2000
|
|
Liburu honen aurkezpenean egileak
|
berak
aipatu bezala, izenburua Thomas Bernhard-en Bai lanaren haritik doa: " Bernharden lanean ageri den protagonistak" bai" esateko azken aukera du.
|
|
izan ere, W.n eta Donostian kokatzen ditu gertaera nagusiak, eta garai jakin batean. Giroari dagokionez, egileak
|
berak
aipatu bezala," nobelan badaude aipu batzuk gure belaunaldiaren autobiografikoak: lehenengo porroak, lehenego sexu harreman haiek, lehen feministak... nire garaiko kontestua agertzen da apur bat." (Gara I)
|
|
Hasieratik
|
bertatik
aipatzen zaizkigun irudi eta erreferentzietan (The four season en (1986) gizakiaren adin desberdinak margotu zituen Jaspers Johns margolaria, A. Vivaldi edo F. De André-ren kanta), badakigu heriotza izan ezean, beste helmugarik ez duen bidaia baten aurrean gaudela.(...)
|
|
Jon Kortazarrek aipatu zuen bezala17, gertakari honen ondorioz narratiba gailendu da; izan ere, batetik, narratiban erabilitako teknikek ikus entzunezko komunikabideekin parekotasun handia baitute; eta bestetik, eskoletan poesia baino narratiba lan gehiago lantzeko joera dago (eta ondorioz, narratiba da gehien saltzen dena). Hartara, artikulu
|
berean
aipatzen duen bezala, 80ko hamarkadaren erdialdetik aurrera poeta asko narrazioak idazteari ekingo diote. Joera honek 90eko hamarkadan ere jarraipena izan duela ikus dezakegu:
|
2001
|
|
Horregatik, nobela honetan, historia mailan pasatzen den denbora definitzeko" impasse" hitza dateke egokiena. Eta ez nobelan zehar (nahiz protagonistak asmatutako istorioetan, nahiz bere egoera deskribatzen duten paragrafoetan) denborari buruzko erreferentziarik ez dagoelako, baizik eta erreferentzia horietan behin eta berriro, obsesiboki, denbora
|
bera
aipatzen delako: kariloiak etengabeki ordu bera jotzen du nobela guztian zehar.
|
|
Idazleak
|
berak
aipatu du gaia sarreran:
|
2002
|
|
Hogeita hamabost urteko protagonistak, Teresak, W-ra (Vienara) egiten duen bidaia fisikoa da emakumezko honen barne bidaia irudikatzeko aitzakia narratiboa. Hasieratik
|
bertatik
aipatzen zaizkigun irudi eta erreferentzietan (The four seasonsen [1986] gizakiaren adinak margotu zituen Jaspers
|
|
Horretaz gain, aise hautematen dira euskal autorearen zaletasun literarioak, eleberrian zenbait aipu eta erreferentzia agertzen baititu. Haietako bat, E. Gil
|
Berak
aipatu zuenez," nevermore" hitza da, E. A. Poeren Beleatik hartua, edo" Gazteen Lurra" ren aipamena, besteak beste Yeatsek erabilitako heriotzaz gaindiko mito zeltiarrarena. I. Aldekoak (1993: 13) osatu egin du lotura intertestualen sorta, autorearen obra poetiko eta narratiboan urak eta urpean itotzeak duten presentzia sinbolikoa aztertuz:
|
2005
|
|
Orrialde
|
berean
aipatzen du Frantziako apezpikuetaz" la vassalisation", hots, inperadorearen sehiak zirela. Austerlitzeko guduan zeukan ezpata pausatua izan zen eliza batetan, kalonje kapitulu baten gerizapean.
|
2019
|
|
Asensik aipatzen duen beste elementu bat, jeloskortasuna da. Azpimarratu behar da narratzaileak
|
berak
aipatzen duela jeloskor sentitu zela: " nire bizitzan lehendabiziko aldiz, ate azpitik entzuten nituen hitz, saxo, eta piano aire haietaz jeloskor" (83).
|
2021
|
|
Autoreak (op.) zehazten duen moduan, literaturaren didaktikaren gaineko irakaskuntza eredu horren inguruko hausnarketa kritikoa aspalditik dator, XX. mendeko 60ko hamarkadan kokatzen baitu Colomerrek (1996 in Regueiro, 2014) XIX. mendean ezarritako hezkuntza sistema gainditutzat jotzearekin batera, baina, literaturaren irakaskuntzaren kasuan praktika horiek oraindik indarrean daude, halere, euskal hezkuntza sistemetan, esaterako. Colomer
|
bera
aipatuz, literaturaren didaktikaren aldatu, egokitu eta berrizteko gaitasuna gizarteak arloari eskaintzen dion rolaren araberakoa izango dela baieztatzen du Regueirok (op.).
|
|
Korrika, Kilometroak edota Durangoko Azoka
|
bera
aipatzen dituenean," nolabaiteko ilusio batean" bizi garela esanez jarraitzen du IEE1 ek. Ekimen ugari antolatzen direla berresten du, euskarari babes handia ematen zaiola, alegia, baina bere iritziz," euskarari bere praktikotasuna ateratzen ez dakigu; ez dugu asmatu".
|