2006
|
|
Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika lanak burutu dira urteetan zehar. an esan bezala, 2003tik indarrean dagoen ikasketa planean jorratzen den euskal filologoaren profilean soziolinguistika arloan ikasleak behar duen prestakuntza eta lanean modu praktikoan, arduratsuan, eta profesionalean aritu ahal izateko jorratu behar dituen gaitasunak beren
|
beregi
aipatzen dira.
|
2007
|
|
Agoitzen bildutako datuak hartuta atentzioa ematen duena gazteen erabilera altua da, baina datu hori oso lagin murritzetik atera da (23 gazte baino ez ziren neurtu). Berriozarren eta Zizur Nagusian aipatu dugun zuhurtzia
|
bera
aipatuko dugu hemen, horietan hutsala izan zelakoz, hemen altua delakoz, baina funtsean, ezin dugula joerak ondorioztatu kasuan kasuko datu soiletatik.
|
2010
|
|
2) Zenbait emaitza eztabaidagarri direla ikusiz, oraindik dagoen zeregina azpimarratzea komeni da, J. Cenozek
|
berak
aipatzen duen bezala. Horrenbestez, liburuak ikerketa garatzen jarraitzera gonbidatzen gaitu, geroz eta modu anitzagoan, konplexuagoan, berriagoan eta malguagoan.
|
|
3) Zenbait berrikuntza jaso ondoren, galdera berriak irekitzeko beharra ere sortu zaigu, kapitulu horietan guztietan. Horietako batzuk J. Cenozek
|
berak
aipatu ditu, esate baterako, ekologiaren ikuspegia erabiltzearen premia. Horiekin batera, alabaina, beste batzuk gure baitan sortu dira.
|
2011
|
|
Lanen arteko erkaketak sustatzeko ere, edota hizkuntza desberdinen biziberritze prozesuen inguruko lan konparatuak egiteko oso baliagarria litzateke.
|
Berak
aipatzen du erkaketa horietatik estrategia berriak irudikatzeko aukera sortuko litzatekeela, baita teorian aurreratzeko ere. Izan ere, teoria ere oso garrantzitsua da.
|
2018
|
|
Kasu honetan, hiztun berrien hizkuntza identitatea eta hizkuntza erabilera analizatu da, bertsolaritzaren bidetik euskaldundu diren hainbat kasu hurbiletik begiratuz; gainera, testuinguru soziolinguistiko bereziki zaila duen Ipar Euskal Herriko testuinguruan. Azken finean, egileak
|
berak
aipatzen duen eran, interesa du ikusteak, zein eragin duen bertsotan trebatzeak eta bertso munduan sozializatzeak hiztun berrien legitimazio prozesuan. Hori guztia, aldi berean, beste esparru batzuetako prozesuak hobeto ulertzeko lagungarri izango diren zantzuak biltzen direlarik.
|
2019
|
|
• Bertako biztanleek harreman ohikoa dute inguruko herriekin eta munduarekin: ikasketak, lanak, bidaiak... zalbidek
|
berak
aipatzen du gutxi direla Bz tipologian sailka daitezkeen herriak edo auzoak, daudenak erraz bihur litezkeela Bz multzokoak eta hainbatetan ez dela erraza Bz Bz koetatik bereiztea.
|
2020
|
|
" Era
|
berean
aipatu dugu, tokian tokiko hizkuntzarekiko errespetua adierazteak, erabilera sustatzeak eta bere balioaren aitortzak komunitatearen autoestimua sendotzen duela, eta gainerako ekimenak abian jartzeko kemena indartzen duela; norberaren kultura eta identitatea aintzat hartuz aukera gehiago izan ohi dela ekimen ekonomiko edo ingurumenekoak abian jartzeko.
|