2000
|
|
Hura den proiektua bera den proiektu bihurtzea. Baina hori gertatuz gero, maiteak, maitaleak maite zuena izateari utzi egiten dio, eta maitalea
|
bere
ni soilarekin aurkitzenda berriro, bakardadean. Maitasuna etengabeko konfliktua da.
|
2002
|
|
Au bezelako etxekoyaun ikastunai, ba, naiko zaie burua atsedentzeko, begiak berritzeko, inguruka ibiltzeko, bideska batetik yoan eta etorrtzeko, bere matsondo guziak ezautzeko ta zugaznoak oro zenbatu al izateko bear besteko lurra edukitzea. Azalpenok ematen dizkizut ongi yakin dezazun
|
bera
niganako ta ni zuganako esker zorrarean aundia, esaniko tasunek goratzen duten landetxe ori erosiko ba, lu, damuari lekurik ez emateko ordainpide bate. Ongi izan.
|
2007
|
|
James-en aburuz, gizabanakoek Selfa beste pertsonekin dituzten eragintrukeetan oinarrituz eraikitzen dute (Pervin, 1998). Eragin truke horiek aldatuegiten dira, bai testuinguruaren, bai horietan parte hartzen duten pertsonen arabera.Ondorioz, uste zuen pertsona
|
berak
Nire bat baino gehiago izan ditzakeela etahoriek bateraturik nahiz gatazkan egon daitezkeela. Pertsonak Nire horiekbateraezinak direla uste badu (heldu batek bete beharreko rolen artean sordaitekeen bateraezintasuna, adibidez), berarentzat egokienak direnak aukeratu, etaNire horietarako helburu batzuk jarri behar ditu.
|
|
Pertsona batzuen iritziz, identitate horietatik guztietatik garrantzitsuena NI da; beste batzuen ustez, berriz, ez. Litekeena da zerikusia izatea garrantzi subjektiboak eta nork
|
bere
NIren inguruan egiten duen balioespenak; hau da, pertsonak positiboki balioesten badu ingelesa izatea, litekeena da ingeles identitateari garrantzi handia ematea; negatibokibalioesten badu, berriz, litekeena da ingeles identitateari garrantzirik ez ematea.Alde horretatik, interesgarria da aztertzea NIren balioespenaren garapena etahorretan eragina izan dezaketen aldagaiak.
|
|
Descartesek berak erabili zuen bere cogito ergo sum horretan, pentsatzen dut, beraz banaiz zioenean. Silogismo hori ez da bere osotasunean eman; pentsatzea da izatea,
|
beraz
nik pentsatu egiten dudanez, ni ere banaiz, izan esatea litzateke argudioa bere osotasunean erakustea.
|
|
Descartes-ek, ordea, «ni naiz, ni existitzen naiz», beti ni eta ni mailukatzen du, frantsesez (nahitaez!), baina latinez ere: «ego sum ego existo», «ego cogito, ergo sum», «ni naiz, ni existitzen naiz», «nik pentsatzen dut,
|
beraz
ni banaiz», «nik existitu behar dut, ni neu zerbaitetaz konbentzituta banago», «dena faltsua zela pentsatu nahi nuen bitartean, nik, hori pentsatzen zuenak alegia, derrigorrean zerbait izan behar nuela», «ni zerbait nintzela, eta, ostera, bakarrik pentsatzeari utzita ez nuela izango batere arrazoirik ni banintzela uste izateko», «ni substantzia bat nintzela», «ezin lortuko du ni ezer ez... Petrarca-ren ni poetikoa, Lutero-ren ni erlijiosoa, Montaigne n ni solastaria, Italiako artista eta kondotiereen ni dizdizariak, Descartes-en ni filosofikoa.
|
|
Niaren profeta bat da, askatasunaren profeta delako, eta askatasuna izpirituaren konkista bat delako, ez gizaberearen donu naturala. Herriek, gizon emakumeek, bakoitzak
|
bere
nia du eta bere bere nia egin eta izan behar du(, autó nomo?: bere buruaren jaun eta lege); gizadiak libre izan behar du, etab. Ele horiek denek, nia, askatasuna, gizadia, mundua?
|
|
Niaren profeta bat da, askatasunaren profeta delako, eta askatasuna izpirituaren konkista bat delako, ez gizaberearen donu naturala. Herriek, gizon emakumeek, bakoitzak bere nia du eta bere
|
bere
nia egin eta izan behar du(, autó nomo?: bere buruaren jaun eta lege); gizadiak libre izan behar du, etab. Ele horiek denek, nia, askatasuna, gizadia, mundua?
|
2011
|
|
Nerabezaroan jarrera zurrunak agertzen ditu. Egitura paranoikoa duena uzki aroaren lehen fasean finkatu da eta egitura psikotikoa dauka,
|
bere
nia garbi bereizita badago ere nia ez denetik. Uzki aroaren bigarren faseko osagaiak integratu ezinak babes jarrera batera eramaten du eta hortik dator egitura paranoikoa.
|
|
Gala k adoptatu egin zuela, haren seme jaioberria izan zela, bere babeslea, ama eta erregina izan zela esaten zuen Dalí-k. «Nire txikitxo hori, inoiz ez gara bereiziko» esan omen zion Gala k, eta une horretan bere bikia,
|
bere
nia bihurtu omen zen (Dalí, 1975).
|
|
Niaren ideala, berriz, bakoitzari bere lekua ematen dion osagai sinbolikoa da, norberari begiratzeko besteek hartzen duten ikuspuntua. Adibidez, batek frontoian pilotan ongi jokatzen duenean, pilotari baten irudia beregana dezake; hori da
|
bere
ni ideala; baina, norentzat identifikatzen da pilotariarekin. Hau da niaren idealaren alderdia.
|
2012
|
|
maitasun sexuala, batetik, haurretan gure buruak betikotzeko; bestetikospea, «non omnis moriar», jendearen oroipenean betikotzeko (eta Unamunorenustean espainierak betikotasun handiagoa ematen du euskarak baino: bere izenaeta
|
bere
nia konfunditzen dira). «Cuando las dudas invaden y nublan la fe en lainmortalidad del alma, cobra brio y doloroso empuje el ansia de perpetuar el nombrey la fama.
|