Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Beraz, autorregulazioa organismoaren funtzio naturala da eta funtzio haueragozten denean, nahaste psikologikoak gertatzen dira. Nahaste neurotikoguztiak, gizabanakoak bere burua eta inguruaren arteko orekari eusteko etaaurkitzeko gaitasun ezagatik gertatzen dira. Neurosiaren bidez gizabanakoak bereburua mundu erasotzailetik babesten du, eta hori da egoerari aurre egiteko hartzenduen biderik onena.
‎Seguruak. Bere buruez eta besteez duten irudia positiboa da. Intimitatearekineta autonomiarekin ongi sentitzen dira.
2006
‎Jainkoaren eta Logosaren (arrazoia) babesa desagertuta, indibiduoa indar dominatzaileek gura duten bezala moldatutako plastilina zatia bailitzan agertzen zaigu. Jainkoa, arrazoia, historia eta bestelako printzipio metasozialak desagertu izanak ez du esan nahi indibiduoa ezin denik izan bere Egoaren Subjektu kreatzailea, bere buruarekin eta besteekin ezarritako harreman molde anitzen bidez. Touraine ren iritzian, frankfurtiarren ezkortasun sakon hori Alemania naziaren esperientzia tragikotik uler daiteke soilik, eta esperientzia mingarri horrek eragin zuen esperantza galeratik; izan ere, bestelako gizarte eta kultura ereduen aldeko aktore sozialak desagertu ziren, edo perbertsiobidean sartu....
2007
‎deitu zituen: nork nahi duena izatekodaukan eskubidea dute abiapuntu; nork bere buruaz eta bere inguruazarduratzeko eta jabetzeko eskubidea gauzatu nahi dute, edo, eskubide horidutelakoan, horretaz ezer ez egiteko eskumena nahi dute.
‎Euskal Herrian, askotan aipatu den bezala, reseñorizacion hori foru erakundeen baitan garatu zen. Jakina, ez zen erabatekoa, erresistentziak eta matxinadak etengabekoak izan ziren, eta berauetan ereherriak bere buruaz eta botereaz asko ikasi zuen.
‎batetik, adieraahula? daukagu, identitatea identifikazioa baino ez da, hau da, beste inorekin edo ezerekin zer edozertan berdinak garela pentsatzea; baina badu adiera gogor bat, kasu honetan identitatea nor izatekoera berezia da, nor bere buruaren eta besteen aurrean modu jakin batean izateko gaitasuna (nortasuna: nor bera izateko gaitasuna). Biak nahastu egiten dira, nortasunaren alderdi bat, besteekikoberdintasuna?
‎Kritika nagusiarenarabera, ikuspegi horrek ideia hau du oinarrian: jaioberriak hasieran ezin ditubereizi bere buruarengandik eta ingurunetik datozkion estimuluak (Gergely, 2002). Alabaina, berriki egin diren zenbait ikerketen arabera, jaioberriek badute biestimulu mota horiek bereizteko gaitasuna (ikus Gergely, 2002 eta Rochat, 2001). Rochat ek eta Hespos ek (1997 in Carpendale eta Lewis, 2006), adibidez, hauxeegiaztatu zuten: 4 asteko haurrek ezberdin erantzuten zutela beren eskuak kokotsaukitzen zienean eta beste pertsona batek ukitzen zienean.
‎genero etiketa jartzea, generoarenegonkortasuna, motiboa eta generoaren iraunkortasuna. Genero etiketa jartzea dagizabanakoak bere burua eta beste pertsonak emakumezkotzat edo gizonezkotzathartzea. Generoaren egonkortasuna, berriz, sexua denboran zehar irauten duenezaugarria dela jakitea da.
‎Nonbait, haurtxoa bere buruaz eta besteez kontzientzia hartzen hasia da, bereizketa oso argia ez bada ere, baina bestea norberagandik bereizten hasten da.Orobat, tristura aurpegia jartzeak eta mainak egiteak emozioak kontrolatzen hasiadela adieraz dezake.
‎eta jaiotza pribilegiatua adierazten duen odolaren urdinarekin, bermatzen duena: aristokrazia, nobleak, jaiotzak berak besteak ez bezalako esfera sozial batean kokatzen duen jendea?, eta «natio» deitzen diona bere buruari eta estamentuari, haientzako jaiotzaren gertakaria biologikoak (esp.: –nacer/ nación?) beste hilkorrentzat ez bezalako balio esentziala baitu.
‎Hizkuntzak «gure pentsamenduaren zati batzuk («Portionen unsres Denkens») batasunetan» biltzen dituelako ideia (1795) hitzez hitz agertzen da berriro188 Hizkuntza pentsamenduaren bitartekoa da halaber («Mittel») 189 Beharbada, testuinguruak eraginda, horizonte berriak apur bat iragartzen dira, hizkuntzaren kontsiderazioa poesiarekin lotzeak, eta pintura eta musikarekin konparatzeak190, bide ematen baitute haren sormen modu baten ideia iradokitzeko: hala, bitarteko sentigarri bat baino ez izan arren hizkuntza, «horren bitartez du gizakiak berdenboran bere burua eta mundua irudikatzen («bildet»), edo hobe, beregandik mundu bat apartatzen duelakoaren bitartez, kontziente bilakatzen da bere buruaz»191.
‎zientzia eta kulturaz. Nola erlijioa hala zientzia eta kultura, batez ere Modernian, biak dira gizakiaren bere burua eta bere burutik erredimitzeko ahaleginak. Zientziak kanpoko natura menperatu behar zuen; kulturak gizakiaren barnekoa.
2008
‎Hori dela-eta, Ni fisikoa zein Ni psikikoa (maila afektiboan, intelektualean eta sozialean) kolokan jartzen dira. Pertsonak irudi berria eraiki behar du bere buruaz eta irudi hori autonomoa izatea nahi du. Beraz, beharrezkoa da lehen zeuzkan identifikazioak, gurasoekin edo gizartearekin identifikatua
‎Freuden ustez, aro horretan libidoa lasaitu egiten da eta, beraz, sexualki aro lasaia da. Lasaitasun sexualari esker, haurrak sozializatu daitezke; gaitasun berriak sor ditzakete eta bere buruaz eta gizarteaz gehiago ikas dezakete.
2009
‎Ekonomialari izan gabe, kazetariak lehenengo bere buruari eta, ondoren, adituren bati galdetu lioke Muskizen eta Castron indarrean dauden sozietatezergak ezberdinak izatea hain larria edo onartezina ote den; batik bat, Irun etaHendaia artean (edo Luzaide eta Arnegi artean) alde bera edo handiagoa badago, tabako edo gasolinaren gainekoak, udal zergak, eta beste hainbat tasa ezberdinakdiren bezalaxe. Beste askotan legez, gaiotan ekonomiak politika ekonomikoragaramatza eta, ez gutxitan, politika gailentzen zaio ekonomiari.
2011
‎UZEIk euskarazko unibertsitatearen aldeko asmoan ez zuen arrakastarik izan, eta laster, sortu eta hiru urtera UZEIk bere ibilbideari buruzko hausnarketarako txosten bat prestatu zuen bere burua eta egitekoak birdefinitzeko. Txostenean aipatzen denez, UZEI, unibertsitate mailan ari zen euskararen normalizaziorako kultur instituzioa izanik, unibertsitate euskaldunaren azpiegitura (bibliografikoa, hizkuntzazkoa eta pertsonena) landuko zuen (UZEI, 1981:
‎Helduagoa dirudien eta aita itxura duen hirugarren gidariak bestelako ideiak eta balioak iradokitzen ditu: hasieran, estropezu egin duen emakumearenganako enpatia edo elkartasunezko keinua egiten du («zelako mina!»), baina berehala, barre eta satisfaziozko keinua egiten du, bere buruarenganako eta bere Corolla autoarekiko konfiantza, segurtasuna, harrotasuna eta lasaitasuna agerian utziz.
‎– Bere buruarekiko eta bestekiko mesfidantza: «Pentsatzen dudana esaten badiot, baztertu egingo nau», «Niregandik zerbait nahi duelako tratatzen nau ondo», «Jendearengandik babestu egin behar dut, bestela mina emango didate».
‎haserrea, depresioa, euforia, kitzikapena, apatia, suizidioa, droga kontsumoa? Horrela, bere buruaren kontrako eta besteen kontrako emozio indartsuak eta kontrolatu gabeak izaten ditu. Estresa eta barne herstura ezin eramanez, bere bizitzako aro goiztiar batera itzultzen da.
‎2.1 Kernberg en (1984, 1994) iritziz, mugako nortasunaren nahastea duenak nia ahuldua, intentsitate altuko emozio agerpen primitiboak eta bulkaden kontrolerako arazoak ditu. Bere buruaren eta objektuaren artean haustura sakona du, garai goiztiarretan gertatutako gatazkengatik eta esperientzia anbibalenteengatik. Bere buruaz eta besteez balorazio errealistarik ezin du egin.
‎Bere buruaren eta objektuaren artean haustura sakona du, garai goiztiarretan gertatutako gatazkengatik eta esperientzia anbibalenteengatik. Bere buruaz eta besteez balorazio errealistarik ezin du egin. Errealitatea bereizteko gaitasuna badu, baina babes mekanismo moduan disoziazioa erabiltzen du.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak batzuetan ezaugarri nartzisistak edukitzen ditu: handitzat dauka bere burua eta besteen gainetik egon behar du. Besteen onarpen mugagabea merezi duela iruditzen zaio eta merezi duena ematen ez badiote, iraindua izan dela eta jaso dituen irainengatik saritua izan behar duela pentsatzen du.
‎Steiner-ek (1979) posizio eskizo paranoidearen eta posizio depresiboaren artean kokatzen du mugako nortasuna duena. Bere buruarekin eta besteekin kontaktatu dezake, baina esperientzia mingarriak ezin ditu jasan eta egoeretatik aldendu egiten da. Herstura depresiboa ezin eramanez, mekanismo eskizoideen mendera itzultzen da.
