gaztea bere buruaren ezagutzara (nortasun banakoarena) heldu da, nahiz modu ideal abstraktuan soilik oraindik. Volksgeist grekoak berak bakarrik izpiritu unibertsalaren periodo bat osoa betetzen du.
‎Berdin, edozein gertakari ulertu nahi dudala historian. Klistenes-en erreforma edo euskal abertzaletasuna?, idoroko dut, elementu material pila dagoela itxuraz kasual hutsa, irrazionala dirudien beste pila bat (jendearen instintoak, etab.), edo gizartearen eta historiaren kontrarioak diruditen elementuak (egoismoak, gerrak), edo zientzia, etab., pentsamendua eta hausnarketa (burutazio xumeenetatik arrazoiketa zorrotzenera); eta horrek denak elkarbatasun razional bat biltzen duela ulertuz bakarrik, kontrarioek nola bat egiten duten adituz, adituko dut errealitatea. Beraz, unibertsoa izpirituaren ezizpiritutara jaiste eta materia bihurtze, eta materiaren baitan goititze, izpiritualtze prozesu bat da, azkenean bere buruaren ezagutza osoan bere baitara osoki itzultzera bidean. Baina gizakiaren mundura (historikora) gatozenean, bide horretan izpirituak hartzen duen bi forma funtsezko bereizi behar dugu:
‎Izpirituak bere burua ezagutzea da natura ezagutzea. Izpirituaren progresoaren historia bere buruaren ezagutzan, hori da naturaren ezagutzako progresoaren historia. Mundua, ni mundutarra?
2010
‎Zentzumenaren helburuak dira, besteak beste, zentzumenen hartzaileak estimulatzea, estimuluen aurrean gaixoaren erantzun hobea lortzea eta inguruneareneta bere buruaren ezagutza hobetzea. Zentzumenen bidez eskuratzen den informazioa ondo erregistratzea garrantzitsua da gerora erabili nahi den informazioaoroimenean biltegiratzeko.
2011
‎Abereek ez dute egiten alferrikako lanik. Gizakiak egiten duen guztitik gehiena alferrikakoa da( bere buruaren ezagutzarako ez bada behintzat). Bizidunaren beharrizanen, behar fisiologikoen, oso gainetiko ahalak dituen biziduna da gizakia; ez bere beharretatik, bere kreazio libreetatik bizi da.
2012
‎arimak, hala sufritzean nola gozatzean, guztiaren kontu zorrotza ematen dio bere buruari, baita sinetsarazi ere horrela behar duela; badaki ekaitzik izan ezean eguzkiaren bero sapa atergabeak idortu egingo lukeela; biziduna denez gero, bere burua saritu eta zigortu egiten du, ume kuttun bat balitz bezala. Bere buruaren ezagutzan goragorik gabeko maila horretara iritsita soilik epai dezake gizakiak jainkoaren zuzentasuna.
2013
‎Lan honetan, honelako erantzunak proposatzen dira: a) Euskaraz bizitzeko motibazioa indartsuagoa da norberaren asmo transzendentaletan eta balioetan oinarritzen denean; b) Prozesuaren arrakasta bermatzeko beharrezko dira gaitasun emozionalak lantzea, nork bere buruaren ezagutzan sakontzea, huts egitetik ikastea, eta euskararen gaineko aurreiritziak zalantzan jartzea eta c) Emaitza hobeak lortzen dira elkarlanean arituta, eta enpatia eta konfiantzatik abiatuta, hizkuntz gatazkaren paradigma erabilita baino. • Hitz gakoak:
2014
‎Lan honetan, honelako erantzunak proposatzen dira: a) Euskaraz bizitzeko motibazioa indartsuagoa da norberaren asmo transzendentaletan eta balioetan oinarritzen denean; b) Prozesuaren arrakasta bermatzeko beharrezko dira gaitasun emozionalak lantzea, nork bere buruaren ezagutzan sakontzea, huts egitetik ikastea, eta euskararen gaineko aurreiritziak zalantzan jartzea eta c) Emaitza hobeak lortzen dira elkarlanean arituta, eta enpatia eta konfiantzatik abiatuta, hizkuntz gatazkaren paradigma erabilita baino. • Hitz gakoak:
2015
‎Bai beharrezkoa zaiela hau (uler iezadazue), Jaunak Bera dagoen egoitza berean dituenei ere!; inoiz ere ez dagokio besterik eta nahi izanda ere ezin izango du, goi goian egon arren?; apaltasunak, erleak erlauntzean bezala, beti ontzen du eztia, eta hura gabe dena dago galdua. Baina gogora ekar dezagun erlea ez dela geratzen loreak ekartzeko hegan egitera irten gabe; horrela arimak ere bere buruaren ezagutzarako; sinets diezadala eta egin dezala hegan noizbehinka bere Jainkoaren handitasun eta gurentasunaz gogoeta egitera. Hemen aurkituko du bere ezereza bere baitan baino hobeki, eta lehenengo geletan sartu ohi diren zomorroetatik libreago, hemen baitu nork bere burua ezagutzen; izan ere, diodanez, honetan jardun ahal izatea Jainkoaren erruki handia izan arren, jardute hau gehiago nahiz gutxiago izan daiteke, esan ohi denez?.
‎1 Bada, gatozen berriro geure tximeletatxoagana eta ikus dezagun Jainkoak egoera honetan ematen duenetako zerbait. Betiere kontuan izan behar da gure Jaunaren zerbitzuan eta bere buruaren ezagutzan aurrera egiten saiatu behar duela; baina mesede hau hartu baino besterik egiten ez badu eta, segurutzat joz, bere bizitzan axolagabe aritzen bada eta zerurako bidetik, hau da, Jainkoaren aginduetatik, okertzen, harretik irteten denari bezalakoa gertatuko zaio: hazia botatzen duela beste batzuk sor daitezen, bera, berriz, hilik geratzen dela betiko.
‎Nik aurkitu ditut hesituak eta nahigabetuak zeuden arimak irakasten zienak eskarmenturik ez zuelako, errukia ematen zidatenak, eta haietako bat bere buruaz zer egin ez zekiena; izan ere, espiritua ezagutzen ez dutenez gero, arima eta gorputzari sufriarazten diote eta eragotzi egiten dute aurrerapena. Halako batek harremana izan zuen nirekin; maisuak loturik izan zuen zortzi urtean, bere buruaren ezagutzatik irteten uzten ez ziola eta Jaunak gelditasunezkootoitzean zeukan, eta horrela neke handitan zebilen.
‎Haren Maiestateak bere eskutik eduki beza; horrela badoa aurrera (eta Jaunagan itxaro dut hala joango dela, bere buruaren ezagutzan ongi oinarritua baitago), haren zerbitzaririk berezienetakoa izango da eta arimei on handia egingo die; izan ere, espirituzko gauzetan tarte laburrean esperientzia handia du, hauek Jainkoak nahi duenean eta nahi duen bezala ematen dituen dohainak baitira, eta ez daude denborarekin ezta zerbitzuekin ere loturik. Ez diot horrek asko egiten ez duenik, baina askotan ez du ematen Jaunak hogei urtean beste batzuei urtebetean ematen dien kontenplazioa.
‎15 Ahizpa Katalina Álvarezek dio, Jaunari berarentzat bere buruaren ezagutza eskatzen dionari, sufrikario guztietatik urtebetean jasan duena ematen diola, eta asko izan da.
2017
‎Halatan, mundua osatzen duen trinkotasunean, Sartrek tartea egiten dio giza izateari, alegia, oinarrizko izate kontzientziadun bati; baina ez dena kontzientziaduna zentzu kognitiboan, hau da, bere buruaren ezagutza lukeena eta subjektu gisa bere izatearen ikuspunturik lukeena, baizik eta cogito erreflexiboaren aurreko kontzientzia bezala: kontzientzia ez erreflexua (adibidez, oinazearen kontzientzia oinaze horren bizipen hutsa bera da, eta ez oinazea izatearen ezagutza).
2023
‎Haiekin nolako abenturak gertatuko zaizkio? Historiaurreko bidaia horrek nola lagunduko du bere buruaren ezagutzen?
‎Nolako abenturak gertatuko zaizkio haiekin? Historiaurrerako bidaia horrek nola lagunduko du bere buruaren ezagutzen?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia