Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2004
‎(1) Arteak Mendebaldeko kuituran izan behar duen tokia berreskuratu nahi du. Kontuan izan behar dugu XIX. mendean zientziak eta teknologiak?
2007
‎Horren arabera, bien arteko harremanasendotzeak eremu politikoan ez ezik, zientzian ere badu eraginik. Hala, hamarkadan, zientziak gizartean behar duen tokiari buruzko uste berribat egonkortzen hasi da; alegia, politikak ahalegin zientifiko eta teknologikoarennorakoan eta erregulazioan jokatu beharreko funtzioa bera ere bada eztabaida iturri.
2011
‎P. Uribarrenek Euskaltzaindiaren Bergarako biltzarrean bere ikastegiko irakasleei buruz honakoa esan zuen: «... eta nik uste dut, gaur egunez, Magisterioko eskoletan, euskararik ez badago, eta euskarak behar duen tokirik ez badago, arrazoi batengatik bakarrik dela: Francoren denboran aukeratutako irakasleak daude, eta ahalegin guztiak egiten dituzte euskara sar ez dadin» (Euskaltzaindia, 1978:
‎«Kintana jaunak, bere aldetik, euskal kulturaren horniduraren esamiña programa adierazten du bere txostenean, Euskal Herriaren geografia eta historia oinharrizkoaren eskema bat presentatuaz, gure herriaren kulturaz hornidurik dagoenaren agiritzat. Kultura honen premia ikastoletako andereñoetan nabari denez gero, beren maestra pedagojia jakintzaz aparte (zeren Magisterioko euskal jakintza oso kaxkarra denez gero), hobeto esan, jakintza honez gainera beharra duten tokian agertu ahal izateko. Hemen ere, esamiña ondorean agiri bat emango litzake» (Euskaltzaindiaren Batzar agiriak,).
‎Nik K. Mitxelenaren erantzunari erantzungo diot eta nik uste dut, gaur egunez, Magisterioko eskoletan, euskararik euskal filologiarik ez badago, eta euskarak behar duen tokirik ez badago, arrazoi batengatik bakarrik dela: Francoren denboran aukeratutako irakasleak daude, eta ahalegin guztiak egiten dituzte euskara sar ez dadin.
‎Kalitatezko hezkuntza sistema batek aintzakotzat hartu luke ziberespazioa eta eskola umeak lurralde digital horretan aritzeko prestatu lituzke. Modu eraginkor eta argi batean diseinatu behar da ikus entzunezko komunikazioaren irakaskuntzak hezkuntza sisteman eduki behar duen tokia.
2012
‎Pentsatu behar dugu, gaur egunean ere, hegemonikoa den egitura mota, enpresa kapitalista dela, jabegopribatuan oinarritzen dena, eta ahalik eta irabazi gehien bilatzen du denbora ahaliketa laburrenean. Akziodun kapitalistak ere baditu kontrolatzaile gisa, irabaziak lortunahi dituzte, urte amaieran, zoritxarrez edo zorionez formula kooperatiboak inoizberpizterik behar izan badu, gaur egunean behar luke tokia, lana antolatzeko zeinbirpentsatzeko garaiotan hain zuzen ere eraldaketa integral edo oso bat behar duguntrantsizioan bizi garelako sentsazio dugulako, baina Marcusen zita hauxe ekarrikodugu, askatzen gaituen kateak ere pisua baduelako:
2014
‎Azken batean, bertsolariak ezin duerabateko biluztasunetik kantatu, bere burua babestu beharra dauka, eta segundogutxi batzuetan oso zaila da gai bakoitzaren inguruan sentitzen pentsatzen duenaliseritzea eta diskurtso koherente bat eratzea. Gainera, diskurtso horrek, neurtuaeta errimatua izateaz gain, ulergarria eta eraginkorra izan behar du tokian tokikoentzulearentzat. Horregatik dira hain eraginkorrak eta beharrezkoak (hausteko badaere) estereotipoak, bertsolariak, komunikazioa gauzatuko bada, kode konpartitubat behar baitu entzulearekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia