Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Hori jakin ahal izan dugu, bai greziarren bai Ameriketara heldutakoeuroparren Etnografiako deskribapenen iturrietatik. Gainera, gauza bera jakin ahal izandugu XX. mendean antropologoek eginiko Etnologiako deskriba penei esker. Halakokultura horiei, matriarkalak?
‎Ezaugarri horien artean, Breully k kultur identitatearena azpimarratuko du; Estatuak erabakiko du zer den garrantzitsua eta nola erabil daitekeen hori nortasun nazionala ezartzeko; eta berak badaki, beharrezkoak dituen batasunak eta egonkortasunak neurri handian orokorra den kultur batasunean dutela oinarria. Zentzu horretan, garbi antzeman daiteke kulturak, orain Estatu Nazioari dagokionez?
2002
‎4 Ingurumenaren babeserako neurriak hartzea tokian tokiko gizarteari etaagintariei dagokie nagusiki, arazo zehatzen berri bertakoek baitakite ondoen (nolanahi ere, bistan da arazo ekologiko askok udalerri baten edo probintzia baten edo herrialde baten mugak gainditzen dituztela, eta horien aurreangoi mailako ekimen bateratuak beharrezko direla). Ildo horretan, azpimarkagarria da, 1994az geroztik (Danimarkako Aalborg hirian burututakokonferentziaz geroztik) Europako Batasuneko hainbat hirik beren esparruangarapen jasangarriaren alde ekiteko hartu duten konpromisoa:
‎13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar du zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko jakin baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egit... Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
‎Hartzaileak badaki zeren bila hurbiltzen den produktu mediatikoetara. Berak badaki, ondo jakin ere, zein produktuk betetzen dituzten bere behaharrak, politikoak eta kulturalak, erlijiosoak eta, eta zeinek ez.
2003
‎Eta horrek argi erakusten du arazoak ez direlazerutik jaisten, naiz eta herrialde txikia izan gure erantzunkizun energetikoa handiada, eta, ez badugu gure norabidea aldatzen, arazoa txarrerako eraman egingo dugu.Iraganetik eta orainalditik ikasiz eta oraingo ildo energetikoari balaztak jarriz, gureale garrantzitsua jarri dugu maila globalean. Nafarroan hasitako bidean, bide egokia zen, beraz jakin badakigu norabide okerretik nola ateratzen den.
2005
‎1995 urteko Alardea bainohilabete batzuk lehenago istripu bat izan zuen. Argi zegoen urte horretako Alardeaezin izango zuela agindu; hala ere, berak bazekien hori onartzeak bere postua, agian betirako, galtzea zekarrela.
2008
‎deiturikoa, eta gutxi gorabehera 250 boluntarioek osatu zuten. Udalak armak erosi zituen haientzat, eta 250 uniforme egiteko enkargua enkantera atera zuen1089 Itxura denez, talde militar berri horren sorkuntza ez zen herritar guztien gustukoa izan, martxoaren bukaeran zenbait herritarrek boluntario errepublikanoen jokabideari buruzko kexu bat bidali baitzioten Gobernazio ministroari1090 Egun berean jakin zenez, errepublikanoen uniformeak egiteko enkantean inork ez zuen ardura bere gain hartu.
‎eskola berezira eraman zuten. Gorra ez zela konturatu ostean eta medikuen arteko hainbat iritziren aurrean (adimenez atzeratua, batzuen ustez), Itard doktoreak, bere jakin min zientifikoak motibatuta edo, bere etxera eramatea lortu zuen; gobernuarengandik berarekin bizi zen emakumearentzako babes eskubidea eta laguntza ekonomikoa lortuz eta hezkuntza pertsonalizatu berezi antzeko bat aplikatu nahian, aipatutako mediku gazte horren ardurapean geratu zen. Etxe horretan bizi izandako eta harekin saiatutako irakaskuntza bereziaren gorabehera, esperientzia eta zailtasunen berri utzi zigun. Itard Doktorearen Txosten?
2009
‎Lan hori erabiltzaileak egin behar du. Adibidez, agiri batean beste agiri bati egindako erreferentzia agertzen bada, eta erabiltzaileak erreferentziatutako hori aztertu nahi badu, berak jakin du non edo nola lortu.
2010
‎Fermini asko gustatzen zaio ibilaldi luzeak egitea. Beti egin izan ditu hamabost bat kilometro egunean oinez baina azkenaldian motelago dabil, azkarragonekatzen da, eta bi edo hiru kilometro baino gehiago ez ditu egiten egunean.Horrek tristura eragiten dio, zahartzen ari da, berak badaki baina ez ditu berezailtasunak onartu nahi.
‎Hainbeste errefuxiaturen pasa leku bihurtzeakeragin zuen bertan ordezkaritza bat antolatzea, hasieran Baionako bulegoarenluzapen bat, baina laster nortasun propioa izango zuena. Bertako arduradun izanzen denbora luzez Juan de Zubiaga eta berari esker dakigu zenbat errefuxiatu igaroziren Girondako hiriburutik ihesen oldeak iraun zuen bitartean.
2011
‎Izen bereko Jakin aldizkari bat baino gehiago 95
‎5.5.1 Izen bereko Jakin aldizkari bat baino gehiago
‎Gazteetako batzuek Euzko Gogoan idatzi arren, aldizkariaren lankideen batez besteko adina 46 urtekoa zen. Konparaziorako, eta Intxaustik ematen dituen datuei jarraituz, 1958 urtean Euzko Gogoan aritzen ziren lankideen batez besteko adina 51 urtekoa zen, baina urte bereko Jakin aldizkarian parte hartutako autoreen batez bestekoa «ez zen 25etara iristen» (Intxausti, 1979: 131).
‎Joseba Intxaustik, legez kanpoko aldizkariaren zuzendariak, 1971n Jakin Taldeari buruz konfiantzazko txostena prestatu zuen. Bertan Jakin Taldea definitzeaz gain, eta beronen helburuak finkatzeaz gain413, ondoko urteetarako plangintza zabala proposatzen zen. Besteak beste, Jakin liburu sorta poltsiko bilduma sortzea aipatzen zuen:
2014
‎Uxue Alberdik idatzi zuen 2011n argitaratutako ipuin hau (Jokin Mitxelenarenirudiekin). Protagonistari bere aitak eta lagunek superneska dela esaten diote, etaberak rol hori jokatzen du, baina nekatuta dago eta berak badaki benetan ez delasuperneska. Azkenean ausarta izango da eta kapa kendu eta gero, esango die guztieiberak ezin duela hegan egin eta ez zaiola inporta.
‎Parisera eraman, eta lehengo azterketa fisikoak egin ondoren, «gormutuentzako» eskola berezira eraman zuten. Gorra ez zela konturatu ostean eta medikuen arteko hainbat iritziren aurrean (adimenez atzeratua, batzuen ustez), Itard Doktoreak, bere jakin min zientifikoak motibatuta edo, bere etxera eramatea lortu zuen; gobernuarengandik berarekin bizi zen emakumearentzako babes eskubidea eta laguntza ekonomikoa lortuz eta hezkuntza pertsonalizatu berezi antzeko bat aplikatu nahian, aipatutako mediku gazte horren ardurapean geratu zen. Etxe horretan bizi izandako eta harekin saiatutako irakaskuntza bereziaren gorabehera, esperientzia eta zailtasunen berri utzi zigun «Itard Doktorearen Txosten» ospetsuan, eta horren laburpen fidela eta maitasunez eginikoa da pelikula, hain zuzen ere.
2015
‎Gainera, klik bakarrean informazioa eskura jar daiteke testua informazio askorekin aberastuz. Lan honen motibazio nagusia hori da: erabiltzaileari testua ulergarriagoa egiteko eta bere jakin mina asetzeko, beharrezkoak diren artikuluakautomatikoki eskura jartzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia