2002
|
|
Baina bere ideia eta jarrera politikoek erakarri dute arreta gehiena bere ibilbidean. Faxista, antisemita eta antikristautzat zuen
|
bere
burua eta bere garaiko joera literario eta politiko guztiekin polemizatu zuen. Autorearen ikuspegiaren adierazle da 1962an Txomin Peillenekin batera fundatu zuen aldizkariaren izena bera, Igela.
|
|
Par. Hortaz bada,
|
bere
buruaz eta bertze gauzetaz berdin eta berdinga ere, izanen da, bata hori.
|
2003
|
|
Gutariko bakotxak berak daki
|
bere
buruaren eta bizimoduaren barri eta, horregaitik, bakotxak eskubide osoa dauka, San Antonioren bitartez Jaungoikoari otoitzean bere preminak agertzeko. Guk geuk be, guztiok bat eginda, alkarren alde otoitz egingo dogu eleizkizun honetan.
|
2015
|
|
Izanak izan, bidegurutze honen ondoren Atxaga Bilbora itzuli zen eta han nukleo literario berri bat osatu zuen,
|
bera
buru eta sustatzaile nagusi zela, Pott banda alegia, eta Saizarbitoria eta Izagirreren elkarlanak emaitza on askoak emango zituen, batez ere Oh! Euzkadi aldizkaria.
|
2017
|
|
[...] ni poetikoa, berriz, pentsatzen eta sentitzen duen gizabanako horren jardueraren subjektu poetikoa da, hau da,
|
bere
buruari buruzko eta munduari buruzko ikuskera poetikoaren subjektua. [...] Zure ikuskera ez da nirea eta, idazle naizenez gero, nire sentiberatasunetik abiaturiko nire ikuskera hori nire moldeetan eskaintzea eskatzen zait.
|
2021
|
|
Horiek, gainera, ikastetxe aldaketa bat egiten denean areagotzen diren emozioak direla adierazten du LIR2 k, eta oraindik ere larritzen dira ordezkoa izateak dakarren ziurgabetasunarekin (LIR3). Horri jarraiki, segurtasun falta horrek batzuetan nork
|
bere
burua eta jarduna zalantzan jartzera eraman dezakeela dio IIR1 ek, norbere praktikaz gogoetatzeaz harago, zenbaitetan dena kuestionatzera iristen diren momentuak daudela aitortzen du parte hartzaileak. Horrek guztiak, halaber, nork bere gela babesleku bilakatzera ekar dezakeela uste du IE2 k, irakasleak bere espazio aske bakarra dela sentitu dezakeelako, eta, ondorioz, gela espazio itxi eta opaku izatera igaro daiteke, nolabaiteko gotorleku edo, berez, kontrakoa lukeenean:
|
|
Eta, horrek aurreko azpiatalean zehazten zen moduan, balio etikoak azaltzeko funtzioarekin harremana lukeela uste dute IEE1 ek zein LIR3 k, nahiz eta horri didaktismoan erortzeko arriskua ikusten dion GE1 ek. Baina, nork
|
bere
burua eta inguru hurbila ezagutzeaz gain, garapen kolektibotik garapen pertsonalerako bidean jarriz, gizartea eta bere bilakaera ere ezagutzeko beharraz mintzatzen da AIR1, eta horretan literaturak egiten duen ekarpena, akaso, beste ikuspegi batetik:
|
|
Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu hauen lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: 1Gaitasun literarioa garatzea (GE3); 2Euskal kultura eta euskal literaturaren transmisioa bermatzea (NE1); 3Horri lotuta, euskal literaturaren erreferentziazko autoreak, obrak eta testuinguruak ezagutzea eta lantzea (IIR1); 4Irakurritakoaren ulermenean eta interpretazioan gaitzea eta irakurle kritikoak eta autokritikoak formatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork
|
bere
burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz, euskal sortzaileak sortzea (GE1, IIR1, NE1, IEE1); 8Ikasleak gaituago eta zaleagoa izateko teknolo...
|