2002
|
|
Interpretazioa ekintza indibiduala edo kolektiboa izanda, subjektiboa da, ez baita ber bera denentzat. Interpretazio guztietan (indibidualak izan zein kolektiboak izan) aparteko pisua du interpretatzailearen
|
beraren
giza estatusak, kultura mailak, sinismen munduak eta politika jardunak. Hartara, munduaren irakurketa objektiboa ezinezkoa da, objektiboa neutroa, zaporegabea eta usaingabea baldin bada.
|
|
Beraz, ikusi dugunez, gizakia ez da beti erabat libre bere harreman pertsonaletan edo sozialetan eta informazioaren trukaketan. Existitze hutsa komunikatzea baldin bada, ezinezkoa da ez komunikatzea, eta, hartara, ezinezkoak dira, edozein komunikazio aukeratan, informazioa emateaz gain, nork
|
bere
giza eta pertsona identitatearen kokapena agirian ez uztea, eta modu zuzenean nahiz zeharkakoan bestearengandik erantzunen bat igurikatzen duen ametsa bazterrean uztea.
|
2007
|
|
dela, perspektiba horretan oinarrituriko itxaropenak ez du funtsik zientzian, eta alegoriaren nahiz poetikotasunarenalorrean dirau soilik. Hala ere, gizabanako bakoitzak bere inguruan duen proiekzioak badu luzapena besteengan,
|
bere
giza ekarpena hartu dutenengan, berarekinharreman zuzenetan izan ala ez.
|
|
Ez ziren asmatu zeinu arbitrarioak [«willkührliche»] kanpoko premiaren bat asetzeko, baizik eta gizaki izateko, hau da, izaki begiesle eta pentsaketari izateko barneko premiatik sortu zen, lehenago sekula garbi pentsatu gabeko kontzeptua, berba batean sortu, eta berba honetatik,
|
bera
giza pentsatze eta sentitzearen legeen emaitza bezainbatean, garatu ziren, lege haietxen analogiaren arabera derrigor, berriak eta berriro berriak499.
|
|
Funtsean nirekin bat den zeretik sortua den hartan, batean urtzen dira subjektu eta objektu, menpekotasun eta menpegabeziaren kontzeptuak. Hizkuntza nire jabegoa da, nik egiten dudan eran, nik sortzen dudalako; eta horretarako oinarria aldi
|
berean
giza belaun guztien hizketan eta hitz egin izanean datzanez gero, haien artean hizkuntzazko komunikazioa etenik gabe egona izan dadin bestean,
|
2009
|
|
Demokratizazio prozesua sendotzeko borondatea justizia egiteko desirarengainetik jartzeko orduan, bertako eliteek gizarte zibilaren kaltetan izan zuten jokabidea garrantzi handikoa izan zen. Era berean, garai hartako nazioarteko testuingurua kontuan hartu behar da, gaur egunean bezainbesteko arreta ez baitzitzaienematen egiaren ezagutzari eta
|
bere
giza eskubideen bortxaketa larria pairatu zutenbiktimei euren izaera aitortzeari. Horrek guztiak neurri batean espainiar erregimenberriak bere iraganari aurre egiteko aukeratu zuen bidea azaltzen du.
|
2011
|
|
Zehatzen azpititulua Zientzia Sozialen Euskal aldizkaria zen, eta
|
beraz
Giza eta Gizarte Zientzien arloko lanak argitaratu zituen, hala Ekonomia, Politika, Soziologia, Zuzenbidea, Hezkuntzari buruzkoak, nola Literatur Kritikari edota Psikiatriari buruzkoak ere. Aldizkariaren mailari dagokionez, Zehatzen bertan 1977ko aurkezpenean agertutakoa hona ekarri dugu:
|
2014
|
|
Beraz, eragilea patriarkatua genuke. Eragileak subjektuaribehar hori jakinarazten dio (indarkeria sinbolikoaren bidez) eta subjektuak badaki,
|
bere
giza hegemoniak bizirik jarrai dezan, emakumeen boterea neutralizatu beharduela. Beraz, subjektuak objektutzat boterea du eta hori lortzeko emakumeen kontrakoerasoak aktibatuko ditu (indarkeria tipo guztiak).
|