Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2013
‎Dena dela, ez naiz arrazoi sentimentalengatik etorri. Paperik gabe nago nazio honetan, eta dirua behar dut umea izateko.
‎—Zer egin behar duzu umearekin, Nadia. Zuretzat nahi al duzu?
‎" Tankea, konbaterako ibilgailu blindatua." Ariketa erraza zen: ibilgailu militarraren bi atalen izenak osatu behar zituzten umeek hutsuneetako bokalak jarriz: turr_ t eta g_ n.
‎Hurrenagokoan, kostazainei buruzko zehaztapenekin batera, itsasontzi bat. Oraingoan bi hitz osatu behar zituzten umeek: ste_ n eta b_ w, itsasontziaren aurreko eta atzeko muturrak izendatzen dituztenak.
2015
‎Nekatua zirudien, baina ez oso kezkatua— Dena dela, ez naiz arrazoi sentimentalengatik etorri. Paperik gabe nago nazio honetan, eta dirua behar dut umea izateko.
‎—Zer egin behar duzu umearekin, Nadia. Zuretzat nahi al duzu?
2017
‎Batetik, gozamena eta bat batekotasuna irizpide izanik, Oskolek azoka, zirku edota atrakzio parke gisa aritu behar dute; espektakuluaren garaian, Oskolek dibertitu eta entretenitu behar ditu ume eta gazteak, zoriontasuna apurtu ez dadin, beraiengan minik edo traumarik sortu ez dadin, asper ez daitezen, zain egon ez daitezen, gozatu dezaten. Maisu maistra eta irakasleek, irakasteaz gain, ume eta gazteak zaindu, maitatu, mimatu, motibatu eta dibertitu behar dituzte, askotan pailazo edo zaintzaile coach bilakatzen direlarik.
‎Hezkuntzak berezko balioa izan behar du, heziketa formala —kategorikoa eta a prioristikoaizan behar du; hots, ez da belaunaldi bakoitzaren baldintzetara egokitzen ibili behar, ezta helburu jakin bat dutenentzat soilik balio behar, berez izan behar baitu zentzua. Hitz gutxitan, Gramscik esan bezala, kontzientzia kritikoa garatu eta ezjakintasunetik atera behar ditugu ume eta gazteak, testuingurua bat ala bestea izan; hots, Suchodolskiren ildotik, gizabanako baliagarriak (ez ekonomikoki) trebatu, geroak ekarri behar dituen arazo berriei ebazpen edo konponbide berriak asmatzeko gai izan behar duten gizabanako malguak: artistak.
‎Ume eta gazteek ez dute dena jakin nahi, puzzlea osatu baizik eta, uste zabalaren aurka, zoriontasuna (eta plazera) ez omen dator puzzlea osatzean, hutsune guztiak betetzean, bidean baizik. Horrexegatik jarri behar ditugu ume eta gazteak zoriontasunaren bidean, bilaketa horrek eskaintzen digulako benetan plazera eta zoriona. Piztu ditzagun ume eta gazteen desirak, emozionatu ditzagun, eta hutsune horiek betetzeko behar beste eduki eskatuko dute, zoriontasuna ez baita prestakuntza akademikoaren arerio, bere ezinbesteko aurrekaria baizik.
2018
‎—Martaz ari bazara, ez dakit beste aita bat behar duen umearentzat. Hasteko, Martinen etxetik irten luke.
‎Parisera joan nahi izatea, ez zen zaila ulertzeko. Baina Berlinera etorri behar zenuen umea izatera?
2021
‎gardentasuna, artifizioa eta askatasuna. Gardentasunari dagokionez, irakasleak argi eduki behar du bera ez dela garrantzitsuena eta, hortaz, desagertzen ere jakin behar duela ume edo nerabeak bere bidea egin dezan; hau da, bidea markatu behar du, ikaslearen ordez bidea egin barik. Bestela esanda, gardena izateak zera esan nahi du, interferentziaren efektu edo ondorioak ahalik eta gehien gutxitzea; artifizioa ere izan behar du irakasle onak, ume eta nerabeak ezjakituriatik ateratzeko premia eta gaitasuna izan behar baitu, ume eta nerabeek, jakin minerako joera ustez naturalaz gain, esfortzu ezarako joera ere baitaukate.
‎Esandako guztiarekin, Mark Bauerlein bezalako ikerlari askoren aburuz egungoa historiako belaunaldi inozo eta ergelena izanik hori neurtzeak arazo handiak sortzen dituela kontuan hartuta, ekonomiaren mendeko den tabakoaren pareko gaitz baten aurrean egonik eta pantailaren aurrean gero eta ordu gehiago sartzen direla kontuan harturik, zergatik jarraitu behar dugu hezkuntza digitalizatzen? Zergatik jarraitu behar dugu ume eta nerabeen burmuinetan kalteak eragiten. Zergatik familien arteko arrakalak handitzen?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia