2023
|
|
Arau haustea likidazio bati lotuta dagoen kasuan, esan dugunez, likidazio proposamena eta zehapen proposamena aldi
|
berean
eta batera jakinaraz daitezke, nahiz eta ebazpenak beti modu lokabean eman behar diren.
|
|
Jokabide honen bidez, beraz, kontabilitaterik eza tipifikatu nahi da, bai halakorik ez dagoelako, bai kontabilitatea ez delako erakutsi nahi; gainera, modu absolutuan definitu da, eta kontabilitateko idazpenen %5 edo gutxiago izanez gero tipoa ez litzateke gauzatuko, lerrokada honetako tipoa behintzat, artikulu bereko c) letran aipatutakoa agian bai gauzatuko litzatekeelako. b)" Kontabilitate bikoitza eramatea". Halakoetan, kontabilitate" ofizial" bat dago, Ogasunari erakusteko eta tributu betebeharrak betetzeko, eta beste kontabilitate bat eramaten da," egiazkoa", bi biak pertsona edo erakunde
|
berarenak
eta zergaldi berekoak, enpresaren benetako egoera ezkutatzeko asmoarekin. c) Kontabilitateko idazpenik ez egotea edo idazpen faltsuak izatea. Jokabide tipikoa, beraz, idazpenik ez egitea eta idazpen akastunak edo benetakoak ez diren zenbakiekin egitea da. d) Kontabilitateko gezurrezko idazpenak egitea.
|
|
Tributuaren kontzeptu
|
beragatik
eta zergaldi batean antzeman badaitezke dolozko jokabidea duten tributu betebeharraren elementuak eta dolozko jokabide hori ez dutenak, bi likidazio bereiz egingo dira. Horretarako, dolozkoa ez den jokabidea dela-eta aktaren ondoriozko likidazio proposamen bat egingo da, eta delituari lotutako dolozko jokabidea dela-eta beste likidazio proposamen bat egingo da, goian azaldutakoaren arabera.
|
|
Bada, lau osagaien batasuna eman behar da zergapetze anitzaz hitz egin ahal izateko: subjektu pasibo bera, objektu bera, denbora
|
berean
eta titulu bera.
|
|
— Herri zorraren interesen kasuan jaulkitzailearen arabera jokatuko da: Aldundiek edo Jaurlaritza denean, atxikipen eta konturako sarrerak Euskadiri ordainduko zaizkio; Estatua
|
bera
eta beste autonomia erkidego batzuk direnean, Estatuari.
|
|
— Lantoki, eraikin edo merkataritza zentro
|
berean
eta aldi berean jarduerak gauzatzen dituzten enpresen artean, betiere, zerbitzuaren baliagarritasuna eta eragingarritasuna bermatzen bada.
|
|
Halako kasuetan erregela orokorrari eusten zaio, hau da, langilea ordeztezina da; hurrean ere, elkartze horrek enpresaburuaren baimena behar du. Areago, enpresaburua, langile nagusiari lan kontratu bakar baten bidez lotzen bazaio ere, aldi
|
berean
eta ondore guztietarako da elkartutako langilearen enpresaburu ere.
|
|
Horrenbestez, gaur egun, aparteko osagaiak bost inguruabarren araberakoak dira (9 Z.O.): a) Taldeko enpresetan lan antolaketa baterakoa izatea, lana taldeko enpresa desberdinentzat egiten delako —aldi berean edo ondoz ondoko aldietan— Jurisprudentziak fenomeno horri" plantilla bakarra" edo" plantilla nahasketa" deitu izan dio, eta berau gauzatzen da langileek aldi
|
berean
eta bereizi gabe lan egiten dutenean taldeko enpresa batzuentzat [1987ko abenduaren 7ko (1987/ 9095 EDJ) AGE, 4 Salakoa; 2003ko urtarrilaren 20ko (1524/ 2002 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa]. b) Ondare nahasketa. Nabarmendu behar da ondare nahasketa ez dela identifikatu behar kapital sozialarekin, ezpada enpresaren ondarearekin.
|
|
Adierazi dugun bezala autonomia printzipioa, eta horrekin batera toki autonomia ere, lurralde deszentralizazioaren emaitza da. KAren 4/ 1981 Epaitik aurrera190, argi dugu autonomia eta subiranotasuna ez direla gauza
|
bera
eta hortik argi ondorioztatu daiteke erakunde deszentralizatuaren eta erakunde deszentralizatzailearen artean ez dagoela apurketarik, bigarrenak lehenengoari" baimentzen" diolako. Ildo horretatik, Perez LuKEk adierazi duenez:
|
|
Lehen adierazi dugun bezala, Espainiako antolamendu juridikoan autonomia eta subiranotasuna ez dira gauza
|
bera
eta toki autonomiaren aipamen zehatza egin du KAk. EKren 2 artikuluak Espainiaren batasuna aldarrakitzen du eta erregioez eta nazionalitateei autonomiarako eskubidea aldarrikatzen die (toki erakundeei ere).
|
|
Horrek esan nahi du tributuak lege maila formala duen arau juridiko baten bidez ezarri behar direla, eta, horrez gain, tributuak berak oinarrizko elementuak arautu eta arautu behar dituela. Horregatik izan zen TOL
|
bera
eta 51/ 2002 Legeak eskema bateratu du, eta horrek, udalerrien finantza nahikotasuna eta autonomia lortzeko, zuzenean ezarri zuen dagokien tributu sistemaren egitura" 220.
|
|
Honen harira, kontuan izan behar dugu EKak 149.1.14 artikuluan Estatuari beren
|
beregi
eta modu esklusiboan aitortzen diola ogasun orokorraren eta Estatuko zorraren gaineko eskumena. Batasun printzipio honen ikuspuntu orokorra bestelako printzipio batzuen euskarri ere bada.
|
|
Merkatu batasun horrek, gutxienez, ondasunetan, kapitaletan, zerbitzuetan eta eskulanean oztoporik gabe ibiltzeko askatasuna eta jarduera ekonomikoa gauzatzeko oinarrizko baldintzen berdintasuna dakartza. Batasun horrek, hala ere, eta Auzitegiak ere adierazi duen bezala, ez du uniformetasuna esan nahi; Espainiako Estatuaren konfigurazioak
|
berak
eta autonomia politikoa duten erakundeak izateak, hala nola autonomia erkidegoak, araubide juridiko desberdinak dakartzate nahitaez. Bilatu ere, nazioaren batasun ekonomikoaren eta autonomiaren ondoriozko dibertsitate juridikoaren arteko bateragarritasuna bi printzipioen arteko orekan bilatu behar da, eta oreka horrek, gutxienez, eta hemen interesatzen zaigunari dagokionez, botere publikoek esparru ekonomikoan esku hartzeko aukera ugari eta askotarikoak onartzen ditu, betiere honako ezaugarri hauek betetzen badituzte:
|
|
toki erakundeek aurrekontu egonkortasunaren printzipioa betetzen dela ziurtatzea. Lege organikoak berak betebehar hori edo premisa horren jarraipena toki erakundeari
|
berari
eta horren barneko kontrol organoari uzten dio 18.1 artikuluan bertan. Beraz, aurrekontu betearazpenaren jarraipena egiteko betebeharra dago, ekitaldiaren amaieran aurrekontu egonkortasunerako helburua betetzeari laguntzen diolako.
|
|
TAOLren 13.2 artikuluak berak adierazten duenez, lurralde eraldaketak ekartzen dituen udalerriek ekonomiko eta finantzarioki jasangarriak izan behar dira eta, 116.bis artikuluarekin batera interpretatuz, udalerri horiek ere aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioek zehazten dituzten arau fiskalak bete behar izango dituzte.
|
Beraz
eta orain arte esandako guztia kontuan izanik, finantza zaintzako organo eskudunak honako hauek ikuskatu ditu: Lurralde aldaketak ekarritako udal berrien kaudimena bermaturik dagoela. Lurralde aldaketak ekarritako udal berrien ondarea behar bezala batu, zatitu eta kudeatuko dela bermatzea. Lurralde aldaketak ekarritako udal berrien zorrei eta kredituei aurre egiteko gaitasuna dagoela. Lurralde al...
|
|
Bigarren arazoa, GONZALEZ DE ZARATE LORENTEri jarraituz planteatuko dugu: " Beraz, Euskal Autonomia Erkidegoan, Estatuaren eta EAEren artean eskumenak banatzeko sistema jada korapilatsuari gehitu behar zaio autonomia erkidegoaren
|
beraren
eta lurralde historikoen eta haien erakundeen arteko eskumen banaketa" 598.
|