2000
|
|
Hauetako adibide bat da Txillardegiren curriculumarekinzerikusia duena, euskararen ezagutza eta erabileraren arteko erlazioa esplikatunahian fisikako, isotropia teoria? aplikatu zuenean, edo gerorago beste batzukanisotropia teoriara pasatuz erlazio
|
bera
aztertu zutenean.
|
|
Ez du, behintzat, inork kontrakorik esan. Kontua da, hizkuntz jabekuntzari buruzkoazterketa guztietan ez dela ahoskeraren jabekuntza
|
bera
aztertzen, gramatikaedo hiztegiaren garapena baizik. Horregatik, datuak, esku artean daukagun honetarako, beranduegi biltzen dituzte lehen hitz edo protohitzak grabatzen dituztenek ere.
|
2001
|
|
Izan ere, autonomiaren lanketa eta garapena, eta hori da artikulu honetan barrena nolabaitaldarrikatu nahi izan dudana? ezin da mugatu, une jakinetan galdeketak, estrategialantzeko ariketa isolatuak eta antzekoak proposatzera; askoz garrantzitsuagoa da, nire ustez behintzat, une oro ikasgelan bultzatzen dugun dinamika eta egiten dugunproposamen didaktikoa bere osotasunean hartzea; eta horixe da proiektu kurrikularren sorburutik
|
bertatik
aztertu eta landu behar dena, gero ikasgelan bere isla izandezan.
|
2002
|
|
Alegia, ikasleen ekoizpenak hartu eta hizkuntzaren ekoizpen sistemarenfuntzionamendu partikular moduan eta ekoizpenaren prozesua
|
bera
aztertzea.
|
|
...karriekin lotzen zituen harri muturrak eta lurgainera irteten ziren sustrai zaharrak, horiei eutsita soldaduak errazago igo zitezen; noizbehinka bere eskuarekin laguntzen zien igotzen bidearen berritasunarengatik beldurrez zirenei, igoera zailagoa zenean bere aurretik bidaltzen zituen banan banan armarik gabe eta gero bera joaten zen atzetik guztien armekin; eusteko badaezpadakoak ziruditen lekuak
|
berak
aztertzen zituen lehenbizi eta behin eta berriro bertatik igo eta jaitsiz, eta gero albo batera eginez, adorea ematen zien gainerakoei.
|
2003
|
|
Horren haritik, nahiz eta UEU sortu zenean, eredu akademiko ofiziala gainditu nahi, dagoeneko, 1978an, ikasle batzuek bertako ikasketen agiria eskatu zuten. Garaiko kontraesanen lekuko, azken egune ko Batzar Nagusiak erabaki zuen ez zela UEUren zeregina tituluak ematea eta, on dorioz, Hizkuntzalaritza Saila hizkuntza
|
bera
aztertzera zuzendu behar zela. Ordu berean, alboko geletan 350 lagunek egin zuten Euskaltzaindiaren B eta D tituluak lortzeko azterketak.
|
2004
|
|
Platonek artearen inguruan sorturiko hausnarketak politikarekin zuen zerikusi handia, estatu Idealean artistak zer leku izan zezakeen jakin nahi baitzuen. Aristotelesek, berriz, artea
|
bera
aztertu zuen, batik bat hiru mota: tragedia, komedia cta poesia epikoa.
|
2006
|
|
117), sutea gaur egunean duen kokalekuan izan zen (antza), eta behintzat fundazioa gertatu ostean (hala dio Antso IV.aren testuak); beraz, ezin da onartu fundazio aurreko sutea (beste bat ez bada, eta egile klasikoek ahozko tradiziotik era nahasian jasotako berria ez bada), eta gutxiago, gainera, hiribilduaren fundazioaren arrazoi nagusi gisa. Sutea 1280 ostean izan zela uste du E. Barrenak
|
berak
aztertutako dokumentazioaren arabera (2003: 118).
|
2008
|
|
Eibarren egindako armak
|
bertan
aztertzeko baimena aspaldi lortuta bazuten ere, eskubide hori galdu zuten noizbait, beharbada arma frogatokiak ez zituelako gutxieneko baldintzak betetzen975 1858an, udalak Pedro María Iraolagoitia bigarren alkatea izendatu zuen, Madrilera joan eta Artilleriako Zuzendari Nagusiarekin hitz eginda, eskuduntza hori berreskuratzeko976 Bi hilabetera baimena lortu zela jakin zen, eta arma frogatokia e... Itxura denez, frogatokia sustatzeko ezinbestekoa zen zuzendaria, militar bat, normalean?
|
|
por solo el motibo de haber sido escluido de la asistencia a ellas [Batzar Nagusietatik](?) se hizo por una mera queja de falsas acusaciones sin justificacion alguna ni conocimiento de causa»631, eta batzordeak auzokidetza onartu zion. Vicente Agirre eta Ramon Agirreren eskakizunak egun
|
berean
aztertu zituen batzordeak, eta horiek ere onartu zituen, absolutistak sartu zirenean Oviedo aldera egin bazuten ere, SEAFeko zuzendariak berak aginduta. Juan Mantillak, izan zelako.
|
|
Ikertzaileak pertsona
|
bera
aztertzen duela eta une ezberdinetan ebaluazioak egiten dituela.
|
|
Ikertzaileak pertsona
|
bera
aztertzen duela eta une batean ebaluazioak egiten dituela.
|
|
Ikertzaileak pertsona
|
bera
aztertzen duela eta une ezberdinetan ebaluazioak egiten dituela.
|
|
Ikertzaileak pertsona
|
bera
aztertzen duela eta une batean ebaluazioak egiten dituela.
|
|
Luzaroko ikerketaren helburuak honako hauek dira: batetik, banakoaren barneko aldaketak zuzenean ikusi, pertsona bera edo talde bera sarritan behatuz; bestetik, indibiduo barneko aldaketak indibiduoen artean konparatu eta antzekotasunak eta desberdintasunak identifikatu; horrez gain, aldaketaren eragileak analizatzen saiatu; gainera, indibiduoen artean, aldaketetan gertatzen diren desberdintasunak behatu, aldaketa
|
bera
aztertuz; eta, azkenik, aldaketaren arrazoia aztertu ondoren, arrazoi horien eraginak parte hartzaileengan ikertu, denboraren igarotzea, esaterako.
|
2009
|
|
El final de la Guerra Civil y la ayuda a los refugiados (Alianza Editorial, Madril, 2009). Lehenengoa, Dreyfus ena, Frantziara erbesteratuzirenen historian mugitzen da; bigarrenak, berriz, atzerriratze
|
bera
aztertzen baduere, beste ikuspegi batetik da. Hau da, 1945etik aurrera exiliatuen ametsa betetzekokanporatuek gauzatu zuten jarduna eta ekin hau mugatu eta baldintzatzen zuentestuingurua aztertuz osatuta dago.
|
|
Elkarrizketa guztiak eginda eta audioan grabatu ondoren, verbatim transkripzioak egin genituen ondorengo azterketan laguntzeko. Aipatu bezala, datuanalisia egiteko metodologia kualitatiboa erabili genuen, eta horretarako, bi ebaluatzaileek elkarrizketak zein
|
bere aldetik
aztertu zituzten. Lehenengo irakurketaegin ondoren, ebaluatzaile bakoitzak ikerketaren helburuaren arabera kontzeptu edoanalisi unitateak identifikatu zituen, elkarrizketetako informazioa gure helburuetarako definitutako gaien baitan taldekatuz.
|
2011
|
|
Talde guztietan ulertzen edo sumatzen da agerian dagoen narrazioaren azpitik ikuspuntu ideologiko bat dagoela. Izan ere, haurtzaroan ikusitako filma eta jada helduagoak direla ikusi duten film
|
bera
aztertu eta interpretatu ondoren, alderdi berriak aurkitu dituztela aitortzen dute. Bai Batxilergoko ikasleek, bai DBH ikasten ari diren gazteenek ere, guztiek antzematen dute pelikulari darion pisu ideologikoa.
|
2012
|
|
Giorgio Agambenek L, aperto. L, uomoe l, animale5 lanean egiten duen azterketak ere fenomeno
|
bera
aztertzeko aukeraeskaintzen du. Agambenek lan horretan Homo sapiensa makina antropologikotzatdefinitu egiten du.
|
|
Euskarazko kazetaritza
|
bera
aztertzeko, zabalkunderik handiena duten hiru hedabideez gainera, Euskadi Irratia EAEz gaindiko tokiko euskarazko irratiekin ere alderatu dugu. Bi alderaketetatik zenbait ondorio eratorri da.
|
2015
|
|
Errefentzia hauek eta gure ikergaia
|
bera
aztertuz, esan dezagun, bigarrenik, Eskual Herriaorai eta gero saioa, denboraz eta edukiz oso mugatua zen espazioa izan zela (ezinzuelako bestela izan), eta ekoizleen eta audientziaren arteko talka etengabe batean garatu zela, beronen funtsa, euskaraz kontatu zitekeenaren inguruko dialektika zelarik; hots, euskararenbalio soziala.
|