2000
|
|
Ondorioz, askotan denbora espazioaren aipamenaren bidez egituratu dezakegu. Izan ere, eleberri honetan anakroniak ugariak direnez,
|
beharrezkoa
dugu denbora eta espazioaren arteko identifikazioa egitea gertakizunak bata bestearen ondoan egoki txertatzeko. Gertakizunak garai jakin hauetan girotzen baditu ere, testuinguruak ez du leku berezirik beteko, (nahiz eta garaiko giroaren aipuak badauden:
|
|
Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu bi pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen. Hau da, batik bat istorioaren gorabeherak hobeki ulertzeko
|
beharrezkoa
dugun informazioa azaltzen zaigu. Oro har, kontalariak hirugarren pertsonan hitz egiten duela esan dugun arren, oroitzapenen berri ematean narratzaile intradiegetikora igarotzen da.
|
|
" Tradiziozko baloreak, batzuetan zentzurik gabekoak, goraipatzen dituen errealitateak norberaren sentimenduak zapuztuz eta pertsonaren barru mundua deuseztatuz, frustrazio pertsonala baino ez dakar." (Egunkaria) Azkenean, Mario Afrika bere lagun trabestiaren laguntzaz Marilin bihurtzeko beharrezko indarra eskuratuko du. Bestalde, bere nortasun berria zeharo bermatzeko
|
beharrezkoa
zuen lehen harreman sexuala Kepa deituriko ETAkide batekin izango du. Honela, hasieran bereizirik aurkezten zaizkigun hiru plano hauen bateratzearekin ezohiko harreman hauen berri ematen zaigu.
|
2001
|
|
Baina bai zineak eta bai literaturak ezin dute begiari une batean datorkiona aldi berean une berean eman; muntaia behar du batak, eta diskurtsoaren linealtasuna gorde besteak. Une batekoa diskurtso luze eta ulergarria bihurtzeko
|
beharrezko
du poesiak diskurtsoaren luzapenean ematea buruan une batez gertatu dena.
|
2002
|
|
Emaitzak eta bakoirtasuna erlatibizatuz, azokaren inguruko dinamikaren diagnostikoak (benetako salmentak, irakurleen soslai eta ohiturak, nobedadeen iraunkortasuna,...) egiteke dirau. Gurean hain
|
beharrezkoa
dugun Irakurketaren Planaren zehaztapenak asko lagunduko luke azokaren beraren etorkizuneko erronka eta funtzionamendua zehazten.
|
|
2000c. ikertzea eta ordezkapen estetikoen bilakaeraz jabetzea. Modu honetan ulertuta, kanonaren azterketak egun hain
|
beharrezkoa
dugun irakurketa diakronikoa egiten ere lagunduko liguke (ik. Genette, G., Figures III, Seuil, 1972) eta bilakaera literarioa parametro hertsiki estetikoetan interpretatzen.
|
|
Ikerketa Beka 1999" eman ziguten epaimahaikideek nahiz udaletxeko kideek lana burutzeko
|
beharrezko
genituen erraztasunak eskaini zizkiguten. Horien artean, aipamen berezia egin nahiko genioke dagoeneko tamalez gure artean ez dugun Aintzane Verdes idazkari maitagarriari.
|
2009
|
|
Opariak gozokiak eta umeek
|
beharrezko
zituzten arropak izaten ziren gehienetan. Ez behintzat oraingo moduko jostailurik.
|
|
Horretarako ezinbestekoak izaten ziren elkarguneak. Neska eta mutil gazteak elkartu eta elkar ezagutzeko behar
|
beharrezkoa
zuten euren giroa. Domekako jolasak, hau da, dantzaldiak, eta jaiegunetako erromeriak izaten ziren horretarako erarik onena.
|
|
Handienak saltzeko izaten ziren derrigorrean. Era horretara zuzendutako diruarekin bakarrik eros zitezkeen orduko jendeak guztiz
|
beharrezkotzat
zituen olioa eta tabakoa.
|
|
Elikadurak beti erantzun behar izan dio etxekoek lanerako
|
beharrezkoa
zuten energiari. Lan fisikoan oinarritutakoa zen gizarte tradizionala.
|
2017
|
|
Lertxundiren amets eta desirak, bere mamu horiek, alegia, behar
|
beharrezkoak
ditugu, beraz. Kontua da beroriek nola kudeatu.
|
2018
|
|
Gehiegikeria zela aurpegiratu zion senarrak; nabarmenkeria izugarria. Elbak, ordea, bere bihotzak berariaz
|
beharrezko
zituen bitxikeriak zirela sentitzen zuen.
|
2021
|
|
Jakintza arloak zerbait hertsi bezala ikusten direla uste du eta sortzen diren programazioak, sarritan, artifizialak bezain estankoak izan ohi direla. Egoera horretan, zaila ematen du curriculumak berak aldarrikatzen duen eta metodologia aktiboen modukoek hain
|
beharrezkoa
duten zeharkakotasunak lekurik izan dezan nahiz eta, IE7 k argitzen duen legez, Heziberrik berak estrategia metodologiko horiek lehenesten dituen.
|
|
Literatura hizkuntzaren adierazpenik gorena bada, gazteak horretan hezi behar ditu Eskolak; hau da, literatura irakurtzen, ulertzen, interpretatzen, gozatzen eta sortzen ikasi behar du nerabeak, literaturan konpetente izan behar du derrigorrezko eskolaldia amaitzerakoan, hein handi batean, hortik etor daitekeelako zaletasuna. Horrez gain, kultur imajinario kolektiboan sartzeko
|
beharrezkoak
dituen kultur kodeak eskaini behar dizkio, literatur esperientzia egituratu eta esanguratsuen bidez emozioei eta sormenari ateak irekitzeko, mundua ulertzen eta interpretatzen laguntzeko, hortik soilik etorriko baita eraldaketarako dituen corpusa eta gaitasunak. Azken batean, euskara eta euskal literatura gozatuko eta biziko badute, esperientziatik izango delako.
|
|
" Irakurketaren derrigortasunaz ari garela, hizkuntzaren, euskararen derrigortasunik ez dagoela esan genuke. Euskara tresna eta herritar bezala hemen garatzeko
|
beharrezkoa
duten ondarea eta tresna dela ulertu behar da. Euskara mailaren ondorioz ulermena zaila zaienez, errazagoak diren liburuak aukeratzen dira.
|
|
Horretarako, ebaluazioan parte hartzen duten kideen arteko harreman simetrikoak eskatzen du ebaluazioaren horrelako ikuspegi batek, gela barruko harremanek ikasleen ikas prozesua erabat baldintzatzen duten heinean (Zandvliet eta besteak, 2014). Simetriak eta afektuak harreman positiboak eta orekatuagoak eraikitzen laguntzen dutela frogatzen dute ikerketek (Zandvliet eta besteak, 2014; Glaso eta besteak, 2017), literaturaren didaktikak hain
|
beharrezkoak
dituen hezkuntza testuinguru beroak, solidarioak eta konfiantzazkoak eraikitze aldera. Ez hori soilik; irakaskuntza praktika horizontalagoek horizontal teaching practices ikasleen arteko elkarrekintza eta jarrera kooperatiboa sustatzen eta handitzen dutela frogatzen dute ikerketek (Choi eta besteak, 2021: 2).
|