Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2008
‎lore jokoetan, euskal jaietan, ikastaro publikoetan, Real Academia EspaƱolako sarrera hitzaldian, etab. Ia beti aipatzen zuen euskal eskolen beharra, Euskal Akademiaren komenientzia eta gisakoak. Zentzu horretan garaiko intelektualen tonu berean aritzen zen. Ez zuen gainera aukerarik galtzen hitzaldi haietan presente zeuden agintariei euskararen aldeko eskariren bat zuzentzeko publikoki:
‎Azkue ez zegoen bakarrik eredu estandarra euskalki zentralen inguruan sortzeko asmoan. hamarkada haietan, Donostiako Argia aldizkariaren inguruan, Bittor Garitaonaindia, Gregorio Muxika, eta beste batzuk ildo berean aritu ziren, gipuzkera beste euskalki batzuekin osatuz. Haiekin harremana izan zuen Azkuek.
2009
‎Lojendiok lanean jarraitu zuen Euskaltzaindiaren barruan, buruzagitza utzi ondoren ere. Legelaria zen ikasketez eta lanbidez. Gipuzkoako Adin Txikikoen Auzitegiko presidentea zen?, eta Euskaltzaindiaren lege arazo gehienetan bera aritzen zen, Antonio Arruerekin batera, hori ere legegizon izaki. Besteak beste, arautegia gaurkotzeko eta berritzeko lan handia egin zuten Lojendiok eta Arruek, eta Gipuzkoako Diputazioarekin izandako harremanak beraiek bideratzen zituzten.
2019
‎Horrela gertatzen da nabarmen haurren artean, eta modu apalagoan helduen eta adinekoen artean. Gazteen multzoan ezin dugu esan garbi hori hala denik, adin berekoen artean aritu ala ez, ez baitago alderik. Kontuan hartu behar da, gainera, behatu ditugun gazteen %80 adin bereko elkarrizketetan parte hartzen ari zela, alegia, gazteak haurrekin edo nagusiagoekin gutxitan topatu ditugula.
2023
‎Ikastetxeetako zuzendaritza taldeetatik gurasoenganako eskaintza zabaltzen lagundu digute. Denak norabide berean aritzeak ahalbidetu du ekintzaren arrakasta.
‎Ezagutza bermatzeaz gain, erabilerarako aukerak eskaini lituzke. Eta horretarako, eskolarekin batera aisialdiko eragileak eta familiak ere norabide berean aritzea ezinbestekoa da.
‎Orokorrean, eskolako partaide guztiak (ikasle, irakasle, langile, guraso eta familiak) sustatzeaz ari dira gure hizlariok jardunaldian, eta inguru hurbilarekin, auzoarekin edo herriarekin inplikazioa bilatzeaz, eskola ez baita gizartean uharte bakartua. Ikastetxeak, aisialdiko eragileak eta familiak norabide berean aritzea ezinbestekoa da, elkarrekin jardunez, haur eta gazteek euskara nonahiko eta edozertarako hizkuntza har dezaten eta eskolako hizkuntza hutsa izan ez dadin, orain, oso maiz, gertatzen den bezala. Horrela erregistro ezberdinetan ezagutza eta gaitasuna erdietsiko dute, eta erabilerarako aukerak eskainiko dizkiegu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia