2000
|
|
Gutako asko sozialistak ginen —ni ere bai— Baina gure jarduera filosofikoa gure helburu politikoetatik bereizita nahi genuen mantendu. Gure ustez, logika —logika aplikatua barne—, ezagutzaren teoria, hizkuntzaren analisia eta zientziaren metodologia, zientzia
|
bera
bezala, neutroak ziren helburu praktikoekiko, horiek gizabanakoentzat moralak edo gizartearentzat politikoak izan.31
|
|
Ohitura bat —apaiz erregearen hiltzea, kasu— azaltzeko asmoa bera okerra iruditzen zait. Frazerrek egiten duen guztia
|
berak
bezala pentsatzen dutenei ohitura onargarri bilakatzea da. Ohitura hauek guztiak, nolabait esan, ergelkeria gisa erakustea bitxia da oso.
|
|
prozesu hauek guztiak, esanahi aldaketa hauek, gure aurrean ere aurkitzen ditugu gure ahozko hizkuntzan. Azken azaoan ezkutatutakoari" labore otsoa" deitzen bazaio, azaoari
|
berari
bezala, baita azaoa lotzen duen gizonari ere, orduan oso ongi ezagutzen dugun hizkuntz prozesu bat antzematen dugu honetan10.
|
2003
|
|
Beraz jainkoaren justizia, neurritasun eta ausardiaz hitz egin da, jakinduriaz hitz egitea falta da, eta ahal den heinean ez da ezer utzi behar. Eta lehenik diot, Eriximakok
|
berea
bezala nik ere gure eskulangintza ohora dezadan, jainkoa horren poeta tree be dela beste bat egiteraino; edozein bihurtzen baita poeta behintzat" nahiz eta Musa gabea izan aurretik" 20 Maitasunak ukituz gero. Eta hori Maitasuna orokorrean Musen edozein sorkuntza motatan poeta ona dela frogatzeko erabiltzea komeni zaigu.
|
|
Derrigorrezkoa da beraz bigarrenarekin elkarlanean aritzen den Maitasunari ere arrazoiz Arrunta deitzea, besteari ordea Zerutiarra. Jainko guztiak goretsi behar dira, bai, baina bakoitzari
|
berea
bezala egokitu zaiona esaten saiatu behar da ere. Edozein ekintza horrela baita:
|
2009
|
|
Foucaultek, noski, onartzen ditu
|
bereak
bezala Nietzscheren zenbait postulatu. A verdade e as formas juridicas idazlanean honako hau dio Foucaultek:
|
2012
|
|
politikoki zuzena mito bat da. Eginbeharra etengabea da, filosofia
|
bera
bezala. Adorno eta Horkheimer erreferentzia nagusitzat dituen Teoria Kritiko klasikoak, funtsean, XX. mendeko Europako giza baldintza eta baldintza politikoei ematen die erantzuna.
|
2017
|
|
Baldin eta Besterik badago orokorrean, orduan nik izan behar dut lehenik eta behin Bestea ez den hori, eta nigan neronek operatzen dudan ezeztapen horretan bertan, ni izate bihurtzen naiz eta Bestea Beste gisa sortzen da. Nire izatea eratzen duen ezeztapen horrek eta, Hegelek dioenez, Bestearen aurrean
|
Bera
bezala agerrarazten nauenak,' Ni neu' bezala eratzen nau ipseitate ez tetikoaren eremuan. Horrekin ez da ulertu behar ni bat gure kontzientzia habitatzera datorrenik, baizik eta ipseitatea indartu egiten dela beste ipseitate baten ezeztapen gisa sortzen delarik, eta errefortzu hori positiboki hartzen dela ipseitate horren berorren aukera etengabetzat ipseitate berbera izateko eta ipseitate hori berori izateko.
|
|
Irudika daiteke bere baitarako bat bera izan gabe bere bera izateko duena. Kontua da ni naizen bere baitarakoak Bestearen ukazio bezala daukala bera dena izateko, alegia,
|
bera
bezala. Horrela, Ez niaren ezagutzari oro har aplikatzen zaizkion formulak erabiliz, esan dezakegu bere baitarakoak, berez, bere izatearen barnean daramala Bestearentzako izatea, hain zuzen ere, Bestea ez izatea bere izateari dagokion heinean.
|
2022
|
|
Are gutxiago zentzuaren iturritzat gizakiaren gailentasuna jotzen duen asmo batean. Konfiantzak, filosofiak
|
berak
bezala, elkarrekin jardun ahal izatea eskatzen du, hau da, jarraitutasunean, ikasketa eta hausnarketa kritikoa oinarri.
|