‎Eskizotipiko beldurtiak kontrolatu egiten ditu afektu agerpenak, baztertzearen beldur delako. Bere buruarengandik eta besteengandik aldenduta, hustasun sentimendua bizi du eta horrek errealitatearekin loturak ezartzeko jarduera frenetikora eramaten du. Modu horretan eraikitzen ditu errealitatearekiko zubiak.
‎Nahaste antisozial arina duenaren portaera ausarta dela esaten da, eta nahaste antisozial larria duenarena, ausartegia, hau da, ausarta izatetik, bere buruarentzat eta besteentzat arriskutsu izatera pasatzen da; ez da kezkatzen bere buruaren edo besteen ziurtasunaz: auto gidatze arriskutsua, harreman sexual arriskutsuak?
‎Aktoresa izatea gustatuko litzaioke, ikusle askoren aurrean antzeztu ahal izateko. Bere burua eta bere emozioen errealitatea behatzeko gaitasun txikia du.
‎Adibidez, pertsona mota honek pentsa dezake ez lukeela besteek bezala ilaran zain egon behar. Salbuespentzat du bere burua eta arau sozialak hausten ditu. Ez zaio iruditzen pertsona arrunta denik eta jende ospetsuaren lagunartea bilatzen du.
‎Entzulearen interesari entusiasmoz erantzun diezaioke hasieran, baina entzulea ez zaio interesatzen. Harremanen hasieran interesgarria badirudi ere, eta lehen kontaktua ezartzen ona bada ere, lagunekiko harremanetan porrot egiten du nartzisistak, interesatzen zaion gauza bakarra bere buruaz eta bere proiektuez hitz egitea baita. Ondorioz, afektibitateari dagokionez, ez da harreman intimoetarako gai, intimitateak botere ilusioa eta estatus diferentziak gainditzea eskatzen baitu.
‎Ikuspegi kognitiboaren arabera, nartzisistak bere buruaz eta munduaz eskema disfuntzionalak ditu. Eskema horiek ingurukoengandik jasotako mezuen bidez garatzen dira.
2012
‎Lehenengoak (sinbolikoak) natural gisaaurkeztutako dominazio erlazioaren egiturari egiten dio erreferentzia. Mendekoakdominazio sistemak berak baldintzatzen dituen ezagutza tresnak soilik izango ditueskura bere buruarenganako eta menderatzailearenganako erlazioa pentsatzeko (Bourdieu, 1999: 224).
‎Lehenengoak (sinbolikoak) natural gisaaurkeztutako dominazio erlazioaren egiturari egiten dio erreferentzia. Mendekoakdominazio sistemak berak baldintzatzen dituen ezagutza tresnak soilik izango ditueskura bere buruarenganako eta menderatzailearenganako erlazioa pentsatzeko (Bourdieu, 1999: 224).
2014
‎A irizpidea: identitate edo nortasun egoera bi edo gehiago agertzen dira (bakoitzak bere burua eta ingurunea hautemateko, harekin harremanetan aritzeko eta hura ulertzeko bere patroi propio eta erlatiboki iraunkorra du).
‎Nortasunaren egitura eta goi mailako funtzio psikikoak galduak ditu. Ez da gai bere burua eta besteak ezagutzeko.
‎A irizpidea: identitate edo nortasun egoera bi edo gehiago agertzen dira( bere burua eta ingurunea hautemateko, harekin harremanetan aritzeko eta hura ulertzeko bere patroi propio eta erlatiboki iraunkorra du bakoitzak). B irizpidea: identitate edo nortasun egoera hauetako bik gutxienez modu errepikatuan kontrolatzen dute pertsonaren portaera.C irizpidea:
2015
‎Berriro ere Venezuelak jokatu duen papera funtsezkoa izan da hainbat proiektu martxan jartzeko eta bideragarritasuna bermatzeko. Gehien nabarmentzen den egitasmoa ALBA (Alianza Bolivariana para los Pueblos de Nuestra América/ Gure Amerikako Herrientzako Aliantza Bolivartarra) izan daiteke; izan ere, neoliberalismoa gainditzeaz gain, kapitalismotik kanpo kokatu nahi du bere burua eta integrazio sozialista baten beharra aldarrikatzen du, bestelako harremanak eta balioak defendatuz. Venezuelak eta Kubak abiatutako ekimena izan zen energia eta osasun zerbitzuak trukatzeko, baina urteek aurrera egin ahala estatu gehiago batu ziren eta gaur egun 12 herrialdek osatzen dute aliantza64 ALBAren filosofia iraultzailea da, harreman komertzialez haratago joan nahi duelako eta erabateko lehentasuna ematen diolako integrazio sozialari (hezkuntza, osasungintza eta abar), mundu mailako integrazio prozesu gehienek kontrakoa egiten duten bitartean (Tirado, 2011).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia