Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎3 Mary Landford bere arima eta bideo bat sartzen ari da garbigailuan.
2001
‎Oraingo zenbaiten ustez, beraz, ni ni naiz eta besteak beste, eta nire nirezko dudana ikara eta nahigabe hutsa den bakartasun tristea. Besterik aurkitu zuen horratik gure Lizardik bere arimaren leizean," nork gere muñean dugun itzalera" jaitsi zenean. Bere baitan eta beretzat adina besterengan eta besterentzat bizi behar du gizonak eta besteengandik, hurkoenengandik ere, bereizten duen osin zabal hondogabea begien aurrean ez daukanean, bere baitan sumatzen du garbiro besteren bizia eta izatea.
‎Gutxien uste duenean, beste bere gisako arima bakar bat aurkezten dio halabeharrak. Gainez egin behar du pozez.
‎[Leizarragak (Lk. 12, 19) toka mintzarazten du aberatsa bere arimarekin ari dela: " Arimà ¡, badituc on handiac anhitz vrthetacozat bilduac...".
2003
‎Haurdun geratzean, ume osasuntsua izan nahi duen emakumeak kontu handiz zaindu behar du bere gorputza, eta are gehiago bere arima. San Ramon Nonatori meza batzuk atera behar dizkio eta limosna eta karitate ekintzak egin behar ditu.
‎gizon edo emakume batek izendatzen ere ausartzen ez den bekatu ikaragarri bat egin zuen gaztetan; behin eta berriz joaten da aitortzera, baina bekatu hori inoiz ez du esaten; bizimodu kristau zintzoa eta gogorra eramatea nahikoa izango dela uste du, eta –exempla askotan– komentuan igarotzen du bizitza osoa. Hala egin arren, hil  tzen den gauean norbaiti agertzen zaio bere arima kateatua, infernuko sutan aieneka. Hona exemplum tipiko bat:
‎euren testamentuac cumplitu gura eztirealaco, aguindu cituezan mezaac, limosnac, edo beste obra onac atera gura eztirealaco" (Zabala, B: 180). Gainera, batek baino gehiagok hilzorian dagoenari bere arimaren lasaitasunerako laguntza eskaintzen dio, horrela herentzia utz diezaion, baina gero nahiago du auzitan sartu mezak atera eta bere hitza bete baino.
2005
‎Zenbait idatzi esoterikoren arabera, norberak izen ezkutu bat du; zeinek bere izen ezkutuaren letrak bizitzako esperientzien bitartez zizelkatzen ditu, denbora joana berreskuratzeko ahaleginean, horrela arimarako atea zabalduko dion kode ezkutuaz jabetu nahirik. Aitak halako gertaerak kontatzen zizkigunean, bere arimaren sarrera kode ezkutuaren zati bat erakusten zigun, bere izen ezkutuaren zati bat; alta, letra giltzarri batzuk falta ote ziren susmoa hartzen nion.
‎Jung ek Psicologia eta alkimia liburuan dio jendeak gauzarik absurdoenak praktikatzen dituela bere arimatik ihes egiteko: yoga ariketa hinduak egiten dituela, barauak egiten dituela, buruz ikasten duela teosofia, munduko idatzietako testu mistikoak hartzen dituela otoitz egiteko... eta hori guztia egiten du, ez omen delako gai bere buruarekin aurrez aurre jartzeko, eta ez duelako uste bere arimatik ezer baliagarririk irten dakiokeenik.
‎Jung ek Psicologia eta alkimia liburuan dio jendeak gauzarik absurdoenak praktikatzen dituela bere arimatik ihes egiteko: yoga ariketa hinduak egiten dituela, barauak egiten dituela, buruz ikasten duela teosofia, munduko idatzietako testu mistikoak hartzen dituela otoitz egiteko... eta hori guztia egiten du, ez omen delako gai bere buruarekin aurrez aurre jartzeko, eta ez duelako uste bere arimatik ezer baliagarririk irten dakiokeenik. Jung en hitz horiek, haatik, ez dira Adelarentzat, ezen hura ez zihoan forma hutsen atzetik, hura ez zihoan bere burutik ihesi; alderantziz:
2009
‎–Ondo asko dakizu zergatik. Zure eskuetatik igaro ondoren, inork ezin duelako esan bere arima berea denik. Indarra kendu zenidan, borondatea, nire burua defendatzeko sena.
‎Darioren hitzek sortzen zuten bake aura hura behar zuen. Batzuetan maltzurki saiatzen zen askatzen medikuak bere ariman ezartzen zuen boteretik, eta, horretarako, 1920an zen bezala gogoratzen zuen, kasualitate baten bidez, edo Ange Martinelliren bidez, han azaldu baitzitzaion aurreneko aldiz oheburu ondoan sasimediku atzerritar ziztrin hura, jaka maiztu eta ukondo distiratsudun harekin, urduri antzean eta begi gose.
‎Aspalditxotik amaitua zen gaua. Izuturik, itsuturik, dardaraka, bere arimak berriro aurkitu zuen bere lekua gorputz latz, nekatu, izerditu eta egarritu hartan; berriro etorri zitzaion akordura zenbat diru galdu zuen zorte kolpe haren aurretik. Sufritu egiten zuen horrekin:
‎Etengabe pasatzen zuen eskua goitik behera aurpegitik, oso ezaguna egiten zitzaion keinua eginez. Nahiago zukeen semeari pasatu izan ez balizkio bere oinazetu hazpegiak, bere larruazal beltzarana, ezta bere arima ere.
‎–Gizakiak, hasi zen Bruno erdi errezitatzen, aspaldiko ikasgai bat gogora ekarriz? saihestu egiten du bere buruari buruz pentsatzea, tristura ikaragarria baita bere arimarentzat. Hortik dibertsioak eta denbora pasak; denak ere, denboraren joan etorria ez sentitzeko asmakizunak dira.
‎handik eta hemendik jasotakoak nahasten ditik morroi horrek, kristautasun melenga, hinduismo kontrako eztarrikoa, esoterismo belaxka, New Age irakurketa kaskarinak, euskal transzendentalismo esoteriko auskalo nondik aterea (euskaldunak, herri hautatua, Bibliako juduen antzera)... teoria arriskutsuak denak, errealitatea eta irudimena inolako lotsarik gabe nahastu eta esperientzia sakontzat erakusten dutenak. Ez nindukek harrituko egunen batean ergel horrek esango balu beraren arima Siriotik edo Vegatik datorrela, edo estralurtarra dela eta egokiera iristean gorputz eta arima abduzituko dutela beste esfera batzuetaraino, han eboluzioa jarraitzearren. Horrelako kakeria gurdika sartzen ari duk Ameriketatik, diktadore putakumea noizbait ere akabatu zitzaigunetik.
2010
‎Modu horretan aurkitu zuen Akilesek bere aurreko maitale guztien edertasuna Alisiaren figura bakarrean. Pentsatu zuen orduan ez ote zuen azkenean ere bere arimak, uharte hartako egunetako ukoak garbitua ordurako, merezitako saria eskuratu. Horregatik esan zuen ahopean:
‎Itsuak ere ikus bailezake haritzenbor bihurrian baino behartuagorik sartua dagoela Iru Bigaen Zerga ezaguneko leienda horren sarreran. Begira erne, begira, eta entzun ongi, horren ondotik datorren Azkeneko Olagizonaren tirikitaukia ere, beste inork ez bezala, On Manuelek apropos egin eta sartua, euskaldunon poema guzizkoa izan behar zuen hartan bere arima betikotzeko irrikaz edo, asma ezazu.
2011
‎" Sorginek batzuetan begiak atera ohi dizkiete beren biktimei; arrazoia bikoitza da: alde batetik, begiak kenduz gero, hildakoak ezin du ikusi, eta bere arimak ezin ditu identifikatu bere hiltzaileak; beste alde batetik, biktimen begiak aterata, haien ikusmenaz jabetzen dira magiaren bidez, eta hildakoek ikusitakoa ikus dezakete beraiek ere. Azken hori lortze aldera, sorginak biktimaren begiak jan egin behar ditu".
‎Presondegitik alde egite aldera, bere buruaz beste egitea erabaki dezake, baina alferrik. Gizaki arruntak hori egiten duenean, bere arimak ezin du lortu zazpi esferak zeharkatzea, ez baititu ezagutzen arkonteak engainatzeko esaldi magikoak: gizaki arruntarentzat suizidioa ez da bidea; bai, ordea, gnostikoarentzat.
2012
‎Orduan hala zen usadioa: lehenbailehen egiten zen bataioa (besteak beste, haurra lehenago hilko balitz bere arima galdu egingo zela sinesten baitzen), eta gehienetan etxeko edo auzoko emakumeren batek eramaten zuen haurra elizara, ama etxean gelditzen zela, indarberritu beharra zeukalako edo sineskerek hala aginduta (ezagunak dira zer nolako usteak zeuden garai hartan emakumearen araztasun edo garbitasunaren inguruan).
‎Halere, segur aski, gizon zuhurra da, bere erara. Bere gorputz zaharra gozo gozo epelean dauka edredoi gorri baten azpian eta bere arima zaharra ere bai jabetza tituluekin, emazte gazteak gaztaroaz disfrutatzen duen bitartean.
‎Gizon batek lagunartean edaten duen erak ez dauka inolako esanahirik; baina bakarka edaten duenean, konturatu gabe, bere arima agerian uzten du. Badago era bat atzamarren artean edalontzia biraka ibiltzeko, botila okertzeko eta ardoa nola irteten den begiratzeko, edalontzia ezpainetara eramateko, bat batean berriro mahai gainean uzteko ikaraturik norbaitek ustekabean hitz egiten dionean, berriro hartzeko eztul txiki bat eginez eta zangada batean husteko begiak itxiz, zurrutadaka ahanztura edan nahiko balu bezala; gizon urduriaren edateko era da, kezka edo arazo larriren bat jasaten duen gizonarena.
‎Baina arazo handi bat du gure Faustok: zeren truke salduko luke bere arima, zer eskatuko luke, nolakoa eta zein esparrutakoa izango litzateke deabruari eskatuko liokeen jakituria?
2018
‎Kolore ezberdineko begiak ikusgai geratu zitzaizkion: hildako batena zirudien argiak; bere arimaren kolorekoa, besteak, iluna. Erlojuari begiratu zion lehen, eta bere obrari jarrian, patxadaz.
2020
‎Ez ostikoak, ez irainak, ez kolpeak, ez odola, ez orain kolokan dituen hiru hortzak izan daitezke, jipoia jasotzen zuen bitartean, bere arimaren barruan entzuten zituen hitzak baino indartsuagoak; haiei esker, ez zegoen han, nolabait esateko.
2021
‎Hainbatetan, hain zegoen triste, non gogo onez joko genukeen hari laguntzera, baina sekula ez zigun onartu hitz errukitsu edo keinu kontsolamenduzko bat ere; aitzitik, haren manerak antzeratuz geu hasten ginen, nahigabeturik geundelarik, haren errukia arbuiatzen. Ez zen maisu bat izan guretzat, gauza asko irakatsi bazizkigun ere, argi baino argiago ikusten baikenuen pentsamenduko zer konplikazio zentzugabe eta bihurritan estekatzen zuen bere arima sinplea; eta gogo onez irakatsiko geniokeen zerbait, modu oinarrizkoago eta arnasgarriago batean bizitzen; baina ez genuen sekula modurik izan ezer irakasteko, gure arrazoiak azaltzen saiatu orduko, esku bat jaso eta berak dena zekiela esaten baitzuen.
2022
‎–errepikatzen zuen haur xaloei eskutik heldu eta arrastaka eramanez; txundituta zeuden. Karitate kristaua, errukia eta mendeetako zibilizazioa apaindura arinak bezala jausi zitzaizkion Péricand andreari, agerian utziz bere arima lehor eta biluzia. Bera eta haurrak bakarrik zeuden mundu etsai batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia