Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Gehitu genuke, halaber, ikuskaritzaren egiturak logika hierarkikoa segitzen zuela (lehenagoko batzordeak zutenen antzera): goreneko ikuskaritzaz arduratuko ziren ikuskari orokorrak eta probintzia bakoitzeko ikuskariak, hots, eskolatik gertu zeuden gobernuko begiak, zeintzuek, legeak ezarritakoa bete zedin, herriko batzordeen estimulu gisa jokatuko zuten (bete beharreko lanen zerrenda luzearen barruan, ikuskarien betebehar nagusiak burokrazia eta kontrola zirela esan daiteke).
2001
‎Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du.
2002
‎Egin beharreko lana handia da, ez bakarrik irakaskuntzari dagokionez, baiziketa, horrez gain, baita argitalpenetan, ikerkuntzan eta gizarteko beste eragilebatzuekin mantendu behar diren harremanetan ere. Unibertsitateen egokitze prozesu horrek ahalegin ekonomiko eta pertsonal handia eskatuko du, baina, zorionez, urtez urte gure ikasleak euskaraz ikas ditzaketen irakasgaiak gora doaz, eta azken hamarkadako joerak bere horretan segitzen badugu, urte gutxi barruemaitza onak ikusiko ditugu.
‎Balorazio orokorraKontuz egin beharreko lana. Kontrako jarrerak suspertzea ez da komeni.Sailburua ezin da gehiegi estutu.
‎egiteko erabiltzen dira: aurretik egindakoa esan, bidalitako zuzenketa ulertu duen, egin beharreko lana argi duen, aste bukaera edo azkeneko gertakizunak komentatu, eta abar.
‎Aukerakez ziren ugariak. Alde batetik, ahal zen neurrian, egin beharreko lana aurreztenzen, hilobia inguruko erliebeak eskaintzen zituen tontor itxurako tokietan ezarriz; eta, bestetik, kareharri horiek eskainitako material apurra erabiltzen zen, edoinguruko hareharri geruzetatik harlauzak erauzten ziren.
2003
‎Baina, azken hori nekez izan zitekeen Euskal Unibertsitatea, zenbait osagarrik huts egiten baitzuten. Unibertsitate ofizialean egin beharreko lana bazter tu gabe, UEUk funtzio garrantzitsu bat jarraituko zuen betetzen, Uztaritzeko agirian finkatutako puntuak lortu arte (distritua, hizkuntza, herriarekiko lotura, herritartasuna eta abar).
2004
‎Era horretan, langileenemantzipazioa ez da soilik jarduera sindikaletik eratorriko: langileen promozioaizaeraz konplexua da, eta ondorioz, bide anitzetik ekin beharreko lana izan behardu (unibertsitatea, lan antolaketari buruzko azterketak, erakunde publikoak, etaabar). Beraz, sindikalgintzaren eta kooperatibismoaren arteko harremana elkartasunean oinarritu behar da:
2005
‎Gurasoekin egin beharreko lana. Lan hau, haurren gurasoek tutorearekinharreman zuzena izatea ikasgelako bileretan eta banakako bileretan, osobeharrezkoa da, elkarren berri izateaz gain, familiaren eta eskolaren artekoelkarlanerako bidea irekitzen duelako.
‎Zuzendaritza Proiektua ikastetxean egin beharreko lanei koherentzia etasistematizazioa emateko ere erabiltzen da. Epe mugatu batean egingo denlan multzoari lotura emateko gauzatzen da proiektu hau.
‎Hori lortzeko, ikastekoahalegina eta lan kognitiboa beharrezkoak dira. Lan hau, batez ere, berreraikitzekognitibo bat da, ikasleak egin beharreko lana, noski.
‎Elementu nagusi hauek plangintza garatzeko oinarriak dira, ikastetxearenjarduera nagusiak definitzen baitituzte. Ikastetxeko lan-taldeek, zikloek, Klaustroak, komisioek, Eskola Kontseiluak eta bakar organoek, irakasleek, ikasleek, langile ezdozenteek, gurasoek, e.a. ikasturtean zehar egin beharreko lanaren proposamenak, planifikazioa eta onespena egingo dituzte. Prozesu hau, batik bat, lau fase nagusitan gauzatuko da:
‎ikastetxearen proiektuaren helburuak, taldeen zereginenzehaztapena, erakundearen baliabideen banaketa eta lan prozesuen planifikazioa, exekuzioa, kontrola eta ebaluazioa. Egin beharreko lana planifikatu behar da, hauda, lan prozesuak zehaztuko dira, eta horren aplikazioa kontrolatu eta ebaluatukoda. Balorazio horren ondorioak aztertu ostean, koordinazioaren hobekuntza planteatuko da.
‎Burokratikoa: harreman eskasak daude, eta egin beharreko lana ikastetxeakedo administrazioak ezarritako araudietan oinarritzen da.
2007
‎Bestela ez, seguruenik. Edozein modutan ere, diskurtsoaren aurretik egin beharreko lana da. Onena bateraezintasuna saihestea da, edo, bestela, aterabideak aldez aurretik ikusten saiatzea.
2010
‎Lurralde Antolamenduaren Europako Gutunak1 (1983) jasotzen ditu lurraldeantolamenduaren arloan garatu beharreko lanen ikuspegia eta filosofia egituratubehar dituzten honako ezaugarriok:
‎sektore kapitalista, alde batetik, eta sektore tradizionala, bestetik.Sektore kapitalistan soldatapeko langileak aritzen dira eta, produktuen salmentarekin etekinak lortzen dituzte. Sektore tradizionalean, berriz, banakako enpresakdaude, egin beharreko lana familia barruan banatzen da, eta lanaren produktibitatemarjinala ia hutsa da. Sektore horretan sortzen diren harremanak ez dira kapitalistak, beraz, langileek ekoizten duten produkzio guztia kontsumitzen dute.
‎Lan prozesuaren alderdi hori inolako traba gabe txalotzen da eta haren gaitasuntzat jotzen da. Egokia da, eta ebatzi beharreko lan gatazkarekin era ezin hobean ezkontzen da, lan bide jurisdikzionalera doazenak alderdiak direnez gero, prozesua gehienbat haien esku geratzea; magistratuari legezkotasunaren eta hark alderdiei aintzatesten dizkien bermeen babeserako ahalmen batzuk aintzatesten zaizkio, eta horrela epai bidezko babes eraginkorra bermatzen da. Gatazkaren ebazpenean alderdien parte hartzea aztertzean egingo da indar horretan.
2011
‎Gurasoen axolagabetasunaren aurrean beren buruak autonomoki babesten ikasi dute. Horregatik, familia desegituratuekin terapian egin beharreko lana garrantzitsua da. Gurasoekiko lotura ziurra eta sendoa eraiki behar da.
‎Hutsegiteak ez dizkio barkatzen bere buruari, ez lanbide mailan, ez maila moralean. Perfekzionistak perfekzionista ez denak baino garrantzi gehiago ematen die egin beharreko lanei eta burutu dituzten lanei buruzko afektu negatibo gehiago agertzen du. Gainera, gehiagotan esaten du lana hobeto egin behar zuela, eta bere lana gehiagotan epaitzen du negatiboki perfekzionista ez denak baino (Frost, Marten, Lahart eta Rosenblate, 1990).
2012
‎Izan ere, egunero gai interesgarriak lantzeko eta adituak gertutik ezagutzeko aukera ematen duen lanbidea da. Hala ere, erlojupean egin beharreko lana izaten da. Hortaz, oso lanbide estresagarria ere bada.
‎Lehenengo eta behin, albistegintzaren egitekoak banatzen dituen erredakzioak eginkizunen araberako espezializazioa bultzatzen du, hedabideetako euskarrien mugak gainditzeko asmo barik. Horrela, erredakzioaren atalak egin beharreko lanen arabera egituratzen dira: idazketa, irudiak, artxiboa, diseinua?
2013
‎Materialen gabeziak behartu zuen ere, 1940tik aurrera, DGAk egin beharreko lanaren garrantziaren arabera haiek mugatu eta onartzea. Burdina eta zementua izan ziren aurrenak.
2014
‎Hamarkada bakoitzean bina lan aukeratunituen elkarrekin erkatzeko xedearekin, eta sei lan geratu zitzaizkidan esku artean: mende honetan kanonizatutako hiru gizonek idatzitako hiruna obra eta bestehorrenbeste andreen eskutik, 1980, 1990 eta 2000ko hamarkadetakoak. Baina horrekere arazoak eman zizkidan; liburu baterako kapitulu bat estu geratuko zitzaiolakoegin beharreko lanari.
‎Subjektuak zereginari ekin dionean, aipatu zeregina nola garatuko duen galdetuko diogu, hartara bete beharreko lana zein modutan ulertu duen eta zein jokabide agertuko duen ahoz esateko. Adibidez, «zergatik aukeratu duzu orain kolore hori?» galdetu ahal zaio.
‎Hala ere, mugimendu traketsak ez dira iraunkorki agertzen. Egin beharreko lana luzatzen denean, tentsioa, urduritasuna eta lana edozein modutan bukatzeko desira agertzen dira. Mugimendu traketsak egiten baditu, ez da garunean edo zerebeloan gabeziaren bat duelako, bere mugimenduak arautzeko behar beste arreta jartzen ez duelako baizik.
2015
‎Poesia sorkuntzan, etorkizun hurbilean egin beharreko lana sistemaren inplementazioa bukatzea da.Oraingoz, gai bat emanda puntuetarako informazio minimoa sortzeko gai gara. Informazio horretatikabiatuta esaldi sintaktikoki eta metrikoki zuzenak sortzea da helburua.
2017
‎Kontuan hartu behar da, dena den, argitalpen honetan aurkezten dugunbEVENT tresna gertaerak eta hauek jasotzen dituzten atributuak etiketatzeaz (< EVENT>) baizik ez dela arduratzen. Etorkizunean egin beharreko lanen artean dago denbora adierazpenak eta seinaleak ereautomatikoki etiketatu ahal izatea. Gertaeren aipatutako atributuak dira hauen propietateak adieraztendituztenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia