2000
|
|
da gizakia.Hori egiten ez duen heinean, bere singulartasuna eta unibertsaltasuna konfliktuan ibiliko dira. Aregehiago, bere unibertsaltasuna bere baitatik garatua ez duen artean, izatea bai, existentziarik ez du zinezbere propioa (ez da nor); bere singulartasun soilean dabilen artean, gizaki estetikoa da (inesentziala); beresingulartasunari forma unibertsal bat landu dionaz bakarrik esan genezake, (nor)
|
bera
bezala zinezexistitzen dela, egiaz (nor) bera dela.
|
|
Idazki hau musikari batek egin du; ez du egin hizkuntzalari edo euskaran aditua denbatek. Jose Luis Alvarez Enparantza. Txillardegi, ren lagun guztiak ez dira hizkuntzalariak edo politikariak, musikariak ere badira haien artean,
|
bera
bezala. Hau da nirekasua, Jose Luisekin bizitzaren une beti interesgarriak konpartitzeko aukera izaten duenmusikari horrena.
|
|
Bai, hain zuzen ere estrukturalistek praktikan eta, zenbaitetan, teorian ereukatu zuten ikuspegi, psikologikoa?, hitza zentzu zabal samarrean hartuta: gogora Baudouin-ek, oraindik fonologia terminoa erabiltzen ez zenean, psikofonetikaz hitz egiten zuela, errealitate fisikoaz gainerako hori jasotzeko.Estrukturalistei ez zitzaien nahikoa zientifiko iruditu beren paradigmatik.Sapir, XX. mendeko zientzialari jakintsuenetakoa izanagatik ere, ez zenbeldurtu eta fonemaren izaera psikologikoari eutsi zion.
|
Bera
bezala fonologiaofizialaren historia zuzengabeak ahaztu dituen beste zenbait berreskuratubeharko genituzke (fonetika eta fonologiaren harremanez horrenbesteerakutsiko ligukeen Bazell bera, Donegan ek gure artikulu honetan aipatzenduena).
|
2001
|
|
–Buscando a Sarrionandia desesperadamente?, Egin(), 55.Aldai, X. (1996): . Bizitza
|
bera
bezala bizitza bera?, Egunkaria(), 33.
|
2003
|
|
ikasleek euskaraz ikasten bazuten urtean zehar, udan ez ziren joango UEUra antzeko gauzak errepikatzera, gai berria entzutera baino. Bandresek UEUren helburu bereziak eta bere nortasuna mantendu beharra nabarmendu zituen, baina Agirreazkuenagak UEUri «hola edo hala Euskal Herriko Unibertsitateko erakundea, sarean sartzea komeni» zitzaiola defendatu zuen, nahiz eta jakin UEUren barruan gutxienek pentsatzen zutela
|
berak
bezala. UEU ez zen unibertsitatea euskalduntzeko bide bakarra, eta unibertsitatean integratzeak mesede egingo zien biei:
|
2004
|
|
horiek egiten ditugunean, inguruan dauzkagunek guresentipenak gurekin parteka ditzaten nahi dugu. Beraz, hizketan ari denak. adierazpcn moralen bitartez, auzi jakin baten gainean, ondokoak
|
berak
bezala pcntsatz.cra bultzatu nahi ditu.Ez gara, hortaz, sentipen baten adierazpen hutsaz ari. Judizio moralaren kasuan, adostasunabilatu nahi duen adierazpcn baten aurrean gaude.
|
|
Izatez, Kontseilu Soziala, Jesus Larrañagaren aburuz, «organo hori eraiki duenerrealitate kooperatiboa
|
bera
bezala, ibilian ibiliko prozesu bat da, esperientzia bat, eta, esperientzia denez, aldaketak jasan ditzakeena, eta are gehiago bere protagonistak denboran zehar aldatu eta beste batzuez ordezkatuak izaten direnean.Errealitate bizi oro bezala, denboran zehar aldagaitz bezala nekez defini daitekeengorputz bat da, baina, horregatik hobe daitekeena bere eginkizun eta baliabideetan».
|
2006
|
|
Idazlearen eskua nekez dago karpeta gainean. Idazleareneskua karpetaren azpian dago babestuta gehienetan, baina berea bezalakoa den,
|
bereak
bezala bost hatz dituen esku bat ikustea nahikoa du min hori berak eresentitzeko. Eta alferrik esango diozue gero idazleari ez duzuela bere eskurikziztatu.
|
|
Neutraltasun osoaren aldarrikapena ez bezala, baieztapen hau ez da inoiz ukatuaizango, eta ez du nozituko ezein gorabeherarik literatura teorietan edo filosofia modetan.
|
Bere kontrakoa
bezala, Sartre eta beste batzuen aldarrikapen existentzialista, zeinaren bidez defenditzen baita artistak zeharo engaiatuta egon behar duela, harenbaliotasuna autorea idazten ari den eleberri motaren araberakoa izango da.
|
|
Munio Santxez (Sanciç) eta Leguntia bere emazteak Monasteriobarria izeneko eliza egin zuten bertan bertan monjeak edota mojak bizi zitezen (beren seme alaben ez beste inoren parterik gabe). Eta otoitz egin zezaten beren alde eta kristau guztien alde lurrak, sagastiak, soroak eta mendiak, urak eta larreak eman zizkieten haiek hil ondoren
|
bereak
bezala izan zitzaten: Olabehezahar etik, Markozubi izeneko zubira, zeinen azpitik doan Zumelegi errekatik, Memaia monasterioraino eta Arregi gainetik zetorren errekaraino, Legeriano alderako eta Iturlats izeneko errekaraino, haran guztia.
|
|
Komunitatearen partaide bakoitza, gertaera, historiko? batekin, bere burua taldeko kide hartzeko bidea dugu, gaur egun ere bai; eta istorioen bizia eta helburua, historia
|
bera
bezala, denbora da, denboran bizirik mantentzea, komunitate horren identitate seinale bilakatu arte.
|
2007
|
|
Horien eragin indarra ere hutsaren hurrengoa danazio estrategia dinamiko eta indartsu bat abian jartzen ez den bitartean. Lurraldetasuna eta erakunde nazionalak ezinbestekoak ditugu noski, euskara
|
bera
bezala, baina horien aldeko estrategia bakartu batek ez du gauza handirik balio, euskararenak balio ez duen bezalatsu.
|
|
Postmodernitatean, kultura, gauzetatik jardueretara eta gaietatik jarreretaraigaro da. Kultura ez da harria, kultura isuria da, kapitala
|
bera
bezala mugitzen ezdenean ez du baliorik. Bere indarra eta sendotasuna ez datza forma iraunkor batieusteko kemenean, baizik eta forma asko hartzeko moldagarritasunean.
|
|
Esan gura da, zerbait izpirituala (adiera alemanean) kontsideratzen dela, ez denean kontsideratzen ez eragintza mekanikoaren emaitza eta ez eragintza organikoarena ere (organismoak bere barruan bai, baina finko ezarria duen plan baten arabera baitihardu), baizik eta kreatzaile libre edo kreatibitate librearen ekarpen, edo kreatibititate horixe bera bere forman. Beharbada erabakigarria, gaizki ulertuak ekiditeko (interesatu hala desinteresatuak), izpiritua ez ulertzea da esentzia denboragabe higigaitzen bat bezala, baizik eta ekintza edo aktibitatearen forma
|
bera
bezala. Izpiritua ez dago bestela pentsatzerik, esango du Humboldt-ek?
|
|
Izpiritu unibertsal horretaz fitsik ez dakigu, jakin, giza ekintza enpirikoetan ikustera ematen zaiguna baino. Izpiritu unibertsal hori da hizkuntzgin suposatzen duguna herri guztietan, munduko hizkuntza ezberdin guztiak oinarrian hizkuntza bat
|
bera
bezala ulertzeko. Fenomenoen munduan kausa eta efektu katean lotua ageri den guztiaren azpian eta funtsean, «munduko joan etorrien ibileran bere barneko sakon eta betetasunetik duen izpirituaren indarra da printzipio zinez kreatzailea gizadiaren garapen bide estari eta nolabait misteriozkoan»386, izpiritu egiptoarra bilakatuz arkitektura egiptoarrean, izpiritu grekoa arte eta erlijio grekoan edo izpiritu indiarra Indiako poesia eta filosofian, giza izpiritu bera denetan.
|
2014
|
|
«Kutxa ireki ez duen ume batek zer pentsatuko du dagoela barruan?», galdetzen du ikertzaileak. «Lapitzak», dio Anek, ulertu gabe beste ume bat?
|
bera
bezala, kutxaren itxuragatik engainatuta sentituko litzatekeela.
|
2019
|
|
Zine sorkuntza prozesua horrela planteatuz, zuzendariarentzako aktoreak zuzentzen ikastea nahitaezkoa bilakatzen da, eta ez prozesutik atdagoen teknika multzo isolatu gisa ikasiz, baizik eta, zinegintza prozesu osoaren baitan hasieratikbukaeraraino ikertzen eta aplikatzen; eta gainera horrela lan eginez, ikasleak, interpretazioarenestetikari buruzko irizpide propioa garatuko du eta hura bilatzen ikasiko du. Etaikasle/ zuzendariak,
|
bera
bezala ikasten ari diren arte dramatikoko ikasleekin lan egiten badu, hauek ere bide horretan ulermen eta ikasketa baliagarria lortuko dute. Gainera, bai zuzendariarieta baita aktoreei ere, ikasitakoa, industriaren metodologia tradizionalaren baitan lan egiteko ere, oso baliagarria izango zaie.
|