Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Izan ere, euskararen kale erabilera sexuaren arabera eta adin tarteka aldi berean aztertuz gero, Gasteizen ere Hego Euskal Herriko beste hiru hiriburuetan nagusitzen den joera bera aurkitzen dugu: emakumezkoen erabilera zertxobait handiagoa izatea gizonezkoena baino, eta hori haur, gazte, heldu eta adinekoengan.
2008
‎Eztabaida hori bultzatzeko, agian komenigarria da artikuluan erabiltzen den terminologiaren argitze modukoa egitea. Hizkuntza ukipen egoeretan, gutxienez bi hizkuntzen egoerak eta beren artekoa aztertzen direnez, ondo bereizi behar dira, harreman asimetrikoak dituzten hizkuntzak izendatzeko terminoak. Adibidez:
‎Euskararen Erakunde Publikoaren proiektua eta beraz aztertu dugun helburua motibapenean oinarritzen da. Proiektuan hori argiki esana da:
2009
‎Kulturatik nortasunera jauzi eginez, Sinclairrek berak aztertu du nola osatu daitekeen komunitate bat telebistak eratutako espazio linguistikoaren gainean. AEBtan bizi diren 40 milioi latinamerikarrak, dio Sinclairrek, kubatarrak, mexikarrak, puertoricarrak eta abarrak ziren bertara iritsitakoan.
2010
‎Esan bezala, Hocevarek 1975ean argitaratu zuen artikuluan azaltzen duenez, hizkuntza gutxitu bat eta hizkuntza nagusi bat lurralde eta gizarte berean erroturik daudenean, ezaugarri linguistikoa dituzten produktu eta zerbitzuetarako —prentsa, liburuak, ikus entzunezkoak, irakaskuntza,... — bi merkatu desberdin sortzen dira. Merkatu horietako bakoitza bere aldetik azter daiteke, oreka nolakoa izango den aztertzeko: prezioak, saldu eta erositako unitate kopuruak, kontsumitzaileen baliagarritasuna, soldatak eta langileen produktibitatea dira merkatu bakoitzeko orekan jokatzen dituzten aldagaiak.
2013
‎9 Kontuan hartu behar da, beti ere, 2011 urtean eginikoa ez dela ikerketa longitudinala, eta urte berean aztertutako bi ikasmailetako ikasleek unibertso desberdinak osatzen dituztela. Aurrerantzean baieztatu beharreko joera moduan hartu behar dira beraz, ezinbestean, 2011ko datuetan neurtutako ikasmailen arteko aldeak.
‎Hernández eta besteek Berezko guneak eta Gune birziklatuak bereiztu bazituzten ere, guk multzo berean aztertu genituen, gazteek denbora librean egoteko askatasunez aukeratutako espazioak kontsideratzen ditugulako denak. Dena dela, ez ditugu aztertuko ikerlariok bi multzo horietan jasotako gune guztiak, kontaktatutako gazteen bizitzan ohikoak direnak baizik.
‎Hernández, Mart� nez eta Berrio Otxoak aisialdi taldeak eta gaztelekuak bereizturik sailkatu bazituzten ere, guk multzo berean aztertu ditugu, Arrasaten euskara elkarteen mugimenduaren baitan baitaude kokaturik batzuk zein besteak. Izan ere, ikastetxeen ekimenetatik haratago eta euskalgintzaren esparrutik kanpora, Arrasaten ez dago urte osoan zehar gazteentzako berariaz antolatutako aisialdi jarduerarik, ez eta talderik ere.
2017
‎Kasu hau bera aztertzen da O’Rourke eta Walsh en (2015) lanean, irlandera bigarren hizkuntza duen hiztun batek berak aitortzen baitu beretzat ‘hiztun ona’ izatea espazio fisiko bati loturik dagoela, baita atzean gelditu den antzinako belaunaldi bati ere, zeina kalitate handiagoko irlandera baten hiztuna zen.
Berak aztertutako laginetan ikusi du britainiarrek uste dutela etorkinek ez dutela hizkuntza ikasi nahi, eleaniztasuna eta kultur arteko komunikazioa txarra dela herrialdean eta Britainia Handiaren britainiartasuna kolokan dagoela. Horren aurrean, dauden diskurtsoek bi joera dituzte:
2019
‎2.2 Hizkuntza ideologiak aztertu beharra hizkuntza ideologiak ikertzea baliagarria da ez soilik hizkuntza bera aztertzeko, baita hiztunez eta gizarteko harremanez gehiago jakiteko ere. Michael Silversteinen arabera (in woolard, 2012, 20 or.), hizkuntza ideologiak zera dira:
2020
‎2019ko azaroan% 50 baino gehiago ziren telebista ikusten ez zutela adierazten zutenak, kopuru hori nabarmen jaitsi zen berrogeialdian(% 23). Zentzu berean aztertu behar da egunkarietako webguneetara egindako bisiten hazkundea; hain zuzen, gazteen erdiek aitortu zuten egunkarietako webguneetan egindako sartu irteeraren bat(% 50,4). Horietan beste plataforma batzuetan baino denbora gutxiago ematen bazuten ere, jarraian ikusiko den bezala, telebista eta egunkarietako webguneak kontsideratu zituzten informazio iturri fidagarrien.
2022
‎Arriskua dago irismen txostenak sustapenen arabera solte egin, eta ondorioz azterlanik egin beharrik ez izateko. HAPO lantzeak ematen du modua epe luzeagoko ikuspegi orokorra jorratzeko, eta bestela 2 sustapen aldi berean aztertzea litzateke egokiena, egutegiari dagokionez bateratsu egin daitezkeela ikusten denean9.
‎Interes taldeen azterketa ona eta zehatza egiteko, enpresak berak aztertu eta esan behar du zein diren kasu eta momentu bakoitzean bere lehentasunezko interes taldeak, eta lekuan lekuko azterketa zehatza egin behar da.
‎Interes taldeen azterketa ona eta zehatza egiteko, enpresak berak aztertu eta esan behar du zein diren kasu eta momentu bakoitzean bere lehentasunezko interes taldeak, eta lekuan lekuko azterketa zehatza egin behar da (hala jaso dugu marko teorikoan). Nolanahi ere, ikuspegia argitze aldera, guk multzo orokorrak definitu ditugu artikulu honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia