Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎Harris-ena (barne ikuspegia edoformala) eta Benveniste rena (kanpo ikuspegia). Baina bi ikuspegi horiek ere ezdira elkarren kontrako, elkarren osagarri baizik, berriro ere Bronckart ek dioenbezala (1985, 97 or.). Eta Bronckart ek berak azalduko dizkigu, hurrengo orrialdeetan, testuen azterketetan nagusi diren hiru norabide nagusiak: kontakizunarenazterketa, argudioaren azterketa eta hizketaren azterketa.
2002
‎Azken bolada honetan arazo berria antzeman dut Universidad del PafsVasco/ Euskal Herriko Unibertsitatearen dikotomia honetan; alegia, ea euskalirakasleok, erdal irakasleek egindako eta azaldutako programen bat batekoitzultzaileak izan behar ote dugun. Unibertsitateko maila berean azaltzen direnirakasgai berberek programa berbera izan behar al dute euskaraz eta erdaraz. Jakinbadakit gai honi buruzko eztabaida luze, sakon eta aberatsa izan daitekeela, baina, izotza apurtu nahian, neure iritzi propioa botako dut:
2003
‎2001eko ekaina: Amorebieta Etxanoko EAJren Batzarrak ezetz esan zionproiektuari (72 afiliatu egon ziren asanbladan eta soilik 24k eman zuten aldekobotoa), nahiz eta bertara azaldu Xabier Arzallus (alderdiko lehendakaria), IñigoUrkulu (Bizkaiko Exekutiboaren lehendakaria) eta Jose Luis Bilba (BizkaikoForu Aldundiaren Lehendakaritza foru diputatua) proiektuaren onurak azaltzeko eta baiezko botoa eskatzeko.
‎izaerak euskararen aldeko mugimendua gizarte multzo murritz eta itxietara mugatu zuen, eta konpromiso praktikorik gabeko aldarrikapenetara zuzendu zuen bere jarrera. Iritzi bera azaldu zuen urte batzuk lehenago Jose Luis Lizundiak:
‎Ez zen iritzi horretako jeltzale bakarra. Daniel Innerarity gazteak gauza bera azaldu zuen 1978an Euzkadi-n argitaratutako artikulu andanan «el nombre Universidad Vasca es sumamente ambiguo y puede llevar a equívocos,(?) la universidad ha de ser universal,(?) preocupándose de potenciar el estudio de lo vasco»26.
2004
‎Narrazio gordin horiek utzi dizkigun Tuzidides historialariak berak azaltzen du ongiabalioen erlatibotasuna, krisialdiko egoera soziopolitiko aldakorretan ohiko adieren etaterminoen semantika nola aldatzen den aztertzen duenean, esan gabe doa Tuzidideseksofisten hipotesi nagusiak erabikzen dituela bere liburuetan?, Athenai hiria astindu zuenizurritea hartzen du hizpide, esaterako, definizioak, interpretazioak eta interesak arrasnahastu baitziren orduan (ibid.... III, 82, 4):
2005
‎Plaken mugimenduak, beraz, indar hauen guztien arteko elkarrekintzaren ondorioa izan behar du; hala ere, bakoitzaren garrantzi erlatiboa zehazteko orduan ikertzaileak ez dira ados jartzen. Gainera, plaken arteko mugimendu bera azaltzeko indar konbinazio ezberdinak erabil daitezke.
2006
‎Taula egiteko datuok Libros de Monedaje deitutako iturritik aterata daude, M. Berthe k (1991 eta 1984: 337) berak azaltzen duen moduan, edota J. A. Fernandez de Larreak (2004b) bere sintesian jasotzen duen moduan. 1330erako dauden datuak 36 herri hauetakoak dira bakarrik, 1350erako Nafarroa gehienekoak daude (Zangozako gehienak falta arren), baina konparazioa egin ahal izateko, jakina, aurretik zeudenak erabili egin behar izan zituen M. Berthe k.
‎Weber-en ikuspegi teoriko orokorraren oinarrian, ideiek efizientzia historikoa nola lortzen duten aurkitzen dugu, eta mekanismo psikiko kulturalek duten garrantziaren tamaina. Berak azaldu gura izan zuen zeintzuk izan ziren zibilizazio modernoaren ezarreran eragin zuten Erreformaren ideiak. Okerra da, bere ustean, Erreforma bilakaera historikoaren halabehar gisa ulertzea, ordena ekonomikoan gertatutako aldaketen erreflexu soil gisa.
‎Habermas ek eta beste batzuek ikusi dute haren lanetan nolabaiteko posizio unibertsalista zuhurra: Weber-ek arrazoiaren garapen orokorra deskubritu du, gizadiaren historia bera azalduko lukeena. Izan ere, Mendebaldeko historia arrazionalizazio edo lilura galtze prozesu gisa ulertzen du, eta prozesu hori gainerako munduko erlijioen historian ere gertatu ei da.
‎Lurraren ardatzaren inklinazioa kontuan hartu nahi bada, koordenatu sistema esferikoen arteko transformazio legeak aplikatu behar dira, aurrean aipatutako atal berean azaltzen den moduan.
‎Iragarle/ babeslearen betetze akastunari dagokionez (20 artikuluan aurreikusten ez den kasua), arazo bera azaltzen da, zaila baita jakitea babestuak publizitate zerbitzua txikitu dezakeen.
2007
‎Argi dago, beraz, komunikazioa dela norberaren jatorria eta ondorioz gizartearen ezinbesteko egitura. Mead ek prozesu bera azaldu zuen: hizkuntza, jokoa eta jolasa dira ereduak.Elkarrekintza horietan gizakiak subjektu eta pertsona izaten ikasiko du.
2008
‎Posta elektronikoa da Interneteko arrakastaren gakoetako bat. Posta zerbitzua bera azaltzeaz gain, konexio ez iraunkorretatik posta jasotzea bideratzen duten POP eta IMAP zerbitzuak ere azalduko dira kapitulu honetan.
2009
‎Izenburuak berak azaltzen duenez, tresna ezin egokiagoa historia lanetan hasi nahiduenak non begiratu izateko.
‎Haurraren emozioekin ernegatuak sentitzen bagara gu geu, denbora tartebat hartu lasaitzeko. Behin lasaituta, emango diogun erantzuna arrazoitueta berari azaldu. Bortizkeriaz erantzutea baino hobe da hutsarte bat hartzea.
2012
‎Pozarentzat, aurreko apologistentzat bezala, euskara Babelgo hizkuntz zatiketaeta ugaritzetik dator, eta, beraz, ez du beste 72 hizkuntzek ez duten aitzindaritzaedota pribilegio gnostiko eta teologikorik. Pozak berak azaltzen duenez, Hispanianere euskara hebreera baino beranduago ailegatu zen eta orduan bakarrik gailenduzitzaion: «Con la multiplicacion de los Vascongados que vinieron de Armenia, yde los campos de Sanaar, fue su lengua poco a poco oprimiendo a la Hebrea, hastaquitarle de todo punto el uso y memoria suya» (2012:
‎Lehen aletik bertatik azaldu genuenez, legioan bezala dihardugula, inori izenik edotaaurre deklarazio ideologikorik eskatu gabe[...] kazeta hau literaturgintza normalarendinamikan dago. Eta berau marjinala eta anormala bada Pello Kirtenen baratzan ez dainola ere gure kulpa, edo gure errua, horixe bakarrik falta litzateke, ez jaunak, baratzada anormala eta ez gu.
‎Lehen aletik bertatik azaldu genuenez, legioan bezala dihardugula, inori izenik edotaaurre deklarazio ideologikorik eskatu gabe[...] kazeta hau literaturgintza normalarendinamikan dago. Eta berau marjinala eta anormala bada Pello Kirtenen baratzan ez dainola ere gure kulpa, edo gure errua, horixe bakarrik falta litzateke, ez jaunak, baratzada anormala eta ez gu.
‎Iragarle/ babeslearen betetze akastunari dagokionez (18 artikuluan aurreikusten ez den kasua), arazo bera azaltzen da, zaila baita jakitea babestuak publizitate zerbitzua txikitu dezakeen.
2015
‎Irudikatzen duen agente horren arabera, elementubatzuk adierazten dira eta era berean ezkutatzen ere (Corner, 1999); mapak izan daitezkeirudikapen filtratu horien adibide garrantzitsuenetako bat. Azkenik, paisaiaren ulermenean edohurbilketa teorikoan, paisaiaren eraikuntza bera azaltzen da, fisikoki tokian egiten dena baitakontzeptu mailan urrunetik egiten dena ere (Roger, 2007), ideologikoki izaera ezberdinakdituena (Baker, 1992; Mitchell, 2002), eta hainbat garaietan zehar lurraldeko palinpsestoaosatzen duten paisaia geruzak ezarri dituena (Corboz, 1983).
2017
‎Nazioarteko eta Gobernuz Kanpoko Erakundeen (GKE) bidez, baita ere elkarrizketa zuzenei esker Euskal Herrian gertatu diren tortura kasuak ikertuko dira. Bide beretik azalduko da Espainiar Estatuak legedi antiterroristen bidez tortura ahalbidetu duela. Bestalde, azalduko da zergatik Espainiar Estatuak euskal gatazkari lotutako pertsonak torturatu dituen.
‎Aipatu beharra dago ere Calderoan de la Barcaren testuan, 6c irudian, Juaneloren arraultza aipatzendela. Esamolde horren esanahia testuak berak azaltzen du, zailtzat hartzen diren gauzak behin haienfuntsa ezagututa errazak diruditela. Esanahi honekin agertzen dira gaur egun RAEren gaztelaniazkohiztegian huevo de Colon edo huevo de Juanelo esamoldeak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia