2002
|
|
Par. Orain erragun: bere buruaz differente eta
|
bere
buruaren berdin ageri izan zaiku. Berhain, elkhardura biotaz eta bakhoitzean, berekiko ahantzeko eta ahantzagabe agertuko zaiku batetan.
|
2007
|
|
Izpiritu hori, batetik, beti bera da; bestetik, ez da aldaezina, etengabe kanbioan dago, beti berriro bere burua sortzen ari418 Dilema bat dago bi faktoreokin: gehiegitzen bada izpirituaren menpegabetasuna mundu fisikotik eta haren ahal berezkoa, izpiritu eternalki
|
bere
buruaren berdin batekin, autokreatzaile hutsa, azkenean historia ukatuz bukatzen da, mundu gabeko izpiritu batekin; eta gehiegitzen bada inguruaren eragina izpiritua influentzia materialen produktu bat bihurtzeraino, azkenean, izpiritu kreatzailerik gabe, historia mekanizatuz bukatzen da, beraz ukatuz orobat. Herder eta jarraitzaileek izpirituaren hein handi bateko menpegabetasuna erliebarazten badute (Montesquieu-k eta Hume-k ere hala egin dute), zalantza gabe garaiko sentiera gogoberoari hala dagokiona da:
|
2011
|
|
Baina, emankortasunak ere amairen bat behar zuenez gero, utzi egin zion, urteen kargak agorturiko emakumeak bezala. Denborak mundu osoaren izaera aldatzen baitu, egoera bati nahitaez beste bat darraiolako beti eta ezerk ez dirauelako
|
bere
buruaren berdin: dena da igarokor, naturak dena aldatzen eta bilakarazten du.
|
|
[dagoela. Pentsamendua eta adimen logikoa abian jartzean, ordea ezer ez da
|
bere
buruaren berdina, zeren une oro eraldatzen [baita; heriok baino ez du lortzen berdintasun hori izate finitu baten denbora geldiaraztean. Parmenidesek, mugimendua baino harago denbora espazioa baino harago, betiko izatea aurkitzen du berberekotasun gorena.
|
|
Izatea, izan, ez da
|
bere
buruaren berdina ere berdintasun logiko oro baino haragokoa baita; hitza erabat isilaraziko lukeen metaforak baino ez luke [adieraziko; ezinezko hitzak, Atman Brahman dela dioen hitzak nahiz eta Brahman ek zatirik izan ez.
|
|
[presokratikoa, azaleko aldaketa ororen azpian dagoen izate aldaezinaren [bila,
|
bere
buruaren berdina den horren bila, bata, bakarra, physisa, edo, bestela, izatea, izate abstraktua. Alabaina, zerbait bere buruaren berdina dela esatea ispilu bat aurrez aurre jartzea da, bitasuna eta simetria, eta, aldi berean, bizkar ezkutua ikusi ezina, ilargiaren aurpegi ezkutua, hitzak bezainbateko zama du isiltasunak.
|
|
[presokratikoa, azaleko aldaketa ororen azpian dagoen izate aldaezinaren [bila, bere buruaren berdina den horren bila, bata, bakarra, physisa, edo, bestela, izatea, izate abstraktua. Alabaina, zerbait
|
bere
buruaren berdina dela esatea ispilu bat aurrez aurre jartzea da, bitasuna eta simetria, eta, aldi berean, bizkar ezkutua ikusi ezina, ilargiaren aurpegi ezkutua, hitzak bezainbateko zama du isiltasunak.
|
2013
|
|
Arimaren eta gorputzaren artean leize sakona dago, ezin sakonago. Arima jainkozko, hilezkor, ulergarri, beti bateko, deseginezin eta
|
bere
buruaren berdin berdina da. Gorputza kontrakoa:
|
|
Gorputza kontrakoa: hilkor, ulertezin, multiforme eta desegingarria da; gainera, ez da
|
bere
buruaren berdin berdina.
|
2014
|
|
Unibertsoa bere baitan amaituko balitz ahoazabaldu, bere elastikotasun naturalarekin makurtu eta kamiseta bati buelta ematen zaion bezala
|
bere
buruarekin berdin egingo luke eta hutsean sartu, ahotik. Baina orduan jada ez litzateke hutsa.
|
2018
|
|
Balioak sortzeko, esanahi sorkuntzaren modu historiko horretarako? beharrezkoa baldin bada gorputza suntsitzea, Kafkaren «Zigor kolonian» ipuinean tortura makinak gorputza suntsitzen duen bezala gainean idatzi ahala, orduan inskripzio horren aurretik gorputz bat egon behar da, egonkorra eta
|
bere
buruaren berdina, suntsipen horretan sakrifikatua izateko. Nolabait ere, Foucaultentzat, Nietztscherentzat bezala, balio kulturalak gorputzean egindako inskripzioaren ondorioz sortzen dira.
|
|
Hemen amaren gorputza eta haren senen teleologia irudikatzen da
|
bere
buruaren berdina den printzipio metafisiko temati baten antzera, sexu jakin baten konstituzio biologiko kolektiboaren arkaismo gisa, eta esanguratsua da irudikapen hori sexu femeninoaren kontzeptu uniboko batean oinarritzen dela. Sexu hori, jatorritzat eta kausatzat jotzen dena, sortzailetasun hutsaren printzipioa balitz bezala aurkezten da.
|
|
Hemen literatura hori aztertuko ez badugu ere, bai erreparatuko diogu kritikoki, eta buelta emango, haren premisetako bati. Teoria filosofikoetan «identitate pertsonala» zertan datzan aztertzen denean, arretagunea ia beti izaten da zein barne ezaugarrik ematen dion pertsonari jarraitutasuna, edo denboran zehar beti
|
bere
buruaren berdina izatea. Hemen, aitzitik, hauxe izango da galdera:
|
|
Hemen, aitzitik, hauxe izango da galdera: ez al dira generoa eratzen eta banatzen duten jardun erregulatzaileak ezartzen dutenak identitatea, subjektuaren barne koherentzia, eta, areago, pertsona beti
|
bere
buruaren berdina izate hori. Ez al da «identitatea» ideal normatibo bat, eta ez esperientzia deskribatzen duen ezaugarri bat?
|
|
Hala ere, planteamendu hauen guztien funtsezko ideia da sexua hizkuntzaren erabilera hegemonikoan substantzia bezala azaltzen dela, hau da,
|
bere
buruaren berdina den izaki legez, metafisikoki hitz eginda. Irudipen hori sortzen da hizkuntzaren edota diskurtsoaren trikimailu performatibo baten bidez, zeinak ezkutatzen baitu berez ezinezkoa dela sexu edo genero bat «izatea».
|
2021
|
|
Eta zu erakarri nahi zintuen indar handi bat sentitu nuen besoetan, zu nire bihotzaren kontra estutzeko indarra; keinu oso erraza zirudien nire besoetan: egiteko eta desegiteko erraza, keinu gardena,
|
bere
buruaren berdina izango zen keinua. Baina gorputzari itsatsirik gorde nituen besoak.
|