Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Hauetako adibide bat da Txillardegiren curriculumarekinzerikusia duena, euskararen ezagutza eta erabileraren arteko erlazioa esplikatunahian fisikako, isotropia teoria? aplikatu zuenean, edo gerorago beste batzukanisotropia teoriara pasatuz erlazio bera aztertu zutenean.
‎Ez du, behintzat, inork kontrakorik esan. Kontua da, hizkuntz jabekuntzari buruzkoazterketa guztietan ez dela ahoskeraren jabekuntza bera aztertzen, gramatikaedo hiztegiaren garapena baizik. Horregatik, datuak, esku artean daukagun honetarako, beranduegi biltzen dituzte lehen hitz edo protohitzak grabatzen dituztenek ere.
2001
‎Izan ere, autonomiaren lanketa eta garapena, eta hori da artikulu honetan barrena nolabaitaldarrikatu nahi izan dudana? ezin da mugatu, une jakinetan galdeketak, estrategialantzeko ariketa isolatuak eta antzekoak proposatzera; askoz garrantzitsuagoa da, nire ustez behintzat, une oro ikasgelan bultzatzen dugun dinamika eta egiten dugunproposamen didaktikoa bere osotasunean hartzea; eta horixe da proiektu kurrikularren sorburutik bertatik aztertu eta landu behar dena, gero ikasgelan bere isla izandezan.
2002
‎Alegia, ikasleen ekoizpenak hartu eta hizkuntzaren ekoizpen sistemarenfuntzionamendu partikular moduan eta ekoizpenaren prozesua bera aztertzea.
‎...karriekin lotzen zituen harri muturrak eta lurgainera irteten ziren sustrai zaharrak, horiei eutsita soldaduak errazago igo zitezen; noizbehinka bere eskuarekin laguntzen zien igotzen bidearen berritasunarengatik beldurrez zirenei, igoera zailagoa zenean bere aurretik bidaltzen zituen banan banan armarik gabe eta gero bera joaten zen atzetik guztien armekin; eusteko badaezpadakoak ziruditen lekuak berak aztertzen zituen lehenbizi eta behin eta berriro bertatik igo eta jaitsiz, eta gero albo batera eginez, adorea ematen zien gainerakoei.
2003
‎Horren haritik, nahiz eta UEU sortu zenean, eredu akademiko ofiziala gainditu nahi, dagoeneko, 1978an, ikasle batzuek bertako ikasketen agiria eskatu zuten. Garaiko kontraesanen lekuko, azken egune ko Batzar Nagusiak erabaki zuen ez zela UEUren zeregina tituluak ematea eta, on dorioz, Hizkuntzalaritza Saila hizkuntza bera aztertzera zuzendu behar zela. Ordu berean, alboko geletan 350 lagunek egin zuten Euskaltzaindiaren B eta D tituluak lortzeko azterketak.
2004
‎Platonek artearen inguruan sorturiko hausnarketak politikarekin zuen zerikusi handia, estatu Idealean artistak zer leku izan zezakeen jakin nahi baitzuen. Aristotelesek, berriz, artea bera aztertu zuen, batik bat hiru mota: tragedia, komedia cta poesia epikoa.
2006
‎117), sutea gaur egunean duen kokalekuan izan zen (antza), eta behintzat fundazioa gertatu ostean (hala dio Antso IV.aren testuak); beraz, ezin da onartu fundazio aurreko sutea (beste bat ez bada, eta egile klasikoek ahozko tradiziotik era nahasian jasotako berria ez bada), eta gutxiago, gainera, hiribilduaren fundazioaren arrazoi nagusi gisa. Sutea 1280 ostean izan zela uste du E. Barrenak berak aztertutako dokumentazioaren arabera (2003: 118).
2008
‎Eibarren egindako armak bertan aztertzeko baimena aspaldi lortuta bazuten ere, eskubide hori galdu zuten noizbait, beharbada arma frogatokiak ez zituelako gutxieneko baldintzak betetzen975 1858an, udalak Pedro María Iraolagoitia bigarren alkatea izendatu zuen, Madrilera joan eta Artilleriako Zuzendari Nagusiarekin hitz eginda, eskuduntza hori berreskuratzeko976 Bi hilabetera baimena lortu zela jakin zen, eta arma frogatokia e... Itxura denez, frogatokia sustatzeko ezinbestekoa zen zuzendaria, militar bat, normalean?
‎por solo el motibo de haber sido escluido de la asistencia a ellas [Batzar Nagusietatik](?) se hizo por una mera queja de falsas acusaciones sin justificacion alguna ni conocimiento de causa»631, eta batzordeak auzokidetza onartu zion. Vicente Agirre eta Ramon Agirreren eskakizunak egun berean aztertu zituen batzordeak, eta horiek ere onartu zituen, absolutistak sartu zirenean Oviedo aldera egin bazuten ere, SEAFeko zuzendariak berak aginduta. Juan Mantillak, izan zelako.
‎Ikertzaileak pertsona bera aztertzen duela eta une ezberdinetan ebaluazioak egiten dituela.
‎Ikertzaileak pertsona bera aztertzen duela eta une batean ebaluazioak egiten dituela.
‎Ikertzaileak pertsona bera aztertzen duela eta une ezberdinetan ebaluazioak egiten dituela.
‎Ikertzaileak pertsona bera aztertzen duela eta une batean ebaluazioak egiten dituela.
‎Luzaroko ikerketaren helburuak honako hauek dira: batetik, banakoaren barneko aldaketak zuzenean ikusi, pertsona bera edo talde bera sarritan behatuz; bestetik, indibiduo barneko aldaketak indibiduoen artean konparatu eta antzekotasunak eta desberdintasunak identifikatu; horrez gain, aldaketaren eragileak analizatzen saiatu; gainera, indibiduoen artean, aldaketetan gertatzen diren desberdintasunak behatu, aldaketa bera aztertuz; eta, azkenik, aldaketaren arrazoia aztertu ondoren, arrazoi horien eraginak parte hartzaileengan ikertu, denboraren igarotzea, esaterako.
2009
‎El final de la Guerra Civil y la ayuda a los refugiados (Alianza Editorial, Madril, 2009). Lehenengoa, Dreyfus ena, Frantziara erbesteratuzirenen historian mugitzen da; bigarrenak, berriz, atzerriratze bera aztertzen baduere, beste ikuspegi batetik da. Hau da, 1945etik aurrera exiliatuen ametsa betetzekokanporatuek gauzatu zuten jarduna eta ekin hau mugatu eta baldintzatzen zuentestuingurua aztertuz osatuta dago.
‎Elkarrizketa guztiak eginda eta audioan grabatu ondoren, verbatim transkripzioak egin genituen ondorengo azterketan laguntzeko. Aipatu bezala, datuanalisia egiteko metodologia kualitatiboa erabili genuen, eta horretarako, bi ebaluatzaileek elkarrizketak zein bere aldetik aztertu zituzten. Lehenengo irakurketaegin ondoren, ebaluatzaile bakoitzak ikerketaren helburuaren arabera kontzeptu edoanalisi unitateak identifikatu zituen, elkarrizketetako informazioa gure helburuetarako definitutako gaien baitan taldekatuz.
2011
‎Talde guztietan ulertzen edo sumatzen da agerian dagoen narrazioaren azpitik ikuspuntu ideologiko bat dagoela. Izan ere, haurtzaroan ikusitako filma eta jada helduagoak direla ikusi duten film bera aztertu eta interpretatu ondoren, alderdi berriak aurkitu dituztela aitortzen dute. Bai Batxilergoko ikasleek, bai DBH ikasten ari diren gazteenek ere, guztiek antzematen dute pelikulari darion pisu ideologikoa.
2012
‎Giorgio Agambenek L, aperto. L, uomoe l, animale5 lanean egiten duen azterketak ere fenomeno bera aztertzeko aukeraeskaintzen du. Agambenek lan horretan Homo sapiensa makina antropologikotzatdefinitu egiten du.
‎Euskarazko kazetaritza bera aztertzeko, zabalkunderik handiena duten hiru hedabideez gainera, Euskadi Irratia EAEz gaindiko tokiko euskarazko irratiekin ere alderatu dugu. Bi alderaketetatik zenbait ondorio eratorri da.
2015
‎Errefentzia hauek eta gure ikergaia bera aztertuz, esan dezagun, bigarrenik, Eskual Herriaorai eta gero saioa, denboraz eta edukiz oso mugatua zen espazioa izan zela (ezinzuelako bestela izan), eta ekoizleen eta audientziaren arteko talka etengabe batean garatu zela, beronen funtsa, euskaraz kontatu zitekeenaren inguruko dialektika zelarik; hots, euskararenbalio soziala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia