Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2002
‎Guk geuk konpromisoa hartzeaz gain, erakundeetan ere konfiantzazko giroasumatu behar da. Instituzio publikoek (Jaurlaritzak, Diputazioek eta Udalek) finantza eta lege ahalbideak sortu behar dituzte Unibertsitate euskalduna sortzekoeta garatzeko.
‎Publikoa bada, ikerkuntzaren garapena ziurtatzeko aurrekontuko partidakzehaztu behar ditu unibertsitateak. Eta pribatua bada, ikerkuntzarako materialenbilakaerari eta ikerketa laguntzei eta bekei zuzendutako portzentajea baldintzak, akademikoak zein sozioekonomikoak?
‎Beraz, hurrengo bi osagaiak bateragarri egitean dautza erronkak: gizartea ren interes oroko rrekiko begiruneak eta baliabideen erabilera egokiak bat etorri behar dute unibertsitatearen funtzionamendu autonomoarekin. Euskal Herrian diren unibertsitate publikoetan ez da oraindik lortu bateragarritasun hori.
‎Nork finantzatu behar ditu unibertsitateak?
‎Oso zeregin garrantzitsuak bete behar dituzte unibertsitateek, eta egin behar dituzte, gainera, gabezia eta arazo asko izan arren. Hainbat konturi dagokionez, mugatua dabeha rrezkoak liratekeen aldaketak egiteko aukera, estatuekezarritako lege arautegiek erabat baldintzatzen baitituzte Euskal Herriko unibertsitateen egitura eta jarduna.
‎Galdera batekin hasi naiz lan hau, eta horren erantzunarekin amaitu nahi nuke. Ez, oraindik ez dugu behar dugun Unibertsitatea, baina duela hogeita bost urte baino askoz hobeto gaude, eta lor daitekeen helburua da nonbait behar dugun hori geureganatzea. Neurri handi batean, geure esku dago.°
‎Jakintza erabiltzen lagundu behar dute unibertsitateek
‎Baina era profesional batean egin behar da hori, gaur gertu dauden bide eta prozedurak modu egokian erabiliz. Hori dela eta, komunikazio estrategiak egituratu behar dituzte unibertsitateek ere, beren behar eta ezaugarriei egokituak, noski. Orain arte ez dugu sumatu horren beharra genuenik, baina ingurua aldatzen ari da.
‎Ba ote dugu behar dugun Unibertsitatea?
‎Zertarako behar dugu Unibertsitatea?
‎Jakintza erabiltzen lagundu behar dute unibertsitateek Unibertsitateek gizartera helarazi behar dute jakintza Euskal Herriko unibertsitate sistema
‎Nork finantzatu behar ditu unibertsitateak?
‎Gizarte honek, euskalgiza rteak, kalitatezko unibertsitate sistema bat behar du, edozein herri aurreratuk bezala. Ba ote dugu behar dugun unibertsitate sistema hori. Galdera hori erantzun nahi du da lan honek, eta horretaz arituko naiz datozen lerroetan.
‎Zertarako behar dugu Unibertsitatea?
‎Guk ez dugu zalantzarik egiten, baina ez arrazoiak begi bistakoak direlako. Ez, ez dira bistakoak, eta galdera horri eman behar zaion erantzunetik abiatu beharra dugu unibertsitateaz eta bere inguruko egitasmoez gogoeta aberasgarria egin nahi badugu.
‎Goi mailako profesionalak jakintza maila garaia behar du, bai, baina horrez gain, halabeharrezkoak ditu bere arloko adigai tresnak. Horixe bilatu behar du unibertsitateak; bestela, akademia onak baino ez genituzke.
‎Euskal gizartea ren eragileen artean, Udako Euskal Unibe rtsita teaz gain, gutxienez, Euskaltzaindia, Eusko Ikaskuntza, Ikastolen Elkarteak, euskararen munduko erakunde gehienek edo Kontseiluak ordezkatutakoek eta abar egon behar lukete unibertsitatearen proiektua bideratu ahal izateko. Gizarte erakunde hauek osatu behar dute Euskal Unibertsitatearen Kontseiluaren nukleo gogorr a. Erakunde horiez gain, langile sindikatuak eta enpresarien ordezkariak ere bertan inplikatu behar dira.
‎Horrela, bada, eta kontuan izanda 1977an aldizkariho rrek zenbait adituren eskutik gai honi modu eta alde desberdinetatik heldu ziola, beharbada ezagutza edota historia arloan zentraturik, garaia litzateke oraingo honetan aldarrikapen hutsetik egingarritasunera, praktikara nola eraman aztertzea eta sakontzea, ea behingoz EuskalHe rriak behar duen Unibertsitatea, amesten dugun Unibertsitate delako hori, piztu eta itzali egiten zaigun izarho rren ordez eguzki distiratsu zein iraunkor bilakatzen dugun.
‎Lehenik eta behin, aipatu beharra dugu Unibertsitatea ez dela Sortzen Ikasbatuazen lan esparrua, irakaskuntza ez unibertsitarioaren eremuan burutzen baitugu geure eguneroko eginkizuna.
‎Izaerari dagokionez, gai hori hainbat dokumentutan (Uztaritzeko UEUren agirian hasi eta EIREk antolaturikokong resuan, besteak beste) askoz zehatzago aipatu denez, modu telegrafikoan aipatuko ditut ene ikuspuntutik oso kontuan hartzeko diren zenbait ezaugarri. Ene ustez, lehenik eta behin euskal herritar guztiei irekita egon behar duen unibertsitateak zerbitzu publikoa ideologia diskriminaziorik gabekoa eskaini behar du, diru publikoz zein pribatuz finantzatua dela. Espreski onartu behar litzateke herri ekimenaz sorturiko unibertsitatearen posibilitatea, lehenago ikastolen mugimenduak irekitako bidetik, taldehe rritarren ekimenaz herritar guztientzako zerbitzu publikoa (eta ez talde baten interes pribaturakoa) eskaintzekobo rondateaz.
‎Euskalgintzan, argi eta garbi, unibertsitate publikoa da erantzukizun nagusiena hartu duena, eta gaurko euskal hiztunen ko pu ruari begiratuz gero ez dago beste irtenbiderik. Oraindik, tamaina eta prestakuntza irabazi behar dugu unibertsitateko gaiak euskaraz lantzeko, euskal komunitate unibertsitario sendoa eratuz. Aurrekontuari begiratuz euskalgintzaren aldekoa bideragarriagoa eta berezkoagoa litzatekeelako gure gizartean.
‎Ikasketa desberdinak, administraziolurraldeen beharrizanak, ikasleen migrazio joerak eta abar kontuan izanda, unibertsitatea zenbait campusetan eratuta dago. Hautu honen aldekoen ustez, unibertsitatearendeszentralizazio honetan, faktore garrantzitsua falta da, hots, deszentralizazio linguistikoa, eta horixe eskaini behar du unibertsitateak campus euskaldunaren bitartez.
‎Ez naiz ekonomia publikoaz bakarrik ari, pribatuaz ere bai (esaterako, hor ditugu aurrezki kutxak, hainbat kooperatiba eta enpresa berezi...). Badakit hau diodanean zertaz ari naizen, oinarri ekonomiko sendoak behar baititu unibertsitateak, ez martxan jartzeko bakarrik, aurrera begira garatzeko batez ere.
2003
‎UEUko kideek beren kezka azaltzeaz gain, diskriminatuta edo baztertuta sentitzen zirela esan zioten sailburuari. Horren erantzuna sailaren mugak eta aukerak zehaztea izan zen; Hezkuntza Sailak muga handiak zituen (kontuan izan behar dugu unibertsitate transferentzia ez zela 1985era arte iritsi), Kultura Sailak, aldiz, aukera gehiago eskaintzen zuen eta, azkenik, Hizkuntza Politikarako Idazkaritza Nagusia izan zitekeen biderik emankorrena. Horretarako Euskararen Aholku Batzordeko idazkari zen Joseba Arregirekin jarri behar zen harremanetan UEUren zuzendaritza81 Hurrengo urtean, ikasleen matrikula 5000 pezetara mugatzeko aukera emango zuen diru-laguntza ziurtatu zuen (1983an 18.000 pezetakoa izan zen), baina ez, halabeharrez, hurrengo ikastaroetarako82.
‎Francoren heriotzaren ondorengo urteetako polemiketan, besteak beste, honako hau eztabaidatu zen: euskarak zein toki izan behar zuen unibertsitatean eta, bereziki, unibertsitate publikoan. Hiru jarrera nagusi agertu ziren.
‎Herri jakintzaz hau da ulerten duguna: kultur herrikoi baten aintzindari edo bide jartzaile behar du unibertsitatea. Ez matematika, fisika, ekonomia, e.a?. bakarrik, beste hainbat alorrek leku dute (Bertsolaritzak, antzerkilaritzak, musikagintzak, mitologiak?).
‎LAUrekin «tendremos una Universidad radicada en el País Vasco, pero no una Universidad Vasca, ni una Universidad eficaz». Gazte horien ustez, Eusko Kontseilu Nagusiak sail berezi bat sortu behar zuen unibertsitatearentzako, unibertsitatearen transferentzia negoziatu behar zuen eta Euskal Unibertsitatearen araudia zehaztu. Horrek euskara eta euskal kulturaren garapena babesteaz gain, Espainiaz kanpoko ereduak eta irakasleak erabili behar zituen.
‎Izan ere, «UEU ezker abertzaleak sortu eta indartu du, abertzale sozialistek sortu eta indartu dute» eta, beraz, UEU ez zen espazio politiko neutro bat, «ezker abertzaleko zozo bakarren batzuk besterik pentsa dezaketen arren». Hilabete batzuk geroago, Iruñean bertan Larrazabalek hitzaldi batean bildu zituen bere tesiak, eta UEUren manifestuen eta praktikaren artean zegoen aldea salatu zuen33 Haren ustez, UEUk ondo zaintzen zituen bere definizioaren oinarria ziren nazionaltasuna eta euskalduntasuna, baina ahalegin berezia egin behar zuen unibertsitatea populuaren zerbitzuan jartzeko eta ez osatzeko mandarin euskaldunen klase berri baten plataforma. Lan horretan oso garrantzitsua zen UEU instituzio indartsu bihurtzea, nahiz eta erakundetze horrek bere arriskuak eta tranpak eduki:
‎69 Pérez, J.I., (2002): " Ba ote dugu behar dugun Unibertsitatea?", Jakin, 130/ 131.
‎86 Urkaregi, A., (2002): " Ba ote dugu behar dugun Unibertsitatea?", Jakin, 130/ 131.
2007
‎Bai eta ez. AEBetan dagoen sistema berezia da, ikasleak diru asko ordaindu behar duelako unibertsitatean ikasi nahi badu. Diru laguntzak eta lanean hasitakoan ordaintzeko mailegu sistemak dituzte, baina orokorrean zaila da diru gehiegi ez duen jendearentzat unibertsitatera iristea.
2008
‎Unibertsitate titulua edo baliokidea duten ikasleak: Espainiako unibertsitateek onarpen muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatu behar dituzte unibertsitate titulua edo baliokidea duten eta egin nahi dituzten ikasketen bigarren zikloan sartzeko aukerarik ez duten ikasleentzat. Kontuan hartu behar da ikasle horiek ekaineko eta uztaileko onarpen deialdi arruntean bakarrik eskatu ahal izango dutela plaza, inoiz ez iraileko ezohiko deialdian.
‎Baina bi horiek ezinbestekoak badira ere, Unibertsitateak badu beste zeregin nagusi bat: gizarteak bertan inbertitutako dirua benetan probetxugarria izango bada, eta ez bakarrik amaierarik gabeko zaku batera botatako dirua, jakintza transferitu behar du Unibertsitateak. Gizarteak unibertsitatean sartzen duen dirua modu askotara itzultzen da gizartera; besteak beste, ikasleen prestakuntzan.
‎Bologna Prozesuaren aurkako ikasle adierazpena aurkeztu zuten atzo (otsailak 20), Donostian, Ikasle Abertzaleek eta Eraldatu taldeak. " Euskal Herriak behar duen unibertsitate eredua eztabaida zabal eta parte hartzaile baten bidez erabakitzeko" pauso berriak emateko helburu du dinamika berriak. Bi eragile horiez gain, dagoeneko 30 bat ikasle, bertsolari (Xabi eta Fredi Paya tartean), musikari eta abarrek babestu dute adierazpena, eta atxikimendu bilketa abiarazi dute www.ikasleabertzaleak.org web orrian.
‎Badira ikasturte batzuk ikasleok Bologna Prozesuaren eta honen inposaketaren aurka borrokatzeari ekin genionetik. Greba orokor arrakastatsuak, mobilizazio jendetsuak eta makina bat ekimen egin dira jadanik prozesu neoliberal hau gelditzea eta Euskal Herriak behar duen unibertsitate ereduaren inguruko eztabaida zabal eta parte hartzaile bat irekitzea exijitzeko.
‎Alabaina, ikasleriak ez du etsiko eta ez gara inon ezkutatuko. Horregatik Bologna Prozesuaren aurkako ikasle adierazpena aurkeztu da, Euskal Herriak behar duen unibertsitate eredua eztabaida zabal eta parte hartzaile baten bidez erabakitzea exijituz. Baina dinamika honen helburua ez da, inolaz ere, adierazpen hau hemen gelditzea; gaurdanik, atxikimenduak biltzeko prozesua zabalduko da www.ikasleabertzaleak.org helbidean eta fakultatez fakultate eta klasez klase.
‎Izatez, Bolognako prozesuaren atzean bloke kapitalisten arteko lehia dago. Ipar Amerikako eta Asia aldeko potentziekin era egokian lehiatzeko, Europako multinazionalek beraien esanetara behar dute unibertsitatea (beste gauza batzuen artean). Hori dela eta, Lisboako estrategia deritzonaren barruan kokatzen da Bolognako prozesua.
‎Arrazonamendu kritikoaren eraikitzaile izan behar duen unibertsitateko irakasleriak, Bolognako prozesuaren indargune eta ahuleziak atzeman eta aurre hartzearen ardura ezin duela zokoratu pentsatu izan dugu hasiera hasieratik, kasurik hoberenean ere, beste adimen mota batzuen printzipioei heltzen dietela defendatuta ere. Unibertsitateak, pentsamenduaren sehaska izaten jarraitu behar duen neurrian, ezin du zokoratu inongo giza adimenik, baizik eta guztien arteko zubiak eraiki behar ditu, arrazonamendu kritikoa guztien bilgune delarik.
‎Gure ustez, Bolognako prozesuak aukerak eskaintzen zizkigun Euskal Herriak behar duen unibertsitate eredua eztabaidatu eta zehazteko, baina aukera hori galdu da.
‎bezalako leloak aldarrikatzera. Ez, pentsatzen dugulako Euskal Herriak behar duen unibertsitatea nazioarte mailan kokatu behar dela, baina bere ezaugarri propioekin: nazioartean, baina euskara baztertu gabe; titulazio eskaintza zehazterakoan, enpresei begira baino, gizarte osoari begiratu behar zaio, gizarteak dituen hezkuntza beharrei erantzun ahal izateko...
‎Euskal Herrian dauden unibertsitateak, Euskal Herrian dauden unibertsitate guztiak dira; salbuespenak salbuespen, gure herrian dauden unibertsitate arrotzak, eta ez dira inondik inora, Euskal Unibertsitatea. Euskal Unibertsitatea, herri honek behar duen unibertsitate nazionala, euskalduna, Euskal Herriaren beharrei eta garapenari erantzungo diena, herritarra, demokratikoa eta euskal herritarron hezkuntza eskubideak beteko dituena da.
2009
‎Ikasleek jakin egin behar dute unibertsitatea erabiltzen. EHUn 45.000 ikasle badaude, 45.000 modu desberdin daude unibertsitatean egoteko.
‎Campus bat zabalik 24 orduz, urteko 365 egunetan. Espainiako gero eta unibertsitate gehiagok eskaintzen diete aukera hori, zenbait arrazoi direla medio, beren prestakuntza beste jarduera batzuekin uztartu behar duten ikasleei, eta ibilbide pertsonalizatua diseinatu behar dute unibertsitateko titulazio bat ikasteko. Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalaren (UHUN) bidez 35 urte baino gehiago dira Espainian ezarri zen goi mailako irakaskuntza ez presentzialaren eredua, eta aurrerapen handia izan du informazioaren teknologiei esker.
‎Azken batean, ekonomia baliabideen antolakuntza berraztertzeko aukera emango die Bolognak unibertsitateei. Goirizelaiak joan den astean azaldu zuenez, azken 30 urteetan jaiotako unibertsitateak irakaskuntzara bideratuta sortu eta hazi ziren, baina egun, irakaskuntzaz gain, erreferentziazko ikerketa ere eman behar dute unibertsitateek.
‎Hemengo eztabaida beste bat da: zein da Euskal Herriak behar duen unibertsitate eredua. Guk argi daukagu:
2010
‎Horrek erronka hirukoitza dakar epe motzerako eta ertainerako. Lehenik, zehaztu egin behar da katalanak unibertsitateko hizkuntza ofizial eta tradizional gisa duen papera; hau da, ardatz izan behar du unibertsitateko jarduera administratiboetan eta akademikoetan —hirugarren zikloan bereziki— Bigarrenik, beste hizkuntza batzuen erabilera ere bermatu behar da. Hasiera batean, gaztelania eta ingelesa erabiliko dira; lehena, Kataluniako hizkuntza koofiziala delako, eta bigarrena, nazioarteko komunikaziorako lingua franca delako.
‎Azken horiek, betiere, dagokien zentroak edo erakundeak berak emandako jarraibideen edo onarpenaren mende egongo dira. Horrek aukera eman behar luke unibertsitatearen irakaskuntza hizkuntza propio baten erabilera bultzatzeko, eta, bestalde, aurrerapen zorrotza eta sendoa egiteko unibertsitate komunitatean hiru hizkuntzak erabiltze aldera; aukera ugari sorraraziko ditu horrek.
‎Egiaz, lehenengo mailako egitekoa izan behar dute unibertsitateek herrialdeen ekonomi garapenean eta, beraz, epe luzerako politika ekonomikoetan ere. Unibertsitateen garrantzia nabaria da bai lan indarraren prestakuntza sustatzeko orduan, bai eta ikerkuntza eta berrikuntza sustatzeko orduan ere.
‎Barruti batzuetan, automatikoki pasatzen dira zerrenda horietara, baina beste batzuetan beharrezkoa da haietan geratzea. Ikasle horiek adi egon behar dute unibertsitate bakoitzeko itxarote zerrenden hurrenez hurreneko esleipenak argitaratzeari eta horietako bakoitzerako ezarritako matrikulazio epeei (kasu askotan, egun bakarrekoak), plaza galtzeko arriskua dutelako matrikula ezarritako unean formalizatzen ez badute. Unibertsitate batzuek aukera ematen dute egoera horretan dauden ikasleak behin behinekoz matrikulatzeko edo onartu zaien titulazioan plaza bat erreserbatzeko, azkenean itxarote zerrendetan lanpostu huts bat lortzen ez badute, ikasketa horietan sartzeko eskubidea gal ez dezaten.
‎Gainera, zergadunaren mende egon behar dute, eta ez dute 25 urte bete behar zerga sortzen den egunean, hau da, urte bakoitzeko abenduaren 31ra arte. Ikasleek ikasturte oso bat egin behar dute unibertsitateko ikastetxeetan edo Goi Mailako Lanbide Heziketako hirugarren zikloko ikastetxeetan, zergadunaren bizilekutik kanpo. Banakako aitorpena egiten duen zergadunak ezin izanen du desgrabatu 60.000 eurotik gorako zenbatekoa, eta aitorpena batera egiten badu, 80.000 euro.
2011
‎JOANA. Ez, lan bat egin behar dut unibertsitateko lagunekin eta ogitarteko bat jango dugu.
‎Rubén García/ Consumer Eroski Bide alternatiboa Joan den ikasturtera arte, unibertsitatean sartu nahi zuten eta ikasketa horietara sartzeko titulu akademikoren bat ez zuten helduek 25 urtetik gorakoentzako sarbide proba gainditu behar zuten, selektibitatearen antzeko azterketa. Azterketa horretan, izangaiek frogatu egin behar dituzte unibertsitate ikasketak egiteko dituzten trebetasunak eta gaitasunak, eta lortu nahi duten hezkuntza adarrari lotutako hainbat arlotan dituzten ezagutzak. 25 urtetik gorakoentzako sarrera proba ez da helduentzako unibertsitatera sartzeko bide bakarra.
2012
‎Ordea, jatorrizko «filosofia» ez dute aldatu, eta urte osoko aldarrikapenak jaialdi batean isla izateko asmoari eutsi diotela azaldu du Iparragirrek: «Klasez klase, fakultatez fakultate, herri eta jendarte honek behar duen unibertsitate eredua sortzen ari gara: herritarra, nazionala eta euskalduna.
‎Ez. Gaitasun akademikoa dutenek eskubidea eduki behar dute unibertsitate publikora sartzeko. 350.000 pertsona baino gehiago pasatu dira gure ikasgeletatik, eta gizarteko bazter guztietan daude; soilik 50.000 izan balira, egoera guztiz desberdina izango litzateke Euskal Herrian.
‎Horrez gain, beharrezkoa da Nazio Batuen arauak, baldintzak eta jokabide kodea betetzea; izan ere, destinoko egonaldian, ikasleak NBEko boluntario bihurtzen dira, eta, beraz, erakunde horrek ezartzen duenari men egiten diote. Ematen diren beketako bat lortu nahi duten ikasleek irailaren erdialdera eskatu behar dute unibertsitate bakoitzak bere epeak ditu, oro har, irailaren 10etik 14ra bitartean. Hilabete horretan eta urrian hautatuko dira onuradunak, eta azaroan abiatuko dira beren destinora.
2013
‎Gehienetan, memoria neurgailu bat baizik ez baita izaten azterketa. Ikaslearen maila intelektuala garatzeaz arduratu behar luke unibertsitateak, ez memoria makinak sortzeaz.
‎Egonaldiak sei hilabetez edo ikasturte oso batean, zentroen arabera, Ipar Amerikan, Asian eta Ozeanian ikasteko aukera ematen dute. Hala ere, plazak mugatuak dira, eta interesa duten ikasleek adi egon behar dute unibertsitateetako deialdiei dagokienez; izan ere, hurrengo ikasturterako eskaera epea aurreko ikasturtearen hasieran ixten da sarritan. Kostuei dagokienez, ematen diren bekek unibertsitateko tasak ordaintzen dizkiete onuradunei, baina beste gastu batzuen diru-laguntza ez dute beti jasotzen, hala nola, helmuga edo mantenua tokiraino joatea.
‎Lanbide gaitasun baloratuenak, zer sustatu behar duen unibertsitateak
2014
‎Eta argi iradoki du guztiek ez dutela betetzen zeregin hori, esan baitu hori dela aldaketaren asmoetako bat: «Ikerketan sartu behar du unibertsitate komunitate osoak». Argiago:
‎Izan ere, klase gainhartzaile edo dominanteak bere botere ekonomiko, politiko eta sozialaren euskarritzat hartzen eta erabiltzen du kultura. Unibertsitate herritarrak, aldiz, klase herritarren, hau da, botererik ez duten klaseen askatzaile izan behar du, horien askatasun bide eta tresna; unibertsitatearen bidez herritarrek beraiena duten kultura, berriz ere beren eskuetaratzeko tresna izan behar du unibertsitateak.
‎Iragarki bat eman zuen 1961ean Stanley Milgramek New Havengo egunkari batean: boluntarioak behar zituela unibertsitateko esperimentu baterako, lau dolar ordainduko zituztela, We will pay $ 4.00 for one hour of your time.
‎Norbaitek eramatea behar duzu unibertsitatera?
2015
‎Eta egia da punturen batean aurre egin diola Heziberrik Espainiako legeari: LOMCEren arabera, adibidez, gazteek 14 urterekin erabaki behar dute unibertsitatearen eta Lanbide Heziketaren artean, eta hortik aurrera bide bereiziak egingo dituzte ikasleek, baina EAEn curriculum bera jarraituko dute denek (Espainian baino ikasgai gehiago emango dituzte orotara), erabakia 16 urtera arte atzeratu ahal izateko.
2016
‎Alegia, garaian garaiko gizarte aldaketei erantzuna eman behar die. Horretarako, gizataldeen premiek eta eskaerek lekua izan behar dute unibertsitate proposamenetan. (Jiménez Vivas, 2009:
2017
‎Gauza asko hobetu behar ditu unibertsitateak, baina seguru nago ikasketak amaitzen ditudanean faltan botako dudala?.
2021
‎Jendeak jakin behar du unibertsitatea zer den, zertarako den, eta zertarako ez. Joan Hego Amerikara.
‎Josean Kerejetak Gasteizen bultzaturiko Euneiz en inguruan, eztabaidatu da izango dituen gradu, finantzaketa bide edo ezaugarri teknikoei buruz, baina gutxiago jendarteak behar duen unibertsitate sisteman zehazki —eta hezkuntzan oro har— izango duen eraginaz. 0 adin tartean eskola doakoa, unibertsala, euskalduna, hezkidetzailea, inklusiboa, laikoa, kritikoa... aldarrikatzen dugun bezala, goi mailako ikasketak herritar guztiontzako eskuragarriak izan behar direlakoan gaude LABen, eta hori unibertsitate publikoek —eta beken sistema indartsu batek— soilik bermatzen dute.
‎Bost minutu atzeratu ginen eta bertan zegoen dagoeneko. Columbiari buruz esan zigun aurreneko gauza, ikasleek klasikoak irakurri behar dituztela unibertsitatera sartzean: Homero, Herodoto, Aristoteles, Platon, Zizeron, Virgilio eta enparauak.
2023
‎Gizarteko arazoetan parte hartzeko, inplikatzeko eta eragiteko zeregina haien gain hartzeko, hala nola klima aldaketaren, arrazismoaren edo pobreziaren arazoei helduz. Beraz, ikasleak beren etorkizuneko lanbidean iraunkortasunaren alde lan egiteko prest egoteak izan behar du unibertsitateen helburuetako bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia