2001
|
|
Eusko Legebiltzarrak, ostera, helegitea aurkeztu zuen Gaztela eta Leongo estatutuen aurka. Hala ere, Auzitegi konstituzionalak atzera bota zuen Eusko Legebiltzarraren ustez,
|
bere
Autonomia Estatutuaren aurka zihoan legearen kontrako helegitea.
|
2004
|
|
Lege horren arabera, Galizian itsas arrantzaren arloko babesa, kontrola, arau hausteak eta zehapenak arautu behar dira. Araua ez da indarrean egongo 2005eko otsailaren 20ra arte, eta Espainiako Konstituzioaren eta
|
bere
Autonomia Estatutuaren arabera Euskal Autonomia Erkidegoak arrantza sektorearen antolamenduaren arloan esleituak dituen arrantza, itsaski bilketa eta akuikultura arloei eta gainerako eskumenei aplikatu beharreko arau esparrua osatzea du helburu. Arrantza baliabideak zentzuz ustiatzearen eta arrantza produktuak modu arduratsuan merkaturatzearen ondorioz, eskakizun eta eskaerei erantzungo dien egungo erregimen operatiboa izateko beharra justifikatuta dago –legearen beraren arabera–, arrantza sektoreak bere ekonomia osoan posizio garrantzitsua duen erkidego batean.
|
2013
|
|
Hitzarmenaren gai zailenetakoa izan zen Kataluniaren autonomiari zegokiona. Hitz eman zen aurrera egingo zuela; nolabait, ziurtatu egin zen Kataluniak
|
bere
autonomia estatutua izango zuela erregimen berrian. Gainera, bidea markatu zien hitzarmen horrek estatuko beste nazionalitateei autogobernuaren eskurapenean:
|
2014
|
|
Orduan, funtsean, zera argudiatu zuen Auzitegi Konstituzionalak, Ibarretxe lehendakariaren kontsulta saioa atzera botatzeko: ...antzitsuena, erreferendumak ere izan daitezke ez lotesleak, eta bere ezaugarriengatik, hau erreferendum bat da (adibidez, EAEko hauteskunde errolda erabiltzeagatik); bi, Eusko Legebiltzarrak ez du erreferendumerako eskumenik, hori gobernu zentralaren eskumena da; hiru, ez dago erabaki eskubiderik duen Euskal Herririk kontsulta honen atzean, EAE baizik, eta honek bakarrik dei ditzake erreferendumak
|
bere
autonomia estatutua erreformatzeko eta, beti ere, aurretik Madrilgo Gobernuaren baimena izanda. Lau, kontsultak Konstituzioaren oinarriari eragiten dio, hau da, Espainiako Nazioaren batasunari eta, beraz, ez dago batasun horren hausturaz bere kabuz erabaki dezakeen euskal subjekturik.
|
2017
|
|
Jarraian ikusiko dugu nola primitibotzat, irrazionaltzat eta zaharkitutzat jo izan den egitura politiko batek, aurreikuspen ororen kontra, banatze justizia handiagoa ekarri duen, eta aztertuko dugu zergatik blokeatu duen sistematikoki estatu espainolak sistema politiko hori eta
|
bere
Autonomia Estatutua azken 30 urteotan. Lehen atalak euskal egitura politikoa eta lurraldekoa deskribatzen du, eta bigarren atalak azaldu nahi du zer eragin sozioekonomiko izan duen biztanleriaren eta lurraldearen kohesioan.
|
|
Ceuta eta Melilla. Autonomia erkidego bakoitzaren oinarrizko erakunde araua
|
bere
autonomia estatutua
|
|
Eskumen gehiago bereganatzeko, autonomia erkidegoak aldatu behar al du
|
bere
autonomia estatutua?
|
2023
|
|
Horiek horrela, Estatuaren mailan azaroaren 26ko Aurrekontuen 47/ 2003 Lege Orokorra aplikatzen da (aurrerantzean ALO), lege hori gainerako Administrazioen arauentzat eredu izan dela. Autonomia erkidego bakoitzak badu bere Ogasuna arautzeko legea, bakoitzak
|
bere
Autonomia Estatutua oinarri hartuta. Euskadiren kasuan, 1/ 1997 Legegintzazko Dekretua, azaroaren 11koa, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duena, aintzat hartu behar da, Eusko Jaurlaritzaren eta euskal sektore publikoaren aurrekontu orokorrak arautzen baititu.
|