2013
|
|
Dena dela, ez naiz arrazoi sentimentalengatik etorri. Paperik gabe nago nazio honetan, eta dirua
|
behar
dut umea izateko.
|
|
—Zer egin
|
behar
duzu umearekin, Nadia. Zuretzat nahi al duzu?
|
|
" Tankea, konbaterako ibilgailu blindatua." Ariketa erraza zen: ibilgailu militarraren bi atalen izenak osatu
|
behar
zituzten umeek hutsuneetako bokalak jarriz: turr_ t eta g_ n.
|
|
Hurrenagokoan, kostazainei buruzko zehaztapenekin batera, itsasontzi bat. Oraingoan bi hitz osatu
|
behar
zituzten umeek: ste_ n eta b_ w, itsasontziaren aurreko eta atzeko muturrak izendatzen dituztenak.
|
2015
|
|
Nekatua zirudien, baina ez oso kezkatua— Dena dela, ez naiz arrazoi sentimentalengatik etorri. Paperik gabe nago nazio honetan, eta dirua
|
behar
dut umea izateko.
|
|
—Zer egin
|
behar
duzu umearekin, Nadia. Zuretzat nahi al duzu?
|
2017
|
|
Batetik, gozamena eta bat batekotasuna irizpide izanik, Oskolek azoka, zirku edota atrakzio parke gisa aritu behar dute; espektakuluaren garaian, Oskolek dibertitu eta entretenitu
|
behar
ditu ume eta gazteak, zoriontasuna apurtu ez dadin, beraiengan minik edo traumarik sortu ez dadin, asper ez daitezen, zain egon ez daitezen, gozatu dezaten. Maisu maistra eta irakasleek, irakasteaz gain, ume eta gazteak zaindu, maitatu, mimatu, motibatu eta dibertitu behar dituzte, askotan pailazo edo zaintzaile coach bilakatzen direlarik.
|
|
Hezkuntzak berezko balioa izan behar du, heziketa formala —kategorikoa eta a prioristikoaizan behar du; hots, ez da belaunaldi bakoitzaren baldintzetara egokitzen ibili behar, ezta helburu jakin bat dutenentzat soilik balio behar, berez izan behar baitu zentzua. Hitz gutxitan, Gramscik esan bezala, kontzientzia kritikoa garatu eta ezjakintasunetik atera
|
behar
ditugu ume eta gazteak, testuingurua bat ala bestea izan; hots, Suchodolskiren ildotik, gizabanako baliagarriak (ez ekonomikoki) trebatu, geroak ekarri behar dituen arazo berriei ebazpen edo konponbide berriak asmatzeko gai izan behar duten gizabanako malguak: artistak.
|
|
Ume eta gazteek ez dute dena jakin nahi, puzzlea osatu baizik eta, uste zabalaren aurka, zoriontasuna (eta plazera) ez omen dator puzzlea osatzean, hutsune guztiak betetzean, bidean baizik. Horrexegatik jarri
|
behar
ditugu ume eta gazteak zoriontasunaren bidean, bilaketa horrek eskaintzen digulako benetan plazera eta zoriona. Piztu ditzagun ume eta gazteen desirak, emozionatu ditzagun, eta hutsune horiek betetzeko behar beste eduki eskatuko dute, zoriontasuna ez baita prestakuntza akademikoaren arerio, bere ezinbesteko aurrekaria baizik.
|
2018
|
|
—Martaz ari bazara, ez dakit beste aita bat
|
behar
duen umearentzat. Hasteko, Martinen etxetik irten luke.
|
|
Parisera joan nahi izatea, ez zen zaila ulertzeko. Baina Berlinera etorri
|
behar
zenuen umea izatera?
|
2021
|
|
gardentasuna, artifizioa eta askatasuna. Gardentasunari dagokionez, irakasleak argi eduki behar du bera ez dela garrantzitsuena eta, hortaz, desagertzen ere jakin
|
behar
duela ume edo nerabeak bere bidea egin dezan; hau da, bidea markatu behar du, ikaslearen ordez bidea egin barik. Bestela esanda, gardena izateak zera esan nahi du, interferentziaren efektu edo ondorioak ahalik eta gehien gutxitzea; artifizioa ere izan behar du irakasle onak, ume eta nerabeak ezjakituriatik ateratzeko premia eta gaitasuna izan behar baitu, ume eta nerabeek, jakin minerako joera ustez naturalaz gain, esfortzu ezarako joera ere baitaukate.
|
|
Esandako guztiarekin, Mark Bauerlein bezalako ikerlari askoren aburuz egungoa historiako belaunaldi inozo eta ergelena izanik hori neurtzeak arazo handiak sortzen dituela kontuan hartuta, ekonomiaren mendeko den tabakoaren pareko gaitz baten aurrean egonik eta pantailaren aurrean gero eta ordu gehiago sartzen direla kontuan harturik, zergatik jarraitu behar dugu hezkuntza digitalizatzen? Zergatik jarraitu
|
behar
dugu ume eta nerabeen burmuinetan kalteak eragiten. Zergatik familien arteko arrakalak handitzen?
|