2000
|
|
Gehitu genuke, halaber, ikuskaritzaren egiturak logika hierarkikoa segitzen zuela (lehenagoko batzordeak zutenen antzera): goreneko ikuskaritzaz arduratuko ziren ikuskari orokorrak eta probintzia bakoitzeko ikuskariak, hots, eskolatik gertu zeuden gobernuko begiak, zeintzuek, legeak ezarritakoa bete zedin, herriko batzordeen estimulu gisa jokatuko zuten (bete
|
beharreko
lanen zerrenda luzearen barruan, ikuskarien betebehar nagusiak burokrazia eta kontrola zirela esan daiteke).
|
2001
|
|
Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin
|
beharreko
lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du.
|
2002
|
|
Egin
|
beharreko
lana handia da, ez bakarrik irakaskuntzari dagokionez, baiziketa, horrez gain, baita argitalpenetan, ikerkuntzan eta gizarteko beste eragilebatzuekin mantendu behar diren harremanetan ere. Unibertsitateen egokitze prozesu horrek ahalegin ekonomiko eta pertsonal handia eskatuko du, baina, zorionez, urtez urte gure ikasleak euskaraz ikas ditzaketen irakasgaiak gora doaz, eta azken hamarkadako joerak bere horretan segitzen badugu, urte gutxi barruemaitza onak ikusiko ditugu.
|
|
Balorazio orokorraKontuz egin
|
beharreko
lana. Kontrako jarrerak suspertzea ez da komeni.Sailburua ezin da gehiegi estutu.
|
|
egiteko erabiltzen dira: aurretik egindakoa esan, bidalitako zuzenketa ulertu duen, egin
|
beharreko
lana argi duen, aste bukaera edo azkeneko gertakizunak komentatu, eta abar.
|
|
Aukerakez ziren ugariak. Alde batetik, ahal zen neurrian, egin
|
beharreko
lana aurreztenzen, hilobia inguruko erliebeak eskaintzen zituen tontor itxurako tokietan ezarriz; eta, bestetik, kareharri horiek eskainitako material apurra erabiltzen zen, edoinguruko hareharri geruzetatik harlauzak erauzten ziren.
|
2003
|
|
Baina, azken hori nekez izan zitekeen Euskal Unibertsitatea, zenbait osagarrik huts egiten baitzuten. Unibertsitate ofizialean egin
|
beharreko
lana bazter tu gabe, UEUk funtzio garrantzitsu bat jarraituko zuen betetzen, Uztaritzeko agirian finkatutako puntuak lortu arte (distritua, hizkuntza, herriarekiko lotura, herritartasuna eta abar).
|
2004
|
|
Era horretan, langileenemantzipazioa ez da soilik jarduera sindikaletik eratorriko: langileen promozioaizaeraz konplexua da, eta ondorioz, bide anitzetik ekin
|
beharreko
lana izan behardu (unibertsitatea, lan antolaketari buruzko azterketak, erakunde publikoak, etaabar). Beraz, sindikalgintzaren eta kooperatibismoaren arteko harremana elkartasunean oinarritu behar da:
|
2005
|
|
Gurasoekin egin
|
beharreko
lana. Lan hau, haurren gurasoek tutorearekinharreman zuzena izatea ikasgelako bileretan eta banakako bileretan, osobeharrezkoa da, elkarren berri izateaz gain, familiaren eta eskolaren artekoelkarlanerako bidea irekitzen duelako.
|
|
Zuzendaritza Proiektua ikastetxean egin
|
beharreko
lanei koherentzia etasistematizazioa emateko ere erabiltzen da. Epe mugatu batean egingo denlan multzoari lotura emateko gauzatzen da proiektu hau.
|
|
Hori lortzeko, ikastekoahalegina eta lan kognitiboa beharrezkoak dira. Lan hau, batez ere, berreraikitzekognitibo bat da, ikasleak egin
|
beharreko
lana, noski.
|
|
Elementu nagusi hauek plangintza garatzeko oinarriak dira, ikastetxearenjarduera nagusiak definitzen baitituzte. Ikastetxeko lan-taldeek, zikloek, Klaustroak, komisioek, Eskola Kontseiluak eta bakar organoek, irakasleek, ikasleek, langile ezdozenteek, gurasoek, e.a. ikasturtean zehar egin
|
beharreko
lanaren proposamenak, planifikazioa eta onespena egingo dituzte. Prozesu hau, batik bat, lau fase nagusitan gauzatuko da:
|
|
ikastetxearen proiektuaren helburuak, taldeen zereginenzehaztapena, erakundearen baliabideen banaketa eta lan prozesuen planifikazioa, exekuzioa, kontrola eta ebaluazioa. Egin
|
beharreko
lana planifikatu behar da, hauda, lan prozesuak zehaztuko dira, eta horren aplikazioa kontrolatu eta ebaluatukoda. Balorazio horren ondorioak aztertu ostean, koordinazioaren hobekuntza planteatuko da.
|
|
Burokratikoa: harreman eskasak daude, eta egin
|
beharreko
lana ikastetxeakedo administrazioak ezarritako araudietan oinarritzen da.
|
2007
|
|
Bestela ez, seguruenik. Edozein modutan ere, diskurtsoaren aurretik egin
|
beharreko
lana da. Onena bateraezintasuna saihestea da, edo, bestela, aterabideak aldez aurretik ikusten saiatzea.
|
2010
|
|
Lurralde Antolamenduaren Europako Gutunak1 (1983) jasotzen ditu lurraldeantolamenduaren arloan garatu
|
beharreko
lanen ikuspegia eta filosofia egituratubehar dituzten honako ezaugarriok:
|
|
sektore kapitalista, alde batetik, eta sektore tradizionala, bestetik.Sektore kapitalistan soldatapeko langileak aritzen dira eta, produktuen salmentarekin etekinak lortzen dituzte. Sektore tradizionalean, berriz, banakako enpresakdaude, egin
|
beharreko
lana familia barruan banatzen da, eta lanaren produktibitatemarjinala ia hutsa da. Sektore horretan sortzen diren harremanak ez dira kapitalistak, beraz, langileek ekoizten duten produkzio guztia kontsumitzen dute.
|
|
Lan prozesuaren alderdi hori inolako traba gabe txalotzen da eta haren gaitasuntzat jotzen da. Egokia da, eta ebatzi
|
beharreko
lan gatazkarekin era ezin hobean ezkontzen da, lan bide jurisdikzionalera doazenak alderdiak direnez gero, prozesua gehienbat haien esku geratzea; magistratuari legezkotasunaren eta hark alderdiei aintzatesten dizkien bermeen babeserako ahalmen batzuk aintzatesten zaizkio, eta horrela epai bidezko babes eraginkorra bermatzen da. Gatazkaren ebazpenean alderdien parte hartzea aztertzean egingo da indar horretan.
|
2011
|
|
Gurasoen axolagabetasunaren aurrean beren buruak autonomoki babesten ikasi dute. Horregatik, familia desegituratuekin terapian egin
|
beharreko
lana garrantzitsua da. Gurasoekiko lotura ziurra eta sendoa eraiki behar da.
|
|
Hutsegiteak ez dizkio barkatzen bere buruari, ez lanbide mailan, ez maila moralean. Perfekzionistak perfekzionista ez denak baino garrantzi gehiago ematen die egin
|
beharreko
lanei eta burutu dituzten lanei buruzko afektu negatibo gehiago agertzen du. Gainera, gehiagotan esaten du lana hobeto egin behar zuela, eta bere lana gehiagotan epaitzen du negatiboki perfekzionista ez denak baino (Frost, Marten, Lahart eta Rosenblate, 1990).
|
2012
|
|
Izan ere, egunero gai interesgarriak lantzeko eta adituak gertutik ezagutzeko aukera ematen duen lanbidea da. Hala ere, erlojupean egin
|
beharreko
lana izaten da. Hortaz, oso lanbide estresagarria ere bada.
|
|
Lehenengo eta behin, albistegintzaren egitekoak banatzen dituen erredakzioak eginkizunen araberako espezializazioa bultzatzen du, hedabideetako euskarrien mugak gainditzeko asmo barik. Horrela, erredakzioaren atalak egin
|
beharreko
lanen arabera egituratzen dira: idazketa, irudiak, artxiboa, diseinua?
|
2013
|
|
Materialen gabeziak behartu zuen ere, 1940tik aurrera, DGAk egin
|
beharreko
lanaren garrantziaren arabera haiek mugatu eta onartzea. Burdina eta zementua izan ziren aurrenak.
|
2014
|
|
Hamarkada bakoitzean bina lan aukeratunituen elkarrekin erkatzeko xedearekin, eta sei lan geratu zitzaizkidan esku artean: mende honetan kanonizatutako hiru gizonek idatzitako hiruna obra eta bestehorrenbeste andreen eskutik, 1980, 1990 eta 2000ko hamarkadetakoak. Baina horrekere arazoak eman zizkidan; liburu baterako kapitulu bat estu geratuko zitzaiolakoegin
|
beharreko
lanari.
|
|
Subjektuak zereginari ekin dionean, aipatu zeregina nola garatuko duen galdetuko diogu, hartara bete
|
beharreko
lana zein modutan ulertu duen eta zein jokabide agertuko duen ahoz esateko. Adibidez, «zergatik aukeratu duzu orain kolore hori?» galdetu ahal zaio.
|
|
Hala ere, mugimendu traketsak ez dira iraunkorki agertzen. Egin
|
beharreko
lana luzatzen denean, tentsioa, urduritasuna eta lana edozein modutan bukatzeko desira agertzen dira. Mugimendu traketsak egiten baditu, ez da garunean edo zerebeloan gabeziaren bat duelako, bere mugimenduak arautzeko behar beste arreta jartzen ez duelako baizik.
|
2015
|
|
Poesia sorkuntzan, etorkizun hurbilean egin
|
beharreko
lana sistemaren inplementazioa bukatzea da.Oraingoz, gai bat emanda puntuetarako informazio minimoa sortzeko gai gara. Informazio horretatikabiatuta esaldi sintaktikoki eta metrikoki zuzenak sortzea da helburua.
|
2017
|
|
Kontuan hartu behar da, dena den, argitalpen honetan aurkezten dugunbEVENT tresna gertaerak eta hauek jasotzen dituzten atributuak etiketatzeaz (< EVENT>) baizik ez dela arduratzen. Etorkizunean egin
|
beharreko
lanen artean dago denbora adierazpenak eta seinaleak ereautomatikoki etiketatu ahal izatea. Gertaeren aipatutako atributuak dira hauen propietateak adieraztendituztenak.
|