2003
|
|
Eta horren nahikoa lekukotasun Peliasen alaba Alkestisek ematen die grekoei, bere gizonaren ordez hiltzeko prest bera bakarrik izanik, nahiz eta haren aita eta ama egon, Alkesc tisek maitasunagatik estimuan hain gainditu zituenak, semearekiko arrotzak zirela eta izenez bakarrik senide erakusteraino. Eta hori eginda, horren ekintza ederra burutu zuela iruditu zitzaien, ez gizakiei bakarrik jainkoei ere baizik, ezen jainkoek ekintza eder eta asko egindakoen artean gutxi batzuei eman zieten saria, arima Hadesetik atzera igoaraztea alegia, hari eman baitzioten
|
bere
arima igoaraziz, ekintzaz d liluraturik. Horrela jainkoek ere maitasunaren inguruko adore eta bertutea estimatzen dute gehien.
|
|
Horrela b bat gaztetandik horiekin guztiekin ariman ernari dagoenean, gazte izanik eta adina helduta, jada ume egin eta erditu nahi du, eta hori ere, nik uste, ederraren bila dabil bueltaka bertan erditzeko, itsusian ez baitu inoiz erdituko. Beraz gehiago maite ditu gorputz ederrak itsusiak baino ernari egonik, eta
|
bertan
arima eder, jator eta sendorik topatzen badu, biok guztiz maite ditu eta gizaki horren aurrean berehala dauzka arrazonamendu ugari bertuteari buruz eta gizon ona nolakoa izan behar duen eta zerc tan jardun behar duen, eta hezten saiatzen da. Nire ustez, ederra ukituz eta berarekin harremanak izanez, aspaldi ernari zegoenaz erditzen da, eta bere ondoan ala urruti egonda berataz gogoratuz, erditutakoa berarekin batera hazten du; beraz horrelakoek elkarrekin umeena baino komuntasun askoz handiagoa daukate eta estimu finkoagoa, ume ederrago eta hilezkorragoak amankomunean edukita.
|
2007
|
|
Eta gaineratzen du —Xenofanesek bezala— giza aberea partaide dela logos horretan:
|
bere baitako
arima kosmoseko suaren parte da633 Partaide da, orobat, hizkuntzaren bidea duelako634 Izan ere, giza abere guztiek635 dute, adimentsuak diren heinean, beren barrena, beren izaera ezagutzeko gaitasuna636 eta, orobat, natura (fusij) ezagutzekoa637 Horretan datza jakituria, hain zuzen ere, munduaren jarduera modua atzematean:
|
|
Eta urrats bat gehiago egiten da giza aberearen baitara: iritzi zuzena izan nahi duenarentzat, unibertsoaren eta polisaren arrazoimen komuna aurkitu nahi duenarentzat, ezinbestekoa da, bizitza osoan zehar,
|
bere
arimaren ordena aurkitzen saiatzea. Heraklitoren bidea da:
|
2009
|
|
bere baitan pluraltasuna bizi da eta kontaezin diren arimak bekaldu egiten dira; sistemak gurutzatzen dira eta batzuek besteak menpean hartzen dituzte. Historia aztertu denean," metafisikariak ez bezala pozik sentitzen da bat,
|
bere baitan
arima hilezkorrik ez, baizik eta arima hilkor asko dituelako" 48 Eta arima horietako bakoitzean, historiak ez du identitate ahazturen bat berriro jaiotzeko beti prest aurkituko, elementu anitz eta desberdinez osaturiko eta ezein botere sintesi egilek menpean hartu gabeko sistema konplexua baizik: " goreneko kulturaren adierazle da landu gabeko gizakiek pentsatu gabe zeharkatzen duten eboluzioaren zenbait faseen kontzientzia osoa izatea...
|
2011
|
|
Bañan
|
bere
arima muñean bertan dauka Unamuno’k biotz ikara. Betirako ilko ba gera, zertarako dana?
|
2013
|
|
Zientziak hipotesi eta teoriak eman dizkio. Haiei esker egitate asko uler ditzake; baina, galdera nagusiei dagokienez, Lyovinek berdin berdin jarraitzen du, zalantzati eta kezkati, batez ere, bere baitarekin,
|
bere
arimarekin edo bizitzaren zentzuarekin zerikusirik duten auziei eta, halaber, etikari lotzen zaizkion auziei dagokienez.
|
2014
|
|
Bayreuthen heriotza iragarri zen eta modaz kanpo zegoela esan izan zen sortu eta berehala; gaur egun, ordea, bere hileta antolatu zutenak baino dezente biziago dago. Behin eta berriz, Europako kulturaren fundamentalisten Meka gisa agertzen da haien hadj a da, erromesaldi sakraturako lekua, bizian behin behintzat hara joan behar da nork
|
bere
arima salbatu nahi badu. Eta fundamentalista horien nukleoa ez dute kontserbadore sutsuek osatzen:
|