2008
|
|
Askotan, hitz zerrendak arlo semantikoka edo beste edozein irizpideren arabera egiten dira, baina lana bilketa horretan gelditzen da beste azterketarik egin gabe, askotan etnografiarekin bat egiten delarik. Beste batzutan, berriz, ez da lexikoa
|
bera
aztertzen, hitzen aldaki fonetikotan oinarrituz analisi fonikoa egiten da, eta hori ez da lexikoa aztertzea, fonetika aztertzea baizik.
|
|
Gauzak horrela, numeral, txikiak? ere, behar bada, numeral konplexuen gisa
|
berean
azter litez ke: hogei> artekoetan banakoak adieraziko lirateke (hiru>= > hiru>, banako?) > eta hortik gorakoetan bestelako unitateak (hirurogei>= >, hiru> hogeiko?; > hirurehun
|
|
Hats beherapen> ihartutzat emanda ere, laburtu> eta aitortu> bi argumentu koen ondoan, argumentu bakarreko ugaldu> ez akusatiboa dugu. Aurreko egi turetan baino indar handiagoz somatzen da hemen pen>
|
bera
aztertzearen beharra. Hala ere, elkartuko lehen osagaia, gaia?
|
|
Halaber, propioki folklorikoak barik linguistikoak ziren bilketetan ere herri kultura osoa jasotzeko asmoaren eragina somatzen da (1905 hiztegia, 1919ko fonetika ikerketak, 1925eko morfologia...). Esate baterako lexikoa, edo elementu gramatikalak,
|
beren baitan
aztertu edo deskribatu ordez sarri herri kulturako usadio eta erabileren testuinguruan kokatuz aurkezten zituen, hizkuntza eta kultura uztartuz. Ondorioz, euskalki bati buruzko ikerketa monografikoa egitean, adibidez, aezkerari buruzkoa (1928), bertako lexikoa, aditza, fonetika eta morfologia ez ezik, dialekto hartako hiztunen ipuinak, sineskeriak, esaera zaharrak, jolasak eta kantuak ere bildu zituen.
|
|
Zentzu horretan intelektual hitza ez da liburuan zehar etengabe erabili, ezta gutxiago ere. Horren lekuan, Azkueren ideiak eta proiektuak
|
beren baitan
aztertu dira, baina beti presente izanik intelektualitate ideiak eskaintzen dituen interpretaziorako bideak. Izatez atal batean espresuki oratu zaio Azkueren izate intelektualaren auziari43, baina oro har puntu guztiek izango dute inplizitu gako interpretatibo hau.
|
|
435).
|
Beraz
aztertzen ari garen 19191920ko unean ere argi ikusiko zuen Eleizaldek sabindarrek ez zutela lortu behar adina bateratzerik euskara idatzia.
|
2009
|
|
Berritasuna bereizi ondoan, haren ulertzekokoadro batemannahidu. Orduan, beharrezkoadelarik, ikuspegi diakronikoa sarrarazten du
|
bere
aztertze lanean.Atzerapenhistoriografikoarenbitartez, obraren tokiafinka tzendueuskalliteraturarenjarraipenhistorikoan:
|
2012
|
|
Itzulpen ikasketa deskribatzaileen ekarpenak, zentzu horretan, berebiziko garrantzia izan du euskal itzulpengintzaren azterketan, zenbait euskal ikertzaileren lanetan Even Zoharren eta Gideon Touryren teoriei eskaini zaien lekuak argi erakutsi duenez (ikusi, esaterako, López 2000, Gómez 2004 eta Beldarrain 2010). Izan ere, polisistemen teoriak, preskriptibismotik deskriptibismorako jauzia emateaz gain, ozen aldarrikatu du itzulpenen azterketan faktore historiko, sozial, ekonomiko, nahiz politikoen eragina kontuan hartzearen beharra, itzulpengintzaren teoria linguistikoek egoera desberdinetan dauden hizkuntzen arteko itzulpenak ikuspuntu
|
beretik
aztertzeko egindako ahaleginek sorrarazitako kontraesanak agerian jarriz. Teoria postkolonialek ere behin eta berriro azpimarratu dute botere harremanek itzulpenetan duten eragina kontuan hartzearen beharra.
|
2013
|
|
Aitzineko bi ataletako gisa bateko arrazionalismotik urrunduko gara atal honetan, etsaiaz mintzatzea bihotzetik edo sabeletik heldu zen zerbait baitzen. Gai horrek presentzia konstantea zeukan Eskualduna n eta
|
beraz
aztertu behar da.
|
2016
|
|
Bordaxurik ere ukatzen du eta galeretara igortzen du semea. Bordaxuri oroimen kolektiboaren zatia da, baina bi antzerkietan puntu komunak aurkitzen ditugu, Larzabalek mundu
|
bera
aztertzen du, bi garai desberdinetan eta helburu desberdinekin publikoarekiko erakusten diguna, mundu horren alderdi desberdinak jorratu eta erakutsi nahi zituelako.
|
|
Tresna interesgarria iruditzen zaio, ez du salatzen behintzat. Nahiago du prentsaren faltsukeria, hipokrisia salatu, tresna
|
bera
aztertzea baino. Tradizioa gainetik jartzen zuen.
|
2021
|
|
Kausazko perpausak aztertuko dira kapitulu honetan, helburuzkoak beste kapitulu baterako utzita (37 kapitulua). Aipatu ditugun beste perpaus motak, berriz, zein
|
bere lekuan
aztertzen dira.
|
|
Postposizio sintagma horiek
|
bere lekuan
aztertuak direnez (ikus 21 kapitulua), gobernupean perpausa dutenak, hots, helburuzko perpausak, aztertuko dira kapitulu honetan.
|
|
Azpiatal honetan, iraganaldi burutugabea eta burutua zein
|
bere aldetik
aztertuko ditugu.
|