Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎Emantzipazioarekin, iraungi edo amaitu egiten da pertsona batekiko guraso ahala edo tutoretza, eta pertsona horrek bere burua eta bere ondasunak goberna ditzake, adinez nagusi izango balitz bezala.
Bere buruari eta bere familiari buruz hitz egitea saihesten du 20
2012
‎Gaur egungo haur hezkuntzan lantzen diren beste bi alderdiak ikertzea/ esperimentatzea eta sormena dira (kulturarekiko errespetuarekin batera). Esperimentatzeari dagokionez, haurrak bere buruarekin eta inguruan jakin mina sorrarazten dioten elementuekin esperimentatu behar du. Eta, sormenari dagokionez, askatasun indibiduala, atsegina eta kulturarekiko interesa garatzeko asmoz landu behar da.
‎Ekintza hori, hasieran, hezkuntza proiektuan ezarritako ingurumen jasangarria lortzeko helburuarekin lotuko dugu. Curriculum proiektuari dagokionez, identitate eta autonomia pertsonalaren arloan, umeari bere burua garbitzen irakatsiko diogu, bere burua eta besteak errespetatzeko helburua lantzeko.
‎Hau da, beraz, hezitzailearen egitekoa: haurren interakziorako aukerak sortzea, baina ordena jarriz, bere burua eta haurrak larritu gabe jostailuak edukitzeagatiko borroketan, norberaren nahia inposatzeko horzkadak eta bultzakadak erabiltzen direnean, eta abarretan.
‎Irudikapenen ikuspegia: gizabanakoek bere burua eta gainerakoak, objektuak eta bizi dituzten gertakariak mentalki irudikatzeko eraren isla da nortasuna.
‎Egoerak ulertzeko moduak faktore hauen eragina jasotzen du: norberaren pentsaera, aurretiazko esperientziak, bakoitzaren balio sistema, jasotzen duen laguntza, bakoitzak bere buruarekiko eta ingurunearekiko duen balioespena, eta baliabide pertsonalak (hala nola, arazoei aurre egiteko eta konpontzeko trebetasunak).
2015
‎Estatuaren ikuskapenaren pean, konfiantzazko pertsona bat, tutorea? izendatzen da beste pertsona bat eta haren ondasunak zaintzeko, zaindutako pertsona ez baitago bere kabuz bere burua eta ondasunak zaintzeko egoeran. Judizialki, kasu hauetan ezartzen da tutoretza:
2016
‎Independentzia gehiago. Nor bere buruaz eta besteez jabetzen da (ni eta besteak).
2017
‎Pertsonak gaixotasuna erabiltzen du bere bizitzako alderdi ezatseginetatik ihes egiteko eta bere interesak eta ardurak mugatzeko. Bere lotura sozial eta familiarrak lasaitzen ditu, eta bere burua eta bere arazoa ez den beste ezertan interesa galtzera iristen da. Gerta daiteke drogetan, legezko nahiz legez kanpokoak?
‎Gehiegizko kezka. Bere buruaren eta maite dituenen segurtasunari buruzko kezka. Fisikoki edo psikikoki osatzeko besteek behar duten prozesua dela eta, bere beharrekin besteei trabarik ez sortzen saiatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